Takk, takk. Var ute etter en litt 70- tidlig 80-tallsaktig stil og da syntes jeg teak passet best. Nydelig tresort. Ingen tvil om det. Og ja - har finert selv.Gratulerer, Kjempe pent klassisk og stilfult.
Har du finere de selv? Skjønner ikke at teak ikke er mere inn og at ikke flere velger denne tresorten, strukturen er jo så rolig og harmonisk.
Hva mener du med dette da? Mange produsenter av volumpotmetre, men kanskje du mener de som passer på et printkort? I så fall hvilken forsterker?Har et lukket noble volumpot i min forsterker, hvis det ikke lar seg rense, er TKD det eneste alternativet?
P1SE er forsterker. Grunnen til at jeg spør er at TKD er ikke billige, og spørsmålet ligger om det er alternativer som er like bra men rimeligere. Har en som skal se på om det lar seg renses om det ikke kan så mente han at TKD var veien å gå.Hva mener du med dette da? Mange produsenter av volumpotmetre, men kanskje du mener de som passer på et printkort? I så fall hvilken forsterker?Har et lukket noble volumpot i min forsterker, hvis det ikke lar seg rense, er TKD det eneste alternativet?
Ja skal ta kontakt om det er behov, han jeg bruker for å se på det skulle se på et viktigere problem i forsterkeren aller først.Ja, da skjønner jeg. Tror nok jeg ville gått for TKD jeg også. Har forresten flere 100kohms TKD volumpotmetre liggende (både lett brukt og ubrukt). Gi meg en personlig melding hvis det skulle oppstå et behov. Kanskje du har en eller annen hifi-tingest, kondensator, rør eller ett eller annet som jeg kan få i bytte?
Når du vrir på et Tkd poteter, så får du feelgoodfølelse.Har et lukket noble volumpot i min forsterker, hvis det ikke lar seg rense, er TKD det eneste alternativet?
Hejsa... Jeg ved ikke om i kan forstå dansk
Jeg har et sæt AN-E SPe den nyere udgave med birke-kryds træ.. Jeg har det problem at jeg ikke kan få enhederne ud da jeg har nogle sølv diskanter jeg gerne vil have smidt i... Enhederne sætter virkelig godt fast og de rokker sig næsten ikke og tør ikke bruge for meget fysisk kraft for at få dem ud... Nogle tips til hvordan jeg kan få enhederne/diskanten ud?
Tusind tak for tippet det virkede vildt godt... der var brugt overdrevet meget bluetack imellem enhederne... Vil lige høre om der er nogen der ved hvor stor forskel der er på SPKR-031 (kobberspole) og SPKR-032 (sølvspole) diskanterne.. får man flere detaljer frem ? Jeg har et sæt AN-E SPeBruk en "vinåpner" av den gamle typen. Skru forsiktig ned i det ene hullet og lirke opp. Elementene er festet med noe "guffe" som gjør at de sitter litt.
Selv måtte jeg varme opp med en hårføner først før jeg gjorde det.
Se også denne tråden
http://www.hifisentralen.no/forumet...elp-til-fa-ut-element-av-en-audio-note-e.html
Hvilke kondensatorer er det den der bruker i strømforsyningskortet?Hadde vært moro å forsøkt seg på en klone av line-utgaven av OTO SE. Ettersom den nyeste utgaven bare bruker 6 rør så har jo konstruksjonen blitt noe enklere enn den tidligere modellen som hadde et 12au7-rør som inngang og 12au7 i SRPP som driver. Feedback-kretsløpet blir riktignok en utfordring, men kanskje det kan være mulig å lese noe ut fra bildene?
Gode råd mottas med takk.
Åja trodde det var dine bilder.Helsikken om jeg vet, men tror ikke det er noen dyre "boutique"-kondensatorer akkurat.
Det fungerer helt glimrende. Det er bare å google litt også så ser du det er en match made in heaven . AN-J er en lettere last en AN-E selv om følsomheten på AN-E er høyere. Derfor er det mer en nok krefter i oto'en på AN-J. Jeg valgte J over E når jeg kjøpte dem nye grunnet de står i ett rom i underkant av 20 kvm. Men de kunne også hatt opp til 30-40 kvm føles det ut som.Takk for tipset! Jeg skal kikke.
Hvordan synes du forresten at Oto'en fungerer til AN-J høyttalerne som du har? Har du prøvd andre forsterkere på disse høyttalerne?
Hei! Jeg har en AI S-1000 som også er lik AN sin (med sølvspoler). Mener å huske at inngangsimpedansen på den jeg har er 3 eller 12 ohm (Lav og høy). Dessverre passer den da ikke til min nåværende pu som spiller best ved 200 ohm. Har søkt nettet rundt, men har ikke funnet noe omkring fargekoder som indikerer inngangsimpedansen.Audio Note S1 mc trafo har merket trafo med Orange farge på toppen av huset , sier fargekoden noen om spec på trafo ?
Lurer litt da jeg har en Audio Innovations 800 trafo ( grønn skrift på front ) som er helt lik bygget opp .
Vis vedlegget 315387
Mvh
Lars
Oppgraderte fra Rega Brio R til P1 SE og jeg var også overrasket hvor utrolig like de var i lyden, men P1 SE var morsommer og drev Klipsch Heresy III mye mye mye bedre etter at jeg hadde byttet litt frem og tilbake.Det fungerer helt glimrende. Det er bare å google litt også så ser du det er en match made in heaven . AN-J er en lettere last en AN-E selv om følsomheten på AN-E er høyere. Derfor er det mer en nok krefter i oto'en på AN-J. Jeg valgte J over E når jeg kjøpte dem nye grunnet de står i ett rom i underkant av 20 kvm. Men de kunne også hatt opp til 30-40 kvm føles det ut som.Takk for tipset! Jeg skal kikke.
Hvordan synes du forresten at Oto'en fungerer til AN-J høyttalerne som du har? Har du prøvd andre forsterkere på disse høyttalerne?
Av andre forsterkere har jeg kun prøvd Hegel H200, EC AW 70 og Rega Brio-R da jeg er eier av disse også. Hegel var som forventet tynn suppe på AN, ikke bra . Rega Brio-R er en meget god match og ikke så veldig langt fra OTO faktisk, bruker den til daglig bruk, men kobler over til OTO om det skal lyttes om kvelden. Litt utrolig mtp jeg gav 4000 kr på tilbud for denne forsterekeren. EC AW 70 ble litt slørete og ikke like "gjennomsiktig" for å bruke en ligning, men bedre en H200 på høytallerene.
Anbefaler Rega Brio R dersom noen er på jakt etter en billig forsterkere til AN, men OTO SE er bedre, enda mer musikalsk og åpnere.
12 Ohm`s inngangen skulle vel passe bra til ATèn din? Husk det er forskjell når du bruker trafo og annen step-up.Hei! Jeg har en AI S-1000 som også er lik AN sin (med sølvspoler). Mener å huske at inngangsimpedansen på den jeg har er 3 eller 12 ohm (Lav og høy). Dessverre passer den da ikke til min nåværende pu som spiller best ved 200 ohm. Har søkt nettet rundt, men har ikke funnet noe omkring fargekoder som indikerer inngangsimpedansen.Audio Note S1 mc trafo har merket trafo med Orange farge på toppen av huset , sier fargekoden noen om spec på trafo ?
Lurer litt da jeg har en Audio Innovations 800 trafo ( grønn skrift på front ) som er helt lik bygget opp .
Vis vedlegget 315387
Mvh
Lars
Takker for innspill, men matchen mellom ATEV33 og S-1000 dreper all dynamikk. PU'en låter bedre med en AT-630 trafo.....og S-1000 låter knall med en annen PU, f.eks Denon og Ortofon.12 Ohm`s inngangen skulle vel passe bra til ATèn din? Husk det er forskjell når du bruker trafo og annen step-up.Hei! Jeg har en AI S-1000 som også er lik AN sin (med sølvspoler). Mener å huske at inngangsimpedansen på den jeg har er 3 eller 12 ohm (Lav og høy). Dessverre passer den da ikke til min nåværende pu som spiller best ved 200 ohm. Har søkt nettet rundt, men har ikke funnet noe omkring fargekoder som indikerer inngangsimpedansen.Audio Note S1 mc trafo har merket trafo med Orange farge på toppen av huset , sier fargekoden noen om spec på trafo ?
Lurer litt da jeg har en Audio Innovations 800 trafo ( grønn skrift på front ) som er helt lik bygget opp .
Vis vedlegget 315387
Mvh
Lars
Mvh.
Bakgrunnen for spørsmålet mitt var jeg har laget et klone av AN-J som jeg bruker på AN kits L4i. Sistnevnte er jo en push-pull forsterker og da tenkte jeg som så at denne kanskje var mindre optimal enn en SE forsterker, men siden Rega'en fungerer så bra som den åpenbart gjør hos deg så spiller det vel kanskje ikke så stor rolle om en bruker PP eller SE.Det fungerer helt glimrende. Det er bare å google litt også så ser du det er en match made in heaven . AN-J er en lettere last en AN-E selv om følsomheten på AN-E er høyere. Derfor er det mer en nok krefter i oto'en på AN-J. Jeg valgte J over E når jeg kjøpte dem nye grunnet de står i ett rom i underkant av 20 kvm. Men de kunne også hatt opp til 30-40 kvm føles det ut som.Takk for tipset! Jeg skal kikke.
Hvordan synes du forresten at Oto'en fungerer til AN-J høyttalerne som du har? Har du prøvd andre forsterkere på disse høyttalerne?
Av andre forsterkere har jeg kun prøvd Hegel H200, EC AW 70 og Rega Brio-R da jeg er eier av disse også. Hegel var som forventet tynn suppe på AN, ikke bra . Rega Brio-R er en meget god match og ikke så veldig langt fra OTO faktisk, bruker den til daglig bruk, men kobler over til OTO om det skal lyttes om kvelden. Litt utrolig mtp jeg gav 4000 kr på tilbud for denne forsterekeren. EC AW 70 ble litt slørete og ikke like "gjennomsiktig" for å bruke en ligning, men bedre en H200 på høytallerene.
Anbefaler Rega Brio R dersom noen er på jakt etter en billig forsterkere til AN, men OTO SE er bedre, enda mer musikalsk og åpnere.
Mange muligheter.Ja, en versjon uten global feedback hadde sikkert ikke vært så dumt, men så var det det å få det til da. Triodene inni 12ax7-rørene er ikke koblet i parallell på den gamle phonoutgaven i hvertfall, men de kan jo kanskje være det nå, evt. på linjeutgaven. Det skjer ingenting med gainen når en parallellkobler.
12ax7 har en forsterkning som er litt i voldsomste laget ja - spesielt uten global feedback. Almarro har forresten en enkel EL84-forsterker 6moons audio reviews: Almarro A205A MkII som bruker 12ax7 så ett eller annet bra må det vel være med røret med tanke på hvor god testen i 6moons er.
Personlig hadde jeg gjerne sett at det ble brukt et rør med lavere gain slik som f.eks. 6072. Kanskje jeg burde kopiere utgangstrinnet fra OTO og finne på noe smart selv i inngangen?
Min første AN var faktisk en slik fabrikkbygget pre, den hadde et linjekort med 2x12AU7, altså mer lik en kit-pre enn den fabrikkbygde M2 som er vanlig nå. Min fikk etterhvert nytt linjekort med 2x6922rør, men beholdt strømforsyningen med et gammelt russisk likeretter-rør, om jeg ikke husker helt feil. Hvor fikk du tak i den, Trosse1?Har forresten aldri sett en AN pre med inngangene på siden før.