bevisfrond
Overivrig entusiast
PQ selv fraråder GZ37.
Jeg hqar også hatt veldig gode gamle GE 5u4g
Jeg hqar også hatt veldig gode gamle GE 5u4g
Vet det er litt off-topic her, men hva syns du om Pegasus DACen? Kjører en eldre AN DAC 3.1x i dag men nysgjerrig på hvordan R2R DACene til Musician og Denafrips er i sammenligning.Focal Sopra No2 høytalere. Musician Pegasus R2R DAC, Aries G2 streamer, Anthem STR pre og poweramp. Wireworld Silver eclipse 8 høytaler og signalkabler. Ansuz X Strømkabler og Islo8 Minisub axis strømrenser.
Jeg kan sende den til deg så sender du min til meg. Byttelåne en uke eller to.. Jeg liker Pegasusen svært godt.. Den er veldig oppløst, presis og detaljert. Videre så tegner den opp et stort og ikke minst dypt lydbilde der det er enkelt å plassere instrumenter. Den leverer utrolig bra på vokal også og er knallgod på transienter.. Særs nøgd, men er nyskjerrig på Audio Note DACer.Vet det er litt off-topic her, men hva syns du om Pegasus DACen? Kjører en eldre AN DAC 3.1x i dag men nysgjerrig på hvordan R2R DACene til Musician og Denafrips er i sammenligning.
Spendor A-serieHei,
Jeg jobber med et lite oppsett i stua, basert på Audio Note OTO SE Signature. På den plassen anlegget skal stå, blir AN/E for store og basstunge (har forsøkt). Har også forsøkt med Snell type Q, men med 85-86 dB følsomhet blir de i tyngste laget å drive for OTO. Fikk litt bakoversveis da jeg så de siste prisene på nye AN/K og AN/J; de har virkelig steget i pris de siste årene, og det er lite fristende å kjøpe nye til den prisen.
Er det noen som har tenkt på gode og betalbare alternativer til AN-høyttalere, som kan stå nær bakvegg? Jeg vet at Kudos skal kunne gå, men er litt redd for mye nivå i toppen; liker ikke alt for livlig lyd. Det samme gjelder Klipsch. Forslag til andre alternativer til AN-høyttalere mottas med takk Å be PQ besinne seg og prise høyttalerne mer edruelig, hadde vært det aller beste. Men det fører nok ikke fram...
Helt ufarlig. Det du merker når den begynner å slite, er at den mister kontroll nedover, og dermed maskerer en del. Om du fortsetter å presse på, vil du etter hvert høre tydelig forvrengning, med mye ulyder, spesielt fra basselementet. Snell Q pleier å være lett match. Glem heller ikke at AN har AX og AZ-høyttalere, forresten.Takk for gode råd Håkon! Spendor A4 har jeg hørt, og jeg er enig med deg i at det er en super høyttaler. Tok egentlig for gitt at den var for tungdreven for OTO SE. Ser at den har følsomhet på 86 dB, men at impedansen ikke går lavere enn min. 5,7 ohm. Det betyr jo at den er en lett last strømmessig, og likevel en egnet kandidat
Snell Q har tilsvarende følsomhet som Spendor A4, og jeg regner med at den heller ikke er noen hard strømlast. Jeg finner ingen impedansekurve på Q. Den er oppgitt til nominelt 8 ohm, og jeg regner med at den som liten trykkammer-høyttaler ikke har lav minimumsimpedanse. OTO og Q spiller egentlig ganske fint sammen. Mulig jeg har vært overdrevent forsiktig med å dra på; har aldri hørt tendenser til klipping. Kanskje svaret rett og slett er å slå seg til ro med OTO og Q, og ev. supplere med en aktiv sub?
Helt generelt: Det er vel ikke noen fare for å ødelegge en så effektsvak forsterker som OTO ved å belaste den hardt på høyttalersiden? Siden den er en ren klasse A konstruksjon, blir den jo bare kaldere når den blir hardt belastet. Det som kan ta knekken på små forsterkere som blir for hardt belastet, er vel først og fremst varme?
Hei,
Jeg jobber med et lite oppsett i stua, basert på Audio Note OTO SE Signature. På den plassen anlegget skal stå, blir AN/E for store og basstunge (har forsøkt). Har også forsøkt med Snell type Q, men med 85-86 dB følsomhet blir de i tyngste laget å drive for OTO. Fikk litt bakoversveis da jeg så de siste prisene på nye AN/K og AN/J; de har virkelig steget i pris de siste årene, og det er lite fristende å kjøpe nye til den prisen.
Er det noen som har tenkt på gode og betalbare alternativer til AN-høyttalere, som kan stå nær bakvegg? Jeg vet at Kudos skal kunne gå, men er litt redd for mye nivå i toppen; liker ikke alt for livlig lyd. Det samme gjelder Klipsch. Forslag til andre alternativer til AN-høyttalere mottas med takk Å be PQ besinne seg og prise høyttalerne mer edruelig, hadde vært det aller beste. Men det fører nok ikke fram...
Det stemmer ja.MrGolden: Så snart du nappet ut coax kabelen ble det tyst, ikke sant? Tror vi kan være relativt sikre på at det dreier seg om noe angående det digitale signalet (signalet som kommer fra streamer - kabel - eller noe med digitalkortet på DACen).
Dette er en "greie" med samtlige AN DAC'er.Fått et litt under problem med 3.1x DACen og lurer på om noen har noen innspill.
Har kjørt den fra litt forskjellige kilder stort sett uten problemer. Eneste som av og til har skjedd er at releet får litt hikke når en skrur den på. Dette har kun skjedd med lang coax kabel. Har forstått det slik at det skjer når den ikke greier å låse signalet. Regnet med at med lang kabel så falt gjerne signalstyrken litt. Skrur en den på-av-på så funker ting fint (så dette stod i en ANK DAC manual som løsning og). Rimelig skummel lyd første gang man hører den.
Nå er den av gårde på tur til MrGolden som bruker en Auralic Aries G2. Når han har den plugget i via en kort coax kabel blir releet stående og bytte i hurtig tempo (dvs. det er det jeg tror den gjør, har bare hørt lyden over telefon, men det kommer fra digital-kortet så da virker det sannsynlig). På-av-på hjelper ikke. Napper en ut coax kabelen blir det stille.
Noen som har noen tanker om løsning? Det er jo mulig den har fått seg en gjennomgang under transport, men holder en knapp på at det er det samme som tidvis har skjedd her.
Mulig ikke? Derav spørsmålet. Min forståelse var at BNC kontaktene sørger for at man får 75 ohm, mens med RCA blir det litt så som så. Om det har noe som helst med problemet å gjøre aner jeg ikke, men det virker gjerne som AN DACene har en lavere toleranse på digitalsignalet enn mye annet.Kvad skrev: - om de har brukt BNC>BNC kabel? Der har man vel noe større kontroll på signalet enn med RCA pluggene?
Har man det !...
Dessverre ikke noen balansert inngang på denne DACen.Vet ikke om du har mulighet til å kjøre med balansert drift(?), Kvad. I så fall kan det være verdt et forsøk.
Fungerer smekkfint her i gården.
Det gleder meg også, mongo Takk for hyggelig handel!Godt å høre at du er fornøyd med AN Dac3 , det gleder meg at den har havnet hos en AN entusiast!