4-string
Hi-Fi freak
Virker som om positive tilbakemeldinger betyr veldig mye for Amir, hva er vel mer egnet da enn et eget forum. Så kan han bare hive ut de som ikke deltar i lovprisingen.
Skulle tro du snakket om Putin..Virker som om positive tilbakemeldinger betyr veldig mye for Amir, hva er vel mer egnet da enn et eget forum. Så kan han bare hive ut de som ikke deltar i lovprisingen.
Ja, det er jo noe kommunistisk over det hele, er det ikke?Skulle tro du snakket om Putin..
Mange på forumet her med mye kunnskap, interesse, fornuft og mere til. Om du tåler litt skryt; innenfor «kombinasjons-øvelsen» kunnskap og fornuft er det ingen som så mye som rekker deg til knærneDet er nettopp typer som Danny og andre løker som gjør at jeg forsvarer Amir. Det er så mye bullshit der ute og Amir har et mye mer edruelig forhold til virkeligheten enn mange andre.
Danny er jo bare helt borti natta på noen av sine "forklaringer" her. Det er "timingforskjeller" i sølvkabler og tullprat om hvordan designet av en høyttalerterminal liksom skal kunne forandre lyden.
Riktignok har han rett i at en DSP ikke kan rette opp i feil som er tilført av en spole med jernkjerne. Men hvor stor er egentlig denne feilen i utgangspunktet?
Løk over løk!Det er nettopp typer som Danny og andre løker som gjør at jeg forsvarer Amir.
PederP postet nettopp en glimrende kommentar til det i en helt annen tråd:Det kan være greit å bestemme seg hva man skal la seg irritere seg over
Litt usikker på om jeg er helt enig med deg der. Det er vel strengt tatt bare snakk om samme feil gjort på en annen måte.Det er nettopp typer som Danny og andre løker som gjør at jeg forsvarer Amir. Det er så mye bullshit der ute og Amir har et mye mer edruelig forhold til virkeligheten enn mange andre.
«…Amir har et mye mer edruelig forhold til virkeligheten enn mange andre».Det er nettopp typer som Danny og andre løker som gjør at jeg forsvarer Amir. Det er så mye bullshit der ute og Amir har et mye mer edruelig forhold til virkeligheten enn mange andre.
Danny er jo bare helt borti natta på noen av sine "forklaringer" her. Det er "timingforskjeller" i sølvkabler og tullprat om hvordan designet av en høyttalerterminal liksom skal kunne forandre lyden.
Riktignok har han rett i at en DSP ikke kan rette opp i feil som er tilført av en spole med jernkjerne. Men hvor stor er egentlig denne feilen i utgangspunktet?
Grunnen til at han er så sur er nok denne videoen av Amir der han med rette slakter en svært dårlig høyttaler utviklet av Danny:
Nei, det er ikke tilfeldig. Det er fordi du er rasist!Finnes flere av dem, men de fleste er merkelig nok bosatt i Junaiten eller Danmark. Tilfeldig?
Men er du sikker på at Danny juger når han sier at f.eks. de derre tube connectorene gir bedre lyd? Kanskje han helt oppriktig er overbevist om at han hører en forskjell i positiv favør?Det absolutt mest usmakelige som finnes er de som vet bedre, men lyger og villeder for å selge. Derfor er Amir tusenvis av ganger bedre enn Danny i mine øyne.
Nei, det er ikke tilfeldig. Det er fordi du er rasist!
Nei, når kan man være sikker på om folk lurer deg eller bare er sprut sprø?Men er du sikker på at Danny juger når han sier at f.eks. de derre tube connectorene gir bedre lyd? Kanskje han helt oppriktig er overbevist om at han hører en forskjell i positiv favør?
Lure eller har en agenda? Alle har en agenda. Enten interesser i produkter eller skape seg et navn.Nei, når kan man være sikker på om folk lurer deg eller bare er sprut sprø?
Sikker kan man vel aldri være, men syns ofte magefølelsen gir en viss indikasjon.Nei, når kan man være sikker på om folk lurer deg eller bare er sprut sprø?
Ja, og Pol Pot var trivelig sammenlignet med Hitler om vi dømmer etter dødstallene. Vet ikke hvem denne Danny er jeg, er han berømt?Det absolutt mest usmakelige som finnes er de som vet bedre, men lyger og villeder for å selge. Derfor er Amir tusenvis av ganger bedre enn Danny i mine øyne.
Nei, ikke rasist, men ja vurderer kulturer mot ukulturer. Er en kulturist da kanskje?Nei, det er ikke tilfeldig. Det er fordi du er rasist!
Det der har jeg også lurt på mange ganger, ikke bare innenfor hi-fi, men i livet sånn generelt.Nei, når kan man være sikker på om folk lurer deg eller bare er sprut sprø?
I noen tilfeller kan man ha en hypotese om det.Nei, når kan man være sikker på om folk lurer deg eller bare er sprut sprø?
Ikke berømt, men han er litt på youtube. Minner lite om verken Pol Pot eller Hitler.Ja, og Pol Pot var trivelig sammenlignet med Hitler om vi dømmer etter dødstallene. Vet ikke hvem denne Danny er jeg, er han berømt?
Nei, ikke rasist, men ja vurderer kulturer mot ukulturer. Er en kulturist da kanskje?
Vanskelig å si uten å ha hørt noe av det, men syns det er kult at han lager ugrade kits til kommersielle høyttalere. Som til Klipsch, som du sier selv.Gidder ikke diskutere Youtubere med færre en 100k subs. Ser ut som han har reddet mange Klipsch eiere fra den sikre tonedød da. Hva har Amir gjort, reddet Kinesisk hifi-industri?
Nope, @coolio foretrekker Dannyboy.
Dette er denne videoen Danny hos GR Research reagerte på:Det er nettopp typer som Danny og andre løker som gjør at jeg forsvarer Amir. Det er så mye bullshit der ute og Amir har et mye mer edruelig forhold til virkeligheten enn mange andre.
Grunnen til at han er så sur er nok denne videoen av Amir der han med rette slakter en svært dårlig høyttaler utviklet av Danny:
Det som gjør en slik ide litt utfordrende er at man har så liten kobling mellom lederen og stålet, og at stålmassen er svært liten. En spole med 200 viklinger der hver vikling går 180 rundt stålkjernen. Selv ett tørn rundt stålkjernen ville gitt mange ganger mer kobling enn når man bare kjører kabelen rett gjennom.Jeg er også enig med "tullpratet" hans om at høyttalerterminaler med magnetiske (jern) komponenter har en negativ innvirkning på lyden. Noe jeg trodde også du ville vært enig i, all den tid da du anerkjenner at spoler med jernkjerne er dårligere enn luftspoler. Magnetisk jern som et dielektrikum er aldri en god ting, men desverre en nødvendighet i spoler med høye (mH) verdier...
Thanks God - trodde jeg var aldeles aleine på denne kloden vedr. fokus på (sjenerende) kabinettresonanserDet er selvfølgelig ikke tilfelle da de originale Klipsch-høyttalerne har alvorlige
problemer ikke bare med frekvensgangen - men også med fasegang ( "timingforskjeller" ) og kabinettresonanser.
Han er iallefall i ferd med å bli det nå som vi tenker på ham. Mitt problem med karen er rett og slett bare at han er en flink fyr som skor seg på å mislede folk. Et av problemene er å støtte oppunder sine egne mesterligheter (og produsentenes ubrukelighet) ved å vise målinger med så dårlig oppløsning at de er helt intetsigende.Ja, og Pol Pot var trivelig sammenlignet med Hitler om vi dømmer etter dødstallene. Vet ikke hvem denne Danny er jeg, er han berømt?
Tja, kanskje? Så omfattende definisjon som rasist-begrepet har fått er man visst rasist for å ytre diskriminerende holdninger mot folk på bakgrunn av tilhørighet til gruppe, nasjonalitet, kultur etc.Nei, ikke rasist, men ja vurderer kulturer mot ukulturer. Er en kulturist da kanskje?
Men dæven døtte som folk liker dem vi er rare vi menneskerThanks God - trodde jeg var aldeles aleine på denne kloden vedr. fokus på (sjenerende) kabinettresonanser
Lurer på hva John Mulcahy skaper av blest rundt egen person? Er det en som virkelig har betydd noe for oss audiofile må det vel være ham?Han er iallefall i ferd med å bli det nå som vi tenker på ham.
Fulgte dessverre ikke med på roing på starten av 1900 tallet, så jeg står svar skyldigLurer på hva John Mulcahy skaper av blest rundt egen person? Er det en som virkelig har betydd noe for oss audiofile må det vel være ham?
Nettopp!Fulgte dessverre ikke med på roing på starten av 1900 tallet, så jeg står svar skyldig
Uansett, er man ikke helt sosialt handikappet ser man verdien av en enkel beklagelse.Tror du den nye tonen handler om ydmykhet eller om potensiale for mersalg?