Audio Notes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• THinc

Medlem
    Ble medlem
    28.03.2024
    Antall liker
    3
    Sted
    Romerike
    Det blir en AN DAC. Må gjøre litt mer research for å bestemme hvilken modell (kanskje ta en titt i sparegrisen for å matche det mot et realistisk budsjett).

BeetleBug

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Antall liker
    14.790
    Sted
    Sørlandet
    Det blir en AN DAC. Må gjøre litt mer research for å bestemme hvilken modell (kanskje ta en titt i sparegrisen for å matche det mot et realistisk budsjett).
    Hvis det er aktuelt med noe brukt så kjenner jeg til to AN Dac`er som kommer for salg. Og den siste tiden har det også ligget flere ute på finn.no:

https://www.finn.no/recommerce/forsale/item/372913263

https://www.finn.no/recommerce/forsale/item/388185820 (kit)

Ellers er det ganske interessant å lese om erfaringene fra andre AN Dac eiere og streaming av høyoppløste filer. AN Dac`ene med AD1864N takler ikke høyere 18Bit 44.1 / 48 / 96KHz. De rimelige versjonene med TDA1543 nøyer seg med 16 Bit 44.1 / 48 / 96KHz.

THinc

Medlem
    Ble medlem
    28.03.2024
    Antall liker
    3
    Sted
    Romerike
    Takk for tipsene. Jeg tror jeg kommer til å kjøpe ny, for etter det jeg har forstått har utviklingen av DACene til AN gjort noen bra steg de siste årene, som gjør at selv de lavere level modellene kan måle seg mot eldre modeller som gjerne er et eller to level høyere. Jeg er ingen ekspert, men dette er slik jeg har forstått den informasjonen jeg har klart å finne.

Jeg synes også diskusjonen rundt høyoppløste medium er interessant. Det virker som om de som tester (eller eier) en AN DAC finner ut at høyere oppløsning kanskje ikke var den viktigste faktoren for å få den lyden man ønsket seg. Dette er en av de viktigste grunnen til at jeg har lyst til å prøve AN DAC selv.

kjellben

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.11.2004
    Antall liker
    354
    Hei AN-venner.

Nå er OTO ("Siggen") kommet til Stereofil. Så nå er det bare å vente, vente og vente... Dette blir sannsynligvis mitt siste forsterkerkjøp. Artig å få julegave i februar eller første dagene av mars🎁. Får se hvordan den fungerer på Living Voice høyttalerne(noe jeg tror den gjør veldig godt). Men hvis ikke, så blir det nok AN-E.

Kjell

Sist redigert:

OJE

Medlem
    Ble medlem
    09.12.2010
    Antall liker
    1
    Noen som har tips/erfaringer når det gjelder gain og "kompabilitet" i M2 pre phono seksjon. Det er vel samme phono modul som i M2 RIAA / Oto phono/Soro phono med 1x 12AX7/7025 oh 1x 6922.
    I mitt oppsett med Rega P3/exact, nevnte M2 pre/phono, P2 SE sign og AN J/Lx opplever jeg gain/dynamikk som i den forsiktige enden av skalaen, liksom noe som ikke er 100% forløst..i forhold til forventing...
    M2'en kom med Sovtek 7025 og EH6922, har eksprimentert litt med både 12ax7 og 6922 .
    Funderer også på om Rega Exact kanskje ikke er god match med M2 phono ?, selv om høy output på denne iallefall ikke skulle bidra til lav gain. Kan også nevne at P2'en har blitt modifisert med faste motstander/utkopling av potmeter. Noe her som ikke er match mot M2pre ?
    Har nå langt på vei kommet i mål med problemstillingen min.
    Flyttet først anlegget til et mindre rom , fra en notorisk vanskelig L-formet stue på 60kvm+.
    Deretter «nullstilte» jeg M2 og P2 ved å ta ut alle nos i pre og effekt og sette tilbake originale rør.
    I sum var dette ein skikkelig game changer, der begge tiltak vekket anlegget til de grader. Mot forventning opplevde jeg at nos rørene nærmest hadde en bedøvende effekt på lyden i mitt oppsett …
    Fikk og testet gain ved å ta i bruk andre kilder (CD og streamer). Den faste motstanden i P2sign representerer ingen festbrems for å si det slik. Det som nok var uvant i starten var den relativt lave gain i M2 phono sammenlignet med min gamle phono som jeg fant ut var satt på 45db vs 37? på M2.
    Så i grunn bare å skru opp volum litt mer enn hva man har vært vant til.

THinc

Medlem
    Ble medlem
    28.03.2024
    Antall liker
    3
    Sted
    Romerike
    Hei igjen, AN-venner.

Ja, da er nyervervelsen kommet hjem. Trodde egentlig ikke at det skulle bli en OTO på meg, men det ble det altså. Gleder meg til innspillingen, osv, osv.

Kjell

Vis vedlegget 1103224
    Gratulerer med flott forsterker. Blir spennende å høre hva du synes etter noen timers bruk.
    Hva fikk deg til å velge Oto fremfor Soro eller andre AN forsterkere? Sikler på en AN forsterker selv.

kjellben

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.11.2004
    Antall liker
    354
    Gratulerer med flott forsterker. Blir spennende å høre hva du synes etter noen timers bruk.
    Hva fikk deg til å velge Oto fremfor Soro eller andre AN forsterkere? Sikler på en AN forsterker selv.
    Hei. Tusen takk. Grunnen til at jeg valgte OTO, er at jeg har et spesielt forhold til EL84 røret. Og så må det være Single Ended, noe AN er best på.

Kjell

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn