U
utgatt medlem 1034
Gjest
Naboen er sikkert glad for at jeg ikke er hjemmeflott oppsett! La naboene få merke overgangen til 2021
Naboen er sikkert glad for at jeg ikke er hjemmeflott oppsett! La naboene få merke overgangen til 2021
Ja jeg må la ting sette seg og bare nyte masse nå fremoverDet får vel holde for en stund ja, I hvertfall for I år
har lyst på Burmester 909, men tror den kan bli vel drøy for 2021Det får vel holde for en stund ja, I hvertfall for I år
Bare å slå til I 2021 blir sikkert dyrere I 2022har lyst på Burmester 909, men tror den kan bli vel drøy for 2021
liker innstillingen dinBare å slå til I 2021 blir sikkert dyrere I 2022
argumentet for 909 er veldig enkelt ... den spiller musikk bedre enn alt annet og du kan velge alt av høyttalere, det finnes ikke noe den ikke driverliker innstillingen din
En annen ting jeg lurer på, som kanskje dere som har kvinner i heimen kan finne ut av, er om dette endelig er en høyttaler som faktisk klarer å kombinere fantastisk lydkvalitet og skyhøy WAF (Wife Acceptance Factor)? Selv om de er ganske store, og tar mye plass, ser jeg for meg at det svært lekre designet, som passer godt inn i moderne interiør, muligens kan falle i smak hos "det svake kjønn"?
Deler på 110 HzSer skikkelig vakre ut . Hvilken delefrekvens brukes her ?
Sitter å ser på bildene av denne ribbon høyttaleren satt opp på en sub. Hvordan funket det? Og er det noe som kan gjøres med en q10 ribbon oppå et par subber? Kanskje med en 50 50 flis i mellom?Hei alle venner av Audio-Insight
Audio-Insight ved Geir Fredriksen har utviklet en ny «folkemodell» .
Den består av et bassystem i bunnen bestående av 3stk 10’’ .
Bassystemet drives av en kl D forsterker som har alle justeringsmuligheter
som trengs og litt til.
Dipolen som sitter på fronten har Audio-Insights egene bånd.
Hvis denne modellen ikke selger, tror jeg dere kan kalle meg en novise.
Modellen spiller grisehøyt og ned til under 20 Hz.
Modellen har høyfølsomhet,høy effekttålighet,høy impedans som også er rent
resistivt. Altså en drøm å drive for enhver forsterker.
Etter min mening har Audio-Insights bånd den høyeste oppløsning jeg noensinne
har hørt.
Denne gangen var jeg på besøk for og oppgradere mitt Audio-Insights Referansesystem Ref 2.2 Ribbon.
For de som gjerne vil lese litt mer om besøket, les trådenå besøk hos hifipuristen
Legger ut noen bilder av det nye vidunderet i Geir Fredriksens stue:
Den du Refererer til funker veldig bra, å sette en standard Q 10 ribbon opp på en subwoofer vil jeg ikke anbefale da er det jo bedre å ha Subbene ved siden avSitter å ser på bildene av denne ribbon høyttaleren satt opp på en sub. Hvordan funket det? Og er det noe som kan gjøres med en q10 ribbon oppå et par subber? Kanskje med en 50 50 flis i mellom?
Ok, takk hadde bare vært plassbesparendeDen du Refererer til funker veldig bra, å sette en standard Q 10 ribbon opp på en subwoofer vil jeg ikke anbefale da er det jo bedre å ha Subbene ved siden av
Sannsynligvis holder det med at subbene går opp til 150 Hz.Jeg jobber stadig for å få det beste ut av mine Q10 ribbon. Akkurat nå har jeg bare en sub, men jobber med å få tak på en til. Disse går opp til 150hz, er det noen som har erfaring på at dette kanskje kan være litt snaut? Lurer også på om noen har eksperimentert med litt andre føtter? Tenker i alle fall at det kanskje er et forbedringspotensiale der, samtidig som jeg kan få de litt høyere.
Ja, det er de føttene jeg også har sett litt på. Tenker de kan passe godt.Sannsynligvis holder det med at subbene går opp til 150 Hz.
Alle rom er forskjellige,så i noen rom går også enda lavere delefrekvens.
Du bør(må) ha to stykk subwoofere som er like.
Det finnes flere bedre føtter du kan montere på dine Q-10 Ribbon.
Gaya I eller ll? Finnes flere meget gode alternativer,men alle er dyre.
Lykke til!
disse er det svært viktig med sub som klarer 150Hz området godt, er vel mer "bass" enn sub, samt to stk vil være ekstra viktigJeg jobber stadig for å få det beste ut av mine Q10 ribbon. Akkurat nå har jeg bare en sub, men jobber med å få tak på en til. Disse går opp til 150hz, er det noen som har erfaring på at dette kanskje kan være litt snaut? Lurer også på om noen har eksperimentert med litt andre føtter? Tenker i alle fall at det kanskje er et forbedringspotensiale der, samtidig som jeg kan få de litt høyere.
Det er enkelt. 2x basstårn.disse er det svært viktig med sub som klarer 150Hz området godt, er vel mer "bass" enn sub, samt to stk vil være ekstra viktig
De nye elementene spiller noe lenger ned har jeg forstått, det gjør det vel ikke like kritisk? 150 er det høyeste jeg kommer på innstillingen på subben min.disse er det svært viktig med sub som klarer 150Hz området godt, er vel mer "bass" enn sub, samt to stk vil være ekstra viktig
Ikke like enkelt for alleDet er enkelt. 2x basstårn.
Audio Insight egne basstårn blir vel litt smådyrt også, men det finnes kanskje billigere alternativer?Ikke like enkelt for alle
Ikke like enkelt for alle
Få konstruktør til å bygge 2 Basser til deg med 3x10'' i hver som ble brukt på en proto type han laget tidligere det funker knallIkke like enkelt for alle
De jeg tenker på er ikke basstårn de er på størrelse som en middels subwooferPlass og utseende har en del å si oppi dette ogsbasstårn. Vet det kan komme som en bombe, men det må kunne gli litt inn i stua Tror derfor ikke løsningen med basstårn vil bli satt så stor pris på
Da kan du kanskje vurdere Lyngdorf sin «boundary woofer» tankegang. Det funker bra med høy deling.Ok takk for tipset, får ha det i bakhodet om det ikke lar seg gjøre å få tak i en til av den jeg har. Frekvensresponsen på disse jeg har ser jeg er oppgitt opp til 190Hz
De gangene jeg har hørt Q10 ribbon har de blitt delt på 140 HZ så man bør jo ha kvalites subber som spiller ett stykke over detSkjønner at de fleste mener jeg bør ha en sob som deler høyere.
sub og basshøyttaler er to forskjellige ting.Ville aldrig bruge en sub over 40 Hz. Perspektivet roder.
Mine drar seg jo opp til 190, så kanskje jeg skal teste å dele på 140 hz da. Har bare lagt den på 150 hz jeg. Låter ikke helt feil. Det sitter et par Seas 10" L26ROY inni. Det er i alle fall ikke noe å si på kvaliteten der!De gangene jeg har hørt Q10 ribbon har de blitt delt på 140 HZ så man bør jo ha kvalites subber som spiller ett stykke over det
150 Hz er sikker ok det kommer jo ann på rom og plasering , men du b bør jo ha 2stkMine drar seg jo opp til 190, så kanskje jeg skal teste å dele på 140 hz da. Har bare lagt den på 150 hz jeg. Låter ikke helt feil. Det sitter et par Seas 10" L26ROY inni. Det er i alle fall ikke noe å si på kvaliteten der!
Jobber med saken150 Hz er sikker ok det kommer jo ann på rom og plasering , men du b bør jo ha 2stk
Det blir nytt forsett i 2021, ennå bedre subwoofere, jeg trenger mere bånndrag (les mere areal)Det får vel holde for en stund ja, I hvertfall for I år