Audeze hodetelefoner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • T

    Tittentei

    Gjest
    Ja, du hadde vunnet hvis jeg var med også, for jeg hadde tippet totalen på både ipod og hodetelefonene. Litt lættis at de gir den komboen, siden LCD-3 trenger mer juice enn en iphone.

    LCD-X er vel mer effektive. Jeg vil ha LCD-X. Håper Loevhagen snart selger sine like billig som han solgte LCD-3. ;D
     

    Moiz Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.08.2007
    Innlegg
    4.348
    Antall liker
    915
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    125
    LCD-X er den eneste ortodynamiske jeg har hørt hittil som låter "riktig"
     

    QWERT

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.04.2012
    Innlegg
    323
    Antall liker
    136
    Torget vurderinger
    0
    Hvilken forsterker brukte du da?
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Audeze LCD-X vs. LCD2 m.fl.

    Er LCD-X noe bedre enn LCD-2? Test av LCD-X i siste Stereophile. Audeze LCD-X headphones | Stereophile.com
    LCD-X er den eneste ortodynamiske jeg har hørt hittil som låter "riktig"
    Jeg kan begynne med å referere til mitt innlegg "Vi der ikke forstår Audeze" der det fremgår at:
    • Audeze LCD2.2 bambus forstår jeg [...] egentlig ikke (poenget med)
    • Audeze LCD3 fremstod som en mer normal hodetelefon, men fremdeles med de samme familieegenskaper.
    • HiFiMAN HE-6 var derimot noe helt annet og langt mer positivt [...] Den fremstår som fristende.
    Fortsette med å sitere innlegget "Audeze LCD-X og LCD-XC: Førsteinntrykk i et nøtteskall"
    Audeze LCD-X og LCD-XC er i mine ører og mitt hode i hvert fall langt mer interessante enn Audeze LCD2 og LCD3.
    Jeg har hverken hørt andre HiFiMAN-hodetelefoner eller andre ortodynamiske hodetelefoner.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    LCD-X er den eneste ortodynamiske jeg har hørt hittil som låter "riktig"
    Hva synes du ikke låt så bra med f.eks. LCD-2 som du fant i LCD-X?

    Selv har jeg veldig lyst til å høre LCD-X, men er noe redd de blir i lyse laget, og at LCD-2 derfor er sweetspot ift. mine personlige preferanser. Lot typen til søstern høre LCD-2r1 og V200. Fikk lættis da han tok dem på helt feil og hadde hodeputene langt utpå kinna, HAHA! Etter litt nødhjelp gikk shit i orden. Han ble sittende lenge og lytte til egen musikk mens jeg gjorde andre ting. Etter seansen var dommen at dette låt helt villt. Han sa det var det sykeste han hadde hørt og var helt på hvor mye dette ville kostet ham å rigge opp og greier.
     

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Har mektig lyst på LCD-X selv!
    Men må nok ha ny forsterker først.

    For øyeblikket er det få forsterkere som jeg tror vil passe mine preferanser.
    Audio GD M9 står høyest på den lista for øyeblikket.
    Den heller mot det varme, men vil fremdeles fremheve de "forbedringene" LCD-X har over LCD-2/3.
    Men det er igrunn spekulasjoner da det er kun en konklusjon av det jeg har lest så langt.
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Lcd-x er den nye vinen..

    We are happy to make the LCD-X our choice for Product of the Year in the Personal Audio category. It’s been exciting to watch Audeze grow and continue to expand their repertoire

    Audeze LCD-X Headphones – Headphones, Macro, Reviews | TONEAudio MAGAZINE

    Fin artikkel - men like stor interesse har jeg, av å se hvilke amper de benytter..

    fv cf left front for web1.jpg


    avahifi - Fet Valve CF Vacuum Tube Preamplifier - Denne har gått under min "radar"

    Selvfølgelig var min " drømme " amp med:

    Coffman-Labs-G1-A-_MG_3164-2.jpg


    Coffman Labs G1-A

    Vært fint å fått lyttet til denne engang! Hvorfor har ikke NEVATON ordnet med et agentur her??

    ALO er alltid med - men jeg
    får dårlige vibber av et selskap som sponser hele headfi verdenen - sikker ubegrunnet, men slik er det..

    1182.jpg


    Må vel invitere meg selv til VIKING så jeg får lyttet til disse en dag - all den tid de som har de, er tyste som et par billige Noice Canceling par fra Xpert!

    :cool:
     

    Moiz Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.08.2007
    Innlegg
    4.348
    Antall liker
    915
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    125
    Vært fint å fått lyttet til denne engang! Hvorfor har ikke NEVATON ordnet med et agentur her??

    hahaha 3 grunner og 1 bakgrunn;

    bakgrunn en kollega fra østkysten har hintet om denne før

    grunn 1: har allerede 1 rørbasert amp produsent
    grunn 2: Coffman er loddet punkt til punkt...best for lyden , men sjansene for gjentagende service er stor
    grunn 3: eksotiske deler er brukt i produktene som går opp i pris i tiden som kommer...
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Produktplassering forekommer!

    ( nei jeg får ikke provisjon fra NOEN - bare en som følger litt med på Audeze )
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.595
    Sted
    Stavanger

    spidipidi

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    28.11.2012
    Innlegg
    77
    Antall liker
    31
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Den venstre øreklokken på mine LCD-3 er på vei til å feile. Lyden detter ut når jeg vrir på øreklokken, samt den detter ut når jeg tapper på grillen. Høyre siden er helt normal. De er kjøpt brukt her på Torget, og kommer orginalt fra Audio Norge. Har lest tidligere at flere her har sendt tilbake sine klokker ved bruk av tollskjema og har opplevd god erfaring. Men er det best å ta dette igjennom Audio Norge eller kjøre det direkte med Audeze og deres ticket-system? :)
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Det må du velge selv, men husk at hvis du sender dem over til Audeze selv, så er det din risiko på overfarten. Du er dekket av forsikring oppad til noen få SDR som baseres på vekt, men forsvinner de på veien, så har du et ganske heftig tap i hendene. Jeg ville evt. snakket med Audio Norge om hvem som hefter risiko på overfarten om du velger å være grei ved å sende dem direkte.

    PS: Jeg sendte selv, men det var fordi jeg importerte dem brukt fra utlandet.
     

    spidipidi

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    28.11.2012
    Innlegg
    77
    Antall liker
    31
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Takk for svar. Det kan være lurt å forhøre seg med Audio Norge i alle fall. Sendte forespørsel til Sankar via head-fi og han var rimelig kjapp med å svare at dette skulle de fikse. Så det er i det minste positivt!
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Herlig å kombinere to ulike hobbies. Hm. Skjære, pusse, olje, tilpasse og montere. Inspirert av Audezedesignet? Jepp. :)

    20140314_221450_1.jpg
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Pene Hodetelefoner!

    Fint å se deg igjen:)

    (brukt kvelden på å pusse, både skinn og treverk - på Leia i kveld. Hun, og PSii skal være med på havet i morgen)
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    He, he. Ta godt vare på A, ja. Det betaler seg på flere plan. God tur ut på havet. :)

    Selv så benytter jeg ikke XC, X eller LCD-2 p.t. Heldigvis er skuffa relativt støvtett. Mulig interessen kommer senere til høsten / vinteren. Nå er jeg imidlertid fokusert på tid.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Selv så benytter jeg ikke XC, X eller LCD-2 p.t. Heldigvis er skuffa relativt støvtett. Mulig interessen kommer senere til høsten / vinteren. Nå er jeg imidlertid fokusert på tid.
    Haha, foto, klokker og headfi = bra reportoar. :) Er off and on på ting hele tiden sjæl. Er all in over en periode, så blir jeg utslitt av det, og så er det å hoppe til noe annet inntil det samme skjer der. Kan vel nesten grense til mani i perioder, haha.
     

    hreple

    Medlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    30
    Antall liker
    7
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Så, Loevhagen. Du er ute på den farlige og glatte veien (ur, altså). Det er nifse saker - veldig nifse saker.

    Selv koser jeg meg fryktelig med LCD-3 for tiden. Har enda ikke fått hørt de nye - verken de lukkede eller åpne, men LCD-3 gjør på en måte alt jeg vil. I blant vipper jeg de av og koser meg med HD-800'ene mine, men jeg noterer meg akkurat hvor lite lyttetid de får. Det er nesten så lite at jeg burde likvidert de, men samtidig blir jeg litt sånn diffust glad av å ha de hengende. Dessuten er de nydelige når humøret er riktig og jeg er klar for en opera eller annet der romfølelsen blir helt utrolig med 800.

    Men nei ja - hva skal man si. LCD-3 er en keeper. Burde bare testet noen virkelig heftige forsterkere med de for å se om det gjør noe som helst for meg. Akkurat nå har jeg ingen anelse om hva som eventuelt skulle bli bedre enn M51 / Mjolnir-setupet mitt. Kanskje noe Woo for sexy looks?
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Nifst er sikkert. Det ankommer to klokker bare i morgen.

    M51 / Mjolnir beholder jeg. Synes, som deg, at de to er en kanonmatch til Audezeene. :)
     

    hreple

    Medlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    30
    Antall liker
    7
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Nifst er sikkert. Det ankommer to klokker bare i morgen.

    M51 / Mjolnir beholder jeg. Synes, som deg, at de to er en kanonmatch til Audezeene. :)
    Det verste er hvor forvirrende bra det fungerer på 800'ene også. Ja, jeg kunne gjerne temmet sibilansen litt, men som jobbsøkende går jeg ikke hen og kaster 10.000 (sikkert mer) på enda en forsterker. Det utgår. Så hva ankommer sånn klokkemessig? Dette er kanskje ikke riktig subforum ... har vi en klokkedel der vi kan diskutere kanskje det eneste som gjør kvinnene sintere enn hifi?
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.519
    Antall liker
    1.042
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Jeg skjønner ikke hva klokker til har til felles med hodetelefoner, bortsett fra at hodetelefoner også kan kalles klokker. Selv har jeg ikke brukt klokke siden 1997...
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Har ikke brukt klokke siden 1997, du lissom. Tenk deg så herlig å mekke egen reim til ei søt lita klokke og reima matcher Audezeene. Alt luker tre, olje og bivoks. DET er lykke det.

    Klokker, hodetelefoner, whatever = nerding - og nerding er gøy. :)



    20140317_114219_1_zpsb9711904.jpg


    20140317_132751_1.jpg
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.519
    Antall liker
    1.042
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Har ikke brukt klokke siden 1997, du lissom. Tenk deg så herlig å mekke egen reim til ei søt lita klokke og reima matcher Audezeene. Alt luker tre, olje og bivoks. DET er lykke det.

    Klokker, hodetelefoner, whatever = nerding - og nerding er gøy. :)

    Hva med treskjæring?

    Jeg skjønner fremdeles ikke likheten:
    1) Hodetelefoner ser man ikke mens man bruker dem, mens klokker må man se på for å ha nytte av dem- og da holder det med et kjapt blikk
    2) Lyden fra klokker veldig monoton, mens lyden frå hodetelefoner kan være veldig variert.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn