I förbindelse med att göra ett försök på att få min Koetsu Black i spelbart skick igen, har jag sänt den utomlands för retip. Medlemmar som följt med upp genom har nog förstått att det
inte blir Expert Stylus som skal få tilliten denna gång, men avvaktar med att avslöra vem som utför jobben nu då jag vill testa det färdiga resultatet innan andra eventuelt sänder sina dyrbara juveler till samma firma. Hur som helst, så har processen så långt varit av positiv karaktär.
För att få Koetsun i drift behöver jag en ny arm. Jag har testat den i flera armar, men alla har visat sig vara för lätta med spåringsproblem som resultat. Bäst resultat fick jag i Kuzma 4point med massa silikon i dämpekaren, men det var heller inte helt problemfritt. Så, jag tänker gå för en tungviktare, som Koetsu erfarenhetsmässigt trivs bäst i.
Jag har haft en ønskes kjøpt-annonse ute för en Fidelity Research FR64S och fått ett par hänvendelser, men inget konkret ännu.
@JoHoo tipsade om Ikeda IT-345 som han fått gott resultat med, med just Koetsu Black och jag sitter på hotellrummet nu i Tromsø och läser mig upp på Groovemaster-armarna. 29 g effektiv massa på 12"-versionen är något under FR64S med sina 35 g och IT-345 ligger väl i samma viktklass som FR.
@LMC har väl pratat varmt om Groovemaster.
Min Bergmann har ju bara möjlighet att husera två armar, så vilken arm det nu blir må i så fall placeras i ett tårn.
Glädjer mig till att en gång för alla ge Koetsun optimala arbetsbetingelser. Tror jag har gått glipp av många kvaliteter tidigare..