ASR - Friedrich Schäfers Entourage

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • OhYeah

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.07.2004
    Innlegg
    487
    Antall liker
    400
    Sted
    Vennesla
    Torget vurderinger
    17
    Takk for PM

    Jeg trodde DT inngangen bare var en normal inngang på lik linje med de andre (for digitale avspillere).....? Mens DIRECT inngangen er en mer påkostet direkte inngang? Men du mener altså at DT ingangen også er bedre?
    mvh

    OhYeah
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.124
    Antall liker
    20.484
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Sorry, my bad! Direkte inngengen er den du skal bruke. DT er en "vanlig" inngang.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.124
    Antall liker
    20.484
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hei, litt lite aktivitet på denne tråden i det siste.
    Men for de som liker vinyl og enten har eller vurderer å kjøpe Basis Exclusive, følg med her:

    http://jeffsplace.me/wordpress/?p=3530

    Er vel ikke mange som har råd til Shaffer sine kreasjoner, og de som har, de selger ikke. Jeg angrer på salget av min Emitter1 skal ha en emitter 2 en eller annen gang, men den som ligger på børsen nå har jeg ikke råd til.

    Kanskje det hadde blitt den siste forsterkeren min. Om det er noe som heter den siste....
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.142
    Antall liker
    5.053
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    29
    En kompis ba pent om jeg kunne se på hans Emitter Exclusive forsterker.
    Normalt slipper jeg ikke transistorer over dørstokken.
    På grunn av mye jobbe-jobbing har tiden løpt.
    Forsterkeren gikk i protection og slo seg av.
    Relativt tidlig fant jeg ut at en av spenningene mer eller mindre ble kortslutet.
    Eieren hadde allerede vært i kontakt med Friedrich Schäfer. Hadde fått noen tips som ikke førte noe sted.
    I dag hadde jeg endelig litt tid.
    Gjorde noen målinger, sende et par mail og ringte til slutt. Friedrich var ute et par timer.
    Noen flere målinger og en kortsluttet kondensator ble funnet.
    Litt senere ringer Friedrich tilbake!
    Virkelig trivelig og hjelpsom.
    Det jeg hadde funnet var helt ukjent for han. Tilbød å sende et parti kondensatorer slik at jeg kunne bytte alle av denne typen.
    Forsterkeren er langt over garantitiden.
    Jeg sa jeg hadde en brukbar erstatning og ville forøke den først.
    Så kom han inn på forbedringer. Forklarte nesten raskere enn jeg klarte å henge med.
    Ved å endre litt på kretsen for "Offset regulation" ville forstekeren bli så mye bedre at den ikke kom til å kjennes igjen.
    Jeg holder på..................
    Super service fra Mr. ASR:)
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Audiomix: Hyggelig å høre.

    Jeg har brukt de siste dagene til å prøvehøre en Audio Valve Sunilda RIAA-trinn og holdt den opp mot ASR Basis Exclusive. Med mindre man er vinyl-puritaner eller rørfanatiker, ble det lett match for ASR. Stereofil reklamerer med at dette er det beste RIAA-trinnet uansett pris. Det skal jeg ikke ha sagt noe om, men jeg har i alle fall til nå ikke hørt noe som er bedre.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.124
    Antall liker
    20.484
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Audiomix: Hyggelig å høre.

    Jeg har brukt de siste dagene til å prøvehøre en Audio Valve Sunilda RIAA-trinn og holdt den opp mot ASR Basis Exclusive. Med mindre man er vinyl-puritaner eller rørfanatiker, ble det lett match for ASR. Stereofil reklamerer med at dette er det beste RIAA-trinnet uansett pris. Det skal jeg ikke ha sagt noe om, men jeg har i alle fall til nå ikke hørt noe som er bedre.

    Mr. Asr er en hyggelig type ja. Ved kjøp av min Emitter 1 så sendte jeg en haug bilder til han for å prøve å finne ut hvilken årgang dette var fra. Og etter mye om og men, Mange bilder ble tatt så fant han ut HVEM den var produsert til. Ja de skrur sammen ampen etter bestilling, slik som stereofil reklamerer for. Navnet til første eier gidde han med ikke, men jeg fikk opplyst når den forlot tyskland i retning Stereofil første gangen.

    Nå fikk jeg enda mere lysst på en Emitter 2. Synd at selger bor så langt unna og at jeg ikke har bil. Får ta en tur i banken i morgen og høre om hvordan det står til med verdiauken på huset etter innredning av 2 etg på 85m2.

    Kanskje det dukker opp en Emitter 2 i Oslo Akershus en eller annen gang.

    Får kose meg med mine Xindak til kronene er på konto til ny amp. Har jævlig lysst på en slik akkurat nå...
     

    hifiso

    Fersking
    Ble medlem
    24.11.2009
    Innlegg
    4
    Antall liker
    0
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Hadde vært spennende å fått vite hvordan inngrepet endte. Med tanke på forbedringer?
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.142
    Antall liker
    5.053
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    29
    Skal gjøre meg ferdig nå, koble opp og spille litt musikk.
    Så får jeg innvitere eieren over for en lytt og henting.
    Ikke behagelig å snuble bort i disse beistene............
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.124
    Antall liker
    20.484
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Skal gjøre meg ferdig nå, koble opp og spille litt musikk.
    Så får jeg innvitere eieren over for en lytt og henting.
    Ikke behagelig å snuble bort i disse beistene............

    Hehe... Nei de er store, tunge og meget velspillende kan jeg tenke meg. Men jeg synes de er flotte å se på. Er noe helt spesiellt med de. Spennende de inngrepene du har gjort.
     

    hifiso

    Fersking
    Ble medlem
    24.11.2009
    Innlegg
    4
    Antall liker
    0
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Hei er det noen som har ASR Emitter 1 exc fra 2008? ev sammenlignet lyden med en 2006 mod.
    Skal visst være store forbedringer, på lyden. Ev om noen vet hva en ev oppgradering vil koste.
     
    Sist redigert:

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Hei er det noen som har ASR Emitter 1 exc fra 2008? ev sammenlignet lyden med en 2006 mod.
    Skal visst være store forbedringer, på lyden. Ev om noen vet hva en ev oppgradering vil koste.
    ASR forbedrer lyden stadig - visstnok også på RIAA'en som jeg har (Basis Exclusive). Marius hos Stereofil prøvehører nå en Steelhead som han sammenlikner med ASR, som han anskaffet seg for noen måneder siden. Dette blir virkelig interessant. Skal få forsøkt å sammenlikne selv. Flott at begge disse merkene forhandles av samme butikk.
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Ja, i alle fall et stykke på vei. Marius er ferdig med sin prøvelytting, og skryter veldig av Steelhead'en. Men så skal han jo forsøke å få solgt den også, så kan kan neppe si noe annet. Den Steelhead'en har har inne nå, er spesialtilpasset, og med muligheten til å kjøre fullbalansert inn. Nominell pris kr 75 000. Nesten gratis, spør du meg.

    Planen er at jeg skal prøvehøre og sammenlikne på tirsdag til uken.
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Dette ble en vanskelig oppgave. En kveld, en natt og en ny kveld.
    Det som er klart, er at begge RIAA'ene er veldig gode og langt bedre enn noe jeg har hørt før. Forskjellen mellom de to er klar nok, men likevel ikke helt enkel å beskrive. Manley Steelhead var (merkelig nok) mer oppløst i toppen (kan ha med innstillingene å gjøre, men jeg kjørte på ca 400 ohm på begge og tilsvarende gain). Manley har dessuten klart mer bass, særlig mellombassen er mer fremtredende. Mer mellombass og et visst innslag av rørlyd gir en varme som ASR mangler, og på enkelte låter kunne ASR virke litt "død". 60-70-tallspop låt "riktigere" på Manley, helt klart, og "låten av vinyl" hørtes lang vei.
    På ASR undertrykkes på en måte vinyllyden. Her er heller ingen slik farging av lyden som rørene på Manley gir. Jeg opplever lyden som mer nøytral og et slags steg i retning av CD, men uten de manglene som CD-avspilling gjerne gir. Lyden kommer mer ut av høyttalerne, og innspillingene låter mer moderne. På plater med klassisk musikk opplevde jeg stadig at det var som om et slør ble trukket til side når jeg byttet fra Manley til ASR. Jeg mistet litt av bassen, men jeg rykket samtidig frem fra annen losjerad til orkesterplass.
    Hvilken av de to som er best???Tja, det avhenger av ørene som hører og hvilken musikk man liker. Men merk uansett en ting: Det er ikke lenger slik at Manley låter "mykt" og ASR "skarpt". De gamle reviewene i Stereophile og andre steder kan trenge en oppdatering basert på de siste modellene som er kommet.
     

    januscp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2012
    Innlegg
    800
    Antall liker
    339
    Torget vurderinger
    10
    Tenkte jeg skulle hive meg på i vennetråden med min nyerhvervelse... vedlagt til søknad om medlemskap føger bilde av herligheten.


    023.jpg



    Min nye erhvervelse har fått noen nye venner i heimen, som jeg hadde fra før. Bilder av vennene er også vedlagt...
    031.jpg



    Familien samlet...nesten
    037.jpg



    Beklager at det ble litt uskarpt med pocketkamera... men å ta bilde av acrylfronter med blitz blir enda værre...

    -p
     

    januscp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2012
    Innlegg
    800
    Antall liker
    339
    Torget vurderinger
    10
    Jaså, man sitter oppe og overvåker;)
    Uansett takk skal du ha, og velkommen i heimen, jeg skal ha kaffen klar:)
    -p
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Jaså, dyk sit å glor ( flåklypa ) Jada, jeg har fri i morra etter endt skift i dag så da sitter jeg våken litt på kvelden.
     

    januscp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2012
    Innlegg
    800
    Antall liker
    339
    Torget vurderinger
    10
    Ja det var vl egentlig den frasen som slo meg først herr Rittmester:D Jeg så tilsvaret omtrent umiddelbart etter at jeg hadde lagt inn bildene hehehe...
    Den skiva jeg lånte av Guru'n på fredag har fått noen runder på snurra i helga, du hadde visst den samme forstod jeg. Mye snadder på den, ypperlig til test - finner virkelig ut hva som bor i et anlegg...
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.352
    Torget vurderinger
    1
    Litt vanskelig å se hvilken ASR du har, Janus? Version Blue?? Uansett- de der er GODE!!
     

    januscp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2012
    Innlegg
    800
    Antall liker
    339
    Torget vurderinger
    10
    Emitter II Exclusive Version Blue, med full pakke... eller i hvertfall et par upgrades. WBT Gullterminaler, sub-utgang. Jeg skal få tatt noen bedre bilder, de ble litt uskarpe, så jeg må få satt opp kamerastativ og fjernutløser.
    Og ja, de låter veldig "kjøttfulle" i mangel av bedre ord.

    -p
     
    M

    MPT

    Gjest
    Flott oppsett Januscp! Spennende høyttalere du har, hva syntes du om disse?
     

    januscp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2012
    Innlegg
    800
    Antall liker
    339
    Torget vurderinger
    10
    Takk for det MPT
    Det er høyttalere fra Evolution Audio, en modell som heter MMMicroOne. Disse blir brukt av darTZeel på messer rundt om for å demonstrere de fantastiske 1,5 mill kr monoblokkene deres. Jeg lurte på hvorfor, nå lurer jeg ikke lenger for å si det sånn. Jeg har sett Magico Q7 byttet inn i Evolution Acoustics MMThree (info fra Audiogon), det begynner å demre for meg hva som må bo i Evolution Acoustics større modeller. Men du har kanskje vært borti dem selv, så jeg forteller deg noe du allerede vet eller??:)
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.560
    Antall liker
    4.547
    Torget vurderinger
    10
    Gratulerer så mye Per!
    Dette blir spennende å se og ikke minst høre!
    Ikke lenge siden du mente at det ikke var noe å hente på forsterker-siden, godt du kom til hektene igjen..... Elektro Konfirmanie måtte ut.:cool:

    Mvh.
    SAL
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.515
    Antall liker
    13.398
    Emitter II Exclusive Version Blue, med full pakke... eller i hvertfall et par upgrades. WBT Gullterminaler, sub-utgang. Jeg skal få tatt noen bedre bilder, de ble litt uskarpe, så jeg må få satt opp kamerastativ og fjernutløser.
    Og ja, de låter veldig "kjøttfulle" i mangel av bedre ord.

    -p
    Kult januscp. Det der sparker vel liv i småtassene i heimen tenker jeg :cool:
    Ellersmessig kan du vel hyre inn dessertbuffet gutta i lauget til å ta noen mindre schnapsskjælvne bilder :rolleyes:
    Dugelig fotografer begge to, så lenge du golder de unna kakefatet før fotograferingen.
     

    januscp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2012
    Innlegg
    800
    Antall liker
    339
    Torget vurderinger
    10
    Gratulerer så mye Per!
    Dette blir spennende å se og ikke minst høre!
    Ikke lenge siden du mente at det ikke var noe å hente på forsterker-siden, godt du kom til hektene igjen..... Elektro Konfirmanie måtte ut.:cool:

    Mvh.
    SAL
    Takk for det SAL, og for påminnelsen av mine "famous last words",:eek: jeg måtte bite i gresset til slutt ja. Ikke noe galt med electrocompaniet i det hele tatt, men de er jo ikke øverst på stigen. Hva er vel det? Ja jeg vet du vil si APL, og jeg vil vel lure til dommedag om ikke jeg skulle fosøkt med NEMO, for ikke å si bææææ, øh Lamm, men jeg måtte se i andre retninger enn til saueflokken din for å finne noe som kunne kontrollere de små kassene som er på 86dB (i tillegg gikk jeg på et aldri så lite impulskjøp med magnepan 1.7 (high end til lommepenger) og de ligger på 85dB. Det hadde bare endt med svidd ull.... (Når skal forresten det SAL'ske hjem få installert noe tilleggsutstyr fra herr Peychev?)), men uansett er vel ASR et stykke lenger opp når det gjelder autoritet i hele registeret. Det er jo bare så man blir sittende å undres over den mengden bass som kan tynes ut at en liten stativhøyttaler. Det har blitt noen lange kvelder med en skvett i glasset, og påfølgende dager med øyelokka i knehøyde på jobben siste uke...
     
    Sist redigert:

    januscp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2012
    Innlegg
    800
    Antall liker
    339
    Torget vurderinger
    10
    Emitter II Exclusive Version Blue, med full pakke... eller i hvertfall et par upgrades. WBT Gullterminaler, sub-utgang. Jeg skal få tatt noen bedre bilder, de ble litt uskarpe, så jeg må få satt opp kamerastativ og fjernutløser.
    Og ja, de låter veldig "kjøttfulle" i mangel av bedre ord.

    -p

    Takk for det power, joda, nå fikk MMMicroOne det jerngrepet de trengte. Men jeg kom også over et sett med Maggie 1.7 som havnet på gutterommet rett etter München. De stod liksom midt i veien en dag jeg skulle hjem fra jobb, og jeg måtte jo få trøkt dem inn i 1-serien på sett og vis, for å få dem med hjem, stakkars der de stod og vansmektet i nærvær av altfor dårlig plass. Den forrige eieren lurte veldig da han så bilen:rolleyes:. Likeså forrige eier av en stor samling Emittter II bokser:eek:, men det fikk merkelig nok plass. Godsaker rett fra HFS-torget begge deler;).
    Utseendemessig så ble det ikke så veldig stor endring i racket fra EC til ASR, men lydmessig ble det et aldri så lite løft, luft og microdetaljer i fleng.
    Schnapsskjælven power? liten ref til en viss middag på rathauskeller under messa eller?? :p
    Jeg har et godt speilreflekskamera, og belysning og det hele, men kameraet tar gammeldagsfilm, og fotoknudsen har lagt inn årene hva kan jeg si... mitt nåværende kamera er en liten sak som får plass i lomma til en pungrotte, og blafrer med hele 5 megapixler, sikkert fint på slutten av 90-tallet når det ble innkjøpt, men tiden har nok løpt fra det i svak belysning. Jeg skal prøve å sette det på et stativ, evt. krype til korset og invitere ganilsen til prøvelytting sammen med apparatet sitt:D
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.515
    Antall liker
    13.398
    Emitter II Exclusive Version Blue, med full pakke... eller i hvertfall et par upgrades. WBT Gullterminaler, sub-utgang. Jeg skal få tatt noen bedre bilder, de ble litt uskarpe, så jeg må få satt opp kamerastativ og fjernutløser.
    Og ja, de låter veldig "kjøttfulle" i mangel av bedre ord.

    -p

    Takk for det power, joda, nå fikk MMMicroOne det jerngrepet de trengte. Men jeg kom også over et sett med Maggie 1.7 som havnet på gutterommet rett etter München. De stod liksom midt i veien en dag jeg skulle hjem fra jobb, og jeg måtte jo få trøkt dem inn i 1-serien på sett og vis, for å få dem med hjem, stakkars der de stod og vansmektet i nærvær av altfor dårlig plass. Den forrige eieren lurte veldig da han så bilen:rolleyes:. Likeså forrige eier av en stor samling Emittter II bokser:eek:, men det fikk merkelig nok plass. Godsaker rett fra HFS-torget begge deler;).
    Utseendemessig så ble det ikke så veldig stor endring i racket fra EC til ASR, men lydmessig ble det et aldri så lite løft, luft og microdetaljer i fleng.
    Schnapsskjælven power? liten ref til en viss middag på rathauskeller under messa eller?? :p
    Jeg har et godt speilreflekskamera, og belysning og det hele, men kameraet tar gammeldagsfilm, og fotoknudsen har lagt inn årene hva kan jeg si... mitt nåværende kamera er en liten sak som får plass i lomma til en pungrotte, og blafrer med hele 5 megapixler, sikkert fint på slutten av 90-tallet når det ble innkjøpt, men tiden har nok løpt fra det i svak belysning. Jeg skal prøve å sette det på et stativ, evt. krype til korset og invitere ganilsen til prøvelytting sammen med apparatet sitt:D
    Der kan du se. Jeg tror uansett at ditt påtenkte sidesprang med EC NEMO monoblokker kun hadde blitt et temporært stopp på veien. Du kan jo høre litt med jamakr om det som i løpet av halvannet år var innom McIntosch M402, EC NEMO og Krell EVO 402. Gjett hva som ble stående :rolleyes:
    Jeg tenker at din nyerverevede ASR Emitter II Exclusive vil bite godt fra seg i lang tid. Faktisk står droget på en meget kort innkjøpsliste dersom DP utstyret tar kvelden her i huset :cool: jeg liker meget godt Herr Schaffers tilnærming til bygging av ordentlig utstyr med tilstrekkelig strømforsyning. Har skravla me`n på begynnelsen av 2000-tallet sammen med frøken Feedback serr`u.
    Han står for meg som Tysklands svar på Leif Ernstsen :rolleyes: begge er forbannet kunnskapsrike uten snikksnakk og tøv.

    Ser at du har boltrert deg fælt i "gottebutikken" etter avlevering av schnapsen til renseanlegget i Munchen.
    For egen del er jeg overhode ikke schnapsskjælven. Jeg foretrekker langt på vei en god armagnac til en knakende god kopp kaffe.
    Dog imponerende inntak av Obstler på Herr`n Janscup i kjeller`n.
    Alikevel er det Griffenfeldt og Ganielsens dessert "feeding frenzy" som sitter tyngst igjen når søthungeren setter inn :p

    Flere enn meg som er bakstreversk når det kommer til det analoge domene ser jeg.
    Mye kjekt i "nye" kameraer, men gode brukte digitale fåes også.
    Selv har jeg gått "bananas" igjen, og handlet meg en fin pakke omkring Nikon D300s
    Mitt gode gamle Nikon F301 må sies å være pensjonert.
    Mhp hjelp til fotografering Ganielsen er vel på døra før du får mekka ferdig banansplitten med Griffen på slep :rolleyes:

    Kos deg med herlighetene, og pass på så du ikke snubler i øyelokka før helga :cool:
     

    2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.269
    Antall liker
    1.401
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Hei Per, gratulerer med nytt utstyr. Virkelig flotte saker den nye forsterkeren din! Nye paneler også.
    Skjønte det var noe på gang, men dette var nok litt i overkant :)
    Må nesten be om audiens.
    Mvh Tom
     

    januscp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2012
    Innlegg
    800
    Antall liker
    339
    Torget vurderinger
    10
    Emitter II Exclusive Version Blue, med full pakke... eller i hvertfall et par upgrades. WBT Gullterminaler, sub-utgang. Jeg skal få tatt noen bedre bilder, de ble litt uskarpe, så jeg må få satt opp kamerastativ og fjernutløser.
    Og ja, de låter veldig "kjøttfulle" i mangel av bedre ord.

    -p

    Takk for det power, joda, nå fikk MMMicroOne det jerngrepet de trengte. Men jeg kom også over et sett med Maggie 1.7 som havnet på gutterommet rett etter München. De stod liksom midt i veien en dag jeg skulle hjem fra jobb, og jeg måtte jo få trøkt dem inn i 1-serien på sett og vis, for å få dem med hjem, stakkars der de stod og vansmektet i nærvær av altfor dårlig plass. Den forrige eieren lurte veldig da han så bilen:rolleyes:. Likeså forrige eier av en stor samling Emittter II bokser:eek:, men det fikk merkelig nok plass. Godsaker rett fra HFS-torget begge deler;).
    Utseendemessig så ble det ikke så veldig stor endring i racket fra EC til ASR, men lydmessig ble det et aldri så lite løft, luft og microdetaljer i fleng.
    Schnapsskjælven power? liten ref til en viss middag på rathauskeller under messa eller?? :p
    Jeg har et godt speilreflekskamera, og belysning og det hele, men kameraet tar gammeldagsfilm, og fotoknudsen har lagt inn årene hva kan jeg si... mitt nåværende kamera er en liten sak som får plass i lomma til en pungrotte, og blafrer med hele 5 megapixler, sikkert fint på slutten av 90-tallet når det ble innkjøpt, men tiden har nok løpt fra det i svak belysning. Jeg skal prøve å sette det på et stativ, evt. krype til korset og invitere ganilsen til prøvelytting sammen med apparatet sitt:D
    Der kan du se. Jeg tror uansett at ditt påtenkte sidesprang med EC NEMO monoblokker kun hadde blitt et temporært stopp på veien. Du kan jo høre litt med jamakr om det som i løpet av halvannet år var innom McIntosch M402, EC NEMO og Krell EVO 402. Gjett hva som ble stående :rolleyes:
    Jeg tenker at din nyerverevede ASR Emitter II Exclusive vil bite godt fra seg i lang tid. Faktisk står droget på en meget kort innkjøpsliste dersom DP utstyret tar kvelden her i huset :cool: jeg liker meget godt Herr Schaffers tilnærming til bygging av ordentlig utstyr med tilstrekkelig strømforsyning. Har skravla me`n på begynnelsen av 2000-tallet sammen med frøken Feedback serr`u.
    Han står for meg som Tysklands svar på Leif Ernstsen :rolleyes: begge er forbannet kunnskapsrike uten snikksnakk og tøv.

    Ser at du har boltrert deg fælt i "gottebutikken" etter avlevering av schnapsen til renseanlegget i Munchen.
    For egen del er jeg overhode ikke schnapsskjælven. Jeg foretrekker langt på vei en god armagnac til en knakende god kopp kaffe.
    Dog imponerende inntak av Obstler på Herr`n Janscup i kjeller`n.
    Alikevel er det Griffenfeldt og Ganielsens dessert "feeding frenzy" som sitter tyngst igjen når søthungeren setter inn :p

    Flere enn meg som er bakstreversk når det kommer til det analoge domene ser jeg.
    Mye kjekt i "nye" kameraer, men gode brukte digitale fåes også.
    Selv har jeg gått "bananas" igjen, og handlet meg en fin pakke omkring Nikon D300s
    Mitt gode gamle Nikon F301 må sies å være pensjonert.
    Mhp hjelp til fotografering Ganielsen er vel på døra før du får mekka ferdig banansplitten med Griffen på slep :rolleyes:

    Kos deg med herlighetene, og pass på så du ikke snubler i øyelokka før helga :cool:
    Jeg synes å huske å ha lest noe om tung bæring ute på nesodden for en stund siden der herr PP fikk eksersert sine muskler;)
    Men jeg tror ikke jeg fikk med meg konklusjonen. bare gjetter på at det kan ha blitt Krell? Undertegnede har ikke noe forhold till Krell, aldri hørt på dem, kun knapt beskuet i München eller tidsskrifter med tilhørende beskrivelser. Det er mulig hjernecellene ikke fungerer helt, men jeg klarer ikke å se referansen til ASR:confused: Det var kanskje referanse til EC NEMO:confused: Jeg har ikke noe referansepunkt i noen av dem bortsett fra at jeg har hørt NEMO og det låt fint hjemme hos Gunnar Brekke.
    Uansett så er loddet kastet som det heter, og det blir stående en god stund. Ren velvære strømmer nå ut av høyttalerne på gutterommet i regi av ASR og Magnepan.
    Engineering delen av ASR er noe av et paradoks, der alt inni boksen er så symmetrisk og pent som det tenkes kan, men mye kan vel sies om ørevarmerne... for ikke å snakke om at input kontaktene bakpå står symmetrisk fordelt på hver sin side etter kanal istedet for parvis somdet er vanlig på det meste jeg har sett.
    Det blir et salig rot bakpå der når man har koblet til fire - fem signalkilder.

    Jeg observerte knapt dessertfatet i det det kom, men det så rimelig schvææært ut. Jeg hørte kun heiaropene fra tilskuerne på andre enden av bordet som tilsa at noe foregikk der. En eller annen hadde blokkert utsikten med bråte små glass, så sidesynet ble sterkt redusert. For øvrig er min Minolta SRT101 en klassiker av de sjeldne som ble originalt innkjøpt av min salige far i KOBE i Japan i 1970, men jeg ser jo at det blir tungvint å bruke i vår digitale verden der alt skal gå i 300... Jeg har lenge vurdert et godt speilrefleks digitalt, men klarer ikke ta noe valg på merke. Mye fint å få brukt da. Hovedkravet for meg er at jeg får et kamera som er enkelt å bruke, har stor digital skjerm bakpå som man kan bruke i stedet for okularet når man tar bilder. Men jeg er ikke inne i alt det nye rundt disse kameraene, så jeg tar gjerne tips, råd og veiledning . For øvrig har jeg hang til Asbach Uralt, og Calvados (med eller uten knakende god kaffe til)

    Dessertgenerasjonen er for øvrig invitert til prøvelytting, så om de tar med deg sine fotografaentamegfiapparater så skal ikke jeg blånekte. Skal vel sakten klare å hoste opp både kake og kaffe til de søthungrige gjesten jeg.

    Legger inn noen nye bilder med mindre schnapsskjelving innebakt så snart høvdingen eller moderator får fikset vedleggsfunskjonen som åpenbart ikke vil virke i dag eller...
    004.jpg
    007.jpg


    -p
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: 2m

    januscp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2012
    Innlegg
    800
    Antall liker
    339
    Torget vurderinger
    10
    Har etter eit par år med nøye vurderingar og utprøvingar kome fram til at ASR Emitter 2 kan vere tingen til å drive mbl 101.

    Men de med erfaring, kva signalkjelder er de spesielt godt fornøgde med, saman med denne forsterkaren?
    Lenge siden noen var aktive her...
    Jeg har et sett av flere typer ht som jeg har prøvd med ASR Emitter II. Denne flerboks løsningen banker enhver ht jeg har koblet til den til lydig underkastelse. Små stativhøyttalere på 87dB no problem. Magnepan 85dB no problem...
    Nå er jo riktignok MBL 101 noe alldeles forj..... sulten på strøm etter hva jeg har lest, men Emitter'en har jo strømreserver utenom det vanlige, så det skulle ikke forundre meg om den bunter sammen et par 101 med største mulige selvfølgelighet, med en kanal på ryggen, og lar dem synge av full hals. Uansett så er 101 en av de ht som har havnet helt øverst på min ønskeliste etter å ha hørt dem på Stereofil. Stereoimaging....nope, pinpointing av utøvere på scenen...nope... men fytti grisen så oppløst og musikalske (i mine ører i hvertfall). Fikk demonstrert disse i full dressur med Bach's Tokata og Fuge i D-moll, og det var bare å gi seg hen til musikalsk nytelse - ståpels hele veien hjem. Jeg kan ikke huske å ha opplevd maken før...
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.707
    Antall liker
    603
    Torget vurderinger
    10
    Har Emitter 2 selv, helt fantastisk forsterker. Men pinpointing og stereoimaging, ehh, Joo, absolutt. Hvis du ikke opplever dette, eller der du hørte dem, er nok høytalere ikke satt opp slik de skal.
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.799
    Antall liker
    8.112
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    No når Emitter 2 Exclusive tek til å verte innspelt, er det fleire ting eg merkar meg. For det fyrste er det ein enorm bass, som eg ikkje kan hugse har vore betre på desse høgtalarane nokonsinne. Vidare er eg svært imponert over det at denne forsterkaren gjer at eg kan spele på lavt volum mykje meir tilfredsstillande enn med fleire andre forsterakrar. Mbl 101E har hatt ord på seg for å like seg best når det spelast høgt. Vel, dei kosar seg absolutt når det trøkkast på (sjølv om eg har fått sikringskrinsen på Emitter 2 ex til å trigge då eg prøvde meg med litt ekstra guffe), men det er ikkje som med Magnepan og ein del andre konstruksjonar, at dei har ein svinehøg lytteterskel. Det verkar som Emitter har så lågt støygolv (saman med 101 sin nesten sjukelege effektkrav), at det ikkje er nødvendig å skru litt for at det skal synge. No skrur eg volumet til typisk eitparogførti, så spelar det flott. Spelar eg lieder kan eg gå ned til ca 35, og skal det rockast, tålast det fint opp til 54. Eg har spelt høgre også, men det var då eg fekk trøbbel. Trass alt, 500 watt er ikkje SÅÅ mykje....
    Pinpointing kjem det ikkje frå mbl 101. Men det kjem noko som høyrest meir ut som konsertsal, og ikkje dette hifi-ete vi gjerne forgapar oss i. Men når det gjeld imaging trur eg ikkje eg har høyrt noko særleg betre oppsett, for å seie mi ærlege (om enn sikkert subjektive) meining.
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.707
    Antall liker
    603
    Torget vurderinger
    10
    Er helt enig med deg ang hva som skjer når Emitter 2 Exclus er innspilt, og det tok ganske lang tid. En enorm bass merket jeg og, og nivåer på den som jeg aldri hadde før..disse hører jeg faktisk ved veldig lavt volum også, noe jge aldri har gjort på noen andre forsterkere..det er Fantastisk herlig å sitte en sen kveld med lav musikk, og samtidig føle kraft og dynamikk samt en utrolig scene med nøyaktig pinpointing. Men, etter råd eller godkjenning fra Friedrich selv, har jeg skiftet sikringer i psu, samt skiftet alle kontaktene på kablene som fulgte med..Nå er alt erstattet med Wattgates topplugger, rent sølv, i vegg og apparat. Plasthetta rundt er også vekke..bare det lille der medførte til enda mer detaljer og flyt, hvor det var plenty fra før..så den er ganske eksepsjonell egentlig..eg har spilt så høyt, at jeg måtte rope til sidemannen, uten vrenging,clipping..like rent og klart uansett...så høyt nok kan den spille, kommer bare an på hvor mye en orker der før hørselen ryker! Batteridrift fører nok til så og si null støygulv, da den ikke har problemer som andre har mht støy i vegg..den er faktisk immun mot det;)
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.799
    Antall liker
    8.112
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Eg skjønar det kan ta lang tid å spele inn Emitter 2 Exclusive, for eg tykkjer ting framleis endrar seg. No har eg hatt boksen (unnskyld, boksane) i hus sidan starten på august, og likevel meiner eg å høyre mindre endringar (til det betre) i så fall tek det godt over 100 innspelingstimar å få ting heilt på plass....

    Det er vanskeleg å seie kor mykje av godlyden straumforsyninga har ære for. AB-testing med anna straumordning er ikkje gjennomførbart. Men det er ingen tvil om at det ting fungerer, og då får ein leve i uvissa om det kunne vore spart nokre titusen på enklare, (nesten) like gode løysingar.... Min ASR er ganske ny, og eg reknar neste med at Friedrich har ordna det som ordnast skal der.

    Eg er framleis bergteken av akkurat denne evna til å levere "alt" på ganske moderat lydstyrke. Samstundes drivast mbl-ane så høgt eg bryr meg om i mitt 41 m2 store lytterom. Eg har provosert fram sikringskrinsane, men det var ganske så ufornuftig lydtrykk, som eg i praksis ikkje kjem til å prøve på. Eg har prøvd ulikt, også vesentleg kraftigare spesifiserte forsterkarar til å drive høgtalarane, men ASR er eit fantastisk godt alternativ. Utan å fornærme konkurrentane, altså. Det er trass alt mykje morosamt der ute. Men prismessig trur eg det vert svært vanskeleg å matche ASR 2 Ex. Så då skal eg greie meg permanent utan forforsterkar, for fyrste gong sidan 70-talet.

    Kor høgt skrur de volumet? Når eg spelar på 36, er det heilt greitt som hyggjeleg lyttenivå der andre aktivitetar i stova kan gå føre seg. Går eg på 54 og litt over, tek det heile til å bli heimeåleinefest-aktig. og på 60-talet er det rein rølping.

    Eg brukar stort sett anlegget til både vanleg laurdagsradiolytting, TV-lyd og det meste andre. Gidd heller ikkje bruke multikanalsanlegget meir, sjølv om eg har projektor og stort lerret 4 steg unna stereooppsettet. Ante vel eigentleg at lyden har veldig mykje å seie for filmopplevinga, men dette er ei vesentleg påminning....

    Eg lurer på om det er ASR-eigarar som brukar forsterkaren på Magnepan. Eg har alltid vore svært fasinert av Magnepan, ein fornuftig prisa, svinegod høgtalar. Eg hadde kanskje gått for slike, om det ikkje hadde vore for storleiken og akkurat dette med høg lytteterskel. Magnepan må spele høgt skal det vere moro, er mi erfaring. Men sidan eg har høyrt akkurat det same om mbl, og no kjem til andre resultat, lurer eg på om Magnepan + ASR greier jobben med å spele "fornuftig"? Erfaringar?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn