Audio notes venner
Ville bare komme med en liten oppdatering på de monoblokkene som jeg kjøpte via Upgrade Audio.Frem til nå har jeg vert veldig tvil og noen har sikkert fått med seg at jeg luftet en annonse et par ganger
,og grunnen er at jeg har vert usikker på om kanskje paralell 300B er et for stort kompromiss i forhold til klarhet,mot kun et 300B i utgangen.Jeg har hele tiden hørt at her er et kjempepotensiale i denne enkle konstruksjonen med forsterkning i kun 2 ledd og med gode driver/interstage og utgangstrafoer,men frem til nå har jeg trodd at paralell medfører en tydelig difushet som jeg kanskje ikke vil velge vekk i bytte mot mer krefter og trøkk.Som Peter Qvortrup sier så er det igrunnen snakk om å gjøre de rette kompromissene,for kompromiss støter en på hele veien uansett selv når forsterkeren koster 1 million og består av 500kg ultrasjeldent sølv ,ulovlig radioaktivt kjernemateriale i trafoene og hasjmembraner i høytalerene ;D
Peter har også sagt at jeg må vere veldig forsiktig med å dra forhastede konklusjoner før C-kjerne trafoene har fått gått seg til,og det blir snakket om godt over 500 timer før de virkelig begynner å slippe, og faktisk ble det nemnt mellom 700-1000 timer,og at den klarhet jeg har savnet er noe som vil komme i mye større grad.
Vel,igjen ser det ut som jeg må gi Peter rett,og mine har vel kanskje ikke mer enn ca 300 timer,men siste uken har det definitivt begynt å skje ting som begynner å distansere denne konstruksjonen fra mine tidligere favoritter.
Med tanke på hvor mye ting har forandret seg kun de 2 siste dagene her så er det for tidlig å prøve beskrive lyden,men det spiller ivertfall nå med en herlig autoritet,naturlig klang,naturlig dynamikk og utrolig musikalsk( joda,forslitt utrykk,men ikke av de verste en kan bruke synst jeg
) ,og det medfører igjen det kunststykket fra AN som jeg har hørt så ofte før at selv om det er mer avslørende så har jeg likevel enda større MUSIKALSK glede av ALLE innspillinger !
Tror nok også at det betyr at det folket hørte hos Upgrade på messa har mye høyere potensiale enn det som kom frem der!
Mvh
Rune