Ambiance lyd & bildet.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ambiance

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2007
    Innlegg
    524
    Antall liker
    161
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    3
    BIAS justering utført på Triton, 0,43v. Dog noe usikker på hva spenningen som er anbefalt på KT90 rør? Ser noen justerer fra 0,45v-0,55v
     
    Sist redigert:

    ambiance

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2007
    Innlegg
    524
    Antall liker
    161
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    3
    Gratulerer. Gode minner fra denne spillern
    Takker, hadde CD1 da den kom ut. Men CD-2 er som kjent bedre utviklet, spent på hvordan det blir i nåværende kombinasjon.
     
    Sist redigert:

    ambiance

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2007
    Innlegg
    524
    Antall liker
    161
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    3
    Kjører spilleren på 192 kHz upsampling og testet noen album nå. Herlig eksplosiv dynamikk og godt skyv nedover med masse nyanser og litt mye i toppen for mine ører. Kanskje en tilvenning som må til? Likevel morro med nytt liv i musikken. Benytter nå RCA men skal gå over til XLR for å se hva det gjør med lyden. Rensket laserhodet med teknisksprit og smurte opp lager i lokket før jeg satte opp spiller. En del skitt på laser og opplagringen i lokket ruller noe mere fritt, spiller har fungert uten problemer i dag, men har nytt drivverk på vei for å bli byttet. Vil tro tidligere eier har rengjort og smurt opp tidligere? Uansett en veldig fin start på AYON CD-2 intro.

    Tusen hjertlig takk til selger for oppriktighet og fin spiller!

    Edit: Der kom feilen frem, open indikert på display helt uten grunn. Ser dette er et problem på cd-7 også. Drivverk må byttes.
     
    Sist redigert:

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.050
    Antall liker
    2.513
    Kjører spilleren på 192 kHz upsampling
    Om det er RedBook CD som er medie kan det være verd å forsøke oppsample med integerverdi. Altså 4x som da blir 176,4kHz.
    Gjør det enklere å interpolere data med bedre presisjon og færre steg oppsampleren behøver utføre som da teoretisk også gir lavere støy.
     

    ambiance

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2007
    Innlegg
    524
    Antall liker
    161
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    3
    Om det er RedBook CD som er medie kan det være verd å forsøke oppsample med integerverdi. Altså 4x som da blir 176,4kHz.
    Gjør det enklere å interpolere data med bedre presisjon og færre steg oppsampleren behøver utføre som da teoretisk også gir lavere støy.
    Ser ikke ut til at det er et alternativ. 24bit/192khs er eneste alternativ
     
    Sist redigert:

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.050
    Antall liker
    2.513
    Rart, jeg skummet manualer før jeg postet som sier den har alle de vanlige SR fra 44,1 til 196. Men har den ikke så har den ikke. Da er det som det er :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn