Alt er relativt hos Einstein

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.314
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Kom i går, jobbet her i dag og skal ta noen kundebesøk i morgen også før jeg setter nesa mot varmere strøk igjen. Fikk en runde inne på hifiklubben nå i eftas :)

Einstein

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Antall liker
    4.208
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Alea iacta est, som det heter på godt nordnorsk. Da var avgjørelsen tatt, tror det blir bra og at det er av de mer fornuftige valg jeg har gjort.

En liten utpakkingstråd og rebus, for de som liker sånt. :)

Eske:

IMG_7379.jpg

To esker liker vi:

IMG_7380.jpg

Tre esker enda bedre:

IMG_7381.jpg

Et stort hint ligger her, og som de mer kondisjonerte av medlemmene bør ta lett:

IMG_7383.jpg

Sist redigert:

Einstein

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Antall liker
    4.208
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Nåvel, da de kondisjonerte synes å glimre med sitt fravær, ble det uansett disse franske frøknene (Apertura Fortè):

IMG_7418.jpg

Har sett på Apertura før og var på nippet til å kjøpe et annet par tidligere. Stor kudos til @Gjallarhorn Audio, som lot meg prøve hjemme. Se og lær!

De spiller bare vakkert og åpner nærmest alle dører til hva man kobler til. Små Naim, Lavardin, Pass Labs, Moon, Spec, Rega, Heed, alt som er i klasse A, rørsleder (om så var) o.s.b..... Tror dette er et riktig valg. :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.669
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Slitan! Kjekt at du syntes du har truffet blink på lyden. Gjør seg også godt sammen med spileveggen.

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    18.589
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Gratulerer!
    Den ene ettermiddagen jeg blir sittende fast på isolat på jobb, så flesker du til med oppakking? Det er uflaks, det!

Einstein

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Antall liker
    4.208
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Slitan! Kjekt at du syntes du har truffet blink på lyden. Gjør seg også godt sammen med spileveggen.
    Takk for det, Karmana. Var et poeng at de passet estetisk inn. Tenkte også å kaste emballasjen, men kona nektet. Hun sa at det blir vel en høst i år også. Ikke vet jeg hva hun mente med det.

Sist redigert:

Einstein

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Antall liker
    4.208
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Vet ikke helt forklaringen, men spilte på disse med Moon 340i og var på veg til å sende de tilbake. Det var dynamisk som fy, stort og oppløst, men ikke balansert. Ble for pågående og voldsomt og lyden kom alltid fra høyttalerne.

Så byttet jeg til den lille Cambridge med samme plassering av høyttalerne og da smalt ting på plass. Selvfølgelig ikke tilnærmet samme oppløsning og dynamikk, men høyttalerne bare forsvant fra rommet og skuldrene senket seg. Cambridge'n er selvfølgelig ikke noe jeg tenker at blir værende, men hørte raskt retningen. Har derfor solgt Moon 340i og klarer meg med Cambridge som venteforsterker, så får jeg se. :)

Sist redigert:

Einstein

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Antall liker
    4.208
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    PMC er også fantastisk fine høyttalere, men Apertura leverer mer hjerte/smerte, noe som jeg liker. Og savnet også bass med PMC, men var jo ikke høyttalernes feil. :)

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.314
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Et merke som står høyt på nysgjerrighet listen her og har gjort det i mange år.

Da spesielt Edena modellen :)

Einstein

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Antall liker
    4.208
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Et merke som står høyt på nysgjerrighet listen her og har gjort det i mange år.

Da spesielt Edena modellen :)
    Ja, var et par brukte Edena jeg tenkte på å kjøpe tidligere, jf. ovenfor om at jeg vurderte Apertura tidligere. De var imidlertid i rosewood, som ikke var helt godtagbart interiørmessig. Uansett glad for at jeg gikk for disse. 50 watt gir mer enn plenty headroom, når man først har diskutert det. 😊

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.443
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med fine høyttalere.
    Et merke som er ukjent for meg, men det virker spennende. Bra service av Gjallarhorn.
    Det er mye lettere når man får prøve hjemme før man bestemmer seg.
    Håper du blir godt fornøyd.
    Mvh

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn