Jeg skal fortsette på den lille historien som jeg la opp til i forrige post. Jeg har ikke solgt anlegget og alle platene mine, om noen skulle tro det. Men det har seg slik, at min flotte kone og jeg kjøpte et hus på bygda, et murhus fra 1939 med masser av sjarm og en akkurat passe porsjon "potensiale" (som meglerne kaller det).
Vi bor ikke lenger i Oslo, men i det som akkurat nå heter Viken. Snart vil det hete noe annet skjønner jeg. Ikke at jeg har noen formening, som hovedstadssnobb har jeg aldri visst hva et fylke var før i rimelig voksen alder. Jeg har ikke lappen engang, så det er jo spennende.
Jeg kan si det er et statement på grunn av miljø og slikt, men faktum er vel at jeg er for lat. Jeg kan fint kjøre bil, men den teoriprøven er noe drit. Så endte det med ingen lapp på meg, og nå når jeg nærmer meg 40 og bor på landet, så er det nok på tide. Med en sykkel.
Kona får el-sykkel. Å bruke flere hundre tusen på en bil har jeg hverken hjerte eller lommebok til (hifi er så klart noe helt annet, hold tåta).
Men hva var det nå jeg ville si da. Jo, jeg pakket ned anlegget og fikk ekstraordinær frakt- og bærehjelp av min gode venn og bodybuilder
@ThomasN (stolte ikke på hardhausene fra flyttebyrået, hvilket viste seg å være lurt). Så var fallos-symbolet sikret, ferien begynte og flyttehelvete likeså. Flytte, rydde, fikse, ordne, planlegge, organisere osv osv osv. Ser 10 år eldre ut og har fått sånn testosteron-hake når jeg ser meg i speilet. Eller kanskje bare jeg har blitt mager. For helvete som det her har tatt på -- og jeg er ikke helt ferdig enda!
Men det jeg ville si da, egentlig - var at vi nå, i dagligstuen, fortsatt med hundrevis (no kidding) av pappesker og ting og tang og helvete, har laget et lite hjørne, og etter mye om og men funnet frem anlegget jeg tidligere hadde på kontoret. Jeg har frem til nå ikke hørt på annet enn polsk håndverkertekno på telefonhøyttalerne (sånn for å holde den utslitte skrotten gående).
Så.. du verden så deilig det endelig er med litt musikk! Jeg har koblet min petite FiiO BTR5 trådløse bluetooth-DAC til den gamle 60-talls rørforsterkeren og et par B&W DM601. Og det låter så fint, så fint!! Det er noe med mellomtone og diskant som bare er helt magisk -- akkurat som jeg husket det. Vi drikker vin og nyter utsikten.
Etter hvert som ryddingen skrider frem kommer turen til hovedanlegget. Og kanskje.. kanskje er det noen felles Askerbøringer her på sentralen som kunne tenke seg å komme på besøk, hjelpe til med bæring og oppsett og få en øl eller to? Rimelig habil kokk er jeg også