Analogt på Svartskog

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.644
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    På tal om kaffe i soffan, satte på en Cohen-skiva nu. CD denna gång. Noe har defintivt hänt, till det bättre. Det upplevs både ett ganska så kraftigt ökande djup i lydbildet, men också, igen denna lättsamhet och känsla av frigjordhet. Skillnaden är inte liten heller. Inget annat är förändrat.

Märkligt, men positivt.

BeetleBug

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Antall liker
    14.496
    Sted
    Sørlandet
    På tal om kaffe i soffan, satte på en Cohen-skiva nu. CD denna gång. Noe har defintivt hänt, till det bättre. Det upplevs både ett ganska så kraftigt ökande djup i lydbildet, men också, igen denna lättsamhet och känsla av frigjordhet. Skillnaden är inte liten heller. Inget annat är förändrat.

Märkligt, men positivt.
    En god start på dagen rett og slett. Nyt og ha en fin helg!

-BB-

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.644
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13

Märkligt, men positivt.
    En god start på dagen rett og slett. Nyt og ha en fin helg!

-BB-
    Och bättre blev den med flotte bilder i Porsche-tråden, tack för det! Och en riktigt god helg till dig BB.

nlykke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Antall liker
    11.928
    Jeg har sett resultatet av en lysbue i et sikringskap hvor en smelteovn for glass var koblet til. Det var ikke et pent syn!!

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.644
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Det är fredag och frihelg. Inga mer skräckhistorier om elskåp eller förhöjda strömräkningar. Matbutiken och polet undangjort.

Ost och vin från Kolbotn, en säker fredagsvinnare. God helg!

E6B6B3BE-2A1C-4CA0-97AC-84118F23F263.jpg

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.644
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Så var biljett till Helge Lien Trio i box, 15 februari på Kolbotn. Glädjer mig.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Praktisk med ostebutikk rett utenfor polet. Var innom der idag også.
    WIN_20180120_16_39_01_Pro.jpg

Osten i Krypten er spist opp ser det ut for. Byttet forresten nylig strømmåler her i huset også, men merket ikke noe særlig til det på lyden så det var nok ingen slike feil bak vår gamle måler.

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    28.535
    Torget vurderinger
    27
    Her klarte de å bytte to av tre, den tredje hadde ikke fyren sertifisering til å bytte pga trafo på inngående. Ja, ja, da er vi fortsatt på gammelt system på hovedinntaket.

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.644
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Praktisk med ostebutikk rett utenfor polet. Var innom der idag også.
    Vis vedlegget 476649

Osten i Krypten er spist opp ser det ut for. Byttet forresten nylig strømmåler her i huset også, men merket ikke noe særlig til det på lyden så det var nok ingen slike feil bak vår gamle måler.
    Gott å höra att du slapp ulumskheter med strömmen baluba, jag är fortfarande tvivlande till vad som utgjorde förbättringen här, men den kom efter Hafslund varit på besök. Om det faktiskt var det som var orsaken så tummen upp till AMS! (Och fastskruvade kopplingar)

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.644
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Her klarte de å bytte to av tre, den tredje hadde ikke fyren sertifisering til å bytte pga trafo på inngående. Ja, ja, da er vi fortsatt på gammelt system på hovedinntaket.
    Tre? Delar trappen med naboen?

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.644
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Startar friperioden med feber, hosta och influensa. Blev ingen träff på Bare Jazz igår då formen var på väg rätt i dass på väg hem från jobb. Är dåloig på att vara sjuk, flera år sedan sist jag måtte kasta in handduken och spendera en dag i sängen, men med Spotify, en liten Denon-reciever och ett par B&W takhögtalare på sovrummet skal det frossas i serier och musik.

Aldrig något som inte är så illa att det inte för något gott med sig, ypperlig möjlighet att førbereda mig till Helge Lien Trio-konserten på Kolben i ferbruari.

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.644
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Garrarden har plats för en arm nummer två i bakkant (må fästas rätt i plint) något som då skulle innebära totalt fyra armar. Två på Raven och två på Garrarden. Med en RIAA som "bara" har tre ingångar dyker det plötsligt upp ett problem.

Problem är till för att överkommas och då ser jag två lösningar. Antingen sälja Aesthetix-RIAAn och få tag i en Rogue Ares som så bygges om till fyra ingångar eller få tag i en flexibel step up med fler än en ingång och impedans/gain-tillpassning. Just nu lockar det sista mest. Som denna;

IMG_1229.jpg

Eller denna;

IMG_1228.JPG

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.644
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    God helg og god bedring mister! Den jazzkonserten på ditt lokale kulturhus ser spennende ut.

-BB-
    Tack för det BB, formen är en nyans bättre, men lördagsmorgonen startar med feber, värkande kropp och hosta. Soffadag med andra ord, idag också.

Konserten på Kolben tror jag bara är HLT utan Adam Baldych denna gång.

God helg till dig! Ser ut som du koser dig med garagetid och hifi!

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.915
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    så du er villig til å skape et omfattende problem for en fjerde arm?
    i tellegg vet du at tape er bedre?

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.644
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Omfattande problem vet jag inte, en step up med två eller fler ingångar löser ju det problemet. Då speciellt en med impedans- och gainjustering sånn att den är flexibel nog till att betjäna pickuper med olik karaktär och specifikation.

Tape blir nog inte primärkällan, till det är prisen fortfarande för hög och vinylsamlingen för stor (nåja). Har fortfarande mängder av vinyl jag inte en gång spelat.. Kommer köpa tape och utöka den lilla samlingen jag har sakta men säkert, men vinyl blir det primära avspelningsmediet.

Och så är det ju inte att sticka under stolen med att det är jävligt kul med armar/pickuper/trafoer och testing! :cool:

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    28.535
    Torget vurderinger
    27
    Du skulle hatt en Music First trafo med inngangsvelger. Det er garantert den siste trafoen jeg kvitter meg med. Bryter for jording, 5X, 10X og 20X forsterkning og impedansejustering med en haug muligheter. Det skulle vært et hjul for inngang i tillegg.

Ellers enig i prioriteringen din. Halve poenget med flere armer er gleden ved leken. Og så vil man selvsagt foretrekke ulik musikk/utgivelser på ulike kombinasjoner, men veien er ofte målet. Her blir det fem eller seks armer i løpet av sesongen.

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.644
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Den Fidelity Researchen på förra sidan har tre ingångar, 10x, 18x, 20x och 36x förstärkning, men en blir låst till den lasten varje förstärkning ger (hhv 470, 145, 117 och 36 ohm) mens Musical First ger möjlighet för impedansjustering till varje förstärkningsgrad?

En blandning av de två hade ju varit en säker vinnare!

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    28.535
    Torget vurderinger
    27
    Du har grei fleksibilitet med den der. Men jeg er svak for MF pga trafoene. Kjøtt på beinet med S&B.

Jeg kunne sikkert bygget om min slik at jeg hadde én egen inngang for hver forsterkningsgrad. Slik at gainbryteren også ble en inngangsvelger. Bruker alltid EMT med 5X, den bruker jeg ikke for noen annen pickup, da er det gjerne 10X eller 20X som er aktuell.

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.915
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    med omfattende mener jeg å selge RHEA ...og begynne "på nytt"

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.644
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Du har grei fleksibilitet med den der. Men jeg er svak for MF pga trafoene. Kjøtt på beinet med S&B.

Jeg kunne sikkert bygget om min slik at jeg hadde én egen inngang for hver forsterkningsgrad. Slik at gainbryteren også ble en inngangsvelger. Bruker alltid EMT med 5X, den bruker jeg ikke for noen annen pickup, da er det gjerne 10X eller 20X som er aktuell.
    Kött på benet och pupper og lår som LMC säger gillar vi. Vet du om någon producent som använder Stevens & Billington-trafoer med inngångsväljare?

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.644
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    med omfattende mener jeg å selge RHEA ...og begynne "på nytt"
    Ahh, ja det är ju aningens mer omfattande, men jag har en lösning på det också, skulle det bli aktuellt. Problemet är bara att ingen Ares är att uppdriva brukt om dagen.

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    28.535
    Torget vurderinger
    27
    Han selger ikke S&B stepuptrafoer til noen lenger så så vidt jeg vet, nå er det bare MF du finner de i. Skal du ha dette må du ikke sitte på gjerde men handle når de er tilgjengelige. Tkr har hatt sine trafoer ute lenge.

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.644
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Ser på bilder på nett att det kan se ut som baksidan till v2 har blindlock till vad som kanske kan vara möjlighet för en extra ingång? Samma på din?

IMG_1230.JPG

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.644
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Influensan ger sig inte. Seglivat och jävligt. Soffan, pledd, Marcialonga på tv och jazz i bakgrunden. Har lyst å ge Koetsun en chans till i Jelcon, sänder barnen till bästeföräldrarna och hoppas på ork.

7CCB1EE1-579E-449D-8769-0B1E593A93EA.jpg

BeetleBug

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Antall liker
    14.496
    Sted
    Sørlandet
    Årets influensa viser seg å være en tøff nøtt og spesielt hvis den klarer å nå halsen. Du får lytte til signalene og ta livet helt med ro.

Jeg så forresten filmen ”Flight“ i går. Fylleflyving opp-ned 500ft over bakken med fullsatt fly visste seg å ikke akkurat være en Oscar kandidat men jeg ble nå sittende å glo allikevel. Kom også over svarer ditt i den flotte tråden til Fosse vedr Blue Tack og Harbeth. Jeg bruker også ”lim“ mellom stativ og høyttalere og flytter dem frem og tilbake alt etter lyttemodus.

Ønsker deg god bedring!

Mvh
    -BB-

nlykke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Antall liker
    11.928
    God bedring og benytt anledningen til og få spilt flere av de platene som ennå ikke er spilt. Alltid interresant!8)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn