Audio Notes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• kjellben

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.11.2004
    Antall liker
    313
    Håper ingen misforstår meg. Klipsch er meget meget gode høyttalere både i hensyn til spesiellt dynamikk og mye annet. Og til rock og annen populær musikk, så må AN gjemme seg om ikke helt bort, men "stå i skammekroken" en god stund i hver fall. Hadde jeg spillt mest rock og populærmusikk, så hadde Klipsch La Scala vært i min stue nå.

Mvh Palle

O.J.B

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.11.2004
    Antall liker
    2
    Hmm!?

Her svinger det iallefall helt sinnsykt på rock med AN-E iallefall, er bare å dra på alt du nesten orker, og skal love deg det trøkker ganske så godt og spiller BRA!

På tung dynamisk musikk, og den musikken kjærringa spiller (rap og techno ???) er RF-63 bedre! Da kan man dra på mer før ampene blir tungpusta!

MVH
    Ole

kjellben

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.11.2004
    Antall liker
    313
    Borgenvik, jeg tror du og jeg er enige om at det finnes bare to typer stereoanlegg; Audio Note, også alle de andre ;D

Mvh Palle

O.J.B

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.11.2004
    Antall liker
    2
    Palle skrev:
    Borgenvik, jeg tror du og jeg er enige om at det finnes bare to typer stereoanlegg; Audio Note, også alle de andre ;D

Mvh Palle
    Etter mine preferanser, og hvordan JEG ønsker at lyden skal være, er nok AN det beste jeg kan ha i stua tror jeg. :)

MVH
    Ole

scaniagutten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Antall liker
    576
    Torget vurderinger
    46
    Hei. Hvem selger AN i Norge? Vurderer en AN M1 Phono. Noen som evt. vet hva den koster?

Mvh. Morten

scaniagutten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Antall liker
    576
    Torget vurderinger
    46
    Takk og takk for svar. Noen som har erfaring med L2 kitet fra Upgrade?
    Morten.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    scaniagutten skrev:
    Takk og takk for svar. Noen som har erfaring med L2 kitet fra Upgrade?
    Morten.
    Bare sånn for ordens skyld; Audiocompaniet selger ferdige AN produkter og Upgrade Audio selger AN kit.

Har min andre M2 stående her nå, den første var en M2 line. Den som står i racket nå er en M2 Phono.
    L2 har jeg kun hatt på lån en veldig kort time ;) Låt ikke dårlig den ikke.

Det ramler nok innom, ganske snart, noen L2 eiere :)
    Velkommen til forumet og ikke minst AN's venner.

/jan

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    scaniagutten skrev:
    Hei. Hvem selger AN i Norge? Vurderer en AN M1 Phono. Noen som evt. vet hva den koster?

Mvh. Morten
    M1 phono koster 14 k og selges hos audiokompaniet , adressen er Darresgt 2 Oslo.

Det finnes også Byggesett og få kjøpt....disse selges hos upgrade audio....Byggesettene fra audionote kommer visstnok nå fra Canada , uten at det trenger å bety noe negativt.

Sakene fra Audiokompaniet er fra England.(regn med litt bestillingstid).....

Det blir vel valgets kval...men skal du ha silver front må du nok velge ting fra UK...dersom du ikke lager en front selv naturligvis....Kit ene leveres med sorte fronter alle sammen etter hva jeg har fått med meg...Jeg har forespurt på sølvfronter men det går ikke å få.

En fellesnevner er uansett golyd ;D

Espen

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    En annen skål i an varene.....

Dette med dac...For å sondere dette unike store omfanget av an dac er kunne jeg trenge noen retningslinjer og tenketid,......jeg holdt engang på å kjøpe en 1,1x cd spiller , som jeg likte svært godt , og nå lurer jeg litt(det har jeg gjort lenge) på dac fra non-oversamplingsekspertisen ;D audionote.

Jeg vil ha :

Dynamikk , og det skal spille "utpå fløyene" med det mener jeg flott klang....er ikke så opptatt av at det skal spille så hi-fi riktig , men ha en ok bassgjengivelse....

om noen har hørt 1,1x vet dere hva jeg mener.....

Pris : opp til 15k gjerne billigere....

byggesett eller ferdig.....

Er det noe hold i at dac er uten trafoer spiller bedre på dynamikk enn dac med( alle audionote og innenfor prisklassen)?

Det er ikke interessant med noe andre produkter enn fra AN , men jeg syntes det er så jævlig vanskelig å velge , så om noen kan komme med noen retningstråder hadde dette vært av interesse.....å høre på blir jo ikke mulig....

Det eneste jeg er sikker på er at så lenge det er an saker spiller det nok bra... :D

Mvh ES

Ludo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    868
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Jeg bruker en AN DAC 2.1 med 12AU7 bestykket utgangskort. Det er i mine ører mer musikalsk enn 6922 og med riktige rør spiller det godt utpå fløyene. Jeg bygget min DAC i som KIT1.1 først i stort chassis, deretter oppgraderte jeg til M2-power som er samme typen som står i KIT2.1. Fungerer meget godt og skal absolutt være tilgjengelig som kit til under 15k. Sjekk med Upgrade Audio, de har kunnskapen til å sette sammen riktig kit for deg ;)

Ø

ØivindJ

Gjest
    Har UA den "1.1x sign pluss" dacen lengere?

Står ikke på sidene dems lenger, men du kan jo høre med dem, ssm.

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Årsaken til denne gnaålinga om disse dac ene er min uviten...men vinten om hva jeg vil høre :D....det enkleste hadde vært å handla en- en en x ;D...men det finnes ting som pc basert avspilling og mye annet snacks...derfor er dac gunstig.

1,1x signature kan være noe fra uk-.------ellers er jo fordelen med tweaking tilstede på byggedacene.....men må vinke farvel til sølvfront...dette er ikke noe big deal , når jeg kan lege fronten selv....

Kanske det er mulig å høre ett par forskjellige hos UA...og ett par hos A-C når rommet til sigende er oppe å går utpå våren....

eller bare klinke til på en som en skjelden gang kommer på Børsen!

BHO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    ssm skrev:
    En annen skål i an varene.....

Dette med dac...For å sondere dette unike store omfanget av an dac er kunne jeg trenge noen retningslinjer og tenketid,......jeg holdt engang på å kjøpe en 1,1x cd spiller , som jeg likte svært godt , og nå lurer jeg litt(det har jeg gjort lenge) på dac fra non-oversamplingsekspertisen ;D audionote.

Jeg vil ha :

Dynamikk , og det skal spille "utpå fløyene" med det mener jeg flott klang....er ikke så opptatt av at det skal spille så hi-fi riktig , men ha en ok bassgjengivelse....

om noen har hørt 1,1x vet dere hva jeg mener.....

Pris : opp til 15k gjerne billigere....

byggesett eller ferdig.....

Er det noe hold i at dac er uten trafoer spiller bedre på dynamikk enn dac med( alle audionote og innenfor prisklassen)?

Det er ikke interessant med noe andre produkter enn fra AN , men jeg syntes det er så jævlig vanskelig å velge , så om noen kan komme med noen retningstråder hadde dette vært av interesse.....å høre på blir jo ikke mulig....

Det eneste jeg er sikker på er at så lenge det er an saker spiller det nok bra... :D

Mvh ES

Bygg sjøl ;) ikke no å lure på.
    Bygg med M2 strømforsyning og signatur dig. kort, og du har mange muligheter ang. hva du vil bruke som utgangstrinn.....både med og uten trafoer. 8)

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Ja BHO som du sier , det er enklere å fikle seg fram mot golyden med byggedac enn med ferdig...

Er nok en stor sannsynlighet or at det blir byggesett akkurat på dac en ja....

takk for tipser...ES

BHO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Det er ikke nødvendigvis pga. lyden du bør bygge sjøl (UK AN spiller riktig så bra det), men det er liksom litt greiere å modde, bygge om, og fikle med det en har bygd sjøl.
    Modda orginalkomponenter stiger sjelden i verdi, om en skulle ønske å selge. ;)

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    DEt har du sannelig rett i...og med alle de mulighetene det er med byggedac ene er sannsynligheten ganske stor for at man neppe trenger å selge den om den ikke blir helt knall ved første korsvei ;)

Jeg får finslipe platearbeider-fagbrevet og fri til silketrykkern så blir det nok både an merke på fronten og sølv underlag.... ;)

Mvh Espen

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    BHO skrev:
    Bygg sjøl ;) ikke no å lure på.
    Bygg med M2 strømforsyning og signatur dig. kort, og du har mange muligheter ang. hva du vil bruke som utgangstrinn.....både med og uten trafoer. 8)
    Har du mulighet å bygge litt selv så stemmer jeg i dette forslaget 100% ;)
    Ellers tror jeg en DAC 2.0( ECC82 ) med M2 strømforsyning vil vere en formidabel musikkformidler .

O.J.B

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.11.2004
    Antall liker
    2
    Jeg støtter også innleggene til BHO, ssm og RuneS 100%!

MVH
    Ole

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Ja , jeg får snuse litt på dette , an cd lyd skal i hus okke som ila 09...

Jeg har lyst til å egnetlig sitte på gjerdet etter ett godt drivverk , an kjøper jeg neppe , de er for dyre i allefall nye...

Noen som har noe tips om hvilke drivverk som funker bra til n dacv utenom sine egene?

Teac , linn og rega er vel brukbare ? noen fler....?

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    ssm skrev:

Jeg har lyst til å egnetlig sitte på gjerdet etter ett godt drivverk , an kjøper jeg neppe , de er for dyre i allefall nye...

Noen som har noe tips om hvilke drivverk som funker bra til n dacv utenom sine egene?

Rega vet jeg fungerer bra sammen med AN Dac's.
    BHO har vel en Linn Karik (mener jeg og huske) som også spilte meget bra sammen med AN Dac.

ps: sjekk PM Espen.

/jan

kjellben

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.11.2004
    Antall liker
    313
    Espen, her har du to veldig gode råd om drivverk:

1. Japanske C.E.C TL 51X til 15.000,-(Beltedrevet, toploader og umagnetisk puck!!!/De har også ett viden kjent ett til mye over hundre tusen, så dette kan de) Selges hos PM Audio her i Norge. Utenom AN sine egne drivverk, så tør jeg påstå at C.E.C passer best til nettopp AN. http://www.cec-web.co.jp/products/cdplayer/tl51x/tl51x_e.html

2. Cyrus sin helt nye transport til ca. 8000,- Skal være noe så vanvittig bra til prisen. Hvor det selges i Norge vet jeg ikke. http://www.cyrusaudio.com/product.asp?ProductID=96

3. Og selvfølgelig Audio Note sin nye Zero Transport til i overkant av 10.000,-

Selv vil jeg helt klart ha valgt C.E.C. Den er fin, og vanvittig bra. Har en yngre bror som bruker dette til sin Balanserte 2.1x AN DAC.

NB! De to første anbefalles på de sterkeste til alle!!! som er i markedet for drivverk!

Godt valg

Mvh
    Palle

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    ssm skrev:

Viss du bygger selv så har dette funket fint for min del: http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=20655.0

Jeg har hatt et AN CDT1 drivverk som kanskje hadde litt mer AN organisk klang og sammenheng,men jeg er ikke sikker.... Fekk ikke sammenlignet de direkte.

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Tusen takk for tips og innlegg....

Når det gjelder transport , er det flrst og fremst rimlige saker jeg er på jakt etter.....eller for å snu på flisa...hvor billig kan det gå an å gjøre transportdelen uten å forringe dac lyden vesentlig...?

Teac , karik , Micro mega drive 3 , etc kanskje...

den cec transporten var virkelig lekker Palle.....noe å tenke på litt over tid selvølgelig....

Jeg har jo en cary cdp-1 med dig. out så denne kan jo starte med jobben...

Men så var det det at jeg har svidd av nok på dette hi-fi greiene nå , og det blir enten salg av karri og kjøp av dac med billig drev....eller vente litt , og fyre opp med cary som drev...

Jeg har flere komponenter utestående i bestilling som er betalt , og vil ha has på gobitene nå , før jeg ev be3stiller mer...

Men , hvordan er det hos UA dere som har kjøpt ? er varer i lager....eller må man påberegne en rund-dans der også? ;D ;D ;D ;D

(jeg har ikke tatt tlf og spurt selv, noe jeg selvølgelig bør gjøre...det er bare det at det er søndag , og jeg er en forbanna nysgjerrigper... ;)

Mvh Es

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Nei så dæven Brasse....grattis , nå tenker jeg det blir vei i vellinga!

husk at vi alle sammen er her om noe skulle bryte sammen , ett rør eller noe , eller det skulle være andre ting du lurer på.....krysser fingre og satser på problemfri oppstart....

denne låter sikkert bra....el84 er flott i klangen....

du får stikke innom når du ikke bruker tiden på å lytte... :D

Grattulerer så meget....ser jo strøken ut og....

ssm

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Jepp, den ser veldig strøken ut. Excellent condition som det stod på ebay.
    Eg tok sjangsen da den matchet prisleiet eg la meg på. Selger stiller også opp med 7 dagers returrett og virker for å være meget seriøs.
    Gleder meg til å prøve den på Zero-pre'en. Har mulighet til å kjøre dac rett i inngangen bak og justere med volumkontrollen i front. Blir spennande. Har ommøblert hybelen for anledninga, tatt anlegget vekk fra tv'en (langvegg, 6 meter) og satt stereoen på kortveggen (3 meter). Blei bra!

Nokon som veit kor gammel denne kan være? Stod ikkje i annonsen. Ikkje spurte eg heller - Lukka auga og bydde :)
    Den blir sendt fra Hong Kong, og har etter det eg ser den japanske AN logoen i front. Men det kan vel hende at det er det er ein gammal AN logo?

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    ja er ikke det den gamle skrifta....? MULIG JAPANSE ikke vet jeg , dere andre kanskje vet dere?

det nyere greiene heter i allefall KONDO..... ;)

har trua på den der gitt.....sikkert knallbra , og du har jo pre...Kankje vurdere modding med å bypasse volumpot i front på sikt , men du får spellan varm først...! ;D

det låter nok mye mer kroppslig enn med Doxa tenker jeg,......ser jo sååå strøken ut da!

har du fått den til en ok pris , er det bare å lene seg tilbaks! ;D

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Flott forsterker , klipsch og an er ikke feil akkurat..... ;D

du har mye musikkglede i vente , ikke blir du rana når rørene er utslitt heller....men kjøp kvalitetsrør , den fortjener dette...Espen

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Det er nok en eldre (sent nittitall) britiskbygd A.N. dette her. Men en veldig fin forsterker! Gratulerer!

kjellben

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.11.2004
    Antall liker
    313
    Hei Brasse,

Nå har du fått deg to fine NB!MUSIKKformidlere(ikke hifi) som passer godt sammen. Gratulerer!!! Impedanseproblemer gjorde at Doxa og AN Pre ikke passet sammen, mens nå er det "hånd i hanske". Det visste jeg med en gang jeg så bildene. For mange år siden, så var jeg tenkt på å kjøpe akkurat en P1 som du har eller en P2SE. Men så ble det da noe annet, for så å komme tilbake til der vi er nå, nemlig hos Peter og Andy's som sagt musikkformidlere. Prøv å lytte til hvor mye finere instrumentklang og rom rundt intrumentene pluss det samme med stemmer du får nå enn ved det gamle. Mye mere følelser og musikalitet. AN har aldri vært så stor på holografi og rom, men du verden hvor det spiller musikk.

Kos deg,

Mvh
    Palle

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Det skal eg! Den er fortida i 'Departure Scan' - CHEK LAP KOK, Hong Kong.
    Det er musikken som står i fokus i heimen, og då passar det ypparleg med reine musikkformidlarar.

Kjøpte Hifi Choice for å lese på flyet i helga. Der var verken Audio Note eller Klipsch på oversikten over anbefalte Hifiprodukt. Kanskje dei er nemde i Music Choice dei då ;)

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Gratulerer Brasse!
    Fin forsterker den der, er garantert en musikkformidler som bare AN kan, gled deg over den og kos deg med musikken, og en annen ting; drit i hva som er anbefalt i HIFI blader! ;)

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Ja, det driter eg godt i! Om eg skulle brukt samme sum penger (12k+) og fulgt Hifi Choice sine siste anbefalinger hadde eg endt opp med Cambridge og B&W 684 ;)

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Brasse skrev:
    Ja, det driter eg godt i! Om eg skulle brukt samme sum penger (12k+) og fulgt Hifi Choice sine siste anbefalinger hadde eg endt opp med Cambridge og B&W 684 ;)
    Akkurat, der ser man! ;) :)

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Nå er vel ikke pressen mest glad i mannen som gjør alt riktig...på tvers av en del andre bransjefolk...altså Peter Quortrup.....(lest dette i ett intervju på ans nettsider...

Så at du finner alt formye an stoff i bladene tror ikke....Det finnes i midlertid ett Fidelity med en artikkel om P4 balanced....overskriften var : quortrups krutt...hvis du ikke har bladet , kan det leses på Fidelitys nettsider( husker ikke nummeret på utgaven)

Klipsch er sikkert omtalt , men da med den nye palladium serien , som er av type dyr...

Som Palle sier ,. musikkformidling og ikke reinspikka hi-fi parametere , og det er jo bare snadder spør du meg....Audionote er vanedannende , sånn ere bare...Det skaper magi , med svært lite deler( korte signalveier) og akkurat de rette komponentene på sin (signal)vei...

Peter Quortrup er vel ikke den alle i bransjen ser opp til , i flg han selv(i intevjuet) så gliser han jo selvfølgelig av det , bryr seg katta rett og slett , han sier noe sånt som at mange andre produsenter har lite interesse for hvordan det lyder , og mer interesse for look og fortjeneste...Nå tipper jeg at Dansken i Sussex tjener til salt på maten han og(Quortrup)...men han elsker musikk , og har noen fantastiske gullører , konstruktøren Andy setter det hele ut til livs , og sammen er disse to herrene kanskje verdens smarteste hi-fi konstruktører-....

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn