S
Satser på delt royalty på denne sorgenfri.Jeg skal ha for innsatsen! det skal jeg..Det blir ikke like eksklusivt med lego produksjon må vite.Eller kanskje de etterhvert også faser ut (tre fra) disse modellene?
Jeg formoder at 3D-printing fortrinnsvis vil bli benyttet til småvolumproduksjon, og at større volumer produseres både raskere og rimeligere med mer tradisjonelle støpeprosesser. Støpeprosessene forutsetter vel dyrere maskiner og gir ganske høye initialkostnader p.g.a. ganske kostbar støpeformproduksjon(?) På den annen side er vel stykkprisen mye lavere når man produserer mange ekemplarer, og produksjonshastigheten mye større(?)
Ellers har du nokk rett ifb volum produksjon, men formene er sinnssykt dyre og det spørs om Audezes produksjons volum kan forsvare investeringen i slike Lego Type former.
Jeg har vell selv nevnt en Titan Karbon versjon som konkurrent til Abyss, The very exclusive Audeze LCD - Sorgenfri Signatur edition.
Altså Audeze LCD-SSE
Vis vedlegget 223977
Jeg tipper det er et problem med bassresponsen. Og at det er derfor de kommer med egen DSP for å redusere ressonansen på høyere lyttevolum. Samtidig som de som vil ha mer punch har muligheten til å justere det, også på lavere volumnivåer.Tror ikke bassresponsen trenger å bli på tur fordi om LCD-XC er lukket, det avhenger nokk av hvordan de kontrollerer resonansene i selve klokkene. Luft volumet baksiden av driveren spiller inn i sammen med dempematerial og driver type som er noen av justerings parametrene som manipuleres.ardilla gir ikke lyd fra seg her i tråden, får håpe han ikke satte noe i halsen og ble kvelt, hahaha.DSP er fæle greier Tittentei spesielt for skapminimalister som meg, ingen ting unødig må komme i veien for det rene musikksignal.
Spøk til side. Trenger virkelig LCD-XC DSP for å spille ok?
Time vill tell.
Ja, wire with volume knob, haha. LCD-XC har sikkert helt vanvittig bassrespons, så de må sikkert redusere den litt med DSP? Tror ikke du?
Her er for øvrig en sammenlikning av LCD-2 og LCD-3 fra phototristan. Har ikke sett den selv enda, men han er knakende god på reviews imo.
Helt enig, her har du nok rett. Er usikker på hvordan det blir med komfåren, tyngdepunktet endrer seg jo og de kan kanskje føles en del tyngre med trelokkene som bygger ut?Jeg tipper det er et problem med bassresponsen. Og at det er derfor de kommer med egen DSP for å redusere ressonansen på høyere lyttevolum. Samtidig som de som vil ha mer punch har muligheten til å justere det, også på lavere volumnivåer.
Det skjer med meg også, grunnen er smale hoder, lol. Bruttern sitt hode er enda smalere enn mitt, men han kompenserer for det med sveisen sin. Skulle hjelpe ham og sette inn et vindu, og da var det en veldig smal sprekk mellom to stendere, utfordret ham til å stikke hodet mellom, og visst gikk det inn og ut med god klaring. Holdt på å le meg ihjel. Han lurte på om jeg kunne, og swopp så var hodet mitt mellom også, haha. Flaut som f, men en god latter ble det. Prøvde å late som om det var vanskelig å få det inn og ut, men det gikk lekende lett, hahaha.har alltid kjent på et behov for en stropp i panna!
når jeg drikker pils så sklir Leia bakover!
Fra spøk til alvor: Jeg frykter de blir tunge - både i lydsignatur, og fysisk vekt..Men LUKKET Audeze da dere?? det er kult!
Det gjeller vel de fleste som har noenlunde normal inntekt.Hva het det programmet på p3 igjen? Ilands problemer?
hahahahahah!
Jeg, har rett&slett ikke penger til å være med på kjøret på en stund...Har fått tilbud om å få noe X opp til trøndelag, men måtte takke nei, og det var litt flaut. All den tid jeg har teppebombet sosiale medier om å være først på berget...Men sånn er det å være voksen...Gjør hva som er riktig - ikke hva du har lyst til!
IKEA neste!
Aner ikke, hører nesten aldri på radio. Her kreves full kontroll over hva som skal spilles. ;DHva het det programmet på p3 igjen? Ilands problemer?
hahahahahah!
Jeg, har rett&slett ikke penger til å være med på kjøret på en stund...Har fått tilbud om å få noe X opp til trøndelag, men måtte takke nei, og det var litt flaut. All den tid jeg har teppebombet sosiale medier om å være først på berget...Men sånn er det å være voksen...Gjør hva som er riktig - ikke hva du har lyst til!
IKEA neste!
Kjør på med vintage Yamaha HP1 er konge med V200 eller Naim, tipper Fostex ortoer fra 70 talle er trolig minst like gode som Yamahaene.Aner ikke, hører nesten aldri på radio. Her kreves full kontroll over hva som skal spilles. ;DHva het det programmet på p3 igjen? Ilands problemer?
hahahahahah!
Jeg, har rett&slett ikke penger til å være med på kjøret på en stund...Har fått tilbud om å få noe X opp til trøndelag, men måtte takke nei, og det var litt flaut. All den tid jeg har teppebombet sosiale medier om å være først på berget...Men sånn er det å være voksen...Gjør hva som er riktig - ikke hva du har lyst til!
IKEA neste!
Har selv lyst til å prøve litt lukkede hodetelefoner fremover, men vil avvente og se rapportene om Alpha Dog og de andre orthoene før jeg fyrer av. I tillegg har morpheus, JohnnyH og MatsGyver + de 30 år gamle JBL 4430'ene mine vekket interessen for vintage gear.
Er litt usikker på om LCD-X er noe å løpe etter, hvis man allerede er fornøyd med LCD-2, men mulig jeg tar feil.
1) "CanJam at RMAF 2013: Saturday Night Beer Social"
Alex Rossen spinning discs for the crowd Saturday night.1)
[...]
Alex Rossen and Mike Mercer Pump up the jams. Those Cerwin Vega speakers sounded surprisingly good!
[...]
Mr. Speakers himself, Dan Clark, enjoying the brews and atmosphere.
[...]
And now, for your viewing pleasure—and my embarrassment—my Saturday Night Beer Social video.
Jeg har ikke sett prisene på Yamaha HP1 som brukte nå, men sammenligner jeg dem med LCD2 så er den største forskjellen følelsen av rom og perspektiv som er bra på LCD2, Når det gjeller instrument klang fra mellom tone og opp er LCD2 i bakevja for mine noe tilårskomne ører. veldig gla jeg har begge siden de til en viss grad utfyller hverandre.Ikke helt enig i at vintage ikke er hifi. Ser en på målingene til f.eks Yamaha HP1 holder de gamle yamahaene sitt mot det som ville vært tilsvarende prisklasse i dagens marked, og YH-1000 som var toppmodellen er hifi med stor H selv opp mot dagens toppmodeller. Problemet er at disse gamle toppmodellene er nærmere tredve år gammel og koster like mye som en LCD-2. Driverne kan svikte når som helst grunnet alder, og erstatningsdeler er umulig og få tak i. Tryggheten og garantien man får med å kjøpe nytt mener jeg er den største fordelen med å velge bort vintage.
Men kan ærlig innrømme at LCD-X har tirret min oppmerksomhet og venter i spenning på de første målingene.
Yamahaene har også tirret min oppmerksomhet og de har en teknologi jeg ennå ikke har hørt i sprelsk levende live. Grunnet både det du skriver om dem og det som skrives om dem på Headfi, orthodynamic roundup. HP1 går for så lite som 30usd hvis du er heldig og finner en utenom ebay, men normal markedspris er trolig rundt 100-200usd for et greit eksemplar. Kunne gjerne tenkt meg et eksemplar, men er overfylt allerede og burde vel heller tenke på å begynne å renske unna enn å tilføre mer.Jeg har ikke sett prisene på Yamaha HP1 som brukte nå, men sammenligner jeg dem med LCD2 så er den største forskjellen følelsen av rom og perspektiv som er bra på LCD2, Når det gjeller instrument klang fra mellom tone og opp er LCD2 i bakevja for mine noe tilårskomne ører. veldig gla jeg har begge siden de til en viss grad utfyller hverandre.Ikke helt enig i at vintage ikke er hifi. Ser en på målingene til f.eks Yamaha HP1 holder de gamle yamahaene sitt mot det som ville vært tilsvarende prisklasse i dagens marked, og YH-1000 som var toppmodellen er hifi med stor H selv opp mot dagens toppmodeller. Problemet er at disse gamle toppmodellene er nærmere tredve år gammel og koster like mye som en LCD-2. Driverne kan svikte når som helst grunnet alder, og erstatningsdeler er umulig og få tak i. Tryggheten og garantien man får med å kjøpe nytt mener jeg er den største fordelen med å velge bort vintage.
Men kan ærlig innrømme at LCD-X har tirret min oppmerksomhet og venter i spenning på de første målingene.
Har dog sett Yamaha HP1 tilnærmet NOS kvalitet på amazon.com
Mener å ha lest på Headfi at Yamaha HP1 ville ha kostet rundt 1000 usd hvis de skulle produseres i dag.
Ardilla har sakt at en aldri kan få for mange hodetelefoner, og da er det sant, bastaYamahaene har også tirret min oppmerksomhet og de har en teknologi jeg ennå ikke har hørt i sprelsk levende live. Grunnet både det du skriver om dem og det som skrives om dem på Headfi, orthodynamic roundup. HP1 går for så lite som 30usd hvis du er heldig og finner en utenom ebay, men normal markedspris er trolig rundt 100-200usd for et greit eksemplar. Kunne gjerne tenkt meg et eksemplar, men er overfylt allerede og burde vel heller tenke på å begynne å renske unna enn å tilføre mer.Jeg har ikke sett prisene på Yamaha HP1 som brukte nå, men sammenligner jeg dem med LCD2 så er den største forskjellen følelsen av rom og perspektiv som er bra på LCD2, Når det gjeller instrument klang fra mellom tone og opp er LCD2 i bakevja for mine noe tilårskomne ører. veldig gla jeg har begge siden de til en viss grad utfyller hverandre.Ikke helt enig i at vintage ikke er hifi. Ser en på målingene til f.eks Yamaha HP1 holder de gamle yamahaene sitt mot det som ville vært tilsvarende prisklasse i dagens marked, og YH-1000 som var toppmodellen er hifi med stor H selv opp mot dagens toppmodeller. Problemet er at disse gamle toppmodellene er nærmere tredve år gammel og koster like mye som en LCD-2. Driverne kan svikte når som helst grunnet alder, og erstatningsdeler er umulig og få tak i. Tryggheten og garantien man får med å kjøpe nytt mener jeg er den største fordelen med å velge bort vintage.
Men kan ærlig innrømme at LCD-X har tirret min oppmerksomhet og venter i spenning på de første målingene.
Har dog sett Yamaha HP1 tilnærmet NOS kvalitet på amazon.com
Mener å ha lest på Headfi at Yamaha HP1 ville ha kostet rundt 1000 usd hvis de skulle produseres i dag.
også de, som uavhengig av at div nye modeller som kommer og går, eller om oppsettet er kostbart eller helt rimelig, kan bare sette seg ned og nyte lyden og la seg forføre, de er også vinnere, for de har på en måte forstått at det er tross alt hva du selv mener som er avgjørende, ikke alltids at gresset er grønnere på den andre siden, selv om det noen ganger ser veldig grønt ut...! God lytting alle sammen...!Den som har flest hodetelefoner når man dør vinner.
Originally Posted by purrin
Thanks to an anonymous person who purchased the LCD-X and mailed it to me, I have an LCD-X in my hands.
A "good" or "non-veiled" LCD3 is superior. The LCD3 is way more resolving and has better transient response. The LCD-X tonal balance is similar to other the Audezes, i.e. bassy and laid back. Measurements pending.
The LCD-X so far has been difficult for me to pin down. It seems devoid of the lush and "organic" nature of the LCD3 mids - noting that even the LCD2.2 has more than a hint of this. The bass sounds very similar to the LCD3 but the lower midrange seems to lack body. The LCD-X also has more treble than the LCD2.2/3. Whether this amounts to a neutral signature, I would not be so sure. I would go back on what I said earlier about their sound and modify that statement a bit: the LCD-X is bassy and laid back, but with more mid-treble. This treble does not quite blend in with the rest of the spectrum. It's certainly not too much, or of a scratchy or etched nature, but it just sort of seems out of place and as a result does make the mids seem recessed. The new driver tends omit low level information - the LCD3 seems much more resolving. I liked my LCD3 quite a bit, but this one I'm not sure about yet. I feel the LCD-X is more along the lines of a sidegrade to a good LCD2.2.
Er "Mojo" i denne sammenheng Schiit Mjölnir? Skyldes det i så fall at amerikanere ikke kan uttale "Mjölnir" (de klarer jo ikke en gang "aluminium")?"Purrin" på Head-fi skrev dette: [...]
Mojo brings LCD-X alive."
Bra jeg kjøpte Mojo da
Vennligst oppgi kilde med lenke i samsvar med god sitatskikk og til nytte for andre lesere.Første LCD-X frekvensrespons og CSD målinger: [...]
post #460:I would say they are much more recording dependent than most other cans.Quote: Originally Posted by Barry S
Man, there are some really different opinions about the LCD-X. Makes me think this is a very source-dependent set of cans. It's either bright, neutral or warm, and resolves significantly better or worse than the LCD-3s.
On the topic of amping, I'm finding the LCD-X very sensitive to amps. The impressions above were mostly from the Mjolnir, but I'm finding the the Leckerton UHA-6S a better match in terms of tonality because it brings some of the lushness back. I quite like the LCD-X with the Leckerton. The LCD-X from the Vali was too bassy and mushy - seemed underpowered or unable to deal with the low impedance of the LCD-X.
Hoho dette var greier Loevhagen veldig spent på en norsk omtale.Har da bestilt følgende to hodetelefoner:
- LCD-X
- LCD-XC
For de lukkede (XC) så var jeg ordetlig i tvil mellom Bubinga og Walnut. Valgte det første.
Spent. Jævla dyrt, men (neppe) verdt det. Greit å oppleve disse to på egenhånd - uten å forholde seg til ørten omtaler på verdensveven.
I mitt hode har du antagelig rett i X vs 3, veldig spent på X selv men avventer situasjonen litt, blir den kilen på amp så blir det fort dyrt.Siden begge er lagt ut uten stress, så vil jeg anta de burde være her hjemme om ca. 1 uke. Jeg er mest spent på XC. Nesten litt sånn Volvolove (og jeg som kan styre meg for Volvos motorer; kjedelige, bråkete og tørste.)
LCD-X blir et snodig valg / tips - der LCD-3 (som jeg har valgt å selge) kan være den "ekte" LCD-3...
Ja du har dog litt og velge i sånn sett.Det lille jeg har lest om disse vil tilsi at -X modellen er mer rafinert enn LCD-3, og hvis den er det - så er jeg frelst. Og, for å få den følelsen, så vil Mjolnir være en naturlig kandidat til å drive dem. Må man ha "hakket" mer "luft", så kan Soloist gi det uten samme "morrofaktor" (har alle tre).
V200? Vel - jeg er vel der at i min modellverden så er V200 og LCD-2 allerede gift - så å tilby utenomekteskapelige krumspring - er ingen garanti på match.