Audeze hodetelefoner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Loevhagen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Dvs. uten å være for kryptisk; rør er gøy - men usikker om den teknologien er god nok som formidlingsemne/-tema for ulike kombinasjoner.

JohnnyH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.02.2013
    Antall liker
    1.305
    Sted
    Rogaland / Sandnes
    Dvs. uten å være for kryptisk; rør er gøy - men usikker om den teknologien er god nok som formidlingsemne/-tema for ulike kombinasjoner.
    Ja du er inne på noe der.

En mulig kandidat som skall funke veldig bra med LCD- 3 er jo Bakoon HPA-1 og strømdrift utgangen, men koster 27000 i Sverige.

Audeze tilbyr nå denne Bakoon ampen i en pakke med LCD-3 og en slik Klutz stand, luksus så det holder.

ardilla

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Antall liker
    1.147
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Har da bestilt følgende to hodetelefoner:

- LCD-X
    - LCD-XC

For de lukkede (XC) så var jeg ordetlig i tvil mellom Bubinga og Walnut. Valgte det første.

Spent. :) Jævla dyrt, men (neppe) verdt det. :) Greit å oppleve disse to på egenhånd - uten å forholde seg til ørten omtaler på verdensveven.
    Da forstår man hvorfor du lot LCD-3 gå....

T

Tittentei

Gjest
    Har da bestilt følgende to hodetelefoner:

- LCD-X
    - LCD-XC

For de lukkede (XC) så var jeg ordetlig i tvil mellom Bubinga og Walnut. Valgte det første.

Spent. :) Jævla dyrt, men (neppe) verdt det. :) Greit å oppleve disse to på egenhånd - uten å forholde seg til ørten omtaler på verdensveven.
    De gærne har det godt, haha. Gratulerer så mye. Håper vi får høre hva du synes. Du fyser ikke på Bakoon ampen også, altså? Kjøper du den samtidig, så bør det gå ann å få en solid rabatt, skulle man tro?

N

Nyttbrukernavn555

Gjest
    Må berømme servicen til Audeze. Har lest mye fint om den gode servicen og nå fikk jeg oppleve litt av den selv. Bestilte LCD-3 øreputer til mine LCD-2r.1, men når pakken kom oppdaget jeg at de hadde sendt feil vare. Pakken inneholdt hodeband i mørkebrunt skinn. Kontaktet Audeze på mail, og fikk beskjed om å returnere varen. De skulle legge ved ferdig betalt returseddel i pakken med øreputene som de skulle sende på nytt. Minutter senere kom kontrabeskjeden:

"Good Morning Mats, Your ear pads are going out via USPS this morning. You do not need to send back the headband. Please feel free to use it if you need. Installation is very easy. We apologize for any inconvenience."

Det er imponerende. Hodebandet koster tross alt $100, så jeg vil si at Audeze i aller høyeste grad lever opp til sitt gode navn og rykte. Det beste er at jeg har skumgummi hodebandet som LCD-2r1 ble levert med. Og nå er den mer behagelig også ser den mye mer fresh ut.

T

Tittentei

Gjest
    Må berømme servicen til Audeze. Har lest mye fint om den gode servicen og nå fikk jeg oppleve litt av den selv. Bestilte LCD-3 øreputer til mine LCD-2r.1, men når pakken kom oppdaget jeg at de hadde sendt feil vare. Pakken inneholdt hodeband i mørkebrunt skinn. Kontaktet Audeze på mail, og fikk beskjed om å returnere varen. De skulle legge ved ferdig betalt returseddel i pakken med øreputene som de skulle sende på nytt. Minutter senere kom kontrabeskjeden:

"Good Morning Mats, Your ear pads are going out via USPS this morning. You do not need to send back the headband. Please feel free to use it if you need. Installation is very easy. We apologize for any inconvenience."

Det er imponerende. Hodebandet koster tross alt $100, så jeg vil si at Audeze i aller høyeste grad lever opp til sitt gode navn og rykte. Det beste er at jeg har skumgummi hodebandet som LCD-2r1 ble levert med. Og nå er den mer behagelig også ser den mye mer fresh ut.
    Du kan selge hodebåndet, nytt eller gammelt til meg, haha. ;D Trenger et par til mine LCD-2 r1 som har metall.

Fikk jo selv gratis øreputer da jeg hadde mine til service, enda jeg la ved epost hvor de kunne sende paypal-faktura. De er utrolige. :D

N

Nyttbrukernavn555

Gjest
    Send adresse på PM, så mottar du det gamle hodebåndet i posten om noen dager. No charge.

T

Tittentei

Gjest
    Send adresse på PM, så mottar du det gamle hodebåndet i posten om noen dager. No charge.
    Dette er jo grisesnillt! :D Tusen takk!

I karmaens navn har jeg følgende forslag:

Vet du lurer fælt på hvordan LCD-2 yter med andre amper. Du kan låne V200 av meg i en måneds tid, siden jeg holder mye på med stereoen om dagen. Jeg sender deg amp + returfraktlapp, så returfrakt ikke koster deg noe når du har fått testet den, hehe.

Hadde vært veldig interessant å høre konklusjonen din på dette også.

Edit: Da sender du meg bare adressen din, så sender du V200 og hodebånd tilbake i esken. Dobbeltbokser den i stor eske.

Sist redigert:
    N

Nyttbrukernavn555

Gjest
    Dette er jo grisesnillt! :D Tusen takk!

I karmaens navn har jeg følgende forslag:

Vet du lurer fælt på hvordan LCD-2 yter med andre amper. Du kan låne V200 av meg i en måneds tid, siden jeg holder mye på med stereoen om dagen. Jeg sender deg amp + returfraktlapp, så returfrakt ikke koster deg noe når du har fått testet den, hehe.

Hadde vært veldig interessant å høre konklusjonen din på dette også.

Edit: Da sender du meg bare adressen din, så sender du V200 og hodebånd tilbake i esken. Dobbeltbokser den i stor eske.
    Haha ;D det er et veldig bra tilbud, men tror ikke det er så lurt å sende kostbart hifi-utstyr mer fram og tilbake i posten enn det som er strengt nødvendig som med kjøp og salg. Tviler vel heller ikke på at V200 er en god amp til LCD-2 når det er så stor enighet om akkurat det, men jeg må finne min egen vei fordi det er faktisk det jeg trives best med. :p

T

Tittentei

Gjest
    Forstår dette, men send meg adressen din da, så kommer det en julepresang i retur. ;D

T

Tittentei

Gjest
    Audeze er smarte som gjør seg omtalt i ei utradisjonell blekke for hifi/headfi som Forbes, fordi det utvider markedet ved å gjøre seg kjent blant rikingene. Bransjeaktører i Norge bør promotere nytt blod i blekker folk med cash leser, ikke bare tale til koret gjennom Fidelity, Lyd og bilde etc.

JohnnyH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.02.2013
    Antall liker
    1.305
    Sted
    Rogaland / Sandnes
    Audeze er smarte som gjør seg omtalt i ei utradisjonell blekke for hifi/headfi som Forbes, fordi det utvider markedet ved å gjøre seg kjent blant rikingene. Bransjeaktører i Norge bør promotere nytt blod i blekker folk med cash leser, ikke bare tale til koret gjennom Fidelity, Lyd og bilde etc.
    Det som ofte er synd er at produktet ikke blir like verdsatt i slike kretser da det blir kjøpt fordi det er kult å eie slike ting i de kretser.

Men det er settfølgelig et smart trekk og tekkes de med betalingsevne.:)

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    T

Tittentei

Gjest
    Der klarte du ikke å holde deg lenger, du simpelten bare måtte kryssposte, haha.

Skjønner ikke hvordan han kan skrive at "I think the X is in a different class than the 2 and really shouldn’t be compared to it. To the 3, on the other hand, the comparison is more relevant.". Hvis han med dette mener at LCD-3 er i en helt annen klasse enn LCD-2, så hører han noe jeg ikke hører. Begge er jo kjempegode hodetelefoner, og mange foretrekker LCD-2 fremfor 3.

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Sist redigert:

Loevhagen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Har da fått avklart at jeg får sort og ikke grått "gun metal" på ringene rundt driverne. Det gjør meg glad - så da ser de to nye hodetelefonene som triller inn døra her om ca 1 uke slik ut:

LCDXC.jpg

LCDX.jpg

ardilla

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Antall liker
    1.147
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    ^Pent! Skulle nesten tro det var du som hadde tatt bildene ,)

mariusaa

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Antall liker
    583
    Torget vurderinger
    9
    XC er pene. Av generell interesse for utstyr så er jeg spent på hva du mener om XC kontra LCD-3.

Loevhagen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Takker for det. :)

Når det gjelder LCD-3, så er jeg delt i synet på dem. LCD-3 er anderledes enn LCD-2 (både r1 og r2), men den anderledesheten ble - i mine ører - for lite benyttet. Så kan man tolke det slik man vil. :)

LCD-X og LCD-XC er kjøpt kun for morro skyld for å bli kjent med en evolusjon fra en fabrikant jeg liker lydsignaturen til. Begge hodetelefonene er sendt og på vei over Atlanteren as we write.

Sammenligning av disse to opp mot LCD-3 blir vanskelig, fordi det er for lenge siden til jeg hørte på LCD-3 - og de små grå er (som kjent for oss alle) upålitelige som audiominne. Jeg kommer nok til å lire av meg noen inntrykk, så får man tolke de skribleriene slik man vil (aka bør leses som ren underholdning og ingen A/B-ting).

Primærtanken bak XC-kjøpet er å erstatte TH-900. Med LCD-X så er det kun for nysgjerrighetensskyld. :)

Litt trist at LCD-X er helt uten trevirke, men jeg liker (og har fortsatt) HE-500 fra HiFiMAN - så helt gæli er det ikke. Kan heller gnukke på mine to LCD-2 og XC. Men, tviler på at XC lar seg gnukke så mye på hvis bildene er riktige, fordi klarlakk er vel allerede ferdiggnukket. :(

Loevhagen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Etter å ha lest meg en del opp på detailing (bilpleie) så har man fått litt innsikt i ulike skinnteorier og -preparater. Nyttig. Så, nå vedlikeholder jeg skinninteriør, -møbler og hodetelefoner i parallell. :) Conditioner? Nei - ikke alltid. Ref. LTT i UK.

T

Tittentei

Gjest
    Du må få deg selvoppdaterende app på iPhone vettu Loev. Da slipper du å slite ut påskriften på F5-tasten. ;)

Loevhagen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Ikke umulig. :) Anyway - så er LCD-XC vs. TH-900 mer interessant enn LCD-3 for min del. Vil ha et godt remedium mot "lyd utenifra".

T

Tittentei

Gjest
    Det skjønner jeg godt. Er vanvittig spent på de lukkede selv. Vet du hvordan det blir med den DSP-saken de hadde prototyp på, på CanJam?

Når det gjelder LCD-3, så er jeg 95 % enig med deg om dette med annerledeshet og bruk. Hadde de bare vært verdt 8k brukt, så hadde jeg beholdt dem, men de ligger på 12-13k brukt, og da blir det dumt å sitte på det når det blir lite brukt pga man har mye annet. Har uttalt at det var favoritthodetelefonene mine, og det var det. De er grisebra når alt klaffer, innspilling, amp, dagsform etc. Var ikke bare ei natt jeg ble sittende til morgenkvisten å lytte til dem da jeg ikke hadde stereo.

Er litt nysgjerrig på hvor stor forksjellen mellom R1 og R2 faktisk er, så nestegang jeg er i Oslo, så skal jeg ta med meg mine R1 for å teste dem mot et par R2. Er den eneste forskjellen at rev 2 er litt mer detaljert og litt mer sparkly?

LCD-3 er vanvittig bra, men det er ikke smart å selge LCD-2 for å "oppgradere" til LCD-3 uten å høre dem side om side imo. Må få hørt LCD-3 på Leben hos ardilla en gang. Det er vel en av favorittene dine, eller hva ardilla?

Loevhagen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Vil påstå at forskjellen mellom R1 og R2 på LCD-2 er det samme som den generiske "LCD-2 vs. LCD-3". Andre vil muligens karakterisere dette anderledes. :)

Generelt vil jeg si at alt for mange her inne søker et svar på hva de skal kjøpe. De bør egentlig fra en eller annen prinsippskisse kjøpe noe - og etter en (kort) stund kjøpe noe annet. Først DA vil man egentlig ha et godt referansepunkt.

Loevhagen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Vedrørende "DSP-saken" så ser jeg nettet flommer over av spekulasjoner. Jeg vil tro enkelte er mer hekta på det å faktisk lytte via DSP enn de som de facto gjør det.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn