Analogt på Svartskog

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.705
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    Skal aldrig säga aldrig, men tror inte det blir det här heller. Blir stressad av filer och alla format. Vad ska jag göra på jobb då? Stå i vinylhyllorna och plötsligt finna ett guldkorn är en stor del av det med vinyl som format för mig. Vill ha det fysiskt. Kunna ta på det, se de i hyllorna och känna glädje av ägarskapet.

Lördagkväll. Deep Purple på vinyl och öl i glaset.

Vis vedlegget 431610
    Ikke for å fyre enda mer oppunder tape diskusjonen men den der har jeg på en safety master tape...:cool:
    Kan tro rockefoten får kört sig då! :D

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.705
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    En av många fina ting med det att snurra plater hos likasinnade vinylfränder är alla goda tips på ny musik. Därför blev denna beställt på Discogs.

IMG_1093.JPG

Grei pris på Japan-pressning så då blev det den.

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.705
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    Efter några timmar ute i helgen märks det att det obönhörligen går mot vår. Fjoråret tillägnades mestadels oppussing inne, så armar skal brettes opp och ting tas tag i denna säsong. Känner att jag glädjer mig! Lektyr och inspiration ur bokhyllan på plats.

IMG_0015.jpg

Kvällarna i helgen har gått till placering och testing. M40.1 står nu 1,5m från vägg tacket vare lån av kablar ur Fosses lager.

IMG_0013.jpg

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.705
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    Tog turen inom The Garden igår på min vandring mot Flytoget. Bra utval av brukt, som det oftast är. Plockade med mig två plater från hyllan med rariteter. NM ex av Storyville och Ultravox. Har letat efter RR så extra hyygligt när man finner den i närmast perfekt kvalitet.

Nu, värma upp anlegget, spela skivan, laga mig dagens första kaffe. I den ordningen.

C80512D9-7D15-423F-AE8F-DBAD4BC68B58.jpg

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    28.624
    Torget vurderinger
    27
    Den RR-skiva er toppers!

Ellers kommer det en del folk til meg i kveld og i morgen kveld. Sleng deg med om du har tid og anledning.

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.705
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    Ja och väldigt god lyd på mitt exemplar!

Tack för invitation, men har kvällsvakt hela veckan.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det er da også litt av et kongealbum, crosswind. Hadde det på vinyl i mange år selv, men nå har jeg det bare på sølvskive. Hører vel til de albumene som jeg kommer til å ha på begge format etterhvert. :)

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.705
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    Enig med dig baluba!

Får dock vänta med att spelas en liten stund då jag var inom cash.se nu precis och lämnade tillbaka RIAAn jag hatt på lån, men glädjer mig till jag får möjligheten till att snurra Ry Cooder!

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.705
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    Alltid hyggligt med en prat cash! Igen, tusen tack för lån av RIAA och underhållande Dyna :) Vi ordnar med besök efter påsk!

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.915
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Har en RIAA stående her hvis du vil låne, Cross. Ingen hiend-sak, men det blir for dumt å ikke kunne spille av nykjøpt vinyl!

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.705
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    Har en RIAA stående her hvis du vil låne, Cross. Ingen hiend-sak, men det blir for dumt å ikke kunne spille av nykjøpt vinyl!
    Man tackar gunner! Går uansett på ny arbetsperiod nu så har litet behov den närmsta tiden, men ser det ann! :)

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.705
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    Sentralens desidert hyggligaste furnissör av vinylrelaterade produkter sänder snart ett litet, men spännande, paket från väst till öst. Är tydligen i behov av skarpa ingeniörshjärnor för att fungera som tilltänkt, men det skal överkommas.

Glädjer mig!

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.705
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    Det dök upp en käck liten sak jag haft i min ägo tidigare på finn. Tror det blir bra som reserv-RIAA. Snabba avgörelser. Ut på tur.

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.705
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    Tackar! Har ju haft den tidigare, men bara sammen med MM-pickuper. Nu står den och går med step-up i förkant och NOS tfk-rör och det spelar riktigt så bra. Denna är en äkta no-brainer till småpengar.

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.705
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    Efter en joggetur i skogen, blåst ut öronen i regnet och låtit anlegget stå till uppvärmning undertiden känns det fanimej fint att sätta sig ned och spela Hooker på Garrarden grisehøyt!

BeetleBug

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Antall liker
    14.602
    Sted
    Sørlandet
    Efter en joggetur i skogen, blåst ut öronen i regnet och låtit anlegget stå till uppvärmning undertiden känns det fanimej fint att sätta sig ned och spela Hooker på Garrarden grisehøyt!
    Det er ikke mye kan måle seg med god-følelsen etter en grei økt og etterfølgende belønning. Enjoy!

-BB-

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.705
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    Det er ikke mye kan måle seg med god-følelsen etter en grei økt og etterfølgende belønning. Enjoy!

-BB-
    Tack BB! Belöningar skal inte bortförklaras. Speciellt inte de till en själv!

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.705
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    Garrard är i vinden om dagen. Här står fortfarande en naken 50(?)-åring uppstyltad på ymse monteringshjälp och spelar. På tide med ordentligt plint nu. Gott andra tar ansvar med motivationshjälp och bilder!

IMG_0033.jpg

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Den er jo kul på sitt vis den der "Hermetikkboksversjonen " , cross!
    Jeg skal forresten hilse fra gamlelandet ditt! Nå sitter fruen og jeg og nyter kaffe og Sockerbageriets Mjølkchoklad i orangeriet på Strandflickornas havshotell i Lysekil. Livet kunne vært værre!
    God fredag!

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    39.165
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Armen ser veldig bra ut til en 401 , begge deler burde være på enhver Bucket List . Blir spennende å se hva du velger av Plinth - potensialet er meget stort .

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.290
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.705
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    Den er jo kul på sitt vis den der "Hermetikkboksversjonen " , cross!
    Jeg skal forresten hilse fra gamlelandet ditt! Nå sitter fruen og jeg og nyter kaffe og Sockerbageriets Mjølkchoklad i orangeriet på Strandflickornas havshotell i Lysekil. Livet kunne vært værre!
    God fredag!
    Hehe, det var en diplomatisk omskrivning av att den ser förfärlig ut! ;) Något den ju också gör. En stund till, men så ska det bli ordning på estetiken. Hälsa tillbaka, förstår att vi får dra inom Lysekil nästa gång vi drar söderut, det triggade både kaffe- och sötsuget.
    God helg!

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.705
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    Armen ser veldig bra ut til en 401 , begge deler burde være på enhver Bucket List . Blir spennende å se hva du velger av Plinth - potensialet er meget stort .
    Helt enig där soundscape. Jag tycker armen och verket passar väldigt gott samman. Plint är så och si bestämt, men har inte tryckt på confirm-knappen ännu. Tror och hoppas resultatet skal stå i stil med resten.

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.705
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    Liten och liten, hade glömt hur stor den faktiskt är!

Vis vedlegget 433321

Välkända motiv dök plötsligt upp på resan. Är det inte detta som blir kallat rustbeltet?

Vis vedlegget 433323
    Østfold-RIAA'en og en bro av plast i Rustbeltet. (W00t?) Dette må bli bra! Har Audion Premier selv. Veldig fornøyd.
    Gott å höra Dazed, har ju som sagt haft denna RIAAn tidigare, men spelade bara med en MM-pickup den gången. Kör du stepup och MC?

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.290
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Ja, jeg spiller med Dynavector DV-20X2L og en SUT jeg satt sammen selv med Lundahl LL-1931 trafoer. Veldig fornøyd.

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.705
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    Spelar själv med bland annat en Rothwell MCX med Lundahl-trafoer. Minns Permieren som väldigt varm, basrik och fyllig med MM i mitt gamla oppset, men den spelar väldigt mycket mer balanserat i nuvarande. Har inte fått tid till så mycket testing ännu, men det verkar som den klär äldre trio-jazz väldigt bra.

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.290
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Spelar själv med bland annat en Rothwell MCX med Lundahl-trafoer. Minns Permieren som väldigt varm, basrik och fyllig med MM i mitt gamla oppset, men den spelar väldigt mycket mer balanserat i nuvarande. Har inte fått tid till så mycket testing ännu, men det verkar som den klär äldre trio-jazz väldigt bra.
    Den responderer ganske bra på rørbytter, så hvis rørene dine var slik den gang, og annerledes nå, er nok det mye av forklaringen. Selve PU-en og resten av kjeden har jo selvsagt også sitt å si.

Jeg er veldig fornøyd med min, i alle fall. For protokollen høres "varm, bassrik og fyldig" ut som kun positive egenskaper i min verden. ;)

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.705
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    Den responderer ganske bra på rørbytter, så hvis rørene dine var slik den gang, og annerledes nå, er nok det mye av forklaringen. Selve PU-en og resten av kjeden har jo selvsagt også sitt å si.

Jeg er veldig fornøyd med min, i alle fall. For protokollen høres "varm, bassrik og fyldig" ut som kun positive egenskaper i min verden. ;)
    Allt är "nytt" eller utbytt sedan den gången så osäker hur mycket som skal tilläggas rören, men skal definitiv testas med andra rör om litt när den blivit känd i hus.

För protokollet är de egenskaperna något som värdsättes högt i min värld också! ;)

Nu spelar Kind of blue i bakgrunden med de kvaliteterna!

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.705
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    Förbannade Norwegian forsinket igen:p sitter i Barcelona och väntar på en flight ut till Mallorca jag skulle ut å cykla senare idag:mad:
    Kanske man kan paddla på cykel kofferten:D
    Hehe, hur gick det cash? Kom du fram till din endelige destination innan mörkrets frambrott? :cool:

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.329
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Förbannade Norwegian forsinket igen:p sitter i Barcelona och väntar på en flight ut till Mallorca jag skulle ut å cykla senare idag:mad:
    Hehe, hur gick det cash? Kom du fram till din endelige destination innan mörkrets frambrott? :cool:
    Haft en kjempedag på egen sykkel idag:) men noen i Norwegian skall få svi! Jeg kom frem noe forsinket igår verre var att noen trött mössa som skall se till att bagage blir med ikke klarte det er verre! min sykkel var kvar på Gardemoen når jag landa:p:p reste tillbaka kl24 och personligt hämta den och skrudde den ihop inatt. Haft en väldigt fin dag idag tack vare det:) men payback time återstår för NW.

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.705
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    Haft en kjempedag på egen sykkel idag:) men noen i Norwegian skall få svi! Jeg kom frem noe forsinket igår verre var att noen trött mössa som skall se till att bagage blir med ikke klarte det er verre! min sykkel var kvar på Gardemoen når jag landa:p:p reste tillbaka kl24 och personligt hämta den och skrudde den ihop inatt. Haft en väldigt fin dag idag tack vare det:) men payback time återstår för NW.
    Resge du tillbaka hem igen och hämtade cykeln?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn