Alfa Romeo med feilprosent på 77% !!

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Innlegg
5.095
Antall liker
9
Jeremy Clarkson er ikkje uenig med ex-Stig Ben Collins.

[youtube=650,450]http://www.youtube.com/watch?v=nEWvDFLgmBQ[/video]
 

ganilsen

Bransjeaktør
Ble medlem
14.02.2008
Innlegg
2.171
Antall liker
670
Sted
Porsgunn
Torget vurderinger
4
Hvordan kan man klage på noe som ser slikt ut. *sikle*





Kan skrive under på at BMW heller ikke er feilfrie. Har en 2010 modell "dameracer" som har rullet 15k som har "personlighetsproblemer".

Mer enn en gang har tankene gått mot italienske pennestrøk, turtallsvillig bensin og (her også) morsomme kjøre egenskaper. Men så er det dessverre et fundamentalt spørsmål om hva som egner seg best som drivhjul som gjør at jeg våkner. Synd, men sant. Skal likevel ikke se bort ifra at en 159 Sportwagon kommer i mitt eie en gang. For disse har ingen konkurenter designmessig IMO.


Geir Arne
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.403
Antall liker
1.137
Torget vurderinger
4
Rent personlig synes jeg forgjengeren (156) er langt finere enn 159.
 

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Innlegg
3.960
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Hmmm...synes den ligner på Renault Megan'en til fruen!! Og litt trekk fra BMW. Men fronten er jo unektelig karakteristisk for Alfa Romeo!! Vakker bil.
 

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
11.031
Antall liker
8.247
Torget vurderinger
1
ganilsen skrev:
Hvordan kan man klage på noe som ser slikt ut. *sikle*

Det ser ut som en stasjonsvogn. Den dagen jeg sikler etter stasjonsvogner skal jeg skyte meg.... ;D
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.403
Antall liker
1.137
Torget vurderinger
4
I mine øyne er dette den fineste nye italienske bilen i overkommelig prisklasse:
 

Vedlegg

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
11.031
Antall liker
8.247
Torget vurderinger
1
Anonym skrev:
I mine øyne er dette den fineste nye italienske bilen i overkommelig prisklasse:
Nei vet du hva. Tåpelig posørretrobil for tenåringsjenter og homofile frisører (ikke at det er noe galt med å være homo eller frisør).
Dette er den fineste italienske bilen i overkommelig prisklasser. Koster mindre en posørtralla over!
 

Vedlegg

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Innlegg
3.960
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Anonym skrev:
I mine øyne er dette den fineste nye italienske bilen i overkommelig prisklasse:
Har du kjørt en sånn? Det har jeg - kjipe saker!

Ganilsen; hva er galt med stasjonsvogner? Det finnes masse pent OG praktisk innen stasjonsvogner. Jeg er storfornøyd med Mondeo'en, men kommer det til sikling, må det nok en Jaguar E-type til... ;D
 

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Innlegg
8.169
Antall liker
6.865
Torget vurderinger
4
VilhelmW skrev:
Det finnes masse pent OG praktisk innen stasjonsvogner.
Tillot meg å redigere en faktafeil ::)
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
VilhelmW skrev:
Anonym skrev:
I mine øyne er dette den fineste nye italienske bilen i overkommelig prisklasse:
Har du kjørt en sånn? Det har jeg - kjipe saker!
Det tviler jeg litt på at du har, for det er ikke en Fiat 500 Abarth. Det er en Abarth 695 Tributo Ferrari. Det eneste som er Fiat her er formen på karosseriet, som er støpt i glassfiber. Resten er Abarth og Ferraris verk. Og det er ingen frisørbil, det er en bybil for Ferrari-eiere.
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.403
Antall liker
1.137
Torget vurderinger
4
Voff skrev:
Anonym skrev:
I mine øyne er dette den fineste nye italienske bilen i overkommelig prisklasse:
Nei vet du hva. Tåpelig posørretrobil for tenåringsjenter og homofile frisører (ikke at det er noe galt med å være homo eller frisør).
Dette er den fineste italienske bilen i overkommelig prisklasser. Koster mindre en posørtralla over!
Jeg skrev fineste nye bilen.
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.403
Antall liker
1.137
Torget vurderinger
4
VilhelmW skrev:
Anonym skrev:
I mine øyne er dette den fineste nye italienske bilen i overkommelig prisklasse:
Har du kjørt en sånn? Det har jeg - kjipe saker!
De fleste småbiler er nok kjipe men i Abarth eller vassere utgave er det sikkert artig, småbiler har ofte høyere morofaktor enn sine større søsken.
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Anonym skrev:
VilhelmW skrev:
Anonym skrev:
I mine øyne er dette den fineste nye italienske bilen i overkommelig prisklasse:
Har du kjørt en sånn? Det har jeg - kjipe saker!
De fleste småbiler er nok kjipe men i Abarth eller vassere utgave er det sikkert artig, småbiler har ofte høyere morofaktor enn sine større søsken.
Og her dreier det seg vel om rør-ramme og full Ferrari-trim på hele pakken. Denne bilen har vel strengt tatt bare lånt utseende og motorblokk fra originalen, hvis jeg ikke husker feil.
 

ganilsen

Bransjeaktør
Ble medlem
14.02.2008
Innlegg
2.171
Antall liker
670
Sted
Porsgunn
Torget vurderinger
4
Voff skrev:
ganilsen skrev:
Hvordan kan man klage på noe som ser slikt ut. *sikle*
Det ser ut som en stasjonsvogn. Den dagen jeg sikler etter stasjonsvogner skal jeg skyte meg.... ;D
Når man trenger en baby-racer syntes jeg denne stiller ganske høyt. :p Dette er etter min mening noe av det desidert vakreste man kan få nytt for under 1 mill som også kan brukes daglig(så sant den starter da). De bilene med mest sjel og penest linjer mener jeg kom fra 60-70 tallet, men disse brukes bare når det er fint vær. ;)

Men hva er galt med en stv? Er ikke linjene på denne harmoniske og vakre?
VilhelmW skrev:
Ganilsen; hva er galt med stasjonsvogner? Det finnes masse pent OG praktisk innen stasjonsvogner. Jeg er storfornøyd med Mondeo'en, men kommer det til sikling, må det nok en Jaguar E-type til... ;D
Jeg liker den godt jeg. :) Men banken liker den ikke fullt så godt akkurat nå.


Geir Arne
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.403
Antall liker
1.137
Torget vurderinger
4
baluba skrev:
Anonym skrev:
VilhelmW skrev:
Anonym skrev:
I mine øyne er dette den fineste nye italienske bilen i overkommelig prisklasse:
Har du kjørt en sånn? Det har jeg - kjipe saker!
De fleste småbiler er nok kjipe men i Abarth eller vassere utgave er det sikkert artig, småbiler har ofte høyere morofaktor enn sine større søsken.
Og her dreier det seg vel om rør-ramme og full Ferrari-trim på hele pakken. Denne bilen har vel strengt tatt bare lånt utseende og motorblokk fra originalen, hvis jeg ikke husker feil.
Ser det står Abarth på den, det er jo Fiats egen verstingmodell. Tror det er en liten turbomotor i en standard Abarth
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Anonym skrev:
baluba skrev:
Anonym skrev:
VilhelmW skrev:
Anonym skrev:
I mine øyne er dette den fineste nye italienske bilen i overkommelig prisklasse:
Har du kjørt en sånn? Det har jeg - kjipe saker!
De fleste småbiler er nok kjipe men i Abarth eller vassere utgave er det sikkert artig, småbiler har ofte høyere morofaktor enn sine større søsken.
Og her dreier det seg vel om rør-ramme og full Ferrari-trim på hele pakken. Denne bilen har vel strengt tatt bare lånt utseende og motorblokk fra originalen, hvis jeg ikke husker feil.
Ser det står Abarth på den, det er jo Fiats egen verstingmodell. Tror det er en liten turbomotor i en standard Abarth
Såvidt meg bekjent eksisterer det en vanlig Abarth og en spesialbil laget av Abarth i samarbeid med Ferrari. Men det er lenge siden jeg leste (eller brydde) meg om slikt. Sistnevnte skal ha lite til felles med den andre, og er vel den som er blitt slaktet av Top Gear for å koste like mye som betydelig større og kraftigere biler. I Norge derimot kan den bli en prisvinner med 1,4 og 180 hk.
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.403
Antall liker
1.137
Torget vurderinger
4
TÜV er fortsatt ikke imponert over italienske biler, 156 er nær toppen når det er snakk om antall feil.
 

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Innlegg
8.169
Antall liker
6.865
Torget vurderinger
4
Anonym skrev:
TÜV er fortsatt ikke imponert over italienske biler, 156 er nær toppen når det er snakk om antall feil.
"Fortsatt ikke" ? 156 ble vel erstattet av 159 i 2006 / 2007 så det neppe trolig man ser noen forbedringer der.

Mer interessant hvordan den nye generasjonen med Giulietta og MiTo viser seg å være.
 
Topp Bunn