Så bra! Har du sammenliknet den med og uten Aquarius?Isovolt anskaffet og koblet opp. Helt rått hva denne gjør. Større oppgradering enn jeg har opplevd med noe annet strømprodukt.
Nei, det har jeg ikke fått gjort. Aquariusen brukes nå kun på TV og jeg er på vei til å oppgradere denne til en Isotek Nova Ona (som allerede er bestilt). Når jeg får Nova One skal jeg teste denne ut sammen med Isovolten. Tenkte også å teste med en Furutech TP-309 fordeler som jeg har, men som p.t. sitter i et annet anlegg.Så bra! Har du sammenliknet den med og uten Aquarius?Isovolt anskaffet og koblet opp. Helt rått hva denne gjør. Større oppgradering enn jeg har opplevd med noe annet strømprodukt.
Isovolt er tingen hvis man er plaget med DC, dvs jordfeil. Det er bare å ta et multimeter å måle i stikkontakten. Det skal være ca 130 V AC mellom jord og hver av fasene.hva gjorde at du valgte Isolvolt og ikke f.eks. Titan foran din Aquarius?
Endel av de Nordost-produktene virker på meg som ganske kostbar hokus-pokus, men godt mulig jeg tar feil. Nå er jo ikke Isovolt billig heller men jeg forstår i hvert fall sånn noenlunde hvordan en balansert isotrafo kan gjøre noe positivt med strømmenIsovolt er tingen hvis man er plaget med DC, dvs jordfeil. Det er bare å ta et multimeter å måle i stikkontakten. Det skal være ca 130 V AC mellom jord og hver av fasene.hva gjorde at du valgte Isolvolt og ikke f.eks. Titan foran din Aquarius?
Hos meg hadde jeg 215 V mellom jord og den ene fasen, og 18 V mellom jord og den andre fasen. Dermed kjøpte jeg Isovolt.
Jeg har vært plaget med jordfeil uten å vite om det i mange år, det var bare tilfeldigheter som gjorde at jeg sjekket. Tror mange kan slite med lingnende.
Har kontaktet Everket flere ganger. En gang fant de en feil på en fryser på en Sparbutikk i nærheten, men feilen ble ikke borte. Sikkert fordi det er flere jordfeil i nabolaget. Sånn sett så er det Norske strømnettet helt rottent!
Jeg er litt tvilsom til alle de strømbokser og remedier som man kan få kjøpt, f.eks prøvde jeg først med en Nordost QRT. Med den innkoblet ble faktisk jordfeilen større. Prøvde også Aquarius uten å høre forskjell. Men det var kanskje fordi at den små forbedringer som den utgjorde druknet i de virkelig store problemene som jordfeilen skapte.
Men Isovolt gjør ihvertfall jobben sin. Har denne + at anlegget er på egen 16A kurs med eget jordspyd i hagen.
Endel av de Nordost-produktene virker på meg som ganske kostbar hokus-pokus (for eksempel https://oslohificenter.no/stereo/stromrens/nordost-qrt-qpoint), men godt mulig jeg tar feil. Nå er jo Isovolt LANGT FRA billig heller men jeg forstår i hvert fall sånn noenlunde hvordan en balansert isotrafo kan gjøre noe positivt med strømmenIsovolt er tingen hvis man er plaget med DC, dvs jordfeil. Det er bare å ta et multimeter å måle i stikkontakten. Det skal være ca 130 V AC mellom jord og hver av fasene.hva gjorde at du valgte Isolvolt og ikke f.eks. Titan foran din Aquarius?
Hos meg hadde jeg 215 V mellom jord og den ene fasen, og 18 V mellom jord og den andre fasen. Dermed kjøpte jeg Isovolt.
Jeg har vært plaget med jordfeil uten å vite om det i mange år, det var bare tilfeldigheter som gjorde at jeg sjekket. Tror mange kan slite med lingnende.
Har kontaktet Everket flere ganger. En gang fant de en feil på en fryser på en Sparbutikk i nærheten, men feilen ble ikke borte. Sikkert fordi det er flere jordfeil i nabolaget. Sånn sett så er det Norske strømnettet helt rottent!
Jeg er litt tvilsom til alle de strømbokser og remedier som man kan få kjøpt, f.eks prøvde jeg først med en Nordost QRT. Med den innkoblet ble faktisk jordfeilen større. Prøvde også Aquarius uten å høre forskjell. Men det var kanskje fordi at den små forbedringer som den utgjorde druknet i de virkelig store problemene som jordfeilen skapte.
Men Isovolt gjør ihvertfall jobben sin. Har denne + at anlegget er på egen 16A kurs med eget jordspyd i hagen.
Jeg har holdt på med dette i flere år enn 30 og jeg kommer aldri i mål;-) Det blir jo aldri perfekt, men jeg nyter reisen, det er jo utrolig spennende i seg selv og det er det som driver de fleste av oss, tror jeg da. Det er en hobby, på samme måte som folk som mekker og forbedrer biler i årevis ;-) Hvis jeg ville hatt bare helt naturtro lyd så er det jo bare å dra på konserter... jeg gjør det og, men jeg koser meg hjemme med min lille hobby og har tenkt å gjøre det til ørene faller av, og det betyr naturlig nok stadig tweaking.Ferdig med det og takk for meg.
Jeg har nå oppgradert med Adyton DC Zero før IsoTek Titan. Nok en gang en anbefaling. Mer dybde, rom og utklinginging enda mer informasjon formidles, kan vi si at det er nå mer «farger» i musikken, nyanser dukker stadig frem. Artistene har tatt et steg frem på gulvetMin erfaring er kun med IsoTek, jeg her vel beskrevet noe av det du spør om i mitt innlegg #252 i tråden «The Power of IsoTek». Brukte før bare Aquarius. Oppgraderte med Titan G2, koblet Aq. til Titan. Bruker Titan til Effekttrinnet og Subwoofer. OHC40 (Sigmas) har nå erstattet Aq. Dette (Sigmas) medførte mer av alt, svartere! mer opplevelse av rom i innspillingene, mer detaljert utklinginging av instrumenter, mer av alt... Kan anbefales!Har et spm om råd ved Isovolt kontra Isotek produkter i mitt anlegg. Kort forklart har jeg i dag Isotek Aquarius koblet rett i vegg med en Isotek Optimum kabel. I Aquariusen har jeg en effektforsterker og en subwoofer koblet til "høy-effekt"-utgangene (begge klasse D), ellers 3 kilder/front-end koblet til øvrige utganger. Jeg har ikke problemer med brum.
Vurderer oppgradering, men til hva er spørsmålet?
-En Isotek Sigmas i stedet for Aquarius?
-En Isotek Titan foran min Aquarius?
-Eller en Isovolt foran min Aquarius?
Hva er pro/cons her? Hvordan bør jeg koble opp det hele i de ulike scenarioene?
Spør her fremfor i Isotek tråden siden jeg ser at folk har erfaringer med både Isovolt og Isotek.
Flott. Det tror jeg på!Jeg har nå oppgradert med Adyton DC Zero før IsoTek Titan. Nok en gang en anbefaling. Mer dybde, rom og utklinginging enda mer informasjon formidles, kan vi si at det er nå mer «farger» i musikken, nyanser dukker stadig frem. Artistene har tatt et steg frem på gulvetMin erfaring er kun med IsoTek, jeg her vel beskrevet noe av det du spør om i mitt innlegg #252 i tråden «The Power of IsoTek». Brukte før bare Aquarius. Oppgraderte med Titan G2, koblet Aq. til Titan. Bruker Titan til Effekttrinnet og Subwoofer. OHC40 (Sigmas) har nå erstattet Aq. Dette (Sigmas) medførte mer av alt, svartere! mer opplevelse av rom i innspillingene, mer detaljert utklinginging av instrumenter, mer av alt... Kan anbefales!Har et spm om råd ved Isovolt kontra Isotek produkter i mitt anlegg. Kort forklart har jeg i dag Isotek Aquarius koblet rett i vegg med en Isotek Optimum kabel. I Aquariusen har jeg en effektforsterker og en subwoofer koblet til "høy-effekt"-utgangene (begge klasse D), ellers 3 kilder/front-end koblet til øvrige utganger. Jeg har ikke problemer med brum.
Vurderer oppgradering, men til hva er spørsmålet?
-En Isotek Sigmas i stedet for Aquarius?
-En Isotek Titan foran min Aquarius?
-Eller en Isovolt foran min Aquarius?
Hva er pro/cons her? Hvordan bør jeg koble opp det hele i de ulike scenarioene?
Spør her fremfor i Isotek tråden siden jeg ser at folk har erfaringer med både Isovolt og Isotek.
Og Paris Hilton full frontal skal man ikke kimse av!Etter en tid med min Aurender tilkoblet Isovolten kan jeg si at med/uten Isovolt er som et 3 stjerners hotell vs en suite på Hilton!