Her har det skjedd mye ja
De siste to årene har det egentlig vært kontinuerlig utskiftning av noe konstant.
Hadde ASR Mini Basis MK3 for ett par år siden, men fikk etter en stund for meg at jeg skulle prøve å minske antall komponenter.
Bytta derfor ut Bryston BP17-3 pre og T+A DAC 8 DSD og ASR med PS Audio DSJ og ett PS Audio NPC RIAA siden det hadde digital ut.
Det fungerte helt fint, men ble aldri helt fornøyd, og ble nysgjerrig på hva Anthem STR pre kunne få til.
Da kunne jeg bruke XLR ut på PS Audio NPC og DAC i Anthem... Fint med romkorreksjon, men opplevde at så fort jeg koblet inn digital delen på Anthem så forsvant noe av magien på analog inn. Solgte derfor PS Audio NPC og prøvde ut det innebyge i Anthem. Helt ok, men ingen magi.
Anthem ut, Sanders inn
Sanders hadde mer luft og dynamikk... men var sølvfarget. Jeg er litt allergisk mot sølvfargede komponenter så begynte jakten på på noe nytt ganske raskt, uten at det egentlig var noen mangler ved Sanders.
Byttet ut Sanders og Bryston 14B3 med Audia Flight FLS1 og FLS4 og håpet på at RIAA kortet i Audia Flight FLS1 skulle levere godt nok, men helt magisk var det ikke.
Så da er det tilbake til en haug med komponenter, faktisk flere enn noen gang. Så det ble resultatet mitt på ett forsøk på å minske antall bokser
Har i samme periode også hatt ett greit antall høyttalere. Arendal Sound 1723 Tower, Tannoy Arden, Ø Audio Icon, T+A Criterion 110S, ProAc D40R og nå til slutt Burmester 961 MK3.
Det er så mange faktorer som gjør at ting mer eller mindre er umulig å lage ett sammenligningsgrunnlag på. Men, nå er jeg storfornøyd med lyden
Men at ASR Basis Exclusive graver frem nyanser og mikro/makro dynamikk fra vinyl på en måte jeg ikke har hatt hjemme tidligere er det liten tvil om.
Nå mangler bare ett par REL S812 jeg har i bestilling
Selv om jeg begynner å lure på om jeg trenger dem.
Så greit å ikke ramse opp de 30 årene før der også