Takk for innspill,
@pelsjeger,
@X-Cell,
@bluesbreaker,
@Karmana og
@Bonus.
Bare for å være overtydelig hadde jeg ikke noe lønnlig håp om at Cambridge’en og PMC skulle gi god synergi. Den mer enn 20 år gamle billigrøveren spiller vekselvis i høyre og venstre kanal, i gode stunder i begge. Derfor en humoristisk ment melding til massene om at komboen ikke var å anbefale.
Nåvel….
Som X-cell skriver, så har mindre amper noe med seg som ofte går tapt ved store amper. Den noe flytende, sofistikerte og nyanserte lyden i 240i gjorde denne til meget bra i forhold til den musikken jeg verdsetter mest og 240i selges latterlig billig brukt. Moon likte jeg godt generelt og selges ofte billigere enn kvaliteten skulle tilsi. Lagrange var også meget bra og kan vel skaffes til betalbare summer brukt.
Den aktive løsningen kan være et alternativ, og jeg har lest det som skrives i linken som Bonus sendte. Ser jo at forfatteren mener at den aktive løsningen er mye bedre, men om hans «mye bedre» er mitt «mye bedre», er jo et spørsmål.
Brukte moduler er jo ikke å oppdrive, så da taler man om et utlegg på 25.000,- + en preamp som yter rettferdighet, noe som vel fort kan ende på rundt 50.000,-. Så er det jo et spørsmål hva man ellers får for pengene på bruktmarkedet for denne summen, uten å låse seg i forhold til forsterker. Kunne jo prøve modulene, men å kjøpe for å prøve, er jo ikke så veldig lurt om det skjærer seg. Mulig
@nat har utlånsmoduler, men er jo kanskje ikke så stort poeng å prøve før kilde er på plass?
Har i alle tilfelle en rimelig og noe kraftigere (vente)forsterker på innkommende, så får jeg teste den i første omgang og tenke.
Skulle fortvilelsen og mørket senke seg, har jeg uansett min kryobehandlete sikring i bakhånd.