ASR - Friedrich Schäfers Entourage

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Scrooge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Innlegg
    3.009
    Antall liker
    1.127
    Definitivt ikke som svarteper nei!

    Jeg håper som sagt at selger innser at han snarest bør krype til korset.
    Selvsagt er dette svært lite morsomt for ham, men formodentlig er han voksen nok til å innse urimelighetene i denne saken?
    Av og til må man jo avfinne seg med å bite i det sure eplet, og erkjenne fakta...
     

    jabbalabba

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2006
    Innlegg
    200
    Antall liker
    159
    Hei Scrooge,
    Hvordan går saken med selger?
    Kommet til en løsning?

    Mvh
     

    Scrooge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Innlegg
    3.009
    Antall liker
    1.127
    Hei igjen, og takk for din, og for den saks skyld, alles interesse i saken! :)

    Det har dessverre ikke skjedd så mye nytt i saken.
    Jeg har imidlertid mottatt en relativt lang mail med en rekke argumenter og påstander som strengt tatt ikke endrer saken på noen måte.
    Blant annet mener selger i sin argumentasjon at han gjorde meg en tjeneste utenom det vanlige, ved å la meg prøve forsterkeren før kjøp.
    Men da på betingelse av at hele kjøpesummen ble innbetalt som depositum før lån!
    Noe jeg i mitt tilsvar har gitt uttrykk for at jeg satte pris på, men det har jo vitterlig ingenting med saken å gjøre?
    Ellers avslutter han sin mail med å si at, sitat: "jeg ser derfor på denne saken som ute av verden, og om du har lyst til å få orginal manual og etui til fjernkontroll, ber jeg deg gi meg en adresse disse skal sendes til så sender jeg disse i løpet av neste uke".
    Dette er jo ikke så lite arrogant!
    Forøvrig har han ikke ved en eneste anledning beklaget situasjonen på noen som helst måte, eller gjort noe som helst forsøk på å komme meg i møte.
    Det kunne faktisk vært svært så fristende å legge ut dialogen og mitt tilsvar i saken her, (har dette liggende som et Word-dokument), men det er vel juridisk sett litt på kanten?
    Jeg sender ham uansett en siste tilbud om et forlik i morgen.
    Får jeg ikke noen reaksjon fra ham i løpet av morgendagen, ender det med en anmeldelse, og senere som "advokatmat".
    Heldigvis kjenner jeg til via min sønn en meget dyktig advokat, som har som spesialitet, nettopp slike kasus.

    Det er i alle fall oppriktig synd at det ser ut til å ende slik! Selger har i alle fall fått atskillige muligheter for å komme ut av dette på en minnelig måte, men han vender jo bare ryggen til!

    Ham om det....
     

    jabbalabba

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2006
    Innlegg
    200
    Antall liker
    159
    Kjedelig at dere ikke har kommet til løsning.
    Jeg forstår ikke selger, ingen vil vel handle med en slik fyr i fremtiden.

    Du får ha lykke til med saken videre.
    Kom gjerne med tilbakemelding om hvordan det går.
     

    Scrooge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Innlegg
    3.009
    Antall liker
    1.127
    Litt nytt i denne kjedelige saken:
    Selger har tilbudt meg et prisavslag på 20%, dvs kr.6.600,- noe jeg ikke kunne akseptere i forhold til hva som er realistisk å oppnå.
    Konkret: F.Schaefer forteller at tilsvarende åtte år gamle forsterkere omsettes for omkring 16.000,- i Tyskland, Stereofil antyder ca 20.000,-
    Jeg fikk deretter spørsmål fra selger om hvilken sum som skulle til for å legge saken død?
    Jeg fremsatte da et krav på kr.10.000,- som jeg vil mene er realistisk ovenfor de tall som har kommet på bordet både fra produsent og importør.
    Da sitter selger fortsatt igjen med 23.000,- altså godt over tallene over.
    Hadde jeg fått aksept for dette kunne jeg nok ha vurdert å beholde forsterkeren, selv om jeg i utgangspunktet ønsker å heve kjøpet.
    Selger kunne komme meg i møte med 8000,- + et par MIT-kabler. Jeg avslo dette, da jeg ikke har behov for kabler av noe slag!
    Til syvende og sist har jeg sett meg nødt til å legge saken frem for politiet, som rådet meg til å ta kontakt med Konfliktrådet, så får vi håpe på en snarlig løsning der! ::)
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    triste greier.....

    Jeg har en glanyhet , jeg har bestillt meg en 2010 asr exclusive riaa med 2 innganger...

    så jeg går å gleder meg stort omdagene.....

    to pu er skal brukes på en spiller og arm...vpi superscoutmaster/10,5 i

    Lyra skala & DV xv1-s , og jeg er veldig veldig spent på hvordan de to vil låte nå , i toppmodell-riaaen til ASR.

    Mvh Espen
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Spennede cash , litt kribling hos deg og tenker jeg , du kjenner bedre til produktene enn jeg selvsagt.

    Mvh Espen
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei . dæven å jeggleder meg om dagen , nå fått beskjed om at riaaen er i rute , dermed dukker denne opp om ett par,tre uker....

    Mvh Espen
     

    bmiljete

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    17.07.2007
    Innlegg
    51
    Antall liker
    0
    Sted
    Hundvåg
    Melder meg inn som ASR venn:) Eg har anskaffet meg ein Emitter 1 Version blue. Dette er klart den beste forsterkeren eg har hatt i hus. Eg spiller nå på squeezebox receiver uten dac, men har tenkt å bestille ein Arcam rdac.
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.977
    Antall liker
    1.848
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Selv om jeg ikke har noe ASR utstyr, vil jeg allikevel kalle meg en ASR venn (eller kanskje wannabe). Det er noe tiltalende ved konstruksjonene, både estetisk og lydmessig. :D

    (Og jeg må si at jeg savner trådstarter Dog. Han var er en entusiast på flere områder.)
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Scrooge skrev:
    Litt nytt i denne kjedelige saken:
    Selger har tilbudt meg et prisavslag på 20%, dvs kr.6.600,- noe jeg ikke kunne akseptere i forhold til hva som er realistisk å oppnå.
    Konkret: F.Schaefer forteller at tilsvarende åtte år gamle forsterkere omsettes for omkring 16.000,- i Tyskland, Stereofil antyder ca 20.000,-
    Jeg fikk deretter spørsmål fra selger om hvilken sum som skulle til for å legge saken død?
    Jeg fremsatte da et krav på kr.10.000,- som jeg vil mene er realistisk ovenfor de tall som har kommet på bordet både fra produsent og importør.
    Da sitter selger fortsatt igjen med 23.000,- altså godt over tallene over.
    Hadde jeg fått aksept for dette kunne jeg nok ha vurdert å beholde forsterkeren, selv om jeg i utgangspunktet ønsker å heve kjøpet.
    Selger kunne komme meg i møte med 8000,- + et par MIT-kabler. Jeg avslo dette, da jeg ikke har behov for kabler av noe slag!
    Til syvende og sist har jeg sett meg nødt til å legge saken frem for politiet, som rådet meg til å ta kontakt med Konfliktrådet, så får vi håpe på en snarlig løsning der! ::)
    Ble det en løsning på saken?
     

    EHED

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.03.2010
    Innlegg
    1.256
    Antall liker
    258
    Sted
    Nordby
    Torget vurderinger
    3
    Anonym skrev:
    Ble det en løsning på saken?
    Saken ligger hos Forliksrådet nå, etter det jeg skjønte i helgen på messa.
     

    Wergeland

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Innlegg
    1.073
    Antall liker
    63
    Torget vurderinger
    1
    ssm skrev:
    Hei . dæven å jeggleder meg om dagen , nå fått beskjed om at riaaen er i rute , dermed dukker denne opp om ett par,tre uker....

    Mvh Espen
    Hvordan går det med ASR-riaaen Espen?
    Er veldig interessert i lydbeskrivelser. Du har jo testet ut en del riaatrinn de siste årene?
    Og kanskje noen bilder? :)
     

    jabbalabba

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2006
    Innlegg
    200
    Antall liker
    159
    ASR får alt for lite oppmerksomhet her inne, men har fantastiske produkter.
    Koser meg med Emitter excl og Dynaudio.
    Emitteren får virkelig sparket liv i Dynaudioene, og det med stålkontroll.
    Det spiller helt nydelig sammen.
     

    Gammeln

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2007
    Innlegg
    742
    Antall liker
    43
    Bz pn 9 zaq fxny wrt bt zva Rzvggre VV Rkpyhfvir vaayrqr fnzobrefxnc zrq Zntvpb D0. Wrt re ZRTRG fcrag cå uibeqna qrg ivy tå.
     

    Scrooge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Innlegg
    3.009
    Antall liker
    1.127
    EHED skrev:
    Anonym skrev:
    Ble det en løsning på saken?
    Saken ligger hos Forliksrådet nå, etter det jeg skjønte i helgen på messa.
    En liten oppdatering:

    Nå har det falt dom i saken, og den gikk ikke i min favør! :(

    Jeg vet faktisk ikke om jeg skal le eller gråte?

    Men faktum er at de tre i panelet hos Forliksrådet, valgte å se helt bort fra den dokumentasjonen og henvisning til salgsannonsen jeg hadde lagt på bordet (mulig den ble for ”teknisk”?), og valgte i stedet å legge mest vekt på en muntlig uttalelse fra motpart, hvor han fremsatte:

    ”jeg har aldri sagt at forsterkeren var to år gammel, jeg har bare sagt at den har vært i mitt eie i ca to år”.

    Det var ikke slik han svarte på mitt spørsmål ved avhenting – da låt det som svar – ”den er ca to år gammel”.

    I dommen heter det:

    Klagemotparten har ikke forledet klager til å tro at har kjøpt noe annet og nyere enn det klagemotparten har solgt til han.
    Da klager ikke fikk garanti fordi klagemotparten ikke hadde fått det da han kjøpte forsterkeren, burde klager ha forstått at forsterkeren var eldre enn to år.

    Utrolig, vil jeg mene? Jeg har jo aldri etterspurt en garanti? Riktignok spurte jeg om emballasje og kvittering, men fikk til svar at dette lå igjen i Sverige.

    Det som jo er sakens kjerne er de forholdene jeg relativt kort tid etter kjøpet avdekket, og som i henhold til Kjøpslovens § 19, gir grunnlag for et krav om å omstøte kjøpet.

    Ellers hadde jeg ikke hatt problemer med å akseptere en alder på tre, kanskje fire år også, men åtte år?

    Samtidig ignoreres jo salgsannonsens feilaktige beskrivelser om både oppgradering og nypris:

    Det står bl.a i denne at - ”nypris er over 70.000,-” Dette sett i forhold til de 33.000,- selger forlangte, er det ikke urimelig å tro på at den oppgitte alderen stemte ganske bra.

    Saken er imidlertid at ”nypris” på denne forsterkeren, var ca 40.000,- i 2002.

    Forsterkeren er angivelig oppgradert til ”Exclusive ” 1, noe som heller ikke er riktig. Konstruktøren - Friedrich Schäfer har dokumentert at dette ikke kan la seg gjøre.

    Er ikke dette å forlede en person, ettersom disse opplysningene overhodet ikke har rot i virkeligheten? Og som senere er grundig dokumentert som uriktige?

    For øvrig er det jo slett ikke alltid at det foreligger en kvittering eller garanti ved et bruktkjøp.

    Men at dette skal legges til grunn for at man da – sitert fra domsavgjørelsen - ”burde ha forstått at forsterkeren var eldre enn to år”?

    Man ser jo gjerne an sine ”handelspartnere”. I dette tilfellet fremstod jo selgeren som en ryddig og redelig person, og jeg fant derfor ingen grunn til å mistro ham.



    Jeg skjønner fint lite av dette, og vil ta kontakt med en advokat for å få en uttalelse om saken.



    Any comments, anyone?
     

    mortesve

    Medlem
    Ble medlem
    20.01.2009
    Innlegg
    7
    Antall liker
    0
    En klassisk forliksrådfelle... Det er jo kjent sak at de tre som sitter i forliksrådet ikke har noe faglig bakgrunn for å sitte der, hverken juridisk eller annet. De er vilkårlig plukket ut, og det gjør at det er den parten som klarer å "lyve" best som "vinner". Problemet med å ta denne saken videre er at det raskt kan medføre store kostnader, så det er jo en vurdering du må ta. Men, jeg tror en advokat vil kunne fortelle deg hva du bør gjøre og hvilke muligheter du har. Bare for nevne det, så tar en advokat rundt 1500 spenn i timen, og timene går fort.

    Uten at jeg er jurist selv, så tenker jeg, ut i fra det som står i innlegget ditt, at du har blitt solgt en vare som du ikke har fått. Dette har du også fått dokumentert fra Friedrich selv, så det burde være en grei sak.

    uansett, lykke til

    morten
     

    Scrooge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Innlegg
    3.009
    Antall liker
    1.127
    Takker! :)
    Så snart det foreligger en anbefaling fra advokathold, så skal jeg legge ut resultatet.

    God helg, okkesom!
     

    Nusse

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    397
    Antall liker
    174
    Ja, da får vel jeg også melde meg på denne tråden. Har nettopp fått en ASR Emitter II Exclusive inn i huset. heavy stuff, over hundre kilo forsterker og strømforskyning. Er ganske spent på hvordan den vil spille i anlegget og i rommet. Jeg må spesiallage nytt rack for å få Emitteren på plass. Regner med at den spiller i anlegget i løpet av neste uke.
    Jeg er litt i tvil men jeg regner med å ha strømforsyningen i litt vekk fra racket, Emitteren på bunn i racket for deretter å ha CD spiller, riaa og platespiller oppover i racket. Plate spilleren sår på egen vegg hyller i bra avstand over racket. Dette for å få minst mulig påvirkning på kildene fra strømforskyning og forsterker.
    Gode råd tas i mot med takk.
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.507
    Antall liker
    2.953
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Nusse skrev:
    Ja, da får vel jeg også melde meg på denne tråden. Har nettopp fått en ASR Emitter II Exclusive inn i huset. heavy stuff, over hundre kilo forsterker og strømforskyning. Er ganske spent på hvordan den vil spille i anlegget og i rommet. Jeg må spesiallage nytt rack for å få Emitteren på plass. Regner med at den spiller i anlegget i løpet av neste uke.
    Jeg er litt i tvil men jeg regner med å ha strømforsyningen i litt vekk fra racket, Emitteren på bunn i racket for deretter å ha CD spiller, riaa og platespiller oppover i racket. Plate spilleren sår på egen vegg hyller i bra avstand over racket. Dette for å få minst mulig påvirkning på kildene fra strømforskyning og forsterker.
    Gode råd tas i mot med takk.
    Gratulerer med nydelig og velspillende forsterkeri :)

    Tror nok at om du har plass, er det ingen fare om de to delene står over hverandre- i hver sin hylle og godt med luft mellom.

    Hva har du som dette forsterkersettet skal drive?
     

    Nusse

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    397
    Antall liker
    174
    Takk skal du ha.
    Det skal drive to Dynaudio Contour 3.4 høytalere. Jeg har litt begrensninger mht. høytalere som følge av relativt lite rom. 14 kvm. Pt. ingen stående bølger. Det er 4 ohms høytalere, med en virkningsgrad på 87/88 db.
     

    bmiljete

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    17.07.2007
    Innlegg
    51
    Antall liker
    0
    Sted
    Hundvåg
    Strømmforsyningen på disse forsterkerene blir ikkje varme. Dei kan stor sett plasseres der det passer:)
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.707
    Antall liker
    7.954
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Det finnest tydelegvis mykje erfaring om ASR her, så eg lurte på om her er nokon som har gjort seg opp tankar om kva lydmessige skilnadar det er mellom dei ulike modellane, I, II, Exclusive..
    Har høyrt kombinasjonen Emitter II Exclusive + MBL 101Emk2 i butikken til Stereofil, og må seie at dette tydelegvis er ein match som høyrer heime i himmelrik. Trass i eit relativt lite rom trur eg det var ei av to kandidatar til "beste lyddemonstrasjon i butikk" eg har fått med meg.
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei , etter å ha hatt asr exclusive i 8 mnd nå( brukes med jmw10,5 og xv1-s , dette er den siste oppgraderte versjonen , med to innganger.

    Fantastisk riaa , spiller med trøkk , fløyel og klang til ære for eiern , dag ut og dag inn , fantastisk byggekvalitet , men dog noe dyr i innkjøp-

    fra før har jeg hatt seriøse ? riaaer som Herron vtph1-plus , Cary ph 302 mkII , jasmin , og noen før der igjen , ingen av disse riaaene har vært i nærheten å gi så bra driv og dynamikk som asr riaaen-

    Jeg har ikke tenkt å bruke spesiellt mye tid på å teste liktprisede riaaer opp mot denne.

    Tilpasningene , med dip-sw er genialt , men får bare 9 av 10 av meg , 10 av 10 hadde det blitt , dersom de var utenpå kabinettet.....lokket må av for å justere-.

    Jeg har fått to forespørsler om å selge , og det kan ikke falle meg inn , så lenge jeg ikke skal nedgradere det hele , eller kutte ut med vinyl.

    Allikevel vil jeg hevde at mkII mini versjonene også er meget bra , spes til prisen , jeg mener at man bør ha en ganske kostbar rigg totalt sett for å kunne forsvare kjøp i denne prisklassen , dette blir selvsagt hva hver og en enkelt selv mener.

    Mvh Espen
     

    Nusse

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    397
    Antall liker
    174
    Har nå endelig fått bygget rack og fått ASR Emitter II Eksclusive satt opp i anlegget. Det ble et skikkelig løft. Meget god lyd. Dynaudio høytalerene har aldri gitt så god lyd fra seg. Jeg har tidligere hørt at disse vokser med oppgavene. De viser seg nå å låte svært bra når ASRen driver de. Jeg kjører DCS sacd-spiller på anlegget og kombinasjonen er tydeligvis meget vellykket. Har aldri hatt så bra lyd i lytterommet noen gang. Mye tyder på at ASRen blir stående - lenge.
     

    jabbalabba

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2006
    Innlegg
    200
    Antall liker
    159
    Nusse skrev:
    Har nå endelig fått bygget rack og fått ASR Emitter II Eksclusive satt opp i anlegget. Det ble et skikkelig løft. Meget god lyd. Dynaudio høytalerene har aldri gitt så god lyd fra seg. Jeg har tidligere hørt at disse vokser med oppgavene. De viser seg nå å låte svært bra når ASRen driver de. Jeg kjører DCS sacd-spiller på anlegget og kombinasjonen er tydeligvis meget vellykket. Har aldri hatt så bra lyd i lytterommet noen gang. Mye tyder på at ASRen blir stående - lenge.
    Grattis med en meget god forsterker.

    Har samme erfaring som deg ang Dynaudio og ASR.
    Den litt varme, men oppløste og naturlige klangen i ASR passer Dyn meget bra.
    En super kombinasjon.
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Hei noen som vet hvordan en ASR Emitter I vil fungere på Klipsch ? ::)
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    skal jeg gjette etter å ha hørt begge enheter hver for seg , vil jeg tippe det vil bli noe lys/ lydfilosofi , men jeg kan jo ta fel , bør prøves....

    imens koser jeg meg med franz Lizt på min asr-riia..... ;D

    Få høre hvordan det går....

    Mvh Espen
     

    Wergeland

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Innlegg
    1.073
    Antall liker
    63
    Torget vurderinger
    1
    Jeg tror ikke det blir "lyst". Det spørs vel litt på hvilken Klipsch-modell du har.

    Selv opplever jeg ASR Emitter som kanskje en anelse "mørk" sammenlignet med enkelte andre "high-end" forsterkere, samtidig som den ekstremt støysvak og har et meget høyt "detaljnivå", dvs. "alt er der". Den er absolutt ikke "lystklingende". Den er tight og hurtig. Mye trøkk, men ingen feit/treg/slapp bass.
     

    Gammeln

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2007
    Innlegg
    742
    Antall liker
    43
    Jeg kjenner ikke Emitter I, men jeg ville bli forundret dersom den ikke ligner mye på Emitter II. Og Emitter II vil jeg karakterisere som ekstermt nøytral i klangen.
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.693
    Antall liker
    5.126
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Får melde meg inn i klubben jeg også, fikk mini basis mk2 i posten idag.

    Ser virkelig frem til å få testet den. Håper/tror den står til forventningene.
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Det bør den så absolutt gjøre. , asr riaaer er utrolig flotte saker , fritt for rør og andre problematiske deler i kretser med meget små signaler.

    Rør-riaaer kan låte flott , for all del , men jeg har ikke savnet en , siden jeg kjøpte asr Basis-exclusive i fjor sommer.

    Mvh Espen
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.693
    Antall liker
    5.126
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Ja, blir veldig spennende å teste. Satser på å få gjort det til helgen. Den ser unektelig flott ut også.

    Jeg går fra en tube box med 4-5 år gamle rør, så det burde absolutt være endel å hente her også. Når jeg også får byttet ut pick-upen med ortofon 2mblack som er i posten får nok vinylen en helt ny lyd.
     

    pettern

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.03.2009
    Innlegg
    76
    Antall liker
    1
    Halloo alle shaamen. Nybakt ASR venn her ;D Var en tur innom en viss sjappe i Grensen for å sjekke ut Mini Basis og kom hjem med siste versjon, ikke mk2, men mk3 -drei-8) Visste ikke at det var en ny på trappene engang. Større kabinett, flere innvendige skiller, et eller annet nytt filter ++, ikke spør meg om tekniske ting ::).

    Rett ut av esken låter det i hvert fall friskt og detaljert og mye mer 3D enn jeg er vant til fra den gamle Tube Boxen. Lydmessig var dette en annen verden ja! Ett tonn med puter og dyner ble fjernet! Kanskje litt i overkant frampå i presensområdet og bassen sitter ikke som en påle, men dette er altså etter 3 timer spilletid. Dette kommer seg grådig etterhvert, det er jeg sikker på.

    Jeg har ikke hørt mk2 (rakk ikke det), kan altså ikke sammenligne på noen som helst måte, men dette er definitift en keeper, aldri spilt så mye luftgitar til gamle ASIA plater som de tre siste timene ;D
     

    McKjell

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.06.2010
    Innlegg
    144
    Antall liker
    0
    Har selv anskaffet meg meg Mini Basis MKII, blir hentet på lørdagen ;D så da vet man hva den kvelden vil gå til 8)

    Bli artig å høre hvilken forskjell det blir mellom MK II og RIAAen i C220 blir...
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.693
    Antall liker
    5.126
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    pettern skrev:
    Halloo alle shaamen. Nybakt ASR venn her ;D Var en tur innom en viss sjappe i Grensen for å sjekke ut Mini Basis og kom hjem med siste versjon, ikke mk2 men mk3 -drei-8) Visste ikke at det var en ny på trappene engang. Større kabinett, flere innvendige skiller, et eller annet nytt filter ++, ikke spør meg om tekniske ting ::).

    Rett ut av esken låter det i hvert fall friskt og detaljert og mye mer 3D enn jeg er vant til fra den gamle Tube Boxen. Lydmessig var dette en annen verden ja! Ett tonn med puter og dyner ble fjernet! Kansje litt i overkant frampå i presensområdet og bassen sitter ikke som en påle, men dette er altså etter 3 timer spilletid. Dette kommer seg grådig etterhvert, det er jeg sikker på.

    Jeg har ikke hørt mk2 (rakk ikke det), kan altså ikke sammenligne på noen som helst måte, men dette er definitift en keeper, aldri spilt så mye luftgitar til gamle ASIA plater som de tre siste timene ;D
    ,

    Artig at du går fra samme riaa som meg til basis mini. Jeg kjøpte riktignok mk2 for ett par uker siden. Vært artig med en sammenligning av de to.
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Er det noen inntrykk av mini-basis ene deres folkens. ?

    switch litt på ulike last-settinger , det er ganske store forskjeller på enkelte pickuper, men som sagt veldig pu-avhengig-.

    verdt forsøkt , kan gi hakaslepp så det holder.

    Mvh Espen
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.693
    Antall liker
    5.126
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Er betydelig mere kropp og detaljer enn hva jeg er vant til fra min gamle Tubebox ihvertfall. Egentlig bedre på alle områder.

    Er enda ikke innspilt, så kan bli "større" åpenbaringer etterhvert.

    Har ikke prøvd å gjøre noe med innstillinger enda, men har MM pick - up, så er vel litt begrenset hva man kan stille inn.
     

    McKjell

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.06.2010
    Innlegg
    144
    Antall liker
    0
    Da Mini Basis MKII kommet i hus, og for ett produkt dette er ;D
    Kvaliteten er det ikke å kjimse av :)

    Ga ett sole klart løfft i forhold til C220 :eek:
     

    Vedlegg

  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn