alphamale sin sutrekrok.......

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• TGB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Antall liker
    821
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Sub 3 og 4 er forresten plassert bak meg koblet som en unit akkurat nå.
    Jeg skal gjøre noen småtester med dem der, før jeg jobber videre med dem når jeg kommer tilbake fra jobb offshore.
    De er kamuflert her i et påskudd av å fungere som stands for nysådde tomatfrø for å i det hele tatt få innpass.
    Dronninga er ikke nådig her😩
    Jeg er veldig fornøyd med 2 subber bak, ulempen din i dette oppsettet er at de står veldig nærme hverandre (du kunne muligens fått samme effekt med bare 1 bak?). Jeg ville vurdert å heller stabled dem oppå de andre du har (du har den muligheten) for å få mer en vegg med bass.

TGB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Antall liker
    821
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Og Birger, om du ikke er fornøyd så bytter jeg gjerne ut mine 2xB&W DB1 sub'er bak sofaen med 2 av disse - tar gjerne alle 4 Paradigm Sub1 faktisk ;)

TGB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Antall liker
    821
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Skal du sette dem oppå hverandre, så kan det nok være smart å ha noe beskyttelse mellom (antiskli-matte fra IKEA som kan klippes til gjør nok en fin jobb). Om jeg husker rett så er ikke disse beina helt snille med underlaget.

alphamale

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Antall liker
    2.003
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Det hadde sikkert sett bøst ut. Vi får se!
    Men med lav deling vil det ikke ha noe å si der de står nå. selv om de sto 4 meter fra hverandre ville de fortsatt hatt samme effekten.
    Jeg skal få gjort noen målinger ila kort tid.
    Spiller du fortsatt med samme Delay som ble satt når jeg var der sist?

TGB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Antall liker
    821
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har gjort ny kalibrering og har fjernet den lille delayen på subbene bak. Kjører subbene i stereo, venstre foran sammen med venstre bak, og høyre foran sammen med høyre bak. LFE kjøres på alle, har crossover på alt til venstre mot de venstre subbene og alt på høyre side mot de høyre subbene. Senter tak og senter front kjøres mot alle 4.

Synes dette sitter ekstremt bra, jeg skal ta en ny runde hvor jeg justerer volum på alle subbene til å matche resten av høyttalerne. Ble anbefalt å prøve ut dette fra Trinnov. Så må testes ut. Forrige gang jeg gjorde denne operasjonen så var jeg ikke fornøyd med resultatet, men nå er ting plassert på en litt annen måte så skader ikke å gi dette en ny mulighet.

MakkinTosken

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.02.2020
    Antall liker
    6.567
    Sted
    BygdaMellomByene
    Torget vurderinger
    2
    Av og til må man ut av huset i disse Covid tider.
    Og da er det jo hyggelig å spandere tiden på svært så hyggelige mennesker, og det man liker å gjøre.

Rart ikke @steinost, HFSs selvutnevnte kårånapoliti, har kommet med sin pekefinger slik han gjorde i danskens tråd. Her sitter jo gutta så tett inne i dette 13kvm rommet at en skulle tro de marsjerte under samme flagg. 😁
    1613296317303.png

alphamale

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Antall liker
    2.003
    Sted

alphamale

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Antall liker
    2.003
    Sted
    Jeg har gjort ny kalibrering og har fjernet den lille delayen på subbene bak. Kjører subbene i stereo, venstre foran sammen med venstre bak, og høyre foran sammen med høyre bak. LFE kjøres på alle, har crossover på alt til venstre mot de venstre subbene og alt på høyre side mot de høyre subbene. Senter tak og senter front kjøres mot alle 4.

Synes dette sitter ekstremt bra, jeg skal ta en ny runde hvor jeg justerer volum på alle subbene til å matche resten av høyttalerne. Ble anbefalt å prøve ut dette fra Trinnov. Så må testes ut. Forrige gang jeg gjorde denne operasjonen så var jeg ikke fornøyd med resultatet, men nå er ting plassert på en litt annen måte så skader ikke å gi dette en ny mulighet.
    Snedig!
    Det blir nok en god del testing her også etterhvert, men det er nok ganske sikkert at det blir Subber globalt på surr/atmos.

steinost

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.01.2004
    Antall liker
    3.835
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Så kan vi sammen ligge i skje.
    Får noen bilder oppe i hode mitt.
    Ikke bilder jeg ønsker å ha der:=)

alphamale

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Antall liker
    2.003
    Sted
    Skal du sette dem oppå hverandre, så kan det nok være smart å ha noe beskyttelse mellom (antiskli-matte fra IKEA som kan klippes til gjør nok en fin jobb). Om jeg husker rett så er ikke disse beina helt snille med underlaget.
    Jeg er litt usikker på om det er mulig å løse på en sikker å god måte når de står på de basene.
    Det svaier greit når jeg gir den et puff.

TGB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Antall liker
    821
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er litt usikker på om det er mulig å løse på en sikker å god måte når de står på de basene.
    Det svaier greit når jeg gir den et puff.
    Fjern basene ;)

Forøvrig er det vel ikke et godt tegn om de ikke står plantet solid på underlaget for lyden heller. Tror alt dette styret du har med matter og base osv egentlig ødelegger mer enn det gjør godt. Fjern hele opplegget er mitt tips.

alphamale

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Antall liker
    2.003
    Sted
    Matter?
    Jeg kan love deg en ting unge mann......Disse basene virker etter intensjonen.
    Det har jeg målt og sjekket. Men det betyr ikke at de blir stående om de står i veien😇
    Uansett er ikke subbene her for at jeg primært ønsker høyere SPL selv om det er et pluss det også.

steinost

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.01.2004
    Antall liker
    3.835
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Vært innestengt for lenge nå Osten?
    Hvordan går det med lyden i hula btw. noe som skjer eller er du nøgd?
    Er så heldig att jeg fortsatt kan gå på jobb.
    Fornøyd, blir mann det da?
    Planlegger jo mellombass løsning da. Men fortsatt usikker på hvem driver det blir.

alphamale

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Antall liker
    2.003
    Sted
    Det er godt å høre.
    Arbeidsplassen er en del av identiten for mange, meg selv inkludert. Jeg er overlykkelig hver gang jeg reiser på jobb.
    Hva ser du for deg på mellombassen da? Fra gulv til tak med det edleste som finnes😅

steinost

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.01.2004
    Antall liker
    3.835
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Det er godt å høre.
    Arbeidsplassen er en del av identiten for mange, meg selv inkludert. Jeg er overlykkelig hver gang jeg reiser på jobb.
    Hva ser du for deg på mellombassen da? Fra gulv til tak med det edleste som finnes😅
    Ja tenker fra gulv til tak, men vakler mellom mye forskellige.
    Fra 15" til 8". Henger mye på 10 stk pr side av siste. Det er Faitel Pro.
    Men det er mye å velge i der ute.
    Beslutningsvegring heter det vell :>}

MakkinTosken

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.02.2020
    Antall liker
    6.567
    Sted
    BygdaMellomByene
    Torget vurderinger
    2
    Sitter igjen med en følelse at jaget etter mer, større og bedre blinder en for det potensialet som allerede ligger der. Kan jo tenkes at endringer i det du allerede har kan bringe deg nærmere ditt du vil @steinost ? Ingen påstand, bare en spekulasjon. Jeg merket ihvertfall at jeg tok et steg frem når jeg tilsynelatende tok et steg tilbake.

Klart jeg er bare en lilleputt i denne bassverdenen vår, men noen ganger kan det likevel være lurt å se ned. For til tross for at solen skinner over deg, kan det være at det fortsatt er en sølepytt på bakken fra regnet i går.

steinost

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.01.2004
    Antall liker
    3.835
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Sitter igjen med en følelse at jaget etter mer, større og bedre blinder en for det potensialet som allerede ligger der. Kan jo tenkes at endringer i det du allerede har kan bringe deg nærmere ditt du vil @steinost ? Ingen påstand, bare en spekulasjon. Jeg merket ihvertfall at jeg tok et steg frem når jeg tilsynelatende tok et steg tilbake.

Klart jeg er bare en lilleputt i denne bassverdenen vår, men noen ganger kan det likevel være lurt å se ned. For til tross for at solen skinner over deg, kan det være at det fortsatt er en sølepytt på bakken fra regnet i går.
    Potensialet er prøvd ut, med mange forskjellige delinger, men for å få til det rette smekken i mellombassen må det andre ting til en 48 stk 3,5".
    Jeg ser ikke ned bare fremover, sølepyttene går vi rundt eller hopper over. Hva skal man med griseriet som flyter rundt?
    Spekulere og gruble gjør jeg hele tiden det:=)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn