Audio Notes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• THinc

Medlem
    Ble medlem
    28.03.2024
    Antall liker
    2
    Sted
    Romerike
    Det blir en AN DAC. Må gjøre litt mer research for å bestemme hvilken modell (kanskje ta en titt i sparegrisen for å matche det mot et realistisk budsjett).

BeetleBug

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Antall liker
    14.380
    Sted
    Sørlandet
    Det blir en AN DAC. Må gjøre litt mer research for å bestemme hvilken modell (kanskje ta en titt i sparegrisen for å matche det mot et realistisk budsjett).
    Hvis det er aktuelt med noe brukt så kjenner jeg til to AN Dac`er som kommer for salg. Og den siste tiden har det også ligget flere ute på finn.no:

https://www.finn.no/recommerce/forsale/item/372913263

https://www.finn.no/recommerce/forsale/item/388185820 (kit)

Ellers er det ganske interessant å lese om erfaringene fra andre AN Dac eiere og streaming av høyoppløste filer. AN Dac`ene med AD1864N takler ikke høyere 18Bit 44.1 / 48 / 96KHz. De rimelige versjonene med TDA1543 nøyer seg med 16 Bit 44.1 / 48 / 96KHz.

THinc

Medlem
    Ble medlem
    28.03.2024
    Antall liker
    2
    Sted
    Romerike
    Takk for tipsene. Jeg tror jeg kommer til å kjøpe ny, for etter det jeg har forstått har utviklingen av DACene til AN gjort noen bra steg de siste årene, som gjør at selv de lavere level modellene kan måle seg mot eldre modeller som gjerne er et eller to level høyere. Jeg er ingen ekspert, men dette er slik jeg har forstått den informasjonen jeg har klart å finne.

Jeg synes også diskusjonen rundt høyoppløste medium er interessant. Det virker som om de som tester (eller eier) en AN DAC finner ut at høyere oppløsning kanskje ikke var den viktigste faktoren for å få den lyden man ønsket seg. Dette er en av de viktigste grunnen til at jeg har lyst til å prøve AN DAC selv.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn