Crosswind, hva er bakgrunnen for spørsmålene?
- Er det lydmessige hensyn som sender deg ut på ny vandring? Her kan avledes en rekke nye spørsmål.
- Er det ren kåtskap og higen etter moden (vintage) hifi?
- Kunnskap for senere prosjekter?
Jeg tenker en presisering av hva som er driveren for spørsmålene kan bidra til å spisse svarene.
Här kommer vi nog främst in under pkt. 2 och 3.
Men responsen tog mig nog litt på sängen. Som så ofta förr vandrar tankarna i vardagen (fort gjort på diverse crewhotell runt omkring med mer tid än vad som är sunt) och det växer gradvis fram en idé.
Som jag svarade habicht får jag mer och mer lust å testa något old school. Inte på grund av det du skisserar under pkt. 1, men för att jag har lust. Det appellerar till mig. Jag får fyllt det tekniska och moderna behovet på jobb som översta myndighet på ett teknologistinnt instrument till 300 mill och önskar bara gå tillbaka i tid och teknologi genom hobbyn. Därför är pc och dsp inte aktuellt. Jag vill göra det enkelt. Hålla det enkelt, även om jag förstått att det finns två sidor också i denna tillnärmningen. Många som menar det inte är smart, men också flera som ger tummen upp och samtycke.
Detta var aldrig tänkt som ett raskt projekt och så går vi vidare, men heller som ett parallellt sidoprojekt över lång tid. Lära mig underveis och få det till över tid.
Så med det sagt tror jag bara frågor och funderingar får komma när det kommer hellre än att vi må ta allt här och nu.