Arbeidssko

drerling

Hi-Fi interessert
Ble medlem
01.11.2003
Innlegg
59
Antall liker
0
Anonym skrev:
Nå er jo det med sko en meget individuell greie.
For min del (har 3 par joggesko, 2 Asics og 1 Nike) og over tid så foretrekker mine føtter Asics. Bytter forresten mellom joggesko og sko fra Ecco samt at jeg har 2 toppmodeller ut av vernesko fra Sievi.

Å ofte bytte sko er viktig for å ha gode føtter.
Sko er såklart individuelt. Like individuelt som fotavtrykket, hvordan fotbladet ruller, om man går på tå, hel eller platt, trykk på utsiden, trykk på innsiden. Lav sving/høy sving på fotbladet osv... De på løplabbet ser hvordan foten oppfører seg.

Men, du har nok et kjempepoeng med å bytte fottøy i løpet av dagen.
 

McLaren

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
1.911
Antall liker
275
Torget vurderinger
11
Crocs er meget gode og gå med. man vandre rundt i de i timesvis uten og bli sliten noe sted eller klam på føttene. det eneste aberet er utseende på de.

De holder i det uendelige også. en annen ting som er flott med de er at de ikke blir tråkket ned med tiden. de beholder sin oprinnelige form i innersolen.

McLaren
 

drerling

Hi-Fi interessert
Ble medlem
01.11.2003
Innlegg
59
Antall liker
0
Er det bare jeg som klarer å bli klam i crocs?

Crocsene har blitt "ut-og-hente-posten-sko" og "gå-ut-med-søppla-sko" her...
 

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.081
Antall liker
6
drerling skrev:
Er det bare jeg som klarer å bli klam i crocs?

Crocsene har blitt "ut-og-hente-posten-sko" og "gå-ut-med-søppla-sko" her...
Mannen min blir også klam i crocs, han liker ikke fleece-jakker heller. Tror ikke han svetter mer enn andre, men noen føler kanskje dette bedre enn andre.
Jeg fikk anbefalt crocs av en kiropraktor fordi jeg har noen spesialsåler og de kan brukes nedi crocsene, jeg bruker de på jobb og litt ellers men jeg sitter på jobb så jeg vet ikke hvordan de er å stå i lenge, og de er ganske stygge ja...
Å stå lenge er noe av det mest slitsomme man gjør, mye bedre å gå lenge enn å stå lenge, helt sikkert viktig å trene rygg og mage godt for å klare slikt arbeid.
 

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Innlegg
7.597
Antall liker
10
Å møte på jobb i crocs, er ikke det oppsigelsesgrunn?
 

drerling

Hi-Fi interessert
Ble medlem
01.11.2003
Innlegg
59
Antall liker
0
oddgeir skrev:
Å møte på jobb i crocs, er ikke det oppsigelsesgrunn?
Jeg vet ikke? Jeg skal prøve i morgen, just for the heck of it. Så kommer jeg tilbake med svaret :)
 

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Innlegg
2.103
Antall liker
0
MaHa skrev:
Sko løser heller ikke alt. Problemene oppstår like mye fordi man belaster ryggen og skjelettet mye mer enn hva som er normalt. Parallelt med gode sko bør man derfor trene ryggen så den blir sterkere. Finnes plenty av øvelser til dette formålet, men her er det altså mye å hente.
Det er egentlg ikke mye styrke som skal til for å holde kroppen oppreist, dvs at de aller fleste har den styrken som er nødvendig. Vi vet f.eks at det å sitte kan være en større belastning på ryggen enn å stå..

Problemet er mer musklenes utholdenhet, f.eks ved at vi skal klare å være på jobb i 8 timer..
Dette bør avspeiles i måten vi trener på, økt styrke er verdiløst om vi ikke får økt utholdenhet når det er viktig.

Viktig er det også å unngå statiske spenninger. Konstant muskelkontraksjon "sliter" oss ut. Her er kroppsholdning ganske avgjørende, det å kunne stå i en stilling som får kroppens muskler til å slappe mest mulig av, spesielt i ryggen er viktig.
Test selv ved å trykke lett med fingerne på muskulaturen i korsryggen når du står oppreist, beveg overkroppen litt framover/bakover, og kjenn hvordan muskelen slår seg av/på. Det er ikke rare bevegelsen framover som skal til før de strammer seg. Trening av rygg innbefatter derfor i stor grad trening på riktig kroppsholdning.

:)
 

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Innlegg
2.300
Antall liker
21
På arbeidsplasser hvor det stås mye brukes ofte en type gummimatter,dvs noe deilige moseaktige greier som gjør det mye mer behagelig å stå. Har sett det bla i sikkerhetskontroll på flyplasser,,,,

Sleiven
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Crocs + tapetkniv = greie dempeundelag for tunge høyttalere.
 
Topp Bunn