Har alltid hatt windows (xp, har ikke hatt noe behov for å oppgradere der egentlig). Denne har jeg brukt til diverse, samt rippet hele cd samlingen på, i iTunes.
For to år siden maste konen at vi måtte ha en bærbar, så jeg startet med rekognosering av markedet for jeg ville helst ikke inngå kompromis på batteri, skjerm, tastatur eller ytelse, ikke fordi den skulle brukes til noe krevende, men jeg har det på litt samme måte når jeg velger ovn selvom den bare skal steke pizza og muffins, sorry, ikke rasjonelt det vet jeg.
Uansett hvilket produkt jeg så på var der problemer, enten var skjermen dårlig, tastaturet elendigt eller batteriet kunne bare ta 3,5 time borte fra en strømkilde, elelr også var der noe annet. Kunne ikke bestemme meg gitt. Til slutt var jeg innom Eplehuset for å se og jeg må innrømme jeg var solgt med en gang. Dyrt ja, endte opp med en 15,6" MBP med Windows Office pakke. Kort og godt, maskinen er fantastisk, utrolig god skjerm, lekkert lydløst tastatur, batteri der varer, design "to die for" og det eneste der krasjer på den maskine er Office pakken. Oppdatering av Apple software tar et blunk, Office tar en halv evighet men det er vel programmert inn i maskinen tror jeg.
Bruker den av å til med en mini toslink-toslink kabel koblet til dac, virkelig lekker lyd man får ut da. Har ikke noen fjernkontroll a la iPad, men bruer en bluetooth styreflate. Streamer også Spotify og iTunes til Squeezeboksen med selvom window pc`en som regel har den jobben.
Eiergleden er stor, oppveier den høye prisen.
Nyeste dings i huset er en Time Capsule, herlighet for en genial boks. Ventet meg egentlig snart en ny iMac så den gamle windows pc kunne skrottes, men kanskje det blir en iPad istedet. Vet ikke hva jeg skal bruke den til men jeg finder sikkert på noe jo.
Ingen tvil om at vi kunne klart oss helt fint med en Samsung til 5K men det er vel egentlig et spørsmål om hva man har lyst til, og råd til tror jeg.