Alt er relativt hos Einstein

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.620
    Antall liker
    3.759
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Ser jo nå at armen - SME 3009 - visstnok skal være av det lettere slaget og best egnet til eldre, myke MM-pickuper, og jeg har kjøpt MC RIAA og vil bruke nyere MC. Bra jobba, Einstein….

    Nåvel, det finnes remedier for dette, så som tyngre headshell, tyngre motvektslodd og skifte av opphengskniv til en i bronse. Så da tror jeg jeg må bestille dette, og ser jo at det er et firma i Tyskland som spesialiserer seg på dette. Kanskje bedre å la disse gjøre det enn å knote med det selv. 😊

    IMG_1035.jpeg
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.620
    Antall liker
    3.759
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Da fikk jeg beskjed fra Analogtubeaudio at de ikke lenger foretar denne oppgraderingen, da deler ikke leveres fra SME. Men Ebay er din venn og får vel skaffe delene selv. Og jeg som skulle ha en enkel løsning, men det blir vel tid til å sysle med dette etterhvert. Men først bør jeg vel få vidunderet hjem og tatt det i øyensyn.

    IMG_1038.png
    IMG_1037.png
    IMG_1036.png
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.620
    Antall liker
    3.759
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Når det kommer en båt med bananer….

    Da var spilleren hentet og har sjelden vært så spent på innholdet. Var ikke helt sterk og klar da den ble kjøpt, og ved nærmere ettertanke var jo ikke bildene i annonsen helt sterke og klare de heller. Så ble den også solgt «som forevist» i annonsen. Mulig den ikke er det helt store fruktfatet, men jeg får pakke opp og se.

    3C3C5463-C236-4CAB-B58A-8617BE949266.jpeg
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.620
    Antall liker
    3.759
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Nåvel, som jeg hadde mistanke om…. Spilleren var langt fra et fruktfat med mye riper på plinten. Nå var uansett selve spilleren en mulig ventepølse og var primært armen jeg var interessert i å kunne bruke videre. Er uansett så ufattelig irriterende med disse selgerne som ikke er åpen med hva de selger. Armen synes imidlertid også å ha en del utfordringer - som det vel heter nå til dags.

    IMG_5051.jpeg
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.910
    Antall liker
    4.421
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    det var jo kjipt at det skulle vise seg å være værre enn antatt, alltid surt når folk ikke er rederlige, håper armen er oppegående til vidre bruk da,håper det ordner seg greit 🤗
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.620
    Antall liker
    3.759
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    det var jo kjipt at det skulle vise seg å være værre enn antatt, alltid surt når folk ikke er rederlige, håper armen er oppegående til vidre bruk da,håper det ordner seg greit 🤗
    Takk for det, Ivan, og ordner seg nok. 😊 Selve spilleren funker greit og får sikkert armen opp å gå med litt innsats. Stresser ikke med dette, men er bare så jævlig forbanna på disse selgerne med urent trav.
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.620
    Antall liker
    3.759
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Og midt i vinylstyret leker jeg hobbyveterinær. Broder’n er på en høyst velfortjent ferie og det er en sau med jurbetennelse som skal ha sin daglige dose og lokket den aktuelle inn i fjøset. Etter platespillerkjøpet vurderte jeg å sette den på meg selv - kunne blitt en kjempemorsom kveld - men tror sauen trengte den mer.

    753d9403-2f73-4ea3-a05d-ff7d3b883b72.jpeg
     
    Sist redigert:

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.620
    Antall liker
    3.759
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Må bare dele et bilde til. Er jo så mye gnelling i mange tråder om hvor fælt alt er, men selv føler jeg meg utrolig priviligert av å kunne bo slik og i et så fantastisk land på de fleste måter.

    IMG_5083.jpeg
     

    Stover

    Tittel… itt
    Ble medlem
    03.04.2022
    Innlegg
    668
    Antall liker
    2.136
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Fantastisk flotte bilder. Enig, sa nettopp noe lignende til kona, på verandaen på hytta, sola i ansiktet og en øl i hånda 😊
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.620
    Antall liker
    3.759
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Og kvelden tilbringes i mitt høyst private flishelvete. Kjenner at det blir ok å bli ferdig med byggingen og tror nok det blir en stund til jeg bygger hus igjen. 😊

    IMG_5088.jpeg
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.620
    Antall liker
    3.759
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Fokuser på sluttresultatet. Blir et flott hus 😀
    Ja, blir det, om jeg skal si det selv. 😊 Er svært lite jeg ville tegnet annerledes om jeg skulle gjort det på nytt og er fornøyd med logistikken i huset og hvor vinduer og utsikt er plassert. Vi brukte lang tid i beslutningsprosessen og så - og brukte tid i - en rekke hus med mer fancy panoramavinduer over alt. Fancy, ja, men koselig og hjemmetrivelig? Nei.

    Det var et mål å ha huset mer omsluttende og med en klar følelse av å være inne, derfor også oppdeling av vinduer. Blir ellers bare store hull i veggen hvor følelsen mellom ute og inne blir utvisket. Og her i Tromsø ønsker man normalt å sitte inne. 😉 Valgte også klassisk saltak med rause takutstikk for å beskytte veggene, fremtiden blir ikke tørrere.

    IMG_5097.jpeg
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.910
    Antall liker
    4.421
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    prøvd å tipse om Hansard som en god underdog kandidat jeg og men ingen som hørte på meg :ROFLMAO: syns han har en fin nerve og innlevelse i det meste, morro når man finner slike artister som er litt utenfor alfarsvei :D ha en fortsatt fin kveld
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.620
    Antall liker
    3.759
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    tar meg friheten til å snike inn en underdog til 😅 😇 Amelia Curran
    Bare trivelig og høyst velkomment, @KrazyIvan#. Flott musikk og prøver etter beste evne - opp i alt annet - å følge med på hva du legger ut i tråden din også. Alltid åpen for å finne ny musikk litt utenfor allfarveg og godt at det er andre som også har »oppdaget» Glen Hansard, så er vi flere som sprer det glade budskap😊

     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.620
    Antall liker
    3.759
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Da var spillerhelvetet solgt og sitter igjen med armen.

    Hadde jo en «cunning plan» om å bruke den på en annen spiller, men så er det jo et spørsmål om jeg skal bruke tid og penger på denne, eller selge til andre med mer fritid. Jeg har ikke tid til å fikle med dette på kveldstid, men kan jo være andre kan gjøre det for penger. Aberet er vel at jeg da bruker penger på en arm som synes å være litt vanskelig å sette opp på en god måte - har jeg lest meg tll nå - og vet ikke helt om jeg har tålmodigheten som skal til. Kanskje finne seg noe som er enklere?

    Skal jeg fikle selv, må progressive briller også kjøpes inn og legges i regnskapet. 🤔


    IMG_5235.jpeg
     
    Sist redigert:

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.836
    Antall liker
    10.906
    Sted
    London
    Da var spillerhelvetet solgt og sitter igjen med armen.

    Hadde jo en «cunning plan» om å bruke den på en annen spiller, men så er det jo et spørsmål om jeg skal bruke tid og penger på denne, eller selge til andre med mer fritid. Jeg har ikke tid til å fikle med dette på kveldstid, men kan jo være andre kan gjøre det for prnger. Aberet er vel at jeg da bruker penger på en arm som synes å være litt vanskelig å sette opp på en god måte - har jeg lest meg tll nå - og vet ikke helt om jeg har tålmodigheten som skal til. Kanskje finne seg noe som er enklere?

    Skal jeg fikle selv, må progressive briller også kjøpes inn og legges i regnskapet. 🤔


    Vis vedlegget 947152
    Må si at Technics leverer noe av det mest «brukervennlige» du kan få. Jeg fiklet og stilte på Rega hele tiden, men var aldri helt sikker på hvor korrekt det var. Ble lei og kjøpte SL1210. Aldri sett meg tilbake 😀
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.620
    Antall liker
    3.759
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Må si at Technics leverer noe av det mest «brukervennlige» du kan få. Jeg fiklet og stilte på Rega hele tiden, men var aldri helt sikker på hvor korrekt det var. Ble lei og kjøpte SL1210. Aldri sett meg tilbake 😀
    Ja, har tenkt i de baner. 😊 Ser jo at SME-armen har en god del innstillinger som jeg må sette meg inn i og vet ikke helt om jeg orker å skru og stille inn ting i det uendelige. Tror ikke jeg er så dedikert.
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.620
    Antall liker
    3.759
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Da har jeg en arm mindre og min andre vinylkarriere ble noe amputert. Ble solgt til en kar på Finn, som forhåpentligvis vil bli fornøyd med kjøpet. Moralen må være å ikke kjøpe spiller i halvfylla og fra ditto diffuse annonser på Finn.

    Får foreløpig holde meg til de små hverdagsgleder, så som regelmessig avføring og at badet er ferdig flislagt. Bare fuging av gulv som gjenstår, men det er rene sjarmøretappen.

    IMG_5244.jpeg
     
    Sist redigert:

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.620
    Antall liker
    3.759
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Og i dag ble min eiegode BMW-diesel erstattet med en brukt elbil. Blir nok en del mer pjesk med elbil, men det går fint i hverdagen og tror det er et riktig valg å gjøre. Penger er en ting, men ting skjer fort nå med klimaet - det merkes virkelig her i nord - og en ganske sterk motivasjon er å gi mitt lille bidrag. Kjører jo mange kilometer i året og føles litt svinete å dure rundt i diesel, når jeg kunne klare meg fint med annet.

    be3d46f4-1deb-4901-9501-b73ed383b52f.jpeg
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.346
    Antall liker
    9.184
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Og i dag ble min eiegode BMW-diesel erstattet med en brukt elbil. Blir nok en del mer pjesk med elbil, men det går fint i hverdagen og tror det er et riktig valg å gjøre. Penger er en ting, men ting skjer fort nå med klimaet - det merkes virkelig her i nord - og en ganske sterk motivasjon er å gi mitt lille bidrag. Kjører jo mange kilometer i året og føles litt svinete å dure rundt i diesel, når jeg kunne klare meg fint med annet.

    Vis vedlegget 952007
    Kondolerer :)

    får min nye dieselbil i desember ❤
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.620
    Antall liker
    3.759
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Beklager sent svar, men har hatt en rolig periode med sentralen, men desto mer jobbing for å komme i hus til jul…..

    Ikke så mye, PMC er solgt, orket ikke å ha så mye penger bundet i høyttalere. Kom vel til at jeg ikke var så dedikert.

    Har kjøpt meg noen små moroklumper i stedet, som jeg satte opp i dag.

    De som har fulgt med på «Torget» klarer nok å gjette. 😊

    IMG_5600.jpeg
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.620
    Antall liker
    3.759
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    På tross av en helt ekstrem interesse på PM er det ingen rette svar på hifiquizen fram ttil nå. Ikke Denon, Dali, eller Hegel.. Ikke Marantz.

    Rett svar er Xavian Perla Ecslusiva. Små moroklumper. med.fantastisk drive. 😊


    IMG_5608.jpeg
     

    Thomasd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.01.2009
    Innlegg
    1.037
    Antall liker
    1.323
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    2
    Har luktet på settet ditt, men ikke trukket på avtrekkeren. Tror det er et sinnsykt bra sett,til prisen, men dessverre ikke noe som passer meg helt personlig i rommet med resten jeg ville anvendt det. Rart ingen finner verdi i dette synes jeg. Lykke til med salget Einstein, de fete komponentene dine finner nok et godt hjem:)
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.620
    Antall liker
    3.759
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Bruker som regel denne låten (nedefor) som test på hvordan det låter. Denne sksl IKKE være «flat» i stsrten, men være yderst delikat, dempet, «fingerspitz» , men gå opp til litt klimaks etterhvert. Men nå er det gaske flatt i starten her hjemme…Ikke bra.

     

    Thomasd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.01.2009
    Innlegg
    1.037
    Antall liker
    1.323
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    2
    Nydelig låt i hvertfall..med nok romslighet (y)
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.620
    Antall liker
    3.759
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Har luktet på settet ditt, men ikke trukket på avtrekkeren. Tror det er et sinnsykt bra sett,til prisen, men dessverre ikke noe som passer meg helt personlig i rommet med resten jeg ville anvendt det. Rart ingen finner verdi i dette synes jeg. Lykke til med salget Einstein, de fete komponentene dine finner nok et godt hjem:)
    Takk for det, og synes også det er rart. Er gitt for pengene. Men:ikke lukte; bare kjøpe! 😉
     

    Thomasd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.01.2009
    Innlegg
    1.037
    Antall liker
    1.323
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    2
    Jepp, de settet passer for bør kjøpe, ikke lukte:LOL: Jeg er redd T+A greiene dine ikke er nok kjent for hva de står for hos mange. Det løser seg nok plutselig. Handler vel bare om å få en klok kjøper på banen. Du har noen planer videre?
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.620
    Antall liker
    3.759
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    I
    Nydelig låt i hvertfall..med nok romslighet (y)
    Ikke romsllighet, men hvor delikat det kan spilles. Introen her skal være ytterst delikat og Olafur skal ikke være 2 meter høy og klampe i veg i samme dur. Dette skal være lavmælt og nyansert.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.346
    Antall liker
    9.184
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Morro valg av en litt mer ukjent høytaler :)
    Tok jo litt likt valg selv med eggleston som ikke er sååå utbredt i Norge :)

    men godt å se det er liv der nord :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn