Noe kan skyldes den Norske kronas verdi også, men enig at ting blir ikke akkurat noe rimeligere, dette gjelder dog ikke bare Audeze men de fleste andre merkene også, skulle ønsket at det hadde dukket opp en hodetelefon som virkelig feide gulvet til en pris som ikke hadde vært så ille, bare for å røske litt opp i markedet..!Fremdeles grisedyre da. Er ikke alt for lenge siden at LCD-2 kostet rundt det samme.
LCD-4 blir bare altfor drøyt!de er blitt dyrere, og IKKE lettere.
LCD4 koster 50+ lapper.
Jeg fikk mine LCD3 sammen med en 600€ DAC for 17k NOK i utlandet.. da var det verdt det.
Men LCD3 til 26 lapper + 15 lapper for HD25 + 15 lapper for en god forsterker.. + 10 lapper for Nordost kabler, da blir det ikke verdt det igjen. Så jeg kjøper litt brukt og fra utland.. Har vel totalt spart en 30-35k NOK i forhold til nytt.
Jeg bruker Nordost Hemidall 2, 2 meter for Audeze. Skifter ikke den kabelen. stor oppgradering fra stock kabelen. her snakker vi analogt lyd-domene. ikke digitalt. Så jeg kjører og Nordost XLR 0.6m mellom dac og forsterker.Kjære Audeze'ere. Jeg trenger tips til kabeloppdatering til mine LCD-2. Originalkabelen har blitt litt slarkete i den ene kontakten, og selv om en ny kablen muligens ikke forbedrer dette så er det i det minste en god unnskyldning for meg selv... Jeg er ikke interessert i å bruke mangfoldige tusen på dette, men setter veldig pris på tips fra dere som har prøvd annet enn originalen.
Ser du har Violetric, hvilken har du ? 200, 220, 281 ?LCD-4 blir bare altfor drøyt!de er blitt dyrere, og IKKE lettere.
LCD4 koster 50+ lapper.
Jeg fikk mine LCD3 sammen med en 600€ DAC for 17k NOK i utlandet.. da var det verdt det.
Men LCD3 til 26 lapper + 15 lapper for HD25 + 15 lapper for en god forsterker.. + 10 lapper for Nordost kabler, da blir det ikke verdt det igjen. Så jeg kjøper litt brukt og fra utland.. Har vel totalt spart en 30-35k NOK i forhold til nytt.
Det var en god pris ja med dac og greier. LCD-3 kunne vært morro prøvd, men egnetlig LCD-2 igjen også. Da Taurus visstnok er "tunet" for de. Eller de har gjordt en innsats for at de skal gå godt sammen.
Har Violectric DAC-V800, så ikke noe Violectric headamp. Men har hatt V200 2 ganger før.SerSer du har Violetric, hvilken har du ? 200, 220, 281 ?LCD-4 blir bare altfor drøyt!de er blitt dyrere, og IKKE lettere.
LCD4 koster 50+ lapper.
Det var en god pris ja med dac og greier. LCD-3 kunne vært morro prøvd, men egnetlig LCD-2 igjen også. Da Taurus visstnok er "tunet" for de. Eller de har gjordt en innsats for at de skal gå godt sammen.
Har Violectric DAC-V800, så ikke noe Violectric headamp. Men har hatt V200 2 ganger før.SerSer du har Violetric, hvilken har du ? 200, 220, 281 ?LCD-4 blir bare altfor drøyt!de er blitt dyrere, og IKKE lettere.
LCD4 koster 50+ lapper.
Har Violectric DAC-V800, så ikke noe Violectric headamp. Men har hatt V200 2 ganger før.Ser
Ser du har Violetric, hvilken har du ? 200, 220, 281 ?
Ikke for å kuppe Audee tråden, men hva synest du om v200 da ?
Alltid bedre med mer Ohm. Det er som med hestekrefter!Det er jo 2 versjoner, 110ohm varianten, og 200 ohms varianten, og etter at jeg har vært i kontakt med Audeze så har lcd4 200ohm fått en forbedring fra i fjor.
Ohm er vel mer som luftinntaket til motoren. Det er massevis med hestekrefter der, men du holder kreftene under kontroll og gir en jevn strøm istedet for rykk og napp.Mer som luftmotstand egentlig, men hvorfor mener du høyere impedans er bedre?
Egentlig tuller jeg bare. Men ikke helt, fordelen med høyere impedans er at man kan bruke forsterkere med høyere utgangsimpedans, da spesielt OTL-rør-forsterkere. Og lite slår OTL på sitt beste.Mer som luftmotstand egentlig, men hvorfor mener du høyere impedans er bedre?
Audeze didn't have too much information on these cans yet, but Tara did have a hand-out. I think I'll just reprint the important bits here.
Prototype-Z
It features a new ultra-high-density voice-coil, a first in planar magnetic design, along with a newly-patented diaphragm. The end result is a whopping 1200 Ohm impedance. The force that's generated on the surface of the diaphragm is directly proportional to the length of the voice-coil and the prototype delivers unmatched dynamics, extreme resolution, precise and detailed sound across the audio band, plus excellent imaging.
With 1200 Ohms impedance the prototype can be directly driven by tube amplifiers without an output matching transformer. That will lead to a new wave of high-power OTL tube headphone amplifier designs. In fact, Audeze is working on an OTL design right now.
The Prototype-Z can be driven with any regular voltage-mode amplifier, but better results can be achieved with high quality current-mode amplifiers like the BAKOON. Current-mode amplifiers work very efficiently into this type of load and will be louder at the same volume setting than any other headphone. Voltage-mode amplifiers will require the volume knob to be higher to generate proper driving power into such high impedance modes.
Finally, we've addressed added comfort with our new carbon fiber headband."
Very cool stuff. It's going to be fun playing around with these cans. Probably have to chat with Pete Millett as well, he'll surely have some ideas about tube topologies for something like this.
Read more at http://www.innerfidelity.com/conten...planar-magnetic-headphone#jw0IQDdxAGF5IYLU.99
Han skriver i en test av HeadAmp GS-X mk2 at han har brukt denne en masse sammen med bla LCD-4 og Sennheiser HD800 og HD-600 om han brukte denne i den aktuelle testen av LCD-4 er usikkert med dog fullt mulig..??Ohm er vel mer som luftinntaket til motoren. Det er massevis med hestekrefter der, men du holder kreftene under kontroll og gir en jevn strøm istedet for rykk og napp.Mer som luftmotstand egentlig, men hvorfor mener du høyere impedans er bedre?
Jeg har studert lcd4 og det som er kommet ut, og det ser ut som re-voicingen 2016 skal ha justert på problemet + at Audeze ikke er enig i det Tyll sier, men, dog, at jeg tror forskjellige forsterkere nok kan være utslagsgivende. Jeg kan ikke se hva Tyll brukte. I youtube videoen vingler han en jackplugg, spørsmålet er jo om han har testet med XLR og en skikkelig forsterker.. Skulle gjerne visst hva han brukte. Det andre jeg erfarer med mine lcd3 er at det er stor forskjell i nettopp mellomtonen på stock kabel og nordost kabelen.
Sitter med LCD4 jeg. mai 2016 produsert. låter helt sinnssykt bra! Siden jeg og nå har en schiit yggdrasil dac og en kraftig headphone amp, så åpner de seg skikkelig opp og. de kunne ikke vært mer åpen i mellomtonen som Tyll ønsker på de, pga de leverer allerede fantastisk balansert lydbilde og jeg kan spille all type musikk. Og bassen omg,, så sinnssykt lav og dyp den går.Er det noen som har hørt de nyeste produserte Audeze?
De som er forandret både her og der! Skal være de som er produsert etter november 2015 om jeg ikke tar feil
Kabeler koster fort masse penger! Forza audioworks har jo litt diverse kabler til forskjellige priser.Det er nok begrenset hvor mye jeg er villig til å bruke på akkurat denne kabelen. Som vanlig tror jeg at man får noe igjen for litt innsats, men at det begrenser seg raskt, for mine ører i hvertfall
Ja vet at koster mye med kabler, og 3000 kroner er i grunn nesten innafor hva jeg kunne vært villig til å betale, men da bør den være bedre enn bare grei syntes jeg.Kabeler koster fort masse penger! Forza audioworks har jo litt diverse kabler til forskjellige priser.Det er nok begrenset hvor mye jeg er villig til å bruke på akkurat denne kabelen. Som vanlig tror jeg at man får noe igjen for litt innsats, men at det begrenser seg raskt, for mine ører i hvertfall
Sjøl fikk jeg med noen q-audio kabler når jeg kjøpte meg LCD 2 for en stund siden. Den var grei den men koster vel nesten 3000kr!!!