Loevhagen
Hi-Fi freak
Tips: Hør på én hodetelefon 1-2 dager - og bytt så. Langt bedre enn å switche av på flere ganger i løpet av samme dag. Kanskje det tennes enda ei lyspære.
Hadde det bare hvert samme dag så Her snakker vi hvert minutt på det værsteTips: Hør på én hodetelefon 1-2 dager - og bytt så. Langt bedre enn å switch av på flere ganger i løpet av samme dag.
Hahahaha, nå må du roe ned nevrosene dine. Audeze har vært flinke til å komme med inkrementelle forbedringer (kaizen strategi) og er, såvidt jeg har forstått, et veldig kundeorientert selskap. Noen av tingene de har endret underveis er: regulator i plast til regulator i metall, hodebånd i metall med skum til skinn, drivere, rette utganger i treverk (som ga problemer med sprekking av treverket) til vinklede, øking av 1 til 3 års fabrikkgaranti, effektivt ticketsystem for å svare kunder over hele verden direkte fra sin webside. Jeg synes selskapet er et eksempel til etterfølgelse. De har hatt hickups på veien, og rettet dem uten noe tull.@tittentei. Ang Rev1/rev2.. Google, og jeg har vært tette det siste døgnet.
Lest denne?
Audeze LCD3 Planar Magnetic Headphone (Playback 60) | AVguide
Later, Audeze released improved Rev2 drivers for the LCD2, which raised the performance bar even higher (click here to read our follow-up on the LCD with Rev2 drivers).
Beklager, du har ikke gjort noe galt i det heletatt. Det er bare ardilla som mobber meg hele tiden, og jeg prøvde å skyve fokuset over på deg for å spare min mentale helse.Dette høres jo nesten ut som om jeg har gjort noe galt?Ja, jeg beklager. Jeg fjernet det mest vulgære.
apropo nick og vulgær; ardilla? ... lol
Synes du skal ta en alvorsprat med «Rocksolid» også.
@tittentei SPANISH SLANGBeklager, du har ikke gjort noe galt i det heletatt. Det er bare ardilla som mobber meg hele tiden, og jeg prøvde å skyve fokuset over på deg for å spare min mentale helse.Dette høres jo nesten ut som om jeg har gjort noe galt?Ja, jeg beklager. Jeg fjernet det mest vulgære.
apropo nick og vulgær; ardilla? ... lol
Synes du skal ta en alvorsprat med «Rocksolid» også.
La vekk lcd-3 og koblet opp w1000x til auralic taurus og kan bekrefte at de fungerer VELDIG bra med kobinasjonen stello u3-hegel hd20-auralic taurus. Bra tyngde og veldig oppløst. Var også deilig å ha noe på hodet man nesten ikke merker er der. Systemet med disse luft demperene (eller hva det er audio technica kaller det) er fantastisk komfortabelt. Lyden sammenlignet med lcd-3 så er lcd-3 som noen store gulvhøyttalere, mens w1000x er som noen stativhøytallere ala JBL: spiller pent, uten at det blir bassfattig high-end for snobber. LCD-3 er stort og svulmende, mens w1000x er strammere og slår litt mer.
Har bare hørt på lcd-3 siden jeg fikk de, og det var en liten vekkelse å høre på hip-hop/rap og elektronika med w1000x kontra lcd-3 igjen. Bassen til lcd-3 kommer som en stor bølge som går dypt. Og nøkkel ordet er "bølge", for det slår ikke. Tenk på det som en litt lat 15" sub, mens w1000x kommer som en hissig 10" og slår. Så alt blir litt "snilt" på lcd-3, mens w1000x kommer med litt mer attitude. Ingen bedre enn den andre, bare forskjellige smaker.
w1000x (akkurat som lcd-3) spiller også bedre med auralic taurus kontra musical fidelity m1 hpa. Og akkurat som på lcd-3 så er det mer luft, oppløst og større soundstage. LCD-3 var helt stille mellom musikken på m1 hpa, og det er samme med auralic. Men w1000x hadde litt grunnstøy (eller hva det heter..."susing") mellom musikken. På taurus så er det merkbart bedre.
Hadde tenkt å selge begge w1000x jeg har for de har blitt litt glemt etter innkjøp av lcd-3, men etter noen timer med w1000x nå uten å føle behovet for å bytte tilbake til lcd-3 så skal nok en beholdes
*edit* For de som titter på w-modellene og som liker at bass ikke høres ut som noen slår en blyant på en tynn papp plate: Når jeg vurderte å kjøpe w3000 aniversary eller w5000 så var alle tilbakemeldinger at w1000x er den med mest bass av disse. Vurderte også denon d7000 en stund, men de som hadde eid begge eller forsatt eide begge, sa at de var så like at det ikke var verdt det.
Chris Martens skriver:[...]
At twice the price of the LCD-2, is the LCD-3 twice as good? No. There's always a diminishing returns curve in high-end audio, and it's at work here as well. The common number bandied about the forums currently is something like the LCD-3 is 20% better than the LCD-2. A ridiculous assertion, but one I'll agree describes the magnitude of the difference adequately. But while I'd argue one might analyze the performance of the LCD-3 as 20% better, those improvements gain more traction in the purely subjective experience. Audiophilia is a game of barely audible inches, and the LCD-3 is a clearly audible foot or two ahead of the LCD-2.
[...]
The LCD-3 is an audibly, though not dramatically, more pleasing headphone than the LCD-2, and it's pleasing in a way that pushes all my buttons. The Audeze LCD-3 is my desert island headphone...I love it!
[...]
Audezes kontinuerlige produktutvikling og -forbedring[...]
The LCD3 builds upon the many strengths of the LCD2, while addressing what some perceived as the LCD2’s shortcomings
[...]
Consider this headphone if:
[...]
- You appreciated many aspects of Audeze’s LCD2, but wanted something more (specifically, a headphone with more neutral overall tonal balance and even greater resolution).
Tyll Hertsens skriver også mye om Audezes kontinuerlige produktutvikling og -forbedring. Han viser lydforandringene og -utviklingen mellom Audeze LCD2 tidlig Rev. 1, sen Rev. 1, tidlig Rev. 2 og nåværende Rev. 2. Dette passer godt med diskusjonen dere nylig hadde om bl.a. tittentei1000s Audeze LCD2 Rev. 2 og Rev. 1 og hans opplevelse av dem som ganske like, og grafene dere publiserte. Ditto gjelder for Audeze LCD3:LCD-2 measurements taken of the various iterations over last couple of years.
ptb har skrevet om driverskifte på Sennheiser HD 600 og 650, og betydningen av å skille mellom produkter med gammel og ny driver. Det er rett og slett snakk om forskjellige produkter med (ganske) forskjellige egenskaper. Tyll Hertsens dokumentasjon tilsier at man (antagelig) bør gjøre det samme med Audezes produkter. Det holder altså ikke å bare oppgi f.eks. Audeze LCD2 Rev. 1 eller Rev. 2. Man behøver flere detaljer.This graph shows the frequency response of the average of four LCD-3s from the initial release plotted next to the average of three different LCD-3s in the current iteration of the product.
Ovenstående grafer viser dog at hverken Audeze LCD2 eller LCD3 er noe som er hugget i stein. Det er både aksemplarvariasjoner og variasjoner over tid p.g.a. Audezes kontinuerlige produktutvikling og -forbedring. Det er godt mulig at både Loevhagens og ardillas Audeze LCD2 er morsommere enn deres respektive Audeze LCD3, men det betyr ikke at det samme nødvendigvis gjelder for alle andre Audeze LCD2 og LCD3 som hittil er produsert, enn si vil bli produsert i fremtiden.[...]
There's a tendency for me to want to say the LCD-2 has a slightly tighter bass presentation, but after a lot of listening I've come to the conclusion the LCD-2 bass is just slightly more apparent due to the somewhat less lively presentation of these cans when compared to the LCD-3. My impression is that the LCD-3 has a more articulate and well textured bass by a small amount, my measurements indicate the LCD-2 would have better impact. Whatever. The bass on these headphones is as good as it gets.
[...]
I came to the conclusion that the bass in the LCD-3 was slightly more articulate and textured, but I think we'll find many who like the bass of the LCD-2 better. Either way, the measured low frequency performance of both these cans is stunning.
[...]
Nei har desverre ikke hørt 009, men håper kansje det er en mulighet for å lytte til dem på Horten messa til helgen. Jeg er veldig fornøyd med det jeg har nå, og er nok det hittil bestlåtende head-fi oppsettet jeg har hatt til nå. Mangler fremdeles DAC så forventer at dette kommer til å nå enda nye høyder når dette kommer i hus.Helt enig ang Stax og Audeze! Grunnfjellet må være der, hvis det mangler blir det ikke "ekte". Jeg synes det er noe av det vanskeligste å få til på et vanlig anlegg også. Lyd som virkelig fyller et rom. For min del synes jeg nesten headfi overgår vanlige høytalere og til en billigere penge. Man kan få helt enorme musikkopplevelser med skikkelige klokker og amper som du må opp i mange 100 tusen kroners klassen i "vanlig" utstyr for å få til. Og jeg gidder ikke lage stua om til et øggly lydlaboratorium for å få det til!
Jeg lyttet med Violectric v200 på HE-500 og LCD2 rev 2 når jeg handlet, var veldig i tvil men gikk ut med HE-500. Turde ikke høre på LCD 3 så de kjøper jeg vel når jeg har tapt nok på HE-500, he he
Har aldri hørt 009 men skjønner jo etter alle godordene rundt på diverse fora at det må jeg før eller siden Hvis Stax har klart å få med magien i toppen sammen med bunnen til Audeze/HifiMAN må de være helt utrolige! Har du hørt de?
Interessant å lese at du liker Soloist så godt med LCD-3. Jeg er interessert på sikt å skaffe meg en god ss-amp. Jeg bruker min M-Stage nå og den leverer flott mellomtone, men bassområdet blir ikke like presist. Dessuten spiller den med mindre "luft" og engasjement enn PSii, men den er veldig behagelig å lytte på.LCD-3 på Soloist og V800 er den kombinasjonen som tegner opp det største lydbildet her i huset av alle kombinasjonene. Mer hifi enn de øvrige kombinasjonene. HE-6 er nok enda mer hifi, men det blir litt for "tamt" for meg i lengden.
Det er kjekt å se at det er mange som nå har "turt" å anskaffe nye orthoer - og at de faller i smak. Kjekt å prøve ting som for kort siden ikke fantes på markedet.
Dybden i lydbildet med LCD-3 er nok det som imponerer meg mest med disse hodetelefonene. Det blir ikke flatt venstre <-> høyre.
Betyr dette at du må oppdatereDybden i lydbildet med LCD-3 er nok det som imponerer meg mest med disse hodetelefonene. Det blir ikke flatt venstre <-> høyre.
til noe á la:Sted: L -> her <- H
Det ante meg . er helt enig med at PSii spiller gøyt, eller la oss si med stort engasjement! Hadde faktisk planer om å skaffe meg HE400 etter KML's gode opplevelser med lyden, men trøbbel med hans 2 par dempet lysten... Har dog aldri hørt HE400.PSii er den av Soloist og V200 som faktisk smører på litt ekstra i bassen.
Er de med vinklet metallinntak, tror du?5.700 for et par LCD-2 rev. 2 med Q-kabel for de som leter på et opplagt sted.
Har akuratt bestillt alle deler jeg trenger for å bygge egene som jeg har troen på Kommer med tilbakemeldinger når de er ferdige! Ellers har jeg hørt her inne at Q audio er veldig praktiske pga lette og fleksible, men man hører vist ikke store forskjellen, om man hører forskjell i det heletatt!Har noen her byttet kabler på sine lcd-3 (eller 2) og har noen ord om lyden i tilfelle?
Jeg har akuratt kjøpt alt fra ebay Eneste som ble "low end" var mini xlr da jeg ikke fant noen "high end". PM meg så skal du få en email adresse til en som kan skaffe stort sett alt til bra priser.Jeg har også lyst til å lage kabler til LCD-2.
- Jeg regner med at jeg trenger mini XLR hunn til 1/4" jack, men hvor får man tak i slike i høy kvalitet?
- Hvor kjøper man kabel i løpemeter og hvor får man krympestrømpe?
- Kan jeg bruke hårføner for å krympe, eller må jeg ha varmepistol?
- Hva slags loddetinn anbefales?
Personlig har jeg ikke helt troen på de store forskjellene ved bytte av kabler, men det er praktisk å lage egne lengder, bruke skjerming for å unngå interferens og terminere dem med balanserte termineringer for å bruke dem på annet utstyr etc. I tillegg er det sikkert gøy.Har akuratt bestillt alle deler jeg trenger for å bygge egene som jeg har troen på Kommer med tilbakemeldinger når de er ferdige! Ellers har jeg hørt her inne at Q audio er veldig praktiske pga lette og fleksible, men man hører vist ikke store forskjellen, om man hører forskjell i det heletatt!Har noen her byttet kabler på sine lcd-3 (eller 2) og har noen ord om lyden i tilfelle?
La oss håpe det blir lavt og at ardilla snart trenger noen penger.Dagens norske typiske bruktpris for strøkene LCD 2 ser ut til å variere en plass mellom 4700-5800 kr. Lurer på hva LCD 3 kommer til å legge seg på når disse begynner å komme på brukten? Noen som har noen formening om hva et par pent brukte LCD 3 er verdt?
Nå må du roe deg ned ! Det er greit du er titten men du for ikke lov og bli tei heller.Har akuratt bestillt alle deler jeg trenger for å bygge egene som jeg har troen på Kommer med tilbakemeldinger når de er ferdige! Ellers har jeg hørt her inne at Q audio er veldig praktiske pga lette og fleksible, men man hører vist ikke store forskjellen, om man hører forskjell i det heletatt!Har noen her byttet kabler på sine lcd-3 (eller 2) og har noen ord om lyden i tilfelle?
Hvem vet, kanskje jeg snart selger Tittenteis Sound Link Optimal 1k Gold Signature Special Edition Supreme High End Headphone Mega Super Cable for 10 000 kroner per meter.
Hvis din går viralt og får flest stemmer, så skal det bli gøy å se hvordan Audeze kommer seg ut av situasjonen, hehehehe. Lo godt av den der.
Vi setter vår lit til BarbraHvis din går viralt og får flest stemmer, så skal det bli gøy å se hvordan Audeze kommer seg ut av situasjonen, hehehehe. Lo godt av den der.