Audio Notes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.437
    Antall liker
    12.544
    Sted
    Sørlandet
    Noen liker musikken sin presentert på den måten, -BB-, og jeg undrer meg ofte over hvorfor dette ser ut til å være så vanskelig for deg å akseptere?

    Men det er uansett plass til oss alle her.
    Det er ikke vanskelig for meg å akseptere. Jeg har forlengst sluttet å la meg forundre av folks betalingsvilje og spesielt så når det kommer til livsstilsprodukter.

    Selv spiller jeg på R2R, rør og tynnkabinetter. All inclusive!

    -BB-
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.881
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Det er ikke vanskelig for meg å akseptere. Jeg har forlengst sluttet å la meg forundre av folks betalingsvilje og spesielt så når det kommer til livsstilsprodukter.

    Selv spiller jeg på R2R, rør og tynnkabinetter. All inclusive!

    -BB-
    Du har selvsagt lyttet til en del Audio Note produkter?
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ikke vær så defensive Håkon og Atle.. AN produkter står godt på egne ben for de som tør å ha meninger på egen hånd :). La nå julefreden senke seg og Håkon få sin amp. Bilder og noen ord, gleder meg til å se det :)
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.881
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Ikke vær så defensive Håkon og Atle.. AN produkter står godt på egne ben for de som tør å ha meninger på egen hånd :). La nå julefreden senke seg og Håkon få sin amp. Bilder og noen ord, gleder meg til å se det :)
    Jeg ville nå sagt at vi er offensive :D

    EDIT: jeg skjønner bare ikke hvorfor folk her på sentralen absolutt skal snakke ned produkter som andre er begeistret for, om man ikke er det selv. En vennetråd, liksom...hva i all verden er poenget med å være med i en vennetråd, bare for å komme med dårlig skjulte stikk mot produktene? Minner meg nesten om en slags misunnelse.
     

    GisleB

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.08.2007
    Innlegg
    436
    Antall liker
    79
    Må si da jeg var mest aktiv (ca 10-12 år siden) og anskaffet meg AN synes jeg level 2 AN gav mest for pengene mtp hvilken lyd jeg foretrakk. Det ble som en allrounder jeg følte var god nok på det meste, der mange andre falt igjennom/ble kjedelige på visse ting.

    Lyttet til veldig mye og hadde også en del forskjellig i eierskap i de tidene og tiden før. Har tidligere kommentert at jeg synes produktene kanskje har steget litt vel mye i pris de siste årene dog. Såvidt jeg vet er det ikke noe forskjell på dagens modeller og de jeg selv har (gitt de er samme modell). Hemp elementet kunne jeg fått for ett par høvdinger ekstra, men valgte papir av litt forskjellige grunner, dette går det jo selvfølgelig an å bytte til om man ønsker..
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.187
    Torget vurderinger
    2
    Det er ikke vanskelig for meg å akseptere. Jeg har forlengst sluttet å la meg forundre av folks betalingsvilje og spesielt så når det kommer til livsstilsprodukter.

    Selv spiller jeg på R2R, rør og tynnkabinetter. All inclusive!

    -BB-
    Nettopp! Og du har selv skrytt av f.eks. Spec, som "lider under" lignende problematikk som Audio Note; nemlig at musikkopplevelsen er viktigere enn måledata.

    Med dette i minnet, undrer det meg at du stadig føler for å sende stikk i retning av Audio Note. Vi som velger å bruke våre surt oppsparte midler på disse "livsstilsproduktene" vet forbanna godt hva vi gjør, skjønner du.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.187
    Torget vurderinger
    2
    Ikke vær så defensive Håkon og Atle.. AN produkter står godt på egne ben for de som tør å ha meninger på egen hånd :). La nå julefreden senke seg og Håkon få sin amp. Bilder og noen ord, gleder meg til å se det :)
    Hm. Med ovenstående innlegg, ser det ut til at jeg ikke var klar for julefred helt enda. :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.376
    Antall liker
    63.367
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hm. Med ovenstående innlegg, ser det ut til at jeg ikke var klar for julefred helt enda. :)
    Jeg skraper vilt på min Flax julekalender i håp om en gang å bli AN eier, men du vet Håkhaugen, det er sikkert ikke i Peters ånd å stryke medhårs hele tiden 😎😄.........men i motsetning til mange av de som kommenterer virker ikke Peter å være en mann med hakk i platen 😊
     

    TomVen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.01.2008
    Innlegg
    482
    Antall liker
    459
    Sted
    Jar
    Det er ikke så rart at det blir stor interesse for nyere AN/J når de blir lagt ut for salg. I mindre og mellomstore rom er det lett å oppnå kjempelyd med disse. De er lettere å drive enn AN/E, og stiller mindre krav til forsterkeren. De er riktignok mindre følsomme enn E, men impedansen gjør ikke samme dykk som i E. Med en OTO eller annen moderat forsterker, oppnår man en lyd som gjør det vanskelig å forstå hva man skal med noe mer. Når nyprisen har steget til over 60k for en slik utgave og de nesten aldri er til salgs, er det lett å forstå at mange henger seg på🙂
     

    GisleB

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.08.2007
    Innlegg
    436
    Antall liker
    79
    Da har jeg lagt ut annonse gitt... Jeg kan ikke låve den står for alltid, jeg er blitt veldig glad i dette systemet og blir faktisk ikke lei meg om ingen vil kjøpe :). Kona var heller ikke veldig glad i valget mitt etter en Trygve Skaug konsert på NRK i går.

    Men det er nå engang slik at musikk for min del nå stort sett blir på hodet mens jeg holder på med andre ting.
     

    GisleB

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.08.2007
    Innlegg
    436
    Antall liker
    79
    Der var alt solgt gitt, og jeg regner med dere finner ut hvem det var ettervært:). Like greit at det gikk fort, føles litt som om når man skal dra av tape som er klistret til hårene... Greit å få det overstått fort.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Der var alt solgt gitt, og jeg regner med dere finner ut hvem det hva ettervært:). Like greit at det gikk fort, føles litt som om når man skal dra av tape som er klistret til hårene... Greit å få det overstått fort.
    Gratulerer / kondolerer... Håper angeren ikke blir for stor.. :)
     

    GisleB

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.08.2007
    Innlegg
    436
    Antall liker
    79
    Det gjør faktisk litt vondt å se de bare stå der hver dag også. Er merkelig hvordan anlegg kan skape så mye eier-glede. Er ikke uten grunn "Audiofil" er blitt ett ord som brukes i hverdagen.
     

    Kvad

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    77
    Antall liker
    66
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    3
    Lusket rundt i kulissene her og tenkte at de der forsvinner nok lenge før jeg får snudd meg, men godt med hell denne gangen : )
    Blir transport til Bergen via et familiemedlem i romjulen.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Lusket rundt i kulissene her og tenkte at de der forsvinner nok lenge før jeg får snudd meg, men godt med hell denne gangen : )
    Blir transport til Bergen via et familiemedlem i romjulen.
    Gratulerer :)
     

    GisleB

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.08.2007
    Innlegg
    436
    Antall liker
    79
    Da har jeg dratt ned anlegg nr. 2 til stua og gjort ting klar for henting. Det låter jo "pent nok" med Hegel H200, Parasound Zdac og XTZ 99.26 mk2, men sjela er borte, det må sies. Stort sett brukes jo anlegget nå til kinolyd for barnefilmer, så jeg får trøste meg med det. :)
     
    Sist redigert:

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Lusket rundt i kulissene her og tenkte at de der forsvinner nok lenge før jeg får snudd meg, men godt med hell denne gangen : )
    Blir transport til Bergen via et familiemedlem i romjulen.
    Gratulerer 😊
     

    Kvad

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    77
    Antall liker
    66
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    3
    Takker alle sammen! Det ble en litt større julepresang til meg selv enn hva jeg så for meg, men var ikke til å unngå 😬
    Gleder meg veldig til å prøve full stack med Audio Note for å se om synergien sparker til.
     

    GisleB

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.08.2007
    Innlegg
    436
    Antall liker
    79
    Takker alle sammen! Det ble en litt større julepresang til meg selv enn hva jeg så for meg, men var ikke til å unngå 😬
    Gleder meg veldig til å prøve full stack med Audio Note for å se om synergien sparker til.
    Jeg håper i det lengste på ett bilde når alt er kommet på plass, opp til deg selvfølgelig, men alltid gøy å se ett AN oppsett i forskjellige stuer :).
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Grattis Kvad !
    Det der vil jeg påstå var et meget godt kjøp.

    Den Oto'en lurer jeg på om jeg har eid engang...Var det du som kjøpte den av meg Gisle?
    Oto er en skikkelig musikalsk godbit. Gjør så mye rett.
     

    GisleB

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.08.2007
    Innlegg
    436
    Antall liker
    79
    Grattis Kvad !
    Det der vil jeg påstå var et meget godt kjøp.

    Den Oto'en lurer jeg på om jeg har eid engang...Var det du som kjøpte den av meg Gisle?
    Oto er en skikkelig musikalsk godbit. Gjør så mye rett.
    Jeg husker ikke helt. Lurer på om ikke du sa det samme sist også (når jeg kjøpte den), så kan muligens være en mellom-mann her? Men jeg husker altså ikke.

    Skjønner meg ikke helt på inboksen her for tiden. Jeg har alt jeg har skrevet, men det er kun monologer, alle "svar" er forsvunnet fra den tiden :).
     

    Kvad

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    77
    Antall liker
    66
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    3
    Jeg håper i det lengste på ett bilde når alt er kommet på plass, opp til deg selvfølgelig, men alltid gøy å se ett AN oppsett i forskjellige stuer :).
    Det må vi da vel kunne fikse! Litt usikker på om det er stuen de ender opp i, eller om kontoret i kjelleren må ommøbleres litt for en dedikert lyttekrok. Uansett, skal få slengt opp et bilde når det er noenlunde presentabelt.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Jeg husker ikke helt. Lurer på om ikke du sa det samme sist også (når jeg kjøpte den), så kan muligens være en mellom-mann her? Men jeg husker altså ikke.

    Skjønner meg ikke helt på inboksen her for tiden. Jeg har alt jeg har skrevet, men det er kun monologer, alle "svar" er forsvunnet fra den tiden :).
    Husker ikke jeg heller:)
    Har den fjernkontroll?
    Det hadde den jeg hadde.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.187
    Torget vurderinger
    2
    Husker ikke jeg heller:)
    Har den fjernkontroll?
    Det hadde den jeg hadde.
    Oto med fjernkontroll...? Da lurer jeg på om den ble solgt av undertegnede i Fryd Hi-Fi første gang, og at fjernstyrt volum ble installert på ny forsterker etter bestilling fra kunden. Roar Malmin installerte fjernstyrt volumpot på den.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Når den blir pakket opp. Det er ikke jul enda, og jeg er så innmari barnslig. Kan godt ta et bilde av esken, ved siden av en fyrstikkeske, så du får se størrelsesforholdet :)
    Må være en egnet cd må vite.. Den barnlige glede skal en ta godt vare på :)
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.187
    Torget vurderinger
    2
    Noe sier meg at lydbloggen muligens åpner igjen :)
    Det anbefales ikke at du holder pusten i påvente av at noe sånt skulle skje. Om noe så dumt og arbeidskrevende skulle gjenoppstå, måtte jeg nok ha satt opp noen ganske klare stolper så folk kunne begripe at dette IKKE UNDER NOEN OMSTENDIGHET representerer annet enn en entusiast som forteller om livet sitt. :D
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn