Nei, det gir et lite knepp i +110 dB kompresjonsdrivere men fordi man bruker en beskyttelseskondensator på halvparten av høypass delefrekvens så beskytter en driveren mot DC.Det blir riktig fokus, utseendet på baksiden av boksene har jo ikke allverdens betydning.
Den lakkeringen av kantene utføres med sort tusjpenn om det trengs.
Har Anaview noe innebygget beskyttelse for høyttalerne?
Inlow og 2384 & 18sound ND4015be får hver sin AMS1000. Har ikke diskant lenger, downsizer.Tøft!
Er det til inlow og 2384?
Som du ser på bildene over har jeg pussa.Fikk ett hett tips om jording av XLR pluggene, da jeg tydeligvis hadde gjort det helt feil på min ved å koble alle sammen til stjernejord.
Den teknisk beste løsningen, som gir minst mulighet for innstrålt støy, er å koble jord fra hver XLR rett til skruen som man festet XLR'en til chassis (kontaktpunktet må selvfølgelig pusses).
Det blir jo en del ekstra små kabler med ringsko å lage til, men om du vil sove ekstra godt om natten så var det tydeligvis den eneste måten
Minor point on the XLR wiring. You've got pins 1 chained together and then via a wire to chassis. And yes - pin 1 absolutely has to go to chassis, but by the shortest possible route - a separate thick wire from each pin 1 to a ground solder tag at the nearest XLR screw. With the arrangement you have, any RF intercepted by the balanced cable screens goes into a tuned radiative loop (from the dimensions, several hundred MHz) and spray it inside the chassis. And conversely any radiative interference from those class D power amps gets coupled onto the XLR cable screens.
The nub of it is: connect each pin 1 to chassis ground as directly as possible in heavy gauge single strand wire - the goal being zero length. Even a very short direct connection inside the box is not ideal. Many professional amplifiers use a two terminal tagboard on the rear panel for + and - signal, and a screw terminal to the case. So pin 1 is grounded outside the case and shield current never penetrates the case. Pain in the ass for domestic gear where you want to disconnect it easily, but OK for permanently installed studio gear.
For å sikre en skikkelig avsporing;Inlow og 2384 & 18sound ND4015be får hver sin AMS1000. Har ikke diskant lenger, downsizer.Tøft!
Er det til inlow og 2384?
Hvorfor AMS1000? Tja, fordi Johoo forteller at det blir litt mer dynamikk i JBL 2450SLbe med AMS1000 kontra AMS0100. Når det er sagt så krever 2384 mye EQ og da spiser man headroom har jeg skjønt. Eneste mulige tradeoff er gain?
Og hvorfor 18sound? Fordi jeg har kvittet meg med masse komponenter fra femveis til treveis og da ble det litt ekstra på HiFi kontoen. Guruene på sentralen mener at 2450SLbe, som er like bra som TAD4001, har et mikroskopisk forbedringspotensial. Dette er synliggjort, ehh øreliggjlort med TAD4003s inntog i bankkonti og diverse hjem. 18 sound har litt mer magpower enn 2450SL og ihht målinger og ørene til Maaaaaalaaaaaaaaaaaaaaaaaa litt bedre lyd, sitat: «litt mer HiFi» som om det forklarer noe som helst. Selv tror jeg at jeg hørte at TAD4003 er ørlite glattere enn 2450SLbe og TAD 4001.
https://www.malaaudio.no/shop/produ...diy---selvbygg/18sound---hoyttalerkomponenter
Der sporet tråden av.....
Du trenger bare kabelskjerm utenfor forsterkeren, ikke på kablene inni.Men kabelskjerm? Er det viktig?
Jeg montere skjerm på forrige forsterker og det var masse knot. Mange gjør ikke det og melder at det er tyst som graven.
Helt topp! Ingen innsigelser!Inlow og 2384 & 18sound ND4015be får hver sin AMS1000. Har ikke diskant lenger, downsizer.Tøft!
Er det til inlow og 2384?
Hvorfor AMS1000? Tja, fordi Johoo forteller at det blir litt mer dynamikk i JBL 2450SLbe med AMS1000 kontra AMS0100. Når det er sagt så krever 2384 mye EQ og da spiser man headroom har jeg skjønt. Eneste mulige tradeoff er gain?
Og hvorfor 18sound? Fordi jeg har kvittet meg med masse komponenter fra femveis til treveis og da ble det litt ekstra på HiFi kontoen. Guruene på sentralen mener at 2450SLbe, som er like bra som TAD4001, har et mikroskopisk forbedringspotensial. Dette er synliggjort, ehh øreliggjlort med TAD4003s inntog i bankkonti og diverse hjem. 18 sound har litt mer magpower enn 2450SL og ihht målinger og ørene til Maaaaaalaaaaaaaaaaaaaaaaaa litt bedre lyd, sitat: «litt mer HiFi» som om det forklarer noe som helst. Selv tror jeg at jeg hørte at TAD4003 er ørlite glattere enn 2450SLbe og TAD 4001.
https://www.malaaudio.no/shop/produ...diy---selvbygg/18sound---hoyttalerkomponenter
Der sporet tråden av.....
Dette skal være borte på nyere enheter, og det er en modifikasjon som kan gjøres på gamlere enheter.MinDSP imidlertid har et voldsomt smell hvis man slår av/på den mens forsterkern er på, da vil jeg på det varmeste anbefale relé. Groundsound som jeg har kan slås på selv om forsterkerne på uten problem.
Min 4x10hd fra 2014 hadde ingen lyd, men siden jeg så godt som aldri slo den av heller så hadde det uansett ikke gjort noe.Dette skal være borte på nyere enheter, og det er en modifikasjon som kan gjøres på gamlere enheter.MinDSP imidlertid har et voldsomt smell hvis man slår av/på den mens forsterkern er på, da vil jeg på det varmeste anbefale relé. Groundsound som jeg har kan slås på selv om forsterkerne på uten problem.
https://www.minidsp.com/forum/hardw...y-bought-4x10hd-loud-pop-during-power-up-down
Johan-Kr
Ville bestilt på ebay.Kan man lage et kabinett av tre til AMS0100, eller er det brannfarlig?
Flott piano, Hornlyd.
Skal denne måten brukes er det viktig at alle chassis deler har god elektrisk kontakt.nei, at hver xlr har separat jordingspunkt, så kort vei til kabinettet som mulig (for å hindre at strålingen som treffer kabelskjermen skal spres inni kabinettet)
slik, men med så kort kabel som fysisk mulig.
artikler om jording, for de som liker ekstra nerding.
Grounding and Shielding Audio Devices
Sound System Interconnection
SCIN: Shield Current Induced Noise
Hvordan ser jeg hvem som er 1,5 kvadrat? Og jeg har 16A kurs.1,5mm2 holder lenge.
Jorde både bakplate og bunnplate.Ønsker litt mer info om jording.
Fordeler, ulemper med de forskjellige.
Jeg må velge en løsning.
Har også et ferdig skrapet jordingspunkt nederst til høyre på bunnplaten.