Har du sett, vad är det OVK inte har!Minner om at OVK har en Vinyl flat. Ta en prat med materialforvalter Scrooge.Satte precis på Lothe, Blå song och det är då själva f-n att det ska vara så svårt att få kvalitetssäkrat ny vinyl. Vindskev och bulkete och Koetsun klarar inte engång spåra ordentligt.
BTW - Hvordan gikk det forøvrig til slutt med den ovnsbakingen?Har du sett, vad är det OVK inte har!Minner om at OVK har en Vinyl flat. Ta en prat med materialforvalter Scrooge.Satte precis på Lothe, Blå song och det är då själva f-n att det ska vara så svårt att få kvalitetssäkrat ny vinyl. Vindskev och bulkete och Koetsun klarar inte engång spåra ordentligt.
Stilla dag, inga planer annat än att sitta framför anlegget med några få pauser. Barnen levererade i barnehagen, kaffe i koppen och varmt anlegg. Santanas Abraxas snurrar. Blir nog litt testande med Colibri/Koetsu och Peerless/Jensen om en stund.
Härliga dagar!
Vis vedlegget 370758
Høres ut som en LANGT bedre dag enn andre har.............
Sender deg PM også, ha en flott seanse
mvh
Stilla dag, inga planer annat än att sitta framför anlegget med några få pauser. Barnen levererade i barnehagen, kaffe i koppen och varmt anlegg. Santanas Abraxas snurrar. Blir nog litt testande med Colibri/Koetsu och Peerless/Jensen om en stund.
Härliga dagar!
Vis vedlegget 370758
Jensen-trafoen fungerar inte här med Koetsu som sparringpartner. Inte helt oväntat då impedansmatchingen inte är där teoretiskt. Enkelt att få bekräftat i praksis med örat också. Allt låter innestängt, inneslutet, smalt, oengagerande och litt rart.. Hmm, spännande det där när det har så stor hörbar effekt.
Ok, nej den är väl byggd för kildeimpedans på mellan 40-100 ohm så där hamnar väl både Koetsu och xv-1t utanför.Jensen-trafoen fungerar inte här med Koetsu som sparringpartner. Inte helt oväntat då impedansmatchingen inte är där teoretiskt. Enkelt att få bekräftat i praksis med örat också. Allt låter innestängt, inneslutet, smalt, oengagerande och litt rart.. Hmm, spännande det där när det har så stor hörbar effekt.
Den trafoen var heller ingen suksess her hjemme. . .
Har du en D103 Fosse?Litt usikker på hva det filteret som sitter på sekundærsiden egentlig er godt for. Mulig jeg må gi den et par runder til slik den nå er konfigurert og om det ikke fungerer forsøker vi den pip åpent og ser om det hjelper. Men enig, så langt har ikke jeg heller fått den til.
Kanskje man skulle testet den på en D103?
Har du en D103 Fosse?Litt usikker på hva det filteret som sitter på sekundærsiden egentlig er godt for. Mulig jeg må gi den et par runder til slik den nå er konfigurert og om det ikke fungerer forsøker vi den pip åpent og ser om det hjelper. Men enig, så langt har ikke jeg heller fått den til.
Hva er det den mannen ikke har ettehvert. . .
Glad påsk Sluket!The Good Life - with Style! Glad påsk.
Härligt är det!Herlig historie Cross, ingenting er som og møte likesinnede helt utav det blå.
God Påske!
Så sant så sant, musik- och hififolk är väl per definition bra folk? Är väl inga tvivel om den saken efter måndagseftermiddagen hos Fosse.En klassiker det der Cross, og slik er det jo - treffer man en som har samme interesser så kan det jo umulig være en tokstolle og søt musikk oppstår, bokstavelig talt!
Tusen tack Fosse. Ska inte se bort i från att jag kommer bort en dag för lån! Har ett par längder Cardas 4x33 awg liggandes (brukt mellan tonarm och RIAA) som jag tänkt terminera om och använda mellan peerless-trafon och RIAAn. Det blir nästa kabelprojekt.Jeg har en haug kabler du kan låne og teste om du er interessert. Høyttalerkabler og signalkabler. Bare å gi et hint.
Fin historie, slikt er hyggelig!
Här blir det ett extra ledd i och med övergången från RCA till XLR, men hörde inga unoter igår kväll. Första intrycket är positivt utan att säga för mycket om det så tidigt.Morsom historie crosswnd! Har gjort den testen med rca/xlr. Det blir spennende å høre hva du opplever av endringer. Fosses Cardas kabler befinner seg for tiden her, men det er bare å si i fra så ordner vi en overlevering. . . God påske!
Jeg har et par på 50 cm som jeg har testet mellom step-up og riaa, også har jeg et par på 2 meter mellom pre og power. Fosse har lånt de jeg normalt har mellom pre og power, men de får jeg tilbake en av dagene i påsken. Hvis det er greit for Fosse er det bare å komme og hente opp etter jeg har fått tilbake de han lånte av meg, noe som skjer veldig snart. . .Här blir det ett extra ledd i och med övergången från RCA till XLR, men hörde inga unoter igår kväll. Första intrycket är positivt utan att säga för mycket om det så tidigt.Morsom historie crosswnd! Har gjort den testen med rca/xlr. Det blir spennende å høre hva du opplever av endringer. Fosses Cardas kabler befinner seg for tiden her, men det er bare å si i fra så ordner vi en overlevering. . . God påske!
Är det Cardas-kablarna mellan step-up och RIAA du har hos dig? Hade varit spännande att testa
Glad påsk!