Hvis du (JonnyH) vil ha et alternativ til LCD-2 så bør du sjekke opp TH-900. Har kjørt en del musikk i det siste på følgende:
- LCD-2
- LCD-3
- TH-900
- T1
på
- V200
- Burson Soloist
Det er fascinerende hvor mye bra lyd - og ikke minst ulik - musikkformidling dette gir. Det er ikke noe som er "best".
Skal jeg måtte matche det jeg har av hodetelefoner og -forsterkere (ex. DAC) så er følgende det jeg mener passer "best":
LCD-3: Mjolnr og Soloist
HE-500: Project Sunrise II
TH-900: Soloist
T1: V200
Når det gjelder LCD-2 (både rev. 1 og rev. 2) - så er de min første forelskelse. LCD-2 (både rev. 1 og rev. 2): Passer til Mjolnir, V200 og Soloist. Alle 3 utrolig nok - men Mjolnir er hakket vassere / engasjerende - og V200 bare ren marathonnytelse...
Skal jeg sånn helt på tampen rangere DAC-ene så blir det slik (i rangert rekkefølge):
- Gungnir passer 100% til Mjonir med LCD-2 / LCD-3. Gungnir er lydmessig den "dårligste" av de DAC-ene jeg har.
- V800 sliter jeg med å påpeke noe som helst i noen som helst retning. I mine ører er V800 så nær det svært omtalte nøytrae man kan komme
- NAD M51 er den DAC som jeg bruker aller mest. Skyldes rett og slett at den er såpass god at jeg er frelst på denne - selv etter lang tids eie. (bruker FW 1.39 og har aldri benyttet noe annet enn det).