En sub som ikke spiller dypt nok.....blir kategorisert som musikk-sub.....Men er det korrekt opfattet at Arendal subberne synes at være optimaliseret til musik (HiFi), og i mindre grad til film (effekt)? Er det noget "alle" kan være enige om?
Mht Arendal produkterne blev jeg ikke klogere her..En sub som ikke spiller dypt nok.....blir kategorisert som musikk-sub.....Men er det korrekt opfattet at Arendal subberne synes at være optimaliseret til musik (HiFi), og i mindre grad til film (effekt)? Er det noget "alle" kan være enige om?
En sub som ikke klarer å gjengi all type musikk.....er ikke en sub....
De fleste har en separat kasse som spiller deler av bassområdet....
Hvis man antar at kun portede SVS subber er det som duger til film så antar du nok rett.Jeg følger bare med fra sidelinien på "subsnakken", hånden på hjertet ved jeg absolut ingenting.. Men er det korrekt opfattet at Arendal subberne synes at være optimaliseret til musik (HiFi), og i mindre grad til film (effekt)? Er det noget "alle" kan være enige om?
Dumt spørgsmål? Det er fordi jeg ikke ved.
Åpningsscenen inneholder alle elementer.....Filmsekvenser skal tester. Noen forslag?
Nei, egentlig ikke.....kun 40 sek. i løpet av filmen.....Siste transformers har noen heftige bass scener jeg brukte den filmen , mye når jeg holdt på med nye SVs subbene jeg kjøpte....
Så du mener det er bare 40 sekunder bass med hele denne filmen , begynner nesten og lure på hvordan du har innstilt anlegget ditt eller hvordan du gir råd til andre , nå mener jeg ikke bare dyp bass men også lengere oppover i frekvens. Har merket det med deg flagreborg når jeg legger ut et innlegg er du der og kommer med mot innlegg noe du lurer på.Nei, egentlig ikke.....kun 40 sek. i løpet av filmen.....Siste transformers har noen heftige bass scener jeg brukte den filmen , mye når jeg holdt på med nye SVs subbene jeg kjøpte....
Hvis man ønsker å kjøre lukket , så er det vel ikke store forskjellen på sub 2 og 3 skulle man tro ...?Leser at flere å flere merker at AS SUB'ene trenger endel timer før de løsner i bunnen, noe jeg egentlig fikk beskjed om av L-Sound også. Har testet mye frem og tilbake, og har endt opp å kjøre den i EQ1 lukket. Låter helt kanon der. Får vi se om ikke jeg tester mer å kjøre portet når jeg får frontene i hus for å få litt ekstra headroom. Men ser for meg det blir 2 stk i EQ1 lukket modus på sikt
Er nok endel forskjell i dypet. Er ett mye større kassevolum. Høyere i frekvens, er de nok mye likere vil jeg tro.Hvis man ønsker å kjøre lukket , så er det vel ikke store forskjellen på sub 2 og 3 skulle man tro ...?
Ok , skjønner.Er nok endel forskjell i dypet. Er ett mye større kassevolum. Høyere i frekvens, er de nok mye likere vil jeg tro.Hvis man ønsker å kjøre lukket , så er det vel ikke store forskjellen på sub 2 og 3 skulle man tro ...?
Ok , det er jo faktisk en god del det. Like mye som 2 stk. sub 2 faktiskLeste på AVforums.com der en UK-representant for Arendal Sound påstå at Sub3 yter ca. 6 Db mer ved 20 Hz enn Sub 2. Dette i lukket modus.
Ikke like mye på de høyere frekvensene selvfølgelig.
Hvis ikke man har lagt inn kalibreringsfil for db måleren sin, så viser vel REW feil ihvertfall. Kjører man bare sinustoner å leser av dbmåleren, så må man legge på litt db nedover i frekvens for at det skal være riktigHvis det er målt med sinustoner og radioshack , så skal man vel legge til mer db jo lengre nedover man kommer.
Vet ikke hvordan det er med den digitale , men med dem manuelle som jeg har , så skal man vel legg til rundt 10 db på 20hz hvis jeg ikke husker feil..
Hvis jeg ikke husker helt feil så viser ikke ASEQ1 helt den reelle kurven. Ikke missforstå, den gjorde en knall jobb med mine Ultra'er, men tror jeg ville kjørt en runde med REW eller funnet frem db måler og excel ark for å dobbeltsjekke responsen i rommet.Begynte og da lure på om SVS EQ1 kalibrerings responsen helt stemmer i bunnen da.
Misstenker det går dypere en det kaliberingsresponsen viser, da det faller raskt av til lukket respons og være.
Faller av Over 30dB fra 20hz til 10hz i følge svs eq1
Sub2en min stuper i hvertfall under 20Hz. Det er etter hva jeg har forstått en funkjon (high pass filter) i forsterkeren som begrenser frekvensen under 20 Hz for å skåne elementene.Hvis ikke man har lagt inn kalibreringsfil for db måleren sin, så viser vel REW feil ihvertfall. Kjører man bare sinustoner å leser av dbmåleren, så må man legge på litt db nedover i frekvens for at det skal være riktigHvis det er målt med sinustoner og radioshack , så skal man vel legge til mer db jo lengre nedover man kommer.
Vet ikke hvordan det er med den digitale , men med dem manuelle som jeg har , så skal man vel legg til rundt 10 db på 20hz hvis jeg ikke husker feil..
Begynte og da lure på om SVS EQ1 kalibrerings responsen helt stemmer i bunnen da.
Misstenker det går dypere en det kaliberingsresponsen viser, da det faller raskt av til lukket respons og være.
Sub2en min stuper i hvertfall under 20Hz. Det er etter hva jeg har forstått en funkjon (high pass filter) i forsterkeren som begrenser frekvensen under 20 Hz for å skåne elementene.Hvis ikke man har lagt inn kalibreringsfil for db måleren sin, så viser vel REW feil ihvertfall. Kjører man bare sinustoner å leser av dbmåleren, så må man legge på litt db nedover i frekvens for at det skal være riktigHvis det er målt med sinustoner og radioshack , så skal man vel legge til mer db jo lengre nedover man kommer.
Begynte og da lure på om SVS EQ1 kalibrerings responsen helt stemmer i bunnen da.
Tviler på Highpass... Men det skal være en form for Subsonic filter i S3.Sub2en min stuper i hvertfall under 20Hz. Det er etter hva jeg har forstått en funkjon (high pass filter) i forsterkeren som begrenser frekvensen under 20 Hz for å skåne elementene.Hvis ikke man har lagt inn kalibreringsfil for db måleren sin, så viser vel REW feil ihvertfall. Kjører man bare sinustoner å leser av dbmåleren, så må man legge på litt db nedover i frekvens for at det skal være riktigHvis det er målt med sinustoner og radioshack , så skal man vel legge til mer db jo lengre nedover man kommer.
Jeg skal ikke være for påstålig, men tror det kalles et high pass filter.Tviler på Highpass... Men det skal være en form for Subsonic filter i S3.Sub2en min stuper i hvertfall under 20Hz. Det er etter hva jeg har forstått en funkjon (high pass filter) i forsterkeren som begrenser frekvensen under 20 Hz for å skåne elementene.Begynte og da lure på om SVS EQ1 kalibrerings responsen helt stemmer i bunnen da.
Kjært barn har mange navnJeg skal ikke være for påstålig, men tror det kalles et high pass filter.Tviler på Highpass... Men det skal være en form for Subsonic filter i S3.Sub2en min stuper i hvertfall under 20Hz. Det er etter hva jeg har forstått en funkjon (high pass filter) i forsterkeren som begrenser frekvensen under 20 Hz for å skåne elementene.Begynte og da lure på om SVS EQ1 kalibrerings responsen helt stemmer i bunnen da.
Et high pass filter slipper i gjennom frekvenser OVER en definert frekvens. Dvs. for eksempel alt over 20Hz.
Low pass filter gjør det motsatte og er det man bruker for å dele subben i mot høyttalerene.
Tower of Power på plass. Har hatt det oppe å gå ett par tre dager, og har bare en ting å si. Wow!!!!!!!!
Kjører de begge portet med EQ1 nå, og fra 15 - 16Hz i mitt rom har de bra respons. Huset har aldri før klaget slik det gjør nå, når jeg guffer litt på. Høyttaleren du ser er en SVS Prime Tower (bare for å gi litt inntrykk av størrelsen) som jeg har lånt frem til jeg får AS Tower i hus
Vis vedlegget 371289
Har bestilt tower og center, men de har ikke kommet enda.Noen andre som har kjøpt Arendal produkter som tower høyttalerne deres
Imagine