Audeze hodetelefoner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Jeg tror kanskje jeg har uttrykt meg feil her. Ønsker ikke store mengder bass, men korrekt og litt kontant bass. Har prøvd Beats og de var ikke verdt 1/10 av prisen synes jeg. Søppel!
    Mjolnir gir en mye mer kraftful lyd overall, som gjør opplevelsen mye mer morro.
    Men jeg har ikke prøvd andre forsterkere med over 1W @ 50ohm
     

    gormj

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.12.2008
    Innlegg
    944
    Antall liker
    315
    Sted
    Trondheim
    Audeze flight-case er kjekk på hyttetur.

    Bildeinnlegging fra mobiltelefon er ikke enkelt.
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    QWERT

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.04.2012
    Innlegg
    323
    Antall liker
    136
    Torget vurderinger
    0
    DSC07169ss.jpg
    Kul forsterker på Munchen messa
     

    Moiz Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.08.2007
    Innlegg
    4.238
    Antall liker
    821
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    124
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Lei av HEADFI

    Så skjer dette...

    Audeze Insta.jpg



    Hva skal en tro om dette da? Er det en ny konkurent til Martin Logan eller hva?
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Spennende nyheter!

    Tenkt deg skikkelig på stereokjøret, Sorgenfri? :)
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Alt eller ingenting Tittentei:)

    Hva tror du dette er? Har skrevet til Alex, men har ikke fått svar..
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Alt eller ingenting Tittentei:)

    Hva tror du dette er? Har skrevet til Alex, men har ikke fått svar..
    :] Det ser ut som en prototyp av et eller annet med ekstremt mange små drivere og dobbel basskasse i bunnen. Tror vi ser det samme. Vanskelig. Men glem det der og få deg JBL, haha!
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    ^alt har sin TID - nå er høsten her, og det børstes støv av INNE utstyret..
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.508
    Antall liker
    1.024
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    AUDEZE Z

    Fra Audeze....
    Prototype-ZIt features a new ultra-high-density voice-coil, a first in planar magnetic design, along with a newly-patented diaphragm. The end result is a whopping 1200 Ohm impedance. The force that's generated on the surface of the diaphragm is directly proportional to the length of the voice-coil and the prototype delivers unmatched dynamics, extreme resolution, precise and detailed sound across the audio band, plus excellent imaging.
    With 1200 Ohms impedance the prototype can be directly driven by tube amplifiers without an output matching transformer. That will lead to a new wave of high-power OTL tube headphone amplifier designs. In fact, Audeze is working on an OTL design right now.
    The Prototype-Z can be driven with any regular voltage-mode amplifier, but better results can be achieved with high quality current-mode amplifiers like the BAKOON. Current-mode amplifiers work very efficiently into this type of load and will be louder at the same volume setting than any other headphone. Voltage-mode amplifiers will require the volume knob to be higher to generate proper driving power into such high impedance modes.
    Finally, we've addressed added comfort with our new carbon fiber headband.
    http://www.innerfidelity.com/conten...pe-z-high-impedance-planar-magnetic-headphone
    http://www.head-fi.org/t/738025/new-audeze-prototype-z
     
    Sist redigert:

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.508
    Antall liker
    1.024
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Noen som vil være med å gjette hva Audeze Z kommer til å koste? Mer eller mindre enn Abyss?
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Noen som vil være med å gjette hva Audeze Z kommer til å koste? Mer eller mindre enn Abyss?
    Ja, hva om du også gjetter? Det er dårlig skikk å foreslå noe, uten å komme med forslag selv.

    Tror de kommer til å legge prisen under LCD-3, rundt LCD-X en plass. Tror Audeze har innfunnet seg med at sweetspot ligger mellom $1k-$2k for dyre hodetelefoner. Det er ingenting som tyder på at LCD-Z skal være en ny toppmodell. Det er bare på betastadiet enda.

    Noen som vil være med å gjette på om Loevhagen blir den første med LCD-Z i Norge?
     

    Arne_M

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.07.2002
    Innlegg
    171
    Antall liker
    41
    Sted
    Oslo 0983
    Torget vurderinger
    9
    Liker hodebøyla. Er nok mer behagelig enn dagens bøyle hvis man har dem på noen timer. Der foretrekker jeg HE-560.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.508
    Antall liker
    1.024
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Noen som vil være med å gjette hva Audeze Z kommer til å koste? Mer eller mindre enn Abyss?
    Ja, hva om du også gjetter? Det er dårlig skikk å foreslå noe, uten å komme med forslag selv.

    Tror de kommer til å legge prisen under LCD-3, rundt LCD-X en plass. Tror Audeze har innfunnet seg med at sweetspot ligger mellom $1k-$2k for dyre hodetelefoner. Det er ingenting som tyder på at LCD-Z skal være en ny toppmodell. Det er bare på betastadiet enda.

    Noen som vil være med å gjette på om Loevhagen blir den første med LCD-Z i Norge?
    Jeg antyder da vittrelig et prisområde. Jeg tenker at Audeze vil legge Z over LCD-3 men under Abyss. 1200 ohm er kun for spesielt interesserte med egnede forsterkere, så hele poratavel-rigg-gjengen faller utenfor. De vil nok strebe etter å utfordre Stax 009. Tipper jeg.

    Loevhagen er tilsynelatende mer tilbakelent på hodetelefoninnsamlingen enn tidligere... Men jeg tipper Tyll Hertsens kommer til å sikre seg et par til odel og eie.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Noen som vil være med å gjette hva Audeze Z kommer til å koste? Mer eller mindre enn Abyss?
    Ja, hva om du også gjetter? Det er dårlig skikk å foreslå noe, uten å komme med forslag selv.

    Tror de kommer til å legge prisen under LCD-3, rundt LCD-X en plass. Tror Audeze har innfunnet seg med at sweetspot ligger mellom $1k-$2k for dyre hodetelefoner. Det er ingenting som tyder på at LCD-Z skal være en ny toppmodell. Det er bare på betastadiet enda.

    Noen som vil være med å gjette på om Loevhagen blir den første med LCD-Z i Norge?
    Jeg antyder da vittrelig et prisområde. Jeg tenker at Audeze vil legge Z over LCD-3 men under Abyss. 1200 ohm er kun for spesielt interesserte med egnede forsterkere, så hele poratavel-rigg-gjengen faller utenfor. De vil nok strebe etter å utfordre Stax 009. Tipper jeg.

    Loevhagen er tilsynelatende mer tilbakelent på hodetelefoninnsamlingen enn tidligere... Men jeg tipper Tyll Hertsens kommer til å sikre seg et par til odel og eie.
    Gjett hvor høy Loevhagen er. Mer eller mindre enn 180?

    Legg merke til at du spør.

    (1) Noen som vil være med å gjette hva Audeze Z kommer til å koste?

    Du kommer så med et nytt spørsmål, noe spørsmålstegnet og det vage utsagnet er et utvetydig tegn på.

    (2) Mer eller mindre enn Abyss?

    Du har med andre ord ikke antydet jack shit. Du spør om folk vil tippe, og om de tror de vil ligger over eller under Abyss i pris. Det er overhodet INGEN antydning til hva du tror her.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Noen som vil være med å gjette hva Audeze Z kommer til å koste? Mer eller mindre enn Abyss?
    Ja, hva om du også gjetter? Det er dårlig skikk å foreslå noe, uten å komme med forslag selv.

    Tror de kommer til å legge prisen under LCD-3, rundt LCD-X en plass. Tror Audeze har innfunnet seg med at sweetspot ligger mellom $1k-$2k for dyre hodetelefoner. Det er ingenting som tyder på at LCD-Z skal være en ny toppmodell. Det er bare på betastadiet enda.

    Noen som vil være med å gjette på om Loevhagen blir den første med LCD-Z i Norge?
    Jeg antyder da vittrelig et prisområde. Jeg tenker at Audeze vil legge Z over LCD-3 men under Abyss. 1200 ohm er kun for spesielt interesserte med egnede forsterkere, så hele poratavel-rigg-gjengen faller utenfor. De vil nok strebe etter å utfordre Stax 009. Tipper jeg.

    Loevhagen er tilsynelatende mer tilbakelent på hodetelefoninnsamlingen enn tidligere... Men jeg tipper Tyll Hertsens kommer til å sikre seg et par til odel og eie.
    Hvorfor tror du det?

    Jeg tror Audeze har solgt rundt 4-5 par LCD-2 for hvert par LCD-3, bare basert på snakk rundt hodetelefonene, antall reviews, bruktmarkedet osv. Jeg tror grunnen primært er pris, men jeg tror ikke kostnaden for å bygge LCD-3 er så veldig mye høyere enn LCD-2, så økonomisk sett, så er det vel LCD-2 som har gitt Audeze mest overskudd, vil jeg tro? Det kan se ut som om det var derfor de priset X og XC mellom LCD-2 og 3 også. Ettersom jeg har forstått, så står ikke X tilbake for 3 blant mange, og jeg selv foretrakk faktisk 2 over 3 til syvende og sist, andre har sagt det samme.

    Så jeg tror de vil forsøke å holde seg mellom 1-2k per par, men det kan jo hende analysen min er helt bak mål.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.508
    Antall liker
    1.024
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Noen som vil være med å gjette hva Audeze Z kommer til å koste? Mer eller mindre enn Abyss?
    Ja, hva om du også gjetter? Det er dårlig skikk å foreslå noe, uten å komme med forslag selv.

    Tror de kommer til å legge prisen under LCD-3, rundt LCD-X en plass. Tror Audeze har innfunnet seg med at sweetspot ligger mellom $1k-$2k for dyre hodetelefoner. Det er ingenting som tyder på at LCD-Z skal være en ny toppmodell. Det er bare på betastadiet enda.

    Noen som vil være med å gjette på om Loevhagen blir den første med LCD-Z i Norge?
    Jeg antyder da vittrelig et prisområde. Jeg tenker at Audeze vil legge Z over LCD-3 men under Abyss. 1200 ohm er kun for spesielt interesserte med egnede forsterkere, så hele poratavel-rigg-gjengen faller utenfor. De vil nok strebe etter å utfordre Stax 009. Tipper jeg.

    Loevhagen er tilsynelatende mer tilbakelent på hodetelefoninnsamlingen enn tidligere... Men jeg tipper Tyll Hertsens kommer til å sikre seg et par til odel og eie.
    Gjett hvor høy Loevhagen er. Mer eller mindre enn 180?

    Legg merke til at du spør.

    (1) Noen som vil være med å gjette hva Audeze Z kommer til å koste?

    Du kommer så med et nytt spørsmål, noe spørsmålstegnet og det vage utsagnet er et utvetydig tegn på.

    (2) Mer eller mindre enn Abyss?

    Du har med andre ord ikke antydet jack shit. Du spør om folk vil tippe, og om de tror de vil ligger over eller under Abyss i pris. Det er overhodet INGEN antydning til hva du tror her.
    K
    V
    E
    R
    U
    L
    A
    N
    T
    -nisse
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Etter lang dvale så har jeg i det siste begynt å høre på ulike head-fi-kombinasjoner igjen.

    Det er egentlig litt kjedelig (positivt ment) - fordi LCD-X er fortsatt KONGE i stille rom. Helt utrolig lydgjengivelse fra disse. :)

    Mine LCD-2 og LCD-XC blir til spesielt bruk. LCD-X er überallsidige.
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Morro. Audeze har etterspurt bilder for å lage en "produktbrosjyre" og de ville ha enkelte bilder tatt for en stund tilbake. Gleder meg til å se hva de snekrer sammen. :)
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.381
    Antall liker
    563
    Torget vurderinger
    9
    For bilder som skal brukes i en brosjyre så burde du kreve en del kroner. Jeg tok noen bilder for en reportasje i ett blad (kun som tjeneste for en kompis) og da tok jeg nice price på 5000kr. Men det vanlige med sånne forespørsler er selvsagt at de ikke vil betale det produktfoto's egentlig koster, så krever du litt spenn så trenger de vel plutselig ikke bildene lengre..
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.686
    Antall liker
    17.775
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Morro. Audeze har etterspurt bilder for å lage en "produktbrosjyre" og de ville ha enkelte bilder tatt for en stund tilbake. Gleder meg til å se hva de snekrer sammen. :)
    Det er jo en grei cred, og bildene dine holder jo så absolutt mål:)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn