Analogt på Svartskog

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.740
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    Nå skulle det väl inte være sånn, at de setskruene på kontravekt og ekstravekt har 2 forskjellige lengder,
    og at du har brukt feil skrue på kontravekten??? Bare spør...... vet ingenting ;)
    Kunde man ju tänkt och det hade ju varit fort gjort om inte allt kommer ”färdig” monterat från Reed. Så nej, har inte använt fel skruv. ;)

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.740
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    Ett par tejpbitar löste problemet, men helt märkligt att Reed bommat på något så grundläggande. Får ta kontakt med de så ordnar det sig och jag slipper tejp.

I går låt det inte bra i det hele tatt. Instängt och oengagerande. Låg på 11,3 vdc då batteri-PSU inte varit i gång på 4 månader. Startade med 12,4v i dag. Bättring, men långt från nöjd.

Har nu fått monterat båda motviktslodden (efter jag tog bilder) och sänkt VTA ett par grader i bakkant. FC-A1 var bättre så och testar mono på lik linje. 3.5 gr VTF och en aning mer definerad bas, men långt från optimalt.

Här får det jobbas..

IMG_0799.jpeg
    IMG_0801.jpeg

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.740
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    Det kaller jeg en lekker spiller - gratulerer ! Er jo spent på hvordan SME 3012 R klarer seg i selskap med nyere high-end armer også da.
    Tack!

Ja, det är jag också, men efter all lovprisning där ute över kombinationen 3012-R och toppmodellerna till VdH är jag bara tvungen att testa.

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.740
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    Fick tips av Darius om att jorda minus-pinnen på pickuphuset till headshell, så en kort ledningsstump blev klämt på plats mellan
    pinne och clips och andra änden runt en av skruvarna.

IMG_0804.jpeg

Fick denna i posten i dag. Protraktoren från DB Systems till 3012-R armen.

IMG_0805.jpeg
    IMG_0806.jpeg

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.740
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    Paketet från SME ankom i dag. Ett sprillandes nytt S2-R headshell då det visade sig när jag kom hem med armen att det var ett enklare äldre headshell som låg i boxen sammen med armen. Skillnad på de som tillhör -R armarna och övriga.
    En liten setskrue som också sknades samt orginal-protraktor. (Som inte skal användas, men som är fint att ha liggandes i boxen)

IMG_0813.jpeg
    IMG_0816.jpeg
    IMG_0817.jpeg

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.740
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    Liten utflykt till stora staden i dag. Snabbt inom OHC (tror jag klarade komma mig ut på under 3 minuter trots att chefen själv var i korridorerna 🥴) för att få tag i en packe med EZ mounts från Soundsmith. Skal öka effektiv massa på Reed-armen med de tyngsta skruvarna.

IMG_0840.jpeg

Så en betydligt mer komfortabel visit hos Big Dipper och plockade med mig två skivor jag planlagt att köpa länge, samt en mono japanpress Lee Konitz från Atlantic.

IMG_0841.jpeg

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.740
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    Efter en hygglig tur till @LMC och Drøbak i dag för lite kaffedrickande, droodling över armtårn till Raven LS, massiva platevekter, armar, pickuper, 300B-rör, trafoer och säkert en massa annat skoj gick jag i gång med att montera min Koetsu i Reed-armen. Inte dumt nej.. Tack för inspiration!

IMG_0891.jpeg

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.103
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    takk for trivelig besøk og teknikk skravling
    ser jo knall ut det der....
    neste gang får vi spille litt mere, men du fikk jo en smakebit av både DaVa Soul i Harmony armen og Kiseki Purpleheart i Ikeda armen......

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.740
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    Reed hade skickat med fel set-skruv till den extra motvikten och en ny blev pronto skickad som rekommenderat brev och hämtades, efter uppvisande av legitimation, i går på den lokala Coopen.

Ny korrekt set-skruv till vänster. (y)

IMG_0920.jpeg

Sist redigert:

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    28.669
    Torget vurderinger
    27
    Er hensikten med disse armtårnene å kunne bruke andre armbord enn TW sine egne? Eller er det andre grunner til at du får laget disse?

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.740
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    Ja, armtårnen är producerade att passa Micro Seiki sina armbord. Kostar en bråkdel av orginal från TW Acustic, ger mig full flexibilitet och är enkelt tillgängliga överallt. Kan få de i allt från plast, alu till gunmetal.

Veil. pris för tre armbord + avståndsstycke från TW är 37k. (Veil. väl och märka)

För de tre armtårnen jag beställt + tre armbord i gunmetal från Micro Seiki kommer det på totalt 12k. En tredjedel av prisen. (Och jag har ett till FR64S från förr, så slipper köpa det)

IMG_0897.jpeg

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.740
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    Kom hem i dag, efter några dagar i Sverige, till ett par Living Voice KR LV300B från Definitive Audio.

Vinterferie med barn som skal aktiveras och jobbperiod som startar på fredag, så räknar med att få testa dessa först i nästa vecka.

IMG_0964.jpeg
    IMG_0967.jpeg

Sist redigert:

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.740
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    Jag också @Atlerovik. WE spelade fint här i somras, så får vi hoppas dessa kan sopa banan med de. Eller inte. Har en tendens til skarphet med de 300B som sitter här nu och det hoppas jag få bukt med. Kan de i tillägg hanka upp med litt mer punch och tryck nedåt så är jag happy.

Är ju kretsstyrt detta har jag lärt mig, så ingen garanti att de fungerar som tänkt här, även om de gör det i en annan förstärkare. Därför bäst att testa i egna monoblock också.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn