Diverse Anleggsplaner/drømmer for høsten-vinteren 2013

equilibrium

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.10.2010
Antall liker
609
Sted
Østenfor sol og vestenfor måne
Torget vurderinger
3
Bygge/kjøpe nytt rack.
Fikse den fordømte kabelsalaten en gang for alle.
Få orden på akustikken!
Muligens investere i det utskjelte univers av romkorreksjon.
Få ferdigstilt ombygging av fatterns gamle Lenco 75, for så å dypdykke i LP-samlingen som ikke har snurret på årevis.

Marinere høst og vinter i vin og musikk er vel den overordnede planen.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
110.586
Torget vurderinger
23
Ikke bruke tid på HFS.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
110.586
Torget vurderinger
23

Heimdall

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.12.2009
Antall liker
568
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
15
Så du antok at det var deg jeg siktet på :p
Nei hvis vi noen gang skal få til noe skikkelig har du (+ noen til) bare med å bli her!

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
110.586
Torget vurderinger
23
Da må du ikke sette deg ned å sture - bank til nå, med et skikkelig prosjekt!! DIY i dag ER ikke som DIY for bare noen få år siden; både verktøy, maskiner, materialer og ikke minst www og div. programvare har vært med på å løfte DIY til helt andre dimensjoner enn hva som var vanlig tidligere.

Heimdall

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.12.2009
Antall liker
568
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
15
Halvgjort er velgjort?
Jeg tror jeg blir de halvferdige prosjektets ukronte konge.
Begynner som regel å tenke på neste prosjekt i det jeg har bestilt de første delene til forrige :p

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Antall liker
834
Jeg kjenner denne type tråder hvor alle sier at de er så fornøyde med oppsettet at de ikke trenger å endre noe, men sannheten er at de fleste sikkert både ønsker og drømmer om å oppgradere:).

Men generelt er jeg fornøyd med oppsettet slik det er nå. Kan drømme om en Perreaux Audiant RIIA, men den RIIA-en finnes ikke pr. i dag.

Skulle gjerne prøvd å gjort noe med strømmen i blokka hvor jeg bor, men det er liksom litt tiltak.

Jeg kan også drømme om å prøve Marten Miles 5 eller Getz 2, men foreløpig holder det lenge med Miles 3.

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Antall liker
1.485
Sted
Steinkjer
Torget vurderinger
1
Hmmm, oppdatert, ligner på at det blir ny power amp til horntoppene først.

steffenn

Medlem
Ble medlem
05.04.2013
Antall liker
2
Sted
søgne
Tror jeg kunne slått meg til ro, i alle fall over vinteren, dersom drømmen om Pass Labs effektforsterkere eller monoblokker kom innenfor dørene her i heimen.... :cool:
Ellers kunne det jo vært gøy å leke seg litt med kabler fra van den Hul, bare for å se om det er noe i skriveriene, eller om det er en hype....

mvh
Proffen
kan anbefale doxa kabler på det sterkeste har byttet ut alle kabler på begge anleggene hjemme til doxa vips 2 nye anlegg ;)

AJ_82

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.04.2011
Antall liker
126
Torget vurderinger
6
Venter spent på Audionet DNP og AMP nå;) Høyttalere ble kjøpt for et par måneder siden...

A.J.

Frode

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.12.2002
Antall liker
175
Torget vurderinger
2
Satser på å få bygget subwoofer for å fylle på i bunn.

Frode

TAF

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.06.2006
Antall liker
449
Torget vurderinger
14
Haustens oppgraderinger er gjort allerede.

Nytt DAC 40 kort til min Accuphase.

Nye ht kabler av typen The Chord Company - Signature.

Om det skulle vært noke anna, så må det bli det nye riaa kortet AD 30 fra Accuphase.

T A F

Novus

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2011
Antall liker
188
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Er fornøyd slik det er nå. Tror ikke det eksistererer så mye utstyr til en "fornuftig" pris, som vil gjøre lyden hos meg noe voldsomt mye bedre, i forhold til mine preferanser. Jo, det finnes nok, men da dreier det seg mest om nyanser. Ett større rom - en annen bosituasjonen er nok det som skal til. Om det skjer nå i løpet av høstmørket, utover vinteren, eller seinere - det veit jeg ikke. Så nei, ikke store planene...

Eller jo, vent! Skal bytte signalkablene mellom snurre, og RIIA, slik at det blir lik lengde, der det pr. nå er slik at den ene er 1,5 m, og den andre 30 cm. Hehe, "ikkje bra". Blir nok noe på den rimeligere siden av skalaen, fra BJC, eller VDH.

bia

9% Slip
Ble medlem
03.04.2007
Antall liker
3.882
Torget vurderinger
9
kunne tenkt meg og blitt enig med meg selv om hva jeg skal gjøre...

mvh

Novus

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2011
Antall liker
188
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2

mvh
Utdyp! Hva er dine psykiske plager om dagen? Hi-fi relatert, selvfølgelig.

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Antall liker
19.099
Sted
Oslo
Torget vurderinger
14
Ønsker og drømmer er nå 'en ting. De er det nok av. Det noe nærere og mer konkrete blir nytt "Hi-fi møblement". Montana er nok det som pr. idag ser ut til å være det best egnede alternativet.
Og - en ultralydvaskeløsning må på plass.

bia

9% Slip
Ble medlem
03.04.2007
Antall liker
3.882
Torget vurderinger
9

mvh
Utdyp! Hva er dine psykiske plager om dagen? Hi-fi relatert, selvfølgelig.

Bare for mye tid til å planlegge og for lite tid til å realisere.
Når man må ta en ting av gangen og hifi har desidert siste pri, kan man bli i overkant kreativ i forhold til hva som var planen i utgangspunktet.
Har tilogmed vurdert et sett med vanlige dynamiske ht for å slippe unna mye arbeid.
Nuvel, time will show...

2m

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2002
Antall liker
1.499
Sted
Skien...
Torget vurderinger
1
Ny pre kanskje. time will show.....

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Antall liker
10.384
Torget vurderinger
2
Pakke opp Michell platespilleren, under sterk tvil selge noe snacks som TD125MK2 med SME3009 II improved, med tungt hjerte selge Audio Physic Virgo høyttaler, kjøpe nye seas diskant elementer til grom høyttalerne,kjøpe Sonos og DAC + NAS.

TrompeteN

Bransjeaktør
Ble medlem
27.07.2013
Antall liker
4.641
Torget vurderinger
0
Blir nytt mediesenter med masse RAM her.

Figge

Generalkonsul OVK i Svealand
Ble medlem
20.11.2004
Antall liker
5.277
Sted
Stockholm/Västerås
Torget vurderinger
2
Ett par Pulse R mellan försteget och slutsteget. Börja titta på ny vinylspelare eller DAC.

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.100
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Som vanlig: ingen planer her. Men jeg følger jevnlig med på bruktbørsen - så man skal aldri si aldri..... Dukker det opp noe spennende, kan det hende at det blir både kjøp og salg etterhvert.

rock

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.09.2009
Antall liker
310
Får jeg tak i noen kassettband - helst chrome og en rensekassett - så har jeg nådd Nirvana - og det før eventuelle julegaver for 2013 er åpnet.

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
42.440
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Ny Dac skal prøves ut og kanskje kommer det en Pass F5 til I hus(biamping)

mvh

januscp

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.01.2012
Antall liker
339
Torget vurderinger
10
Jeg håper å få virkeligjort drømmen om Devialet 170, Harbeth Shl5, Linn lp12 og en sonos boks. DA skulle jeg ha blitt fornøyd.
Øyyyhhh, sist jeg var hjemme hos deg så det ut til at du allerede var i mål med drømmen...:p

mega1

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.10.2008
Antall liker
188
Sted
haugesund område
Torget vurderinger
1
Jeg spare penger til neste år slik at jeg kan bytte ut denne Yamaha dsp Z11 reciveren min med en flett ny krell Foundation:)

Novus

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2011
Antall liker
188
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Synd at denne tråden dør så tidlig? Bare en liten brøkdel som har kommet med sin "røde linje/historie. Kan vi ikke la slike tråder overta for deppetråder om HFS, slik som er HFS-kjedelig, for mye kabel-debatt, for mye fokus på high-end, etc etc etc... Bidra nå folkens! :)

ArildD

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2008
Antall liker
741
Sted
Akershus
Torget vurderinger
22
Kanskje gjøre ferdig plinth til Lenco :)
Komplettere Pass effekt trinn med xp10 pre.
Ellers bare justeringer. Bli enig med meg selv om med / uten Skilletrafo.
Prøve å lytte seg til "riktig" duppedingser til elektronikk og htt.
Ikke helt fornøyd med spikes / puter / cones kaoset.

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Antall liker
834
Synd at denne tråden dør så tidlig? Bare en liten brøkdel som har kommet med sin "røde linje/historie. Kan vi ikke la slike tråder overta for deppetråder om HFS, slik som er HFS-kjedelig, for mye kabel-debatt, for mye fokus på high-end, etc etc etc... Bidra nå folkens! :)
Tror det var en annen tråd som var om en rød tråd. Men jeg er enig at den tråden er interessant:

http://www.hifisentralen.no/forumet...tra-d-i-hvordan-du-har-utviklet-anlegget.html

Bent

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2008
Antall liker
613
Sted
Nordhordland
Begynner og bli ferdig med garasjen utvendig og kan da så smått begynne og innrede lytte/oppholdsrom på loftet der.:)
Inntil det er ferdig blir det nok ikke mange utskiftningene her med mindre det dukker opp et platespiller-kupp jeg ikke kan motstå.;)

Thorernhoem

Fersking
Ble medlem
11.09.2013
Antall liker
0
Hei, holder på å bygger T line bass kasser til bms 12"s330 og lurer på hvordan jeg skal regne ut tunnelen.hadde vært fint med noen tips? skal bruke det i stua med mellomtone og diskant topp.

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.487
Torget vurderinger
13
Jeg drømmer om litt kortere (strøm) lakriskabler til subbene mine så jeg slipper å tulle de i ring.

Stein Ivar

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.01.2008
Antall liker
416
Torget vurderinger
6
Hei blir planen å forsøke en ny DAC.

T

tce-teams

Gjest
Jeg byttet jo ut alle høyttalerene mine og subwoofrene , når det egentlig var meningen og bare bytte ut front og center. Og noen kabler har jeg også byttet. Blir ikke noe oppgradering dette året , men 2014 det blir ein heilt anen tid :D

Topp Bunn