I morgon har jag en hel ledig dag i Umeå och hade tänkt se efter hifi-butiker att slå ihjäl lite tid i och till min överraskning finns det flera spännande entusiastaffärer som verkar värda ett besök. Lasses hifi verkar har tidsbokning, så det utgår nog. Synd, då de verkar ha JBL S4700 i sortimentet - en högtalare jag verkligen har lust att höra, men RC Ljud & Bild verkar ha öppet.
Annars händer det inte mycket. Mitt i en lång arbetsperiod och förförstärkare på service. På tal om förförstärkare, vet någon om @MalaAudio lånar ut produkter? Jobbar ju målmedvetet med att finna en så optimal gainstruktur som möjligt och ser de har en brukt TVC från Music First jag har lust att se närmare på.
Jepp, skall vara samma, men Umeå är tydligen mer av ett showroom än butik.Lasses Hifi i Falun som också har butik i Umeå? Fin entusiast butik i Falun
Kjøpte denne en av gangene jeg var i USA å besøke vennene.Tvättar vinyl på löpande band och noterar mig att innercover var kulere och mer genomförda förr.
Verve MG V-8318 Ben Webster and associates (Coleman Hawkins, Budd Johnson, Roy Eldridge, Jimmy Jones, Leslie Spann, Jo Jones och Ray Brown)
Vis vedlegget 758020
Den har jeg tatt ansvar for. Noe av det lureste jeg har gjort på lenge.mala pleier å være greie, du får sikkert lånt den tvc’n hvis du spør pent.
Så det var dit den gick. Fick med mig att den var borta från torget. Grattis! Vad parar du den med?Den har jeg tatt ansvar for. Noe av det lureste jeg har gjort på lenge.
Ligger flera av de litt äldre till salu i UK, både koppar- och silverversioner ser jag. Spännande, men vill testa innan jag eventuellt går för en och det blir svårare nu.har ikke spilt på annet enn S&B TVC i 20 år...
Så det var dit den gick. Fick med mig att den var borta från torget. Grattis! Vad parar du den med?
[/QUOTE
Ja, alt som ikke er digitalt, altså gammal dritt i manges øyne, men ikke mine ...
Ja, vågar inte byta ut JE mot TVC utan att testa först. Ser ut som det kan bli svårt nu när den Music First gick till jasså, så kan hända jag lägger det på is tills vidare. JE ger den där fylligheten jag tycker om och sätter pris på och förhoppningsvis blir den ett hack stramare efter service.Sikkert lurt å teste. Jeg lånte en TVC da jeg hadde Einstein OTL. I den konstellasjonen ble det for slankt, men det er sikkert systemavhengig. Den er fyldig Joulen.
Tack för att du är kort innpå kwil. Det var intressant läsning, speciellt det du nämner om låg volym!Kort innpå. Husker spesielt evnen til å beholde stort lydbilde- selv på lavt volum, som den største fordelen til S&B TVC (Ved siden av fravær av støy) "Angrer" på at jeg lot min (bygd med flott fjernstyrt Seiden switch) havne hos broder'n. Det sagt, erstatet av litt "særere" rørpre- som på sin side evner å sparke mer liv, fart og holografi i det hele (altså med unntak av på helt lavt volum). TVC'n (i kobber) ga et litt mer tilbakeholdent inntrykk når "dro på" ..... (god mulig dette ikke oppleves slik med lettdrevne hornkonstruksjoner). Hadde jeg hatt min i dag, hadde jeg garantert testa den som volum styring sammen med rørpre'n i kjeden (for beste av to verdener) Latterlig god for små penger disse imo