Vi tar med et balltre neste gang vi skal ut med Peter på middag... Jeg holder , og du .. Nei, prisene er hva de er.. Stuff of legendes and lost worlds.. Kanskje også "words" når en ser lenger opp i hierarkiet..Er jo prisnivået som er nedsiden med AN...
Jeg har bestemt meg for en langsiktig spareplan til en DAC 2.1X Signature, til tross for at jeg har en absolutt strålende DAC allerede. Sånn er'e å være junkie.
Problemet er at det er som å skyte på bevegelig mål, jeg er usikker på hva som stiger raskest, sparekontoen eller prisen....
Selge den til meg da?Jeg har en AN Dac3 Sr. nr 115 som samler støv - har sluttet å bruke digitalekilder. Er den fremdeles kurant som dac i disse hi res tider? Eller bare avleggs skrap? Kan den oppdateres? Råd søkes.
Er omtrent der de har ligget, de jeg har sett.Har en brukt DAC 3.1 x balanced på handa for 3000 euro fra utlandet.. Er det en grei pris med tanke på at det kommer på ca 40000 med moms og frakt? Enheten er i topp stand.
Hvor mange runder er det rundt Bislett ?? ...Spørs jo helt på tilstand, hva som sitter i den av trafoer, rør etc.. Få noen bilder og legg ut, så ser en fort om det er genuint noe å satse på..Har en brukt DAC 3.1 x balanced på handa for 3000 euro fra utlandet.. Er det en grei pris med tanke på at det kommer på ca 40000 med moms og frakt? Enheten er i topp stand.
Ba han om mer detaljert info om de tingene du nevner og flere bilder. https://hifi.nl/tweedehands/10046638/Audio-Note-Dac-3.1-x-Balanced.htmlHvor mange runder er det rundt Bislett ?? ...Spørs jo helt på tilstand, hva som sitter i den av trafoer, rør etc.. Få noen bilder og legg ut, så ser en fort om det er genuint noe å satse på..
Enig, synes prisen var litt drøy her for en helt standard boks.Den er fra 2005 og AN gjør rett som det er forbedringer på produktene sine uten å "skryte" så mye av det. 40k for en 15 år gammel dac ville jeg vært skeptisk til. Ha is i magen, plutselig kommer det noe interessant på børsen her i Noreg. Bruktprisen er som regel best her selv om AN har en tendens til holde seg godt i pris.
I denne tiden har det vært utvikling på pcb, interstage, PSU etc.
Husker ikke hva Akustisk Bureau solgte de for i den tiden men kan ikke tenke meg det var så ufattelig mye over 50k?
Tusen takk for god input! Da sitter jeg på gjerdet inntil videre . Vurderer Veridian Sirius også.. Den er vel ikke så veldig langt bak 3.1 vil jeg tro. Eventuelt gå for en ny Audio Note Zero 0.1x for å komme i gang med en budsjettvennlig introduksjon av Audio Note i mitt system.Den er fra 2005 og AN gjør rett som det er forbedringer på produktene sine uten å "skryte" så mye av det. 40k for en 15 år gammel dac ville jeg vært skeptisk til. Ha is i magen, plutselig kommer det noe interessant på børsen her i Noreg. Bruktprisen er som regel best her selv om AN har en tendens til holde seg godt i pris.
I denne tiden har det vært utvikling på pcb, interstage, PSU etc.
Husker ikke hva Akustisk Bureau solgte de for i den tiden men kan ikke tenke meg det var så ufattelig mye over 50k?
Her er litt mer info:Enig, synes prisen var litt drøy her for en helt standard boks.
Markedet for å finne en slik er nok begrenset. Men et par rør gjør ikke all verden. Trafoene koster litt +++.. Nei, fortsatt dyr.Her er litt mer info:
Hi Sigurd,
This is an original Audio Note, no kit!
It is only one year in use, i bought it new in the box (new old stock)
I have recently replaced The tubes with The best tubes available.
Two Philips NOS (1960) and a Bendix stuurbuis.
Bendix is the top and hard to find.
I will give you also The original tubes.
Endrer det ditt synspunkt?
Solide saker! Hvordan låter de sammenlignet med P2SE?
De er ikke mine!! Særdeles vennlig utlånt av Veleik.Grattis!
Imponerende hva du kommer over av AN godis
Uansett hvor bra de er, vil det ikke overraske meg mye om de også viser hvor mye godlyd som faktisk bor i P2 SE Signature...!Solide saker! Hvordan låter de sammenlignet med P2SE?
Jeg er ikke helt ferdig konkludert ennå. Men her er noen inntrykk så langt. Da jeg hørte dem første gang i går, var det også første gang jeg hørte 300b. Umiddelbart var det en solid wow-effekt med den magiske mellomtonen. Litt utypisk 300b etter hva jeg har forstått, var at de også ga litt mer i bunnen enn P2SE Sig, litt mer «trøkk» liksom. Opplever også en solid definisjon av plassering i stereobildet, kanskje naturlig med monoblokker kontra stereoeffekt. Men, etter å ha lyttet mer, savner jeg oppløstheten og raffinementet i toppen. Det gir seg utslag i mindre tre-dimensjonalitet, mindre dybde og rom. Lydbildet blir litt flatere, rett og slett, hvis dette gir mening. Mer konkret handler det nok om en ganske magisk oppløsthet i toppen i P2SE Sig. Så, Håkon var nok ikke så langt unna sannheten i sin prediksjonSolide saker! Hvordan låter de sammenlignet med P2SE?
Det overlater jeg til Veleik å svare påHvilke rør sitter i Veleik sine?