POB
Hi-Fi freak
Det er en del om det på forumet til Jplay (JPLAY - hi-end audio player for Windows)Spennende med Audiophile optimizer. Vil gjerne høre mer når du gjør deg erfaring med løsningen.
Final
Personlig synes jeg mange drar dette litt for langt, når det går kraftig ut over funksjonaliteten. Det optimale er 2 pc'er osv.....
Jplay er forsåvidt en ok programvare, som endrer litt på lyden. Har brukt den en stund nå og liker lyden av den.
Om du velger å bruke JRiver eller Foobar, blir en smakssak. Det er ingen lydmessige forskjeller som jeg klarte å finne. Foobar har fler tilpasninger når det gjelder utseende og funksjonalitet. Den er også bedre på remote til nettbrett.
Optimizer er kun en programvare som fjerner tjenester fra Windows og tukler litt med registret. Fordelen er at cpu jobber lettere. Disse tjenestene kan du fjerne selv.
Det viktigste med slike pc'er som skal avspille musikk er at de blir brukt kun til det, og at de største W7/W8 tjenestene blir fjernet, som feks Bluetooth, Internett, Tråløst nett osv osv.
De som drar dette langt nok er sikkert lykkelige med å fjerne hele Windows sitt GUI, og gå bort til PC for å bytte "plate" ved å ha egne script som inneholder kuttene du vil høre. Gevinsten i dette er heller tvilsom, selv om enkelte på ovennevnte forum lager halleluljastemning jo mer puristisk dette blir.
Dere får et nytt medlem her snart som har overtatt min glimrende Dac-S.
Noe spennende er på gang.......