Hvis det er aktuelt med noe brukt så kjenner jeg til to AN Dac`er som kommer for salg. Og den siste tiden har det også ligget flere ute på finn.no:Det blir en AN DAC. Må gjøre litt mer research for å bestemme hvilken modell (kanskje ta en titt i sparegrisen for å matche det mot et realistisk budsjett).
Gratulerer så mye Kjell. En super forsterkerHei igjen, AN-venner.
Ja, da er nyervervelsen kommet hjem. Trodde egentlig ikke at det skulle bli en OTO på meg, men det ble det altså. Gleder meg til innspillingen, osv, osv.
Kjell
Vis vedlegget 1103224
Har nå langt på vei kommet i mål med problemstillingen min.Noen som har tips/erfaringer når det gjelder gain og "kompabilitet" i M2 pre phono seksjon. Det er vel samme phono modul som i M2 RIAA / Oto phono/Soro phono med 1x 12AX7/7025 oh 1x 6922.
I mitt oppsett med Rega P3/exact, nevnte M2 pre/phono, P2 SE sign og AN J/Lx opplever jeg gain/dynamikk som i den forsiktige enden av skalaen, liksom noe som ikke er 100% forløst..i forhold til forventing...
M2'en kom med Sovtek 7025 og EH6922, har eksprimentert litt med både 12ax7 og 6922 .
Funderer også på om Rega Exact kanskje ikke er god match med M2 phono ?, selv om høy output på denne iallefall ikke skulle bidra til lav gain. Kan også nevne at P2'en har blitt modifisert med faste motstander/utkopling av potmeter. Noe her som ikke er match mot M2pre ?
Gratulerer med flott forsterker. Blir spennende å høre hva du synes etter noen timers bruk.Hei igjen, AN-venner.
Ja, da er nyervervelsen kommet hjem. Trodde egentlig ikke at det skulle bli en OTO på meg, men det ble det altså. Gleder meg til innspillingen, osv, osv.
Kjell
Vis vedlegget 1103224
Tusen takk.Gratulerer så mye Kjell. En super forsterker
Sonicfrontiers
Hei. Tusen takk. Grunnen til at jeg valgte OTO, er at jeg har et spesielt forhold til EL84 røret. Og så må det være Single Ended, noe AN er best på.Gratulerer med flott forsterker. Blir spennende å høre hva du synes etter noen timers bruk.
Hva fikk deg til å velge Oto fremfor Soro eller andre AN forsterkere? Sikler på en AN forsterker selv.
Tusen takk for det, Atle. Skal kjøpe meg en Sogon kabel og ha mellom forsterker og Dac.Gratulerer, @kjellben!
Man tar alltid vare på sine AN-vennerSynd du solgte en av dem du hadde![]()
Takk skal du ha.Gratulerer så mye Kjell. En super forsterker
Sonicfrontiers
Gratulerer KjellbenHei igjen, AN-venner.
Kjell
Vis vedlegget 1103224
Tusen tusen takk Espen. Blir abstinensene for store, så er det hjelp å få hos Jens på StereofilGratulerer Kjellben![]()
Audio Note lager lydmessig flotte produkter.
Savner CD spilleren jeg hadde fra de
Mvh: Espen L
Hei,Hei AN venner,
Jeg har vært nysgjerrig på Audio Note i lengre tid, men har aldri hørt det i virkeligheten. Jeg har hørt at det kan være et anlegg som er vanskelig å få til å spille optimalt. Er det sant at for at Audio Note skal spille riktig, bør alt i systemet være fra Audio Note?
Selvfølgelig ikke, og Realhifihelp er nok kun en sofaekspert som så mange andre der ute på det store nettet. AudioNote DAC er brillefine greier, sikkert også hjemme hos deg.Er det sant at for at Audio Note skal spille riktig, bør alt i systemet være fra Audio Note?