Analogt på Svartskog

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.797
    Antall liker
    5.366
    Sted
    oslo
    Nåh, la oss ikke bli for personlig emosjonelt investert i disse hypotetiske top trumps kvalitetene.
    Det er vel de færreste som har rom, evner og midler nok til å hente 100% ytelse ut av driverne sine uansett, så top-spec driverne til de store produsentene er nok i bunn og grunn ganske likeverdig i våre never :rolleyes:
     

    Dire Wolf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    3.369
    Antall liker
    9.389
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Haha! Selvsagt ikke. Jeg har hornrigg ala LMC nede med litt mindre jålete TAD, og det er fantastisk. Men Everest og Accuphase er virkelig noe. En enkel toveis japse kan ikke annet enn å flytte luft den heller. Topp driverne til JBL er minst like bra. Dette er uansett samma driten, bare forskjellig innpakning. Du liker gullpapir. Ref madman ( jålebukk)
     
    • Liker
    Reaksjoner: 2xJ

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.329
    Antall liker
    13.431
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Med fare for å tråkke på noen tær - det man får med 2402 er et vakkert stykke design, haugevis med eierglede og masse energi på høyt volum.
    Det man ikke får er dypbass, tilfredstillende diskant eller et moderne delefilter med sømløs overgang mellom horn og bass og tilhørende sømløst lydbilde.

    jeg personlig kunne nok aldri levd med dem uten ekstra sub, superdiskant og aktiv deling.
    Vacker design och högvis med ägarglädje är ju nästan anledning nog för mig.. :rolleyes:

    Skämt åsido, Arden går ju, på pappret, inte lika djupt i basen som 2402 och tweetern i Arden är väl inte lika upplöst som de bästa från Tannoy, så kanske det inte är så illa om en sätter de upp mot varandra? I alla fall på pappret? Aktiv delning blir det ju hur som helst.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.431
    Antall liker
    25.952
    Torget vurderinger
    24
    Crosswind, hva er bakgrunnen for spørsmålene?

    - Er det lydmessige hensyn som sender deg ut på ny vandring? Her kan avledes en rekke nye spørsmål.
    - Er det ren kåtskap og higen etter moden (vintage) hifi?
    - Kunnskap for senere prosjekter?

    Jeg tenker en presisering av hva som er driveren for spørsmålene kan bidra til å spisse svarene.
     

    Bartesam

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Innlegg
    11.998
    Antall liker
    11.934
    Sted
    Hus
    Det blir ikke feil med de TAD ene, men det er nok Vintage sound slik de er originalt. Det er kult men kanskje ikke akkurat det du ønsker. De er vakre så det holder også. Men. Men. Men.
    Jeg tror det svinger bedre og vel så raffinert og stilig og ikke minst billigere av JBL L300.
    Så dette er ikke vintage sound ?
    -m
    Finnes noen oppgraderte delefiltere konstruert av Nelson Pass til disse høyttalerne :)
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.329
    Antall liker
    13.431
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Det blir ikke feil med de TAD ene, men det er nok Vintage sound slik de er originalt. Det er kult men kanskje ikke akkurat det du ønsker. De er vakre så det holder også. Men. Men. Men.
    Jeg tror det svinger bedre og vel så raffinert og stilig og ikke minst billigere av JBL L300.
    Tøft! Svänger garanterat som bara det, men den appellerar inte estetiskt på samma sätt som 2402. Speciellt om 2402 kan fås i ek/ekfanér som det går mest av i huset i övrigt.
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.329
    Antall liker
    13.431
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Crosswind, hva er bakgrunnen for spørsmålene?

    - Er det lydmessige hensyn som sender deg ut på ny vandring? Her kan avledes en rekke nye spørsmål.
    - Er det ren kåtskap og higen etter moden (vintage) hifi?
    - Kunnskap for senere prosjekter?

    Jeg tenker en presisering av hva som er driveren for spørsmålene kan bidra til å spisse svarene.
    Här kommer vi nog främst in under pkt. 2 och 3.

    Men responsen tog mig nog litt på sängen. Som så ofta förr vandrar tankarna i vardagen (fort gjort på diverse crewhotell runt omkring med mer tid än vad som är sunt) och det växer gradvis fram en idé.

    Som jag svarade habicht får jag mer och mer lust å testa något old school. Inte på grund av det du skisserar under pkt. 1, men för att jag har lust. Det appellerar till mig. Jag får fyllt det tekniska och moderna behovet på jobb som översta myndighet på ett teknologistinnt instrument till 300 mill och önskar bara gå tillbaka i tid och teknologi genom hobbyn. Därför är pc och dsp inte aktuellt. Jag vill göra det enkelt. Hålla det enkelt, även om jag förstått att det finns två sidor också i denna tillnärmningen. Många som menar det inte är smart, men också flera som ger tummen upp och samtycke.

    Detta var aldrig tänkt som ett raskt projekt och så går vi vidare, men heller som ett parallellt sidoprojekt över lång tid. Lära mig underveis och få det till över tid.

    Så med det sagt tror jag bara frågor och funderingar får komma när det kommer hellre än att vi må ta allt här och nu.
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.797
    Antall liker
    5.366
    Sted
    oslo
    Forstår motivasjonen veldig godt, og en god og enkel begynnelse på prosjektet er jo uansett å ta seg en tur ut til madman for å lytte til hans kloner.
    selv om jeg har mine innvendinger til konstruksjonen så kan det jo selvfølgelig være at kompromissene ikke plager deg nevneverdig, og det er jo alltid kjekt å reise rundt å hilse på likesinnede ;)
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.329
    Antall liker
    13.431
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Sherpaene har varit i sving, igen, på Svartskog och har nu färdigställt stigen mellan Sjødalstrand och Nebba. Extremt imponerande stycke arbete längs de branta kanterna i furuskogen ned mot Bunnefjorden. Precision och estetik med svært flotta lösningar för smältvatten om våren.

    Väl värt en tur!

    FD6C4972-BE7F-4F19-B675-C274C36FF6F8.jpg
    679E559F-2464-48FA-A6E7-0A829BF445CF.jpg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.421
    Antall liker
    63.718
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ble flotte de sherpa-trappene! Må si jeg er litt ambivalent til slike trapper. De dukker opp «overalt», og er både praktisk og estetisk på en gang. Klarer likevel ikke helt å bestemme meg for om jeg skal fokusere på gleden av det praktiske og håndverket, eller om sherpa-trapper er monument over nordmenns nyvunne latskap gjennom overflod av oljepenger. Det får være dagens surmagede melding på en særdeles grå regnværsdag i Bergen :)
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.810
    Antall liker
    567
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Er litt enig i siste innlegg. Men det er bra på steder med stor slitasje av folk med påfølgende erosjon.
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.329
    Antall liker
    13.431
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Tog turen i går också, men svängde upp på genom skogen upp på Svartskogplatån på hemvägen. Enig med oyvjorge att det är bra på utsatta platser. Nu var det ganska torrt i skognoch mark igår, men likafullt glatt och gjørmete på steder utenom stenpartierna. Då fyller de sin praktiska funktion.

    Men om sherpa-trappor speglar det moderna Norge med latskap och oljemiljoner är kontrasterna till den gamla folksjälen fortfarande till stede. Uppe i trollskogen stod en god gammal utedass. Förvånansvärt välhållen innvändigt. Med konst på väggarna och toalettpappret i sin hållare. :D

    FCD3EE02-AD0A-4DE0-9AB3-CFC3F55B9C8D.jpg
    6CDC60A3-EEAB-4011-BB3A-07ED71BBE14E.jpg


    Annars är det liten framdrift om dagen, men en gladmelding tickade in från hemlandet. Capstan speed control-kortet till Studeren blev aldrig sig självt igen efter julens härjningar och mina försök på hjälp, så det fick proffesionell översyn och har nu blivit omlött totalt. Testas så fort det ankommer i posten.

    DD5CF1DD-F353-4BD7-AC9F-0A6888D586FC.jpeg
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.329
    Antall liker
    13.431
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Nlykke pratade varmt om Brimar vid sist anledning så när Audiomix la ut annons om 12AX7WA - som till råga på allt var tillverkade till det svenska försvaret - tog nyfikenheten överhand. Slängde med tre E88CC SQ-rör i samma slängen. Är tänkt placeras i RIAA-delen av CATen, med möjlig placering i linjedelen på sikt, med extern RIAA.

    AB149976-FF25-4599-BE07-7B2604A1339E.jpg
     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.745
    Antall liker
    58.975
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Gir min tilslutning til at Brimar kan gi fin lyd i anlegget.
    Har et par Brimar 12 AU7 Trustworthy, som jeg alternerer med Mullard CV 4003 i min Octave-forsterker.
    Begge er av de beste jeg har prøvd i mitt anlegg.
    Mullard er litt varmere og fetere i klangen, mens Brimar skinner litt mer med stjernestøv og glitter, samtidig som det har kropp.
    Hva jeg synes er best kommer egentlig mest an på hvordan de matcher den enkelte innspilling.
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.329
    Antall liker
    13.431
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Rullar rör och dricker kaffe. Fyr i peisen och glöd i förförstärkaren. Brimar 12AX7WA och Philips 6922 SQ låg och väntade på mig på postkontoret på Kolbotn.

    Först ut, Brimar i RIAA-delen. Ut går ett par Ei. Har noterat följande: distinktare anslag på instrument, smoothere, tydligare/öppnare och dämpad topp utan att det går ut över detaljeringsnivån.

    27866CD4-D7EF-4911-AB29-970EC2DFC059.jpg


    Så har två av tre SQ 6922 tagit över efter Sovtek. Omedelbart friskare i toppen, men de skall få gå sig til först.

    E2E955E8-41F1-4EFA-8620-659D0815066E.jpg


    Igår tittade februarisolen äntligen fram över Svartskogplatån och in genom fönstret.

    DE302841-2132-489B-A852-45C1B420A023.jpg
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.329
    Antall liker
    13.431
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.667
    Antall liker
    103.391
    Torget vurderinger
    23
    Du burde bytte til BJ Master - alltid i vinden :D
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.450
    Antall liker
    12.587
    Sted
    Sørlandet
    Du burde bytte til BJ Master - alltid i vinden :D
    :cool:

    Igår var det crosswind, idag det lägsta lufttrycket jag sett på mina 20 år i luften. På Evenes är det nu nede i 946 hPa. Alltid är det något..
    Håper du har mer motor en Widerøe:

    https://www.nrk.no/nordland/lavt-lufttrykk-lammer-flytrafikken-i-nord-norge-1.14896456

    For 30 år siden ville matchokulturen i Widerøe ført til at dem hadde tatt av uansett..........

    -BB-
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.329
    Antall liker
    13.431
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Du burde bytte til BJ Master - alltid i vinden :D
    :cool:

    Igår var det crosswind, idag det lägsta lufttrycket jag sett på mina 20 år i luften. På Evenes är det nu nede i 946 hPa. Alltid är det något..
    Håper du har mer motor en Widerøe:

    https://www.nrk.no/nordland/lavt-lufttrykk-lammer-flytrafikken-i-nord-norge-1.14896456

    For 30 år siden ville matchokulturen i Widerøe ført til at dem hadde tatt av uansett..........

    -BB-
    Ur performance hänsyn har vi mer än nog i 737, men problemet hos Wideroe är förmodligen att høydemålerne inte går lägre än till runt 950 hPa. Så med rådande lufttryck som är under 950 hPa gör att höydemåleren inte längre visar korrekt höjd. Vi hade det samma på de äldre Classic-maskinerna av 737 där en fysiskt skrudde på høydemåleren till aktuelt tryck, men på NG går skalaen långt lägre och görs «digitalt».
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.329
    Antall liker
    13.431
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Det sänds en kvällsskål i riktning Fredrikstad. Riktigt så glad över rörbytet i förförstärkaren. Firas med hela Cornell-boxen.

    330FE238-A07D-439E-AE4C-D4AC39E05ED6.jpg
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    15.033
    Antall liker
    11.442
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Du burde bytte til BJ Master - alltid i vinden :D
    :cool:

    Igår var det crosswind, idag det lägsta lufttrycket jag sett på mina 20 år i luften. På Evenes är det nu nede i 946 hPa. Alltid är det något..
    Håper du har mer motor en Widerøe:

    https://www.nrk.no/nordland/lavt-lufttrykk-lammer-flytrafikken-i-nord-norge-1.14896456

    For 30 år siden ville matchokulturen i Widerøe ført til at dem hadde tatt av uansett..........

    -BB-
    Ur performance hänsyn har vi mer än nog i 737, men problemet hos Wideroe är förmodligen att høydemålerne inte går lägre än till runt 950 hPa. Så med rådande lufttryck som är under 950 hPa gör att höydemåleren inte längre visar korrekt höjd. Vi hade det samma på de äldre Classic-maskinerna av 737 där en fysiskt skrudde på høydemåleren till aktuelt tryck, men på NG går skalaen långt lägre och görs «digitalt».
    Barohøydemåleren på Dash8-100 går til 948, mens trykket var nede i 943....men ifølge et par penjsonerte Dash-flygere brukte de tidligere bare en korreksjonstabell, som nå er skrotet..... 5 hPa feilvisning betyr visst 150'...
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.329
    Antall liker
    13.431
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Håper du har mer motor en Widerøe:

    https://www.nrk.no/nordland/lavt-lufttrykk-lammer-flytrafikken-i-nord-norge-1.14896456

    For 30 år siden ville matchokulturen i Widerøe ført til at dem hadde tatt av uansett..........

    -BB-
    Ur performance hänsyn har vi mer än nog i 737, men problemet hos Wideroe är förmodligen att høydemålerne inte går lägre än till runt 950 hPa. Så med rådande lufttryck som är under 950 hPa gör att höydemåleren inte längre visar korrekt höjd. Vi hade det samma på de äldre Classic-maskinerna av 737 där en fysiskt skrudde på høydemåleren till aktuelt tryck, men på NG går skalaen långt lägre och görs «digitalt».
    Barohøydemåleren på Dash8-100 går til 948, mens trykket var nede i 943....men ifølge et par penjsonerte Dash-flygere brukte de tidligere bare en korreksjonstabell, som nå er skrotet..... 5 hPa feilvisning betyr visst 150'...
    Ja, en hPa=30 fot. Med så kraftiga lågtryck gäller det att veta vad man gör. Skillnaden i indikerad höjd från en standard dag (definerad som 1013,25 hPa) och 945, som jag upplevde på EVE, är 68 hPa som ger 2040 fot, som i sin tur = 680 m. Give and take.
    Som tur är kan vi, till skillnad från småmaskinerna till WF, klara att det sjunker ytterligare en smula..

    52E6C7FE-B2C1-449F-98BD-077FA31C5915.jpeg
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.329
    Antall liker
    13.431
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Jag har en Fidelity Research FRT-4 på väg från Japan. Denna kommer med fast kabling från enheten till RIAA. Bör jag få bytt den orginala kabeln (okänd ålder, men vintage) och i så fall, vad bör jag gå för? Eller håller det med att bara byta ut pluggarna?

    19210E11-BAFC-460E-8119-29DDC2EED518.jpeg


    BA692C5F-AD4F-4D50-9418-BBE11FB4A3EA.jpg
     
    Sist redigert:

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.431
    Antall liker
    25.952
    Torget vurderinger
    24
    Gratulerer Crosswind! Denne ser anvendelig og fin ut. Jeg har som du vet en XF-1 fra Fidelity Research (én inngang, fast impedanse) som er super match med vdh Colibri.

    Personlig ville jeg gått for nye plugger i første omgang. Ønsker du å gjøre mer har jeg et lager med Cardas-kabler lager til formålet å stå mellom stepup og riaa som du kan kjøpe og slakte.
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.329
    Antall liker
    13.431
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Tacker!

    Dålig med att följa upp i egen tråd, men gårdagen gick till test av nya inomhusanläggningen på Lørenskog med junior.

    0F49966C-C13F-43C5-8F30-C965185A686F.jpg


    Jag har sett på denna modellen förr, men aldrig slått till. Efter RIAAn fick nya rör fick jag hellre lust på ny flexibel trafo och med tre ingångar och flera impedanse/gain-justeringar tror jag det blir bra. Har ju haft Fidelity Research-stepup tidigare och den var god match med Grasshoppern.

    Slaktning av Cardas låter kul bara det! Jag kommer bort en dag och tar en titt i kabelskuffen. ;)

    Annars så är den ju som gjord till att byggas in. Kanske få lagd en kasse som matcher Studeren?

    9ED860E8-330A-43D7-9E1E-9C0BD70281AD.jpeg
    6D1B98DB-1902-4D62-8F1A-57B76715F5CB.jpeg
     

    Singh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2006
    Innlegg
    1.690
    Antall liker
    1.798
    Torget vurderinger
    1
    Ett lite spørsmål, når du kobler til step up trafoene til forsterkeren, hvilken inngang bruker du. Jeg har kjøpt 1 Electrocompaniet MC2, min første mc trafo og fikk ikke lyd på 2 forsterkere og Hana SL og Denon DL110. Kjenner meg plutselig GRØNN, den skal jo kobles til MM inngangen ifølge eier. Adyton Operea, Musical Innovation og Lyngdorf forsterkerene jeg har har ikke dette kun Denon PMA 2500 ne. Bruker 2 eksterne Musical Fidelity V90 phono forsterkere og en Clear Audio Nano phono forsterker. Jeg regner med att vis jeg kobler den på MM inngangen på phono forsterkerene så skal det bli lyd. Da flere på Sentralen som jeg ser bruker slike trafoer i forskjellige varianter ikke har innebygd mm på forsterkeren. Beklager at jeg skrev mye her.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.431
    Antall liker
    25.952
    Torget vurderinger
    24
    Ett lite spørsmål, når du kobler til step up trafoene til forsterkeren, hvilken inngang bruker du. Jeg har kjøpt 1 Electrocompaniet MC2, min første mc trafo og fikk ikke lyd på 2 forsterkere og Hana SL og Denon DL110. Kjenner meg plutselig GRØNN, den skal jo kobles til MM inngangen ifølge eier. Adyton Operea, Musical Innovation og Lyngdorf forsterkerene jeg har har ikke dette kun Denon PMA 2500 ne. Bruker 2 eksterne Musical Fidelity V90 phono forsterkere og en Clear Audio Nano phono forsterker. Jeg regner med att vis jeg kobler den på MM inngangen på phono forsterkerene så skal det bli lyd. Da flere på Sentralen som jeg ser bruker slike trafoer i forskjellige varianter ikke har innebygd mm på forsterkeren. Beklager at jeg skrev mye her.
    Det er ingen MC trafo du har, det er en aktiv stepup/headamp. Det vil si den er uten trafoer.

    Stepup brukes mellom pickup og MM-inngang. Dette uavhengig av om det er innebygget eller ekstern riaa/phonoforsterker.

    Stepupen brukes for å forsterke signalet fra en MC-pickup opp til et nivå som matcher MM-riaa. Og impedansejustere samtidig.
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.329
    Antall liker
    13.431
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    ^^ Det är ju en aktiv sak du har (batteridriven) till skillnad från en passiv MC-trafo utan strömförsyning. Ser ut som den ger 25dB och skal kopplas i extern MM-RIAA.
     

    Singh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2006
    Innlegg
    1.690
    Antall liker
    1.798
    Torget vurderinger
    1
    Har testet den med 2 eksterne phono forsterker og MM inngang og 1 Hana SL og 1 Denon DL110, får nå bare lyd i høyre kanal. Har sendt melding til selger. Kjøpte denne for og teste ut, for og høre om den gir bedre lyd kontra den vanlige MC inngangen på phono forsterkeren.
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.329
    Antall liker
    13.431
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Ok, då låter det som om det är något som inte är helt som det skal med den. Spännande sak. Lycka till med felsökningen!
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.329
    Antall liker
    13.431
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Rask leverans från solens rike. Uppkopplad genom 30 ohmstappen. Omedelbart fetare presentation än Jensen-trafon. Mer punch. Pupper & lår som LMC skriver. Var litt nervös för om den kom att spela som jag önskar, då flexibiliteten och antal ingångar gör att detta kan bli en långvarig bekantskap, om det klaffar. Men första intrycket infridde och väl så det.

    7393EF23-D1EA-490C-9B91-1D3B787A54AE.jpg
    FD125406-74C6-47B4-9EDA-C5F2E172C0EA.jpg
    E5A1A6C7-E410-4505-9DC9-D495D181217D.jpg
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.329
    Antall liker
    13.431
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Tacker!

    Har som sagt haft fingern på avtryckaren upp till flera gånger förr, men först nu jag slog till. Bara att slå om du kommer över en BangBang!
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.329
    Antall liker
    13.431
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Efter mekking med capstan speed kortet i min B67 får jag den inte längre upp i hastighet. Den klarar såvitt lägsta hastigheten, men inte mer. Jag hoppas att det bara är kortet det är galt med (fungerade fint innan jag gav mig på kortet), men får inte felsökt och isolerat det utan ett fungerande kort.

    Så då undrar jag om det är någon i eller runt Akershus/Oslo som har en B67 mk1 som kunde tänkt sig besök en kväll? Planen var att sätta in ett fungerande kort och se om det hjälper.
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.329
    Antall liker
    13.431
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Är lov att bli lyrisk av g(l)ömda skatter i egen samling och en trafo som träffar så till de grader med pickup!

    Ella Fitzgerald «Fine and Mellow» med den krämensamblen bak sig. Det är groovy, bluesy och lekent och med FRT-4 i 100 ohm tecknar det upp den bredadte scenen jag har haft i eget uppsett. Grasshoppern ser nu 470 ohm och får 10 gångers förstärkning. Detta är den bästa trafoen jag har haft i hus till denna pickup.

    Plus för knallgod ljud på Pablo-pressningen. Wow!

    5F81F0A1-4801-4EA5-8DFA-01D04E688989.jpg
    F6D93E1B-7339-4D25-B15E-DB8CE3A6404E.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn