Analogt på Svartskog

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.705
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    Tror jag har fri måndagen den veckan. Ska se om fruen är ute av huset.

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.705
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    Dug myself a hole.

IMG_1354.jpg
    IMG_1355.jpg

Planer om att göra ena verandan större och få en finare övergång till fjäll, sånn att vi kan utnyttja oss av naturtomten.

Man finner mye rart när man gräver i backen, men denna var inte direkt väntad..

IMG_1357.jpg
    IMG_1358.jpg

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.667
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Pick uper graves gjerne ned i jorden av soniske grunner. Akkurat på samme måte som gravet laks. Det du nå må gjøre er å skylle den ren i en 45/55 % blanding av hellig vann og platerens. Gratulerer med ny über-fet pick up!

Singh

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2006
    Antall liker
    2.129
    Torget vurderinger
    1
    Eieren hadde ikke hjerte til og kaste sin Philips platespiller/pickup på dynga/elreturen, men gravde den pent ned i hagen. Du må nok grave mere, kanskje det er flere ting der.

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.113
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Gratulerer med den fine vintage PUen, crosswind :)
    Det gir meg ideer om hva jeg skal gjøre med mine kjæreste PUer når de er utslitt.
    Jeg må bare ta meg sammen og sørge for at de faktisk blir utslitt.
    Og det sies at vi skal tenke på dem som kommer etter oss, da tenker jeg inkludert arkeologer.

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    31.132
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Gick i gång med en smått nervpirrande seanse i helgen. Höll mig borta från både kaffe och alkohol och tog ett stabilt grepp om kniven. Fant en informativ video på youtube och det hela var faktiskt enklare än förväntat, men försiktighet av yttersta mått må till. Speciellt när plasthuset skal av resten i en rörelse.

Före och efter. Passformen till MusiKraft-skalet är i en egen liga. Helt enastående. Hur det låter? Blir testat ut i veckan. Det är väl fortfarande rapporterat om regn?

Vis vedlegget 444739
    Vis vedlegget 444740
    Vis vedlegget 444741
    Vis vedlegget 444742
    Hei Crosswind, bare et tips: Har akkurat fått min Denon tilbake fra Soundsmith, hvor det ble satt på ny nål med bedre sliping og rubin cantilever. Forbedringen er virkelig påtakelig. Detaljeringen gikk fra litt bob-bob til så bra at jeg har lagt Audio Note Io tilbake i esken for litt R&R.

Mvh

Sist redigert:

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.705
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    Gick i gång med en smått nervpirrande seanse i helgen. Höll mig borta från både kaffe och alkohol och tog ett stabilt grepp om kniven. Fant en informativ video på youtube och det hela var faktiskt enklare än förväntat, men försiktighet av yttersta mått må till. Speciellt när plasthuset skal av resten i en rörelse.

Före och efter. Passformen till MusiKraft-skalet är i en egen liga. Helt enastående. Hur det låter? Blir testat ut i veckan. Det är väl fortfarande rapporterat om regn?

Vis vedlegget 444739
    Vis vedlegget 444740
    Vis vedlegget 444741
    Vis vedlegget 444742
    Hei Crosswind, bare et tips: Har akkurat fått min Denon tilbake fra Soundsmith, hvor det ble satt på ny nål med bedre sliping og rubin cantilever. Forbedringen er virkelig påtakelig. Detaljeringen gikk fra litt bob-bob til så bra at jeg har lagt Audio Note Io tilbake i esken for litt R&R.

Mvh
    Jøss, det låter spännande! Prisen? Har fått för mig att Soundsmith inte är så blodig när det kommer till vad saker och ting kostar?

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    31.132
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2

Vis vedlegget 444739
    Vis vedlegget 444740
    Vis vedlegget 444741
    Vis vedlegget 444742

Mvh
    Jøss, det låter spännande! Prisen? Har fått för mig att Soundsmith inte är så blodig när det kommer till vad saker och ting kostar?
    Rundt $ 300. Slett ikke avskrekkende. :) Jeg forstår meg ikke på slikt, men jeg måtte ikke engang betale toll.

Mvh

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.705
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14

Vis vedlegget 444739
    Vis vedlegget 444740
    Vis vedlegget 444741
    Vis vedlegget 444742

Mvh
    Rundt $ 300. Slett ikke avskrekkende. :) Jeg forstår meg ikke på slikt, men jeg måtte ikke engang betale toll.

Mvh
    Skal ha det i bakhuvudet när der blir aktuellt med retip! Är det inte så att audio/hifi är tollfritt?

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.667
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Det er ikke så mye som er tollbelagt. Klær er det f.eks. toll på.
    Men alt er merverdiavgiftspliktig. Så om varen koster mer en NOK 300, skal man beregne 25% moms + ekspidisjonsgebyr (Varierer 125-250,-)
    Men noen ganger blir ikke pakken stoppet og du slipper hele avgiften :) Mulig det er det tkr mener her? :)

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    31.132
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Det er ikke så mye som er tollbelagt. Klær er det f.eks. toll på.
    Men alt er merverdiavgiftspliktig. Så om varen koster mer en NOK 300, skal man beregne 25% moms + ekspidisjonsgebyr (Varierer 125-250,-)
    Men noen ganger blir ikke pakken stoppet og du slipper hele avgiften :) Mulig det er det tkr mener her? :)
    Det var det jeg mente, ja.

Men jeg ble jo gledelig overrasket over at pakken ankom tkr Towers etter å ha blitt stoppet i tollen. Jeg ble avkrevet dokumentasjon om både det ene og det andre, og like etterpå dalte pakken ned på nærmeste postibutikk uten ytterligere kostnad.

Forstår det fremdeles ikke. ???

mvh

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.290
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Hva står det i dokumentasjonen? Ble det sendt inn proformafakturaer o.l. ved utførsel og dokumentasjon på at dette var service/reparasjon og ikke innførsel av en ny vare?

Det er vel ikke helt usannsynlig med faktura i etterkant, men jeg har aldri opplevd det med ting jeg har hentet selv på Posten.

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.667
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Hei. Om den ble sendt med DHL eller FedX (eller tilsvarende) kommer fakturaen i etterkant.

bjarnetv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Antall liker
    5.849
    Sted
    oslo
    Hei. Om den ble sendt med DHL eller FedX (eller tilsvarende) kommer fakturaen i etterkant.
    Eller aldri.
    Som noen av oss har opplevd, flere ganger.
    Og det behøver ikke være småting.....
    Har opplevd å få et ganske kraftig inkassokrav fra fedex etter 5 år.
    de hadde sendt regningen til min gamle adresse og aldri sjekket om det var riktig.

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    31.132
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Hva står det i dokumentasjonen? Ble det sendt inn proformafakturaer o.l. ved utførsel og dokumentasjon på at dette var service/reparasjon og ikke innførsel av en ny vare?
    Det ble sendt inn proformafaktura hvor det sto reparasjon, og dokumentasjon på betalt faktura.

Det er vel ikke helt usannsynlig med faktura i etterkant, men jeg har aldri opplevd det med ting jeg har hentet selv på Posten.
    Ikke jeg heller. Det er bare å konstatere at Postens veier er uransakelige.

Mvh

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.290
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Kanskje noen fikk fortollingen din på bordet rett før arbeidsdagens slutt, da, og "ikke tollpliktig"-stempelet var fristende kjapt å bruke. ;)

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.705
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    Igår kväll gick jag lös på de sista av audio-korten till Studeren. De två record-korten som tillsynelatende är rätt fram no-nonsense kort att förnya. Det visade sig att det ena kortet hade sett bättre dagar och jag hoppas nu att det kortet kan ha varit källan till ett problem jag haft med maskinen. Dels har det varit varmegang i ett motstånd, som jag planerat att byta ut oavsett då det varit ett känt problem med dessa kort, men två JFET-transistorer har också haft problem och undersidan av kortet såg inte bra ut i det hele tatt med trasiga foliebanor och lödpunkter.

Antar att det enklaste är att få tag i ett nytt kort, så om någon sitter på ett extra rec-kort till B67, ge mig en signal! :)

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.705
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    Flott eftermiddag på Svartskog. Loppemarked med sedvanligt skrot. Såg en man komma bärande på två Technics-spelare, annars stod det bara en välbesökt, men smått ynklig vinyleske och gjorde lite av sig. Sol, kaffe och våffla i den frodiga trädgården gjorde gott.

IMG_1530.jpg
    IMG_1535.jpg
    IMG_1538.jpg

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.705
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    Färskt bakverk inköpt och nymalt kaffe klargjort på kannan när andra halvan av OVKs sverigeavdelning dyker upp om en dryg timme. Stereon värmes upp mens det väntas.

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.343
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Svenska förenings formiddags møte og skivor til kaffet:)
    Idag fikk vi til en tid som passet oss begge og jeg stakk opp til crosswind for noen timer med musikk og fosterlands språk:D
    Etter en liten gjenomgang av vad som er av bokser så spillte vi vel på allt uten det digitale, sammenligne Raven/kuzma/VDH mot
    Garrard/Dynavector/Denon var interessant! Denon 103R med nytt skall er Pu som nesten ikke koster noe i disse sammenhang:rolleyes: men står frem med kvaliteter som man forknipper med sk parfyme diamanter!
    Miles Davis på Tape blev også spillt her er Studer'n ikke helt klargjord enda, men man hører vart hen det leder:)

20170828_112446.jpg

Takk for noen hyggelige timer samt utsøkt kaffe å bullar:)

Figge

Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Antall liker
    5.438
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    Idag fikk vi til en tid som passet oss begge og jeg stakk opp til crosswind for noen timer med musikk og fosterlands språk:D
    Etter en liten gjenomgang av vad som er av bokser så spillte vi vel på allt uten det digitale, sammenligne Raven/kuzma/VDH mot
    Garrard/Dynavector/Denon var interessant! Denon 103R med nytt skall er Pu som nesten ikke koster noe i disse sammenhang:rolleyes: men står frem med kvaliteter som man forknipper med sk parfyme diamanter!
    Miles Davis på Tape blev også spillt her er Studer'n ikke helt klargjord enda, men man hører vart hen det leder:)

Vis vedlegget 454825
    Blir det inte väldigt varmt vid det högra slutsteget?

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.705
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14

Vis vedlegget 454825
    Tusen tack för hyggliga timmar idag cash! Och tack igen för Crosswinds :cool:

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.705
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14

Vis vedlegget 454825
    Blir det inte väldigt varmt vid det högra slutsteget?
    Faktiskt inte, är öppet i bakkant också så det går helt fint.

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.343
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Crosswinds plata måtte ju bare over til deg:D Vad blev vekten på 103r med nytt hus?

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.343
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Det var akkurat det da? I utgangspunktet skulle vel Graham PH B-44 være for lett eff mass ca11g? vanskelig og finne noen data her! Men google viser til flere som brukt de sammen med godt resultat ev med extra headshell vekt?

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.705
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    Det var akkurat det da? I utgangspunktet skulle vel Graham PH B-44 være for lett eff mass ca11g? vanskelig og finne noen data her! Men google viser til flere som brukt de sammen med godt resultat ev med extra headshell vekt?
    Genom vinylengines kalkulator kommer du på 9Hz med en lateral compliance på 13 cu/10Hz och 12 hz med en vertikal compliance på 8 cu/10Hz.

Ganska ok i teorin?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn