Ambiance Hifi og kino. Von Schweikert VR4-jr, og Usher CP 8871 BEII. Noe rør+++

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    Meget flott!

    Har kjøpt bladet og studert ditt oppsett :)

    Kan du si noe om demping av rommet ? Du har tepper på gulvet ser jeg - fungerer det godt etter plan & intensjon ?

    Dette er vel et 5.3 system (?) - er prosessoren bygget for *.3-basstyring, eller er de koblet i rekke?

    mvh

    JackX
     

    ambiance

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2007
    Innlegg
    524
    Antall liker
    161
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    3
    JackX skrev:
    Meget flott!

    Har kjøpt bladet og studert ditt oppsett :)

    Kan du si noe om demping av rommet ? Du har tepper på gulvet ser jeg - fungerer det godt etter plan & intensjon ?

    Dette er vel et 5.3 system (?) - er prosessoren bygget for *.3-basstyring, eller er de koblet i rekke?

    mvh

    JackX
    Hei.
    Dempingen er i grove trekk vegg til vegg teppet, og det funker meget bra mtp mindre forsterkninger i mellombassen, og klang i rommet.
    Når det gjelder stående bølger, så er møbleringer og demping av side refleksjoner på sideveggene. Neste er demping av refleksjoner fra bakveggen, der er det en god del å hente, mtp refleksjoner som opphever eller forsterker hverandre i rommet. :)

    Prosessoren er bare to subb uttak, så de to ytre på et, og senter på den andre!

    A.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Her var det petimeter-orden og ingen tilfeldigheter - herlige kombinasjoner og sammensettinger i alle aspekter :D
     

    ambiance

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2007
    Innlegg
    524
    Antall liker
    161
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    3
    Distinctive skrev:
    Her var det petimeter-orden og ingen tilfeldigheter - herlige kombinasjoner og sammensettinger i alle aspekter :D
    :0

    Sa den ene til den andre. :D


    A.
     

    ambiance

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2007
    Innlegg
    524
    Antall liker
    161
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    3
    Nå er det en del som har skjedd siden sist jeg var inne på HFS.
    Solgte Von Schweikert VR4-jr, og kjøpte Von Schweikert LCR-15 stativer istedet.
    Disse skal jeg bruke en periode på Ear Yoshinoen mens jeg har den for salg. Når den blir solgt blir LCR flyttet over til surround oppsettet oppe i stuen, slik at det blir litt mere liv der også. :D

    Ellers har klipsch hatt sitt inntog i kinoen som subwoofer. 2 Stk RT12D en i hvert hjørne bak i kinoen. Disse er nå mer eller mindre innspilte, og fungerer godt som musikkalske suber, og noe av de mest detaijerte subene under film, nyanser i de nedre octaver er lett å registrere, og de blir heller ikke masete på noen som helst
    måte. :)

    Hd projektor har også tatt turen inn i cinema Ambiance. Benq W9000 1080P over HDMI 1.3. fra Rotel RDV 1080 som oppskalerer til 1080P 60 bilder i secundet. Dette har selvfølgelig gjort sitt på bildet fronten, men mangler noe for å få den ultimate HD-opplevelsen. Venter for å se om Rotel kommer med Bluray spiller med tiden!?

    I og med salg av Earen, så er det ikke ønskelig å gi slipp på den fantastiske rør dynamiken som kan forekomme, så rør blokker skal testes i kinoen på Usher frontene.
    Som mange vet er 8871 BEII veldig støm sultene, så de krever sitt fra forsterkerene.
    Dette blir forhåpentligvis ikke flash back til Rogue M150 blokkene jeg har testet før, og som V20 spillte med total overbevisning i forhold til Roguene. Mao watt er bare en villeder, og strøm styrken av avgjørende.

    Torsdag neste uke kommer noen godsaker inn i kinoen. To stk mono blokker skal på en relativt stor prøvelse, og skal sammenlignes med transistor likesom rør forsterkere..

    Etterhvert kommer noen ord om denne testen med bilder og typebetegnelse. ;)


    A.
     

    Vedlegg

    ambiance

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2007
    Innlegg
    524
    Antall liker
    161
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    3
    Takk.. ;D

    Valget sto mellom sort eller klipsch brun, så valget var ikke så vannskelig. :D

    A.
     

    ambiance

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2007
    Innlegg
    524
    Antall liker
    161
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    3
    Nå endelig etter litt sykdom, og frakt logistikk har endelig AYON nådd fram til Sandefjord. :eek:

    Har fått spillt en del på de, men jeg skal ikke røpe noe av min oppdagelser.
    De som kommer på demo 16 Feb har ufrivelig blitt utnevnt til en del av "test panelet", og man skal ikke sette griller hodet på "test panelet" heller.
    Men jeg kan sitere min kjære samboer igjen. "De ser vannvittige ut, og jeg hører forskjell!" ;)

    Noe å se fram til for besøkende? :p

    Og EAR Yoshino V20 er på en liten rund tur til en nyskjerig mann. Ikke kjøper. :D
     

    Vedlegg

    ambiance

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2007
    Innlegg
    524
    Antall liker
    161
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    3
    Lenge siden jeg har skrevet noen ord her. Men her kommer noe av oppgraderingene som blir værende.

    Rotel er solgt. Istedet har Halcro SSP200 tatt over for Rotel RSP 1098. Pass Lab X250.5, Vincent SP996, og Acoustic Reality Ear Two har tatt over for Rotel RMB 1095. Rotel RDV 1092 ble byttet ut med en midlertidig løsning, Samsung BDP1400.

    Flyttet subwooferene forran, og Xavian ble byttet ut med 2 stk Klipsch RT12D.

    Vel et bilde forteller mer en 1000 ord.
     

    Vedlegg

    B

    Back_Door

    Gjest
    Rett og slett utrolig lekkert!!

    (Du gidder vel aldri gå på kino?) ;)
     

    ambiance

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2007
    Innlegg
    524
    Antall liker
    161
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    3
    Takk.

    Kino frister liksom ikke så mye lengre.

    Oppgraderingen til Full HD gjorde til at jeg ikke vil se film oppe i stuen en gang. Lyden er så mye mere oppløst og likeså bildet.

    I går var jeg hjemme "alene" og hadde lyst til å se film, men jeg gadd ikke å pakke DVDèn i LG oppsettet vi har i stuen, og se film i kinoen er ikke noe tema for tiden, da Halcroèn er sendt til oppgradering av software. Frøken spurte i dag om det ble film titting i stuen. Og jeg svarte nei. Fikk jeg tilbake " Du er bortskjemt!!".

    Stemmer nok det. Men det er noe med å gå tilbake i tid når det gjelder kvalitet, noe som ikke fallt meg inn.

    A.
     

    ambiance

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2007
    Innlegg
    524
    Antall liker
    161
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    3
    Ser ut at det går votter og vinter før jeg eller noen andre skriver i tråden. Og av den grunn så har denne tråden blitt mere oppgraderings historik i Cinema Ambiance en diskusjonstråd. For å ikke slutte med denne trenden så har jeg nok en gang oppgradert kinoen, og hifien har vel blitt oppgradert både tre og fire ganger på det lange året siden sist jeg var innom her. Kinoen har hatt Von Schweikert VR4SR her før jeg kjøpte Jas Audio Plato.
    Jas har jeg hatt gleden av og eie i tre uker nå, og de har uten å overdrive imponert meg veldig. Jeg skal ikke komme med noen detaljer så tidlig i prossesen på hvilken måte de imponere. En test vil komme når tiden er inne for det, og innspillingen er ferdig.
    Kanskje bilder kan formidle inntrykkene inntil videre.

    A.
     

    Vedlegg

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Sitter bare her og flirer - helt versting-kompromissløst dette her, Ambiance.

    Har også planer om oppgradere min tråd med det første 8)
     

    ambiance

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2007
    Innlegg
    524
    Antall liker
    161
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    3
    Distinctive skrev:
    Sitter bare her og flirer - helt versting-kompromissløst dette her, Ambiance.

    Har også planer om oppgradere min tråd med det første 8)
    Nåå.. Skal du bort fra Sonus? Har du noen hint å komme med?

    A.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    ambiance skrev:
    Distinctive skrev:
    Sitter bare her og flirer - helt versting-kompromissløst dette her, Ambiance.

    Har også planer om oppgradere min tråd med det første 8)
    Nåå.. Skal du bort fra Sonus? Har du noen hint å komme med?

    A.
    Neida, for ikke å bli tillagt et forsøk på å kuppe tråden din så legger jeg ut mer om en liten stund.


    Sjekk oppdatering under 'PS Audio Utstyrsoppdatering høsten 10'
    Mer utfyllende info + bilder blir lagt ut etterhvert.
    http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/Distinctive
     

    ambiance

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2007
    Innlegg
    524
    Antall liker
    161
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    3
    Cary er ukjent for meg på den måten at jeg aldri har testet det selv.

    Gratulerer med flott elektronik. Oppe hos deg er det duket for gode opplevelser ser jeg. En favoritt kino på AVforum. :)

    A.
     

    ambiance

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2007
    Innlegg
    524
    Antall liker
    161
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    3
    Har ventet en stund på forandringer i lyden på Plato nå. Satte på noe kjent referanse musikk i dag, og er det mulig med så store forandringer på ca 130 timer. Det har blitt en enormt tyngde i lyden likså som mellomtonen har blitt fyldigere og mye mere til stedet. Nå har de blitt vedlig lik butikkoppsettet jeg lyttet til, bare kanskje enda mere i bunn. Diskanten har lagt seg litt mere bakpå og setter opp et stort bildet i front. Høyttalerene forsvinner mer og mer i lydbildet samtidig som dynamiken faller på plass.
    Mye på en gang her nå, og nervene stiger litt nå som bassen har satt seg så veldig. Håper disse ikke blir for store till rommet mitt når alt er ferdig innspilt.

    For å avrunde disse inntrykkene så kan jeg komentere tennene mine som begynner å bli vel tørre etter så mye glising.

    A.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Muskelstølhet i smilemuskulaturen er alltid ett godt tegn når det kommer til hi-fi ;D

    Håper å få høre kremoppsettet ditt engang. 8), morsomt dette her !
     

    ambiance

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2007
    Innlegg
    524
    Antall liker
    161
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    3
    Bare å komme nedover når du kjenner trælene i huden er for tykk og hammeren for tung. ;)

    Blir bare to kanals foreløpig, da processor er til sjekk. Kaffe har jeg om du bringer egen musikk.

    A.
     

    ambiance

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2007
    Innlegg
    524
    Antall liker
    161
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    3
    Vel i påvente av processor og et økende sug etter noe nytt, så har PJ stått utryggt hos oss. Byttet pære på nåværende projektor rett før fallet på processoren, men kjenner det er tid for noe nytt på bildetfronten. Har noen få alternativer og kanskje noen her kan komme med noen tipps og kanskje andre forslag. Jeg leter etter brukt og nytt, men prisen skal være under 30k.

    Så langt er disse med i shootout:

    Sony VPL HW-15
    Sony VPL VW-60
    JVC DLA-RS10U

    Noen flere aktuelle?

    A.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    ambiance skrev:
    Bare å komme nedover når du kjenner trælene i huden er for tykk og hammeren for tung. ;)

    Blir bare to kanals foreløpig, da processor er til sjekk. Kaffe har jeg om du bringer egen musikk.

    A.
    He he, veldig gjerne må bare bli ferdig med dette prosjektet først, kanskje jeg kunne tatt med Skedsmo audio. Vi er ca 5 aktive medlemmer...?
    Hadde vært morro om du hadde hatt surrerundt lyden igang også da.... :)
     

    ambiance

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2007
    Innlegg
    524
    Antall liker
    161
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    3
    johnnygrandis skrev:
    ambiance skrev:
    Bare å komme nedover når du kjenner trælene i huden er for tykk og hammeren for tung. ;)

    Blir bare to kanals foreløpig, da processor er til sjekk. Kaffe har jeg om du bringer egen musikk.

    A.
    He he, veldig gjerne må bare bli ferdig med dette prosjektet først, kanskje jeg kunne tatt med Skedsmo audio. Vi er ca 5 aktive medlemmer...?
    Hadde vært morro om du hadde hatt surrerundt lyden igang også da.... :)
    Den fremgangen du har er jo til å bli målløs av. Raskt levert.
    Som du vet så er ting litt på halv tolv hos oss om dagen. Men jeg venter svar fra Anthem til uken, og da har jeg bedre oversikt over når ting kan komme på plass. Ellers har jeg plass til tre stykker i ego kinoen min, men med mulighet for å sette inn et par stoler om noen ikke er så alt for fin på det. ;)
    Hadde vært morsomt med besøk av likesinende så det skal jeg se om jeg får til på noe vis!

    Jeg poster noe her så snart jeg har oversikt.

    A.
     

    ambiance

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2007
    Innlegg
    524
    Antall liker
    161
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    3
    Nå er endelig alt på plass. Høyttalerene ferdig innspillt, og processor oppe å går. Må innrømme det føles meget godt å ha alt på plass. Musikken sitter på det aller meste av musikk, og film sitter som det skal lydmessig, men fabler om oppgraderinger på PJ siden.

    Lyden på Jas Plato kan beskrives med et ord: Autoritær lyd kombinert med MBL 9007.

    Mellomtiden kan jeg legge ut bildet av komplett front oppsett:

    A.
     

    Vedlegg

    SannaX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2007
    Innlegg
    1.325
    Antall liker
    205
    Torget vurderinger
    1
    Dette er meget lekkert Ambiance! Liker veldig godt at du ikke har gjort "hula" til en svart grotte, men beholdt litt lyse farger som jeg vil anta gjør rommet litt lettere å være i :) Er du fornøyd med subbene dine? Hvilke SVS er det? (mulig det er nevnt før, men orket av latskap ikke å lete). Vurderer selv å gå tilbake til et par tuber etterhvert.
     

    ambiance

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2007
    Innlegg
    524
    Antall liker
    161
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    3
    Takker for flotte komentarer.

    Jeg bruker SVS pc 12 pluss. Hadde før Klipsch RT 12 D som var mye mere musikkalske en 12 Pluss. Savner punch og kontrollen som RT hadde under musikk DVD/BD.
    Jeg har aldri brukt subwoofere under vanlig musikk lytting, men syntes Klipsch var en del enklere å inntegrere, og i tilegg hadde Klipsch romtuning inntegrert som fungerte greit.
    Film der imot er SVS med beste underholdningsfaktor, men skulle jeg valgt mellom disse to i dag, hadde Klipsch stått høyest på listen i prisklassen under 30k.



    A.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn