- Ble medlem
- 06.04.2019
- Antall liker
- 11.174
Oi, misunnelig her nå, det prosjektet der er bra!
Hehe, till, men inte hem. Sånn är det att bo på landet.Er det satt opp busser? Har ikke bil.
Frode bor ju här på Svartskog, så extra skoj när de lägger dessa konserterna på hemmaplan.Oi, misunnelig her nå, det prosjektet der er bra!
Kjøpt denne boka og må si meg enig, kunne tenkt meg å besøke Japan jaNär det är trubbel med en MM-inngång får en sysselsätta sig med andra ting. Ut med WE och fram med loddebolten. Ut med den gamla BG-kondensatorn på katoden till driverröret och in med de Black Gate jag fick av @LMC, med korrekt värde, enligt Loesch. Samtidigt blev den billiga 10v/6800uf kondensatorn på sockelen till heatern på 300b-röret bytt till AN Kaisei 16v/10000uf. Också enligt Loesch.
In med de orginala 300b-rören och på med strömmen. Allt väl och bra. Resultatet blev tvådelt. Kan spela högre utan upplevd stress. Med andra ord, det upplevs som förstärkarna fått mer ro över sig. Det andra är en tydlig upplevd bättring i de lägre frekvenserna. Mer detaljerad och upplöst bas. Får se utöver kvällen om det är fler upplevda förändringar. Dessa 300b-förstärkare responderar tydligt på komponentbytten nu. Skoj.
Vis vedlegget 1036572 Vis vedlegget 1036573
Ps. löp och köp Tokyo Jazz Joints! Ordentlig feel good bok för oss analoga jazzälskare med bilder av en annan värld att drömma sig bort till.
Vis vedlegget 1036575 Vis vedlegget 1036576
Då är vi två!Kjøpt denne boka og må si meg enig, kunne tenkt meg å besøke Japan ja
But of course, sir.^Ser at Tokyo Jazz Joints er oppgitt til 20x24 cm, men kan du måle hvor tykk den er, @crosswind? I have the most cunningest of plans.
Fick aldrig testat Taka, da det ene röret var kaputt, dessverre, men WE spelade med mer nerv och innlevelse. De spelade större och mer med fler övertoner. Alla instument fick en extra dimension till sig med fler lag. De spelade smoothere och mer avslappet. Dette är upplevelser mot Full Music-rörene som sitter där nu. Jag har av och till en slags hårdhet/skarphet med MF som inte var där med WE.Hold oss oppdaterte med testinga av ulike 300B-rør. Er nok dessverre nødt til å investere i et nytt par. Har selv WE (det ene røret har utviklet en slags merkelig "fisling" som tiltar i frekvens når røret varmes opp) og JJ, og det pussige er at selv om JJ høres bra ut så mangler det helt musikaliteten til WE. Hvordan er f.eks. Takatsuki i forhold til WE?
Takk for svar! Ulempen for oss DIY'ere er at vi bygger (og planlegger) mer enn vi lytter. De eneste andre typene jeg har hørt er Valve Art C60 og de var bra, men hørte de først uten sammenligningsgrunnlag så det er ikke verdt stort. WE ble kjøpt ganske tidlig og siden "alle" sa de var best så så jeg ingen grunn til å prøve noe annet. Er generelt en litt reservert tilhenger av 300B. Synes de kan være noe trege i lyden og det kan være vanskelig å få til skikkelig fottramp (eller luftdirigering hvis en er klassiskfan). Synes av og til også at utgangstrioder kan bli litt for gjennomsiktige og vektløse i lyden. Mitt ideal har alltid vært at artistene skal ha kropp og kjøtt på beina. Liker ikke følelsen av å lytte til delvis gjennomsiktige spøkelser. Nå har jeg kompensert for dette på ulike måter og resultatet har blitt bra.. Tør ikke endre for mye nå som ting mer eller mindre høres ut som jeg vil at det skal høres ut. Kanskje jeg ubevisst har tunet forsterkerne og anlegget ellers til å passe best med WE.Fick aldrig testat Taka, da det ene röret var kaputt, dessverre, men WE spelade med mer nerv och innlevelse. De spelade större och mer med fler övertoner. Alla instument fick en extra dimension till sig med fler lag. De spelade smoothere och mer avslappet. Dette är upplevelser mot Full Music-rörene som sitter där nu. Jag har av och till en slags hårdhet/skarphet med MF som inte var där med WE.
Har du testat andra typer/märken upp genom?
Löneökningen till trots så tog jag mig inte råd med signerade testpressningar, men gick för numrerade i alla fall.De skivene fra Analogue Tone Prod er shitkule Cross. Min favoritt er «Vintage» (på signert testpressing ), men alle er avansert kosejazz til gitte stunder
Tack för inngående svar VB. Väldigt intressant det du skriver om att utgångstrioder kan bli litt for genomskinliga och viktlösa. Aldrig sett det på det viset. Har väl egentligen aldrig tänkt det kan bli for genomskinligt och viktlöst, men det klart, går det på bekostnad av fottramp och trøkk så ser jag problemet. Jag har också ett ideal om kött på benen och kropp och känner inte att det saknas just nu, men kan fint bli ännu lite mer av just det. Mycket av det har kommet med de gradvisa uppgraderingar jag gjort på förstärkarna och nu kan jag faktiskt med handen på hjärtat erkänna att jag hör skillnad på små ändringar som byte av en kondensator.Takk for svar! Ulempen for oss DIY'ere er at vi bygger (og planlegger) mer enn vi lytter. De eneste andre typene jeg har hørt er Valve Art C60 og de var bra, men hørte de først uten sammenligningsgrunnlag så det er ikke verdt stort. WE ble kjøpt ganske tidlig og siden "alle" sa de var best så så jeg ingen grunn til å prøve noe annet. Er generelt en litt reservert tilhenger av 300B. Synes de kan være noe trege i lyden og det kan være vanskelig å få til skikkelig fottramp (eller luftdirigering hvis en er klassiskfan). Synes av og til også at utgangstrioder kan bli litt for gjennomsiktige og vektløse i lyden. Mitt ideal har alltid vært at artistene skal ha kropp og kjøtt på beina. Liker ikke følelsen av å lytte til delvis gjennomsiktige spøkelser. Nå har jeg kompensert for dette på ulike måter og resultatet har blitt bra.. Tør ikke endre for mye nå som ting mer eller mindre høres ut som jeg vil at det skal høres ut. Kanskje jeg ubevisst har tunet forsterkerne og anlegget ellers til å passe best med WE.
Jaddå, som jag skrev, fått. Runt 10 ecc81/82 + 6922, så något brukandes till hifi är det, men status vites ej..Håper du har fått og ikke kjøpt.
For det aller meste radio- og TV rør.
Ser ikke noe som brukes til HIFI.
Väldigt snällt Hans. Tror bara det är de 10, men hör av mig när jag sett litt mer noga i lådorna.Ok. Da var ikke alt bare skrot.
Send de til meg så får du vite status.
Koster bare porto hvis du ikke har mange.
Bra innspillninger...... Musikalsk innhold...... Hmmm.Nappade med mig flera mono-pressningar i dag och en spännande Don Cherry på Blue Note. De tre nedersta var bara för att stilla nyfikenheten av audiofila direct-to-disc-skivor. Musikaliskt ingen aning, men säkert kul att spela en gång av och till. Tack till @Hifi&Vinyl
Vis vedlegget 1056139
Flygfotogen?Skivinnköpen tar ingen ände. Alta i dag, Puskas. Absolut ingenting av intresse i de vanliga pop/rock- eller jazzhyllorna, men hittade några intressanta i en gömd hylla med oprisade klassiska skivor. Decca, Melodiya, Philips och RCA Victrola, pluss en Mozart Piano Trios med The Starker Trio. Har bara hans Bach-tolkningar från förr, så spännande med Janos Starker ta sig av Mozart.
Vis vedlegget 1060055 Vis vedlegget 1060056
Fick sätta prisen själv och den kvinnliga innehavaren tyckte jag luktade gott. Man kan inte annat än digga Alta och finnmark.
Ser ut som du har rätt Leif. Sitter 21-stegs dual mono San-ei Tokyo Kouon Denpa attenuator i den.etter røntgenbildet å dømme , er det der ingen TVC, men en passiv resistorbasert attenuator/volumkontroll og muligens vil lastimpedansen mot kilden og utg imp variere med volumsetting
dette kan påvirke frekvensgangen, slik som med Erntsens passive "pre"