Loevhagen
Hi-Fi freak
Rør er kult, seff - men også rør...
Ja du er inne på noe der.Dvs. uten å være for kryptisk; rør er gøy - men usikker om den teknologien er god nok som formidlingsemne/-tema for ulike kombinasjoner.
Da forstår man hvorfor du lot LCD-3 gå....Har da bestilt følgende to hodetelefoner:
- LCD-X
- LCD-XC
For de lukkede (XC) så var jeg ordetlig i tvil mellom Bubinga og Walnut. Valgte det første.
Spent. Jævla dyrt, men (neppe) verdt det. Greit å oppleve disse to på egenhånd - uten å forholde seg til ørten omtaler på verdensveven.
Hva i alle dager prater du om?Dvs. uten å være for kryptisk; rør er gøy - men usikker om den teknologien er god nok som formidlingsemne/-tema for ulike kombinasjoner.
De gærne har det godt, haha. Gratulerer så mye. Håper vi får høre hva du synes. Du fyser ikke på Bakoon ampen også, altså? Kjøper du den samtidig, så bør det gå ann å få en solid rabatt, skulle man tro?Har da bestilt følgende to hodetelefoner:
- LCD-X
- LCD-XC
For de lukkede (XC) så var jeg ordetlig i tvil mellom Bubinga og Walnut. Valgte det første.
Spent. Jævla dyrt, men (neppe) verdt det. Greit å oppleve disse to på egenhånd - uten å forholde seg til ørten omtaler på verdensveven.
Du kan selge hodebåndet, nytt eller gammelt til meg, haha. ;D Trenger et par til mine LCD-2 r1 som har metall.Må berømme servicen til Audeze. Har lest mye fint om den gode servicen og nå fikk jeg oppleve litt av den selv. Bestilte LCD-3 øreputer til mine LCD-2r.1, men når pakken kom oppdaget jeg at de hadde sendt feil vare. Pakken inneholdt hodeband i mørkebrunt skinn. Kontaktet Audeze på mail, og fikk beskjed om å returnere varen. De skulle legge ved ferdig betalt returseddel i pakken med øreputene som de skulle sende på nytt. Minutter senere kom kontrabeskjeden:
"Good Morning Mats, Your ear pads are going out via USPS this morning. You do not need to send back the headband. Please feel free to use it if you need. Installation is very easy. We apologize for any inconvenience."
Det er imponerende. Hodebandet koster tross alt $100, så jeg vil si at Audeze i aller høyeste grad lever opp til sitt gode navn og rykte. Det beste er at jeg har skumgummi hodebandet som LCD-2r1 ble levert med. Og nå er den mer behagelig også ser den mye mer fresh ut.
Dette er jo grisesnillt! Tusen takk!Send adresse på PM, så mottar du det gamle hodebåndet i posten om noen dager. No charge.
Haha ;D det er et veldig bra tilbud, men tror ikke det er så lurt å sende kostbart hifi-utstyr mer fram og tilbake i posten enn det som er strengt nødvendig som med kjøp og salg. Tviler vel heller ikke på at V200 er en god amp til LCD-2 når det er så stor enighet om akkurat det, men jeg må finne min egen vei fordi det er faktisk det jeg trives best med.Dette er jo grisesnillt! Tusen takk!Send adresse på PM, så mottar du det gamle hodebåndet i posten om noen dager. No charge.
I karmaens navn har jeg følgende forslag:
Vet du lurer fælt på hvordan LCD-2 yter med andre amper. Du kan låne V200 av meg i en måneds tid, siden jeg holder mye på med stereoen om dagen. Jeg sender deg amp + returfraktlapp, så returfrakt ikke koster deg noe når du har fått testet den, hehe.
Hadde vært veldig interessant å høre konklusjonen din på dette også.
Edit: Da sender du meg bare adressen din, så sender du V200 og hodebånd tilbake i esken. Dobbeltbokser den i stor eske.
Det som ofte er synd er at produktet ikke blir like verdsatt i slike kretser da det blir kjøpt fordi det er kult å eie slike ting i de kretser.Audeze er smarte som gjør seg omtalt i ei utradisjonell blekke for hifi/headfi som Forbes, fordi det utvider markedet ved å gjøre seg kjent blant rikingene. Bransjeaktører i Norge bør promotere nytt blod i blekker folk med cash leser, ikke bare tale til koret gjennom Fidelity, Lyd og bilde etc.
Ting kan tyde på at V200 kan være et godt valg til denne. Er sikkert ikke så spesiel som LCD-3 kan være.Headfonia: "FASTER AND LIGHTER: THE LCD-X"
Er "Mojo" i denne sammenheng Schiit Mjölnir? Skyldes det i så fall at amerikanere ikke kan uttale "Mjölnir" (de klarer jo ikke en gang "aluminium")?"Purrin" på Head-fi skrev dette: [...]
Mojo brings LCD-X alive."
Bra jeg kjøpte Mojo da
Alternativt kan det være Rane Mojo MH4 som har gått ut av produksjon.
..Mojo er også headfislang for Schiit Mjolnir.
Skjønner ikke hvordan han kan skrive at "I think the X is in a different class than the 2 and really shouldn’t be compared to it. To the 3, on the other hand, the comparison is more relevant.". Hvis han med dette mener at LCD-3 er i en helt annen klasse enn LCD-2, så hører han noe jeg ikke hører. Begge er jo kjempegode hodetelefoner, og mange foretrekker LCD-2 fremfor 3.Headfonia: "FASTER AND LIGHTER: THE LCD-X"
Dét er helt logisk og riktig siden spørsmålet ble stilt i denne tråden og besvart i en annen.Der klarte du ikke å holde deg lenger, du simpelten bare måtte kryssposte, haha.
[...]
Har du (smug)tittet på damer?^ Jada, bare erter deg litt, er i så godt humør i dag. ;D
Haha, nei; noen dager står man bare opp og skinner som solen. ;D Du som oppgir å bo i bergensregionen forstår kanskje ikke metaforen, men solskinn ser slik ut:Har du (smug)tittet på damer?^ Jada, bare erter deg litt, er i så godt humør i dag. ;D
Tjah!Haha, nei; noen dager står man bare opp og skinner som solen. ;D Du som oppgir å bo i bergensregionen forstår kanskje ikke metaforen, men solskinn ser slik ut:
Tjah!Haha, nei; noen dager står man bare opp og skinner som solen. ;D Du som oppgir å bo i bergensregionen forstår kanskje ikke metaforen, men solskinn ser slik ut:
Oppriktig glad på dine vegne LOEV!Har da fått avklart at jeg får sort og ikke grått "gun metal" på ringene rundt driverne. Det gjør meg glad - så da ser de to nye hodetelefonene som triller inn døra her om ca 1 uke slik ut:
Vis vedlegget 226319
Vis vedlegget 226318
@Loevhagen, har du fremdeles LCD3, eller solgte du dem til slutt?XC er pene. Av generell interesse for utstyr så er jeg spent på hva du mener om XC kontra LCD-3.
Hvor mange klikk inn på den siden i døgnet?Arrived at FedEx location - MEMPHIS, TN. Oh man. Gleder meg.