Diverse Anleggsplaner/drømmer for høsten-vinteren 2013

Thorernhoem

Fersking
Ble medlem
11.09.2013
Antall liker
0
Hei, holder på å bygger T line bass kasser til bms 12"s330 og lurer på hvordan jeg skal regne ut tunnelen.hadde vært fint med noen tips? skal bruke det i stua med mellomtone og diskant topp.
Mente T linje som går som et omvent horn slik at man får dypere bass og forsterkning i de lave frekvenser

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
Plan 1: Akustikk
Dette er året da min samboer uttalte "det er jo synd at du har lagt så mye penger i anlegget så er det akustikken som holder det igjen". Signe kjærringa. Har vært i dialog med GIK Acoustics om Tri-traps og muligens noen 244-plater til veggen bak høyttalerne og om tillatelsen ikke trekkes før innkjøp - noen soffit'er til å gjemme i hvert sitt hjørne på veggen bak lytteposisjon.

Plan 2: Dypbass
Her vet jeg ikke helt hva det blir til. Jeg kommer antakeligvis til å låne én eller to MA GXW 15 eller se litt mer på Rythmik Audio sine woofere.

Plan 3: Riaa/step-up
Ny step-up er på vei i posten. Om det ikke smaker fugl av denne bytter jeg begge deler mot et nytt riaa-trinn tilpasset DV20X2L.

Det er vel det meste oppsummert. Det er mulig jeg oppgraderer høyttalerne til DSP7200.2 med et kit som bytter diskant og DSP, men dette er foreløpig ikke planlagt, bare en løs tanke i bakhodet.

vidarje

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2009
Antall liker
3.856
Sted
Rasta
Torget vurderinger
1
Byttet til aktive høyttalere og SqueezeBox Touch i 2012, forrige gang jeg byttet var ca 1990, så det skjer nok ikke mye i 2013;) Har en hytte i hagen som skal bygges om til musikkrom, men jeg tror ikke det skjer i 2013. Blir nok noe mer finjustering av DSP og mer akustikktuning. Skal snart prøve en E-Trap så får vi se hva det bringer!

Johnny, Claes Ohlson har mange fine lakriser og kontakter;)

niha

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
407
Torget vurderinger
7
Ingen store planer. Forholdsvis ny forsterker, høyttalere og cd-spiller, men hadde i fjor vinter en rimelig rørforsterker til kos og hygge. Dette gav mersmak og finner jeg noe rørgreier til fornuftig pris på brukten så kanskje?

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
Kunne tenkt meg å bytte ut forsterker med en japansk "retro-sak" fra Yamaha,Luxman eller Accuphase.Vu-meter og denslags.Eller kaste meg inn på rør-galaien.Muligens også nye høyttalere.Er nysgjerrig på Pro-ac.Kommer til å fortsette med å spille plater,så nedprioriterer hi-tech løsninger i denne omgang.

mvh.s,

oyvjorge

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2002
Antall liker
620
Sted
Akershus,Vestby
Torget vurderinger
13
Nettopp byttet ut HD20 med NAD51. Både bedre stereolyd og filmlyd, i pose og sekk altså. Ønsker å bytte ut RIIA'en etterhvert og noen hjemmesnekrede sølvkabler. Har også byttet ut HT. Skal det byttes mer blir det relativt dyrt.

Sist redigert:

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Antall liker
6.357
Torget vurderinger
34
Jeg har egentlig bare en plan i høst. Ny platespiller.

kuzma1.jpg

4Point-armen har jeg allerede kjøpt.

Roy

Hemispheres

Rush fan (og litt Tool)
Ble medlem
10.11.2011
Antall liker
1.190
Sted
Lund, Krs
Torget vurderinger
183
Og hvor finnes de høyttalerkablene omtalt (jeg finner de ikke på Doxa web eller noe sted (untatt rca silver som ikke er silver:)))? kapacistans og resistans? Materiale? dieletiske egenskaper?

Det er vel de du omtaler som; "største Doxa høyttalerkabel" i ditt oppsett?
Hva heter de mindre?

Tror jeg kunne slått meg til ro, i alle fall over vinteren, dersom drømmen om Pass Labs effektforsterkere eller monoblokker kom innenfor dørene her i heimen.... :cool:
Ellers kunne det jo vært gøy å leke seg litt med kabler fra van den Hul, bare for å se om det er noe i skriveriene, eller om det er en hype....

mvh
Proffen
kan anbefale doxa kabler på det sterkeste har byttet ut alle kabler på begge anleggene hjemme til doxa vips 2 nye anlegg ;)

Hemispheres

Rush fan (og litt Tool)
Ble medlem
10.11.2011
Antall liker
1.190
Sted
Lund, Krs
Torget vurderinger
183
Ventet også lenge på min Otello fra usa, men lyden er verdt det.
Kan evt. bestilles fra Exotic audio i Danmark for hurtigere service.

Venter på ny Soundsmith pickup.....
Har vel venta 3mnd nå:rolleyes:

Hemispheres

Rush fan (og litt Tool)
Ble medlem
10.11.2011
Antall liker
1.190
Sted
Lund, Krs
Torget vurderinger
183
Endelig er Yamaha NS-500Ma og -dennon POA 1500 i hus! Musikk\film moro kan komme i gang i kjelleren, mens 1. etg. er for hi-fi freak nykker.

Yamaha NS-500m speaker.png

Planer er også å få min Grace Ruby F-7 oppe og gå med ny stift fra Sound-Smith. Oppo bd 103 blue ray spares det også til.
grace.jpg

Sist redigert:
Topp Bunn