Måling vil vise om 1+2 eller 1+3 gir best resultatDe er koblet slik at 1&2 kjører på en kanal, mens 3&4 kjøres fra den andre kanalen.
Måling vil vise om 1+2 eller 1+3 gir best resultatDe er koblet slik at 1&2 kjører på en kanal, mens 3&4 kjøres fra den andre kanalen.
Jeg mener at det beste er å kun bruke en subutgang fra prosessor , for da er det mye lettere å eksprimetere med avstand til sub , og dermed optimalisere timingen/fasen.Subene kan ikke kalibreres helt individuelt, men er koblet parvis. Recieveren min har to subkanaler som kalibreres uavhengig. Disse sender signal til hver sin B&W SA-1000 forsterker. Selve subene er passive, og hver forsterker driver to subwoofere.
De er koblet slik at 1&2 kjører på en kanal, mens 3&4 kjøres fra den andre kanalen.
Kablene bør passe greit så lenge du har låst plassering av subbene. Muligens du må snu +- på en utgang for best faserespons på et "par".Men håper jeg slipper å kable om noe særlig. for det kommer til å bli noe skikkelig herk for å si det pent.
For å krydre grafen med litt mer informasjon legger jeg inn bildene av mikrofonplasseringen.
Det er tydelig at ting blir bedre desto nærmere jeg setter meg, og tilsvarende verre desto lengre unna jeg er.
Ift lytteposisjon så har 1+3(gulv) lik avstand og samme med 2+4(tak) og det er en utfordring når du ikke har separat volum + variabel phase pr sub, men du bør sjekke kurven separat for både 1 og 3 og samme med 2 og 4......og parvis sammen.Om jeg skal måle, justere og kalibrere mens jeg bare har en sub tilkoblet pr kanal/forsterker, hvilke gir mest mening å ha bruke når jeg tester?
1 og 3 eller 1 og 4?
Må jeg basere meg på å prøve begge varianter, eller er det en av de som er åpenbart mer hensiktsmessig?
Snu fronter også legg sub helt ut på vingene men i ulikhøyde er jo så lite å gå på at det blir nesten bortkastet hvis du ikke pælmer ut 2 stk da
Gøy å følge opp sånn at dollarsene går i nyinnkjøp av hifi og hjemmekino utstyr kan desverre altfor lite om prosjektor til å hjelpe deg å velge dog…Jada, det ruller og går fremdeles, uten noen endringer i særlig grad.
Jeg kjøpte meg en rimelig UHD blueray spiller for en del år siden, og har bytta video- og musikkstreamer , men ut over det er oppsettet slik det har vært siden sist oppdatering.
Projektoren har fått en del timer på seg, og jeg begynner å lure på når jeg må spandere på meg pæreskift, eller om jeg heller skal vurdere å oppgradere den til en annen modell.
Jeg har hatt litt irritasjon med at det er noe støy hos meg som periodisk slår inn på enkelte apparater som blant annet er hovedmistenkt for å fjøre at jeg får litt blafring i lyset på projektoren, spesielt når jeg kjører på lav styrke, så jeg er ikke overbevist om at en investering i ny pære er så smart så lenge jeg bor der jeg bor, men at jeg heller burde selge projektoren og finne noe annet som muligens ikke er like følsomt. Fant litt info om dette på ymse internasjonale foraer da jeg først oppdaget det, og det er visst en greie at Sony projektorene er litt følsomme for sånt. Det var selvsagt info jeg ikke hadde fått med meg før jeg handlet. Men stort sett har den funka flott, så jeg kan ikke si jeg angrer så veldig. Det var ikke så mye bra å velge mellom på kjøpstidspunktet uansett.
Utenom det er jeg fremdeles ekstremt fornøyd med oppsettet mitt.
Jeg oppgraderte fra Epson TW9400 til Sony xw5000es ifjor. Synes det var en god forbedring. Har ikke fullstendig mørklagt rom så derfor ble det ikke JVC NP5.Jeg skylder på Zeke for at jeg nå har begynt å se på ny projektor. Tar null ansvar for dette selv.
Om det er flere som ønsker å ta del i å bruke opp pengene mine vil jeg sette pris på erfaringsbaserte tips om projektor for å erstatte Sonyen min.
Jeg ser at ny pære bare koster 4299 og er på lager hos avshop, og den har bare runda litt over fire tusen timer med eksisterende pære, så jeg vil jo tro at det bør gå an å selge den uten at noen skal være veldig redd for å overta den, siden det er såpass udramatisk å få ny pære når den tiden skulle komme.
Så er spørsmålet; hvor går man videre?
Prisene har jo blitt skrekkelig høye siden sist jeg handlet, selv på "tilbud"
Jeg ser på utvalget hos avshop og sorterer på de laveste prisene, da finner jeg Sony med laser (og håper det ikke er like sårbart for støyen jeg har hjemme hos meg som Sony med vanlig pære) , Epson med både laser og vanlig pære, samt JVC med vanlig pære.
Er det noen som har erfaringer med disse skrekkelig dyre billigmodellene? Jeg klarer ikke helt å forestille meg å bruke seksti tusen på en ny projektor, så å dra meg opp på hundretusenkroners modellene blir ganske så urealistisk for å si det slik.
dersom projektorene blir ekstremt varme og kun har ventilasjon bak, vil det kunne bli litt problematisk, da min eneste mulighet for montering er i taket med lite avstand til en bærebjelke som vil fremstå som en bakvegg som vil hindre _litt_ av luftgjennomstrømmingen, men ikke tette den helt.
Haha, ingen trusler der i gården enda?Merka ikke noe forskjell fra Sonos. Funker flott. brukes hver dag. Konfigurasjon var ganske trått i forhold til Sonos, men det er så lenge siden at jeg har glemt det nå.
Det Bluesound vinner på er at de hittil ikke har forsøkt å true meg en eneste gang om å drepe dingsene mine
Nei, jeg streamet enten til en Sonos enhet og kjørte digitalt inn på receiveren, og deretter bytta jeg til en tilsvarende bluesound og kobla opp på samme måte.Merker du no forskjell i lydkvalitet på å streame til bluesound enn å streame direkte til receiver? Om du har prøvd det da…?
Ja, det frister litt med laserbasert lampe i håp om at det er mindre følsomt for hva enn det er jeg opplever der jeg bor som ser ut til å gjøre utslag lampestyringa på sonyprojektoren min, samt på et par lamper andre steder i boligen. samtidig som at laser høres dritfett ut.Jeg oppgraderte fra Epson TW9400 til Sony xw5000es ifjor. Synes det var en god forbedring. Har ikke fullstendig mørklagt rom så derfor ble det ikke JVC NP5.