Arne Domnerus - Jazz At The Pawnshop - Pressinger

J.E.R

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.08.2012
Antall liker
166
Sted
Larvik (Narvik)
Hei

Skal kjøpe Jazz At The Pawnshop på vinyl, har funnet en del eksemplarer, der noen er utgitt i Sverige og Noen en reissue fra Tyskland.

Hvilken bør jeg gå for?

Fikk dette fra en selger;

"Thank you very much for your interest in Jazz at the Pawnshop title.
The original release was Made in Sweden and the reissue release is Made in Germany which is indicated on the inside of the cover.
Nevertheless after checking both releases we can say that the reissue and the original have the same top sound quality"

mvh
Jan

J.E.R

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.08.2012
Antall liker
166
Sted
Larvik (Narvik)
Hei

Er alle disse pressingene 180 grams vinyl, så den du hadde, det er den eneste som er "merket" 180gram.
Lurte på om jeg skulle gå for den du har eller en utgitt i Tyskland som er "Sealed" ikke åpnet...

Flere innspill?

mvh
Jan

R

rico

Gjest
Vet ikke hvor lett tilgjengelig denne Proprius utgaven er, ser den er OOS de plassene jeg har sjekket. Nå vet jeg ikke hvem som gir den ut i Tyskland men jeg tror ikke du går på en smell hvis du kjøper en Tysk utgave som er "sealed" for å si det sånn..

R

rico

Gjest
Det trenger det ikke å være, det er mange bevis på det motsatte...:)

Husk at dette er i utgangspunktet en fantastisk innspilling så grunnlaget for en skikkelig utgivelse er perfekt. Som sagt så er Tyskerene generelt meget flinke med vinyl.

Vet du hvilket selskap som gir den ut i Tyskland?

R

rico

Gjest
Edit;

Rotet litt i hyllene her, jeg har en Tysk utgave også stående (selges ikke...:)), denne er fra 1997 etter hva jeg kan finne ut og den er presset hos Pallas, bedre får en det ikke. Så hvis det er den samme du kan få tak i så er du sikret en meeeget bra utgivelse.

J.E.R

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.08.2012
Antall liker
166
Sted
Larvik (Narvik)
Stemmer det "Pallas" er de som har presset :)
400,- skulle være en grei pris for en "sealed" utgave...

Sjekk ramma nederst :)

mvh
Jan

Pallas.jpg

johnnybgood

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.06.2004
Antall liker
42
Ok...

Da tar jeg sjansen på den Tyske utgaven :)

Takk...

mvh
Jan
Jeg har begge skivene utgitt på Proprius - bedre lyd enn det blir det neppe!! Det er svært vanskelig å få tak i Proprius-utgavene, så da er jo enkleste utvei å kjøpe den tyske utgaven.

J.E.R

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.08.2012
Antall liker
166
Sted
Larvik (Narvik)
Hei

Har funnet flere av Proprius utgavene som er utgitt i Sverige, så de finnes :)

mvh
Jan

R

rico

Gjest
Sjekket ut den Tyske som er presset hos Pallas etter at jeg fant den i hylla i går; det er ikke sikkert at denne er det samme som å nøye seg med det nest beste for å si det sånn....

CarstenS

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.03.2005
Antall liker
117
Kjøpte denne lp på midten av 80-tallet - veldig god innspilling teknisk. Husker ikke hvem som utgav den dengang. Du kunne egenlig nesten høre publikum klappe bak deg (første 5.1 innspilling? :)). Musikalsk sett synes vel kanskje eg at det er litt "daff" og kjedelig musikk - men har så aldri vert noen stor jazz-fan.

J.E.R

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.08.2012
Antall liker
166
Sted
Larvik (Narvik)
Hva mener du "rico" nest best, er den Tyske dårlig?

Sjekket ut den Tyske som er presset hos Pallas etter at jeg fant den i hylla i går; det er ikke sikkert at denne er det samme som å nøye seg med det nest beste for å si det sånn....

Topp Bunn