Audio Notes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.573
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Grattis!
    Plater er kjekt å ha ja :) Er glad jeg har samlet såpass mye som jeg har de siste årene.
     

    davalex

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.09.2008
    Innlegg
    124
    Antall liker
    0
    Jeg har et Raython rør i dacen som står hos meg. Dette spiller veldig åpent, er god på vokal. Stemmene kommer godt frem og det er god dybde i lydbildet. Selvfølgelig ikke bare røret som gjør dette, men det er utentvil bedre enn de to andre som jeg har testet.
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    takk for svar , dette phillipsrøret har jeg hørt i andre settinger og ikke vært spesiellt imponert over , men rayeton skal legges på ønskelisten.....

    nos er dyre rør , og langt fra alle er like gode , men så gjelder det å finne det som er best da..

    Når det gjelder nyproduserte rør vil jeg gjerne vite om , dersom noen har gode erfaringer med ett 12au7 rør rør i dac....audionote seff......ua selger jo dac er med 12au 7 /ecc82

    Je4g får få tak i noen rør til uka..Espen
     

    davalex

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.09.2008
    Innlegg
    124
    Antall liker
    0
    Nå er ikke det rayeton-røret som står i denne dacen mitt, hverken dacen eller røret faktisk, fortsatt på utprøving! :) Men dette røret skulle ikke være spesiellt dyrt. Mener det ble sagt at dette røret kostet mellom 30 og $40.

    Ang. nye nyproduserte rør kan jeg ikke si så mye ...

    Hvor mye vil du betale per rør? Hvor ligger smertegrensen? Kanskje litt lettere for de andre som kan noe om dette å anbefale da! ;)
     

    score

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.06.2007
    Innlegg
    169
    Antall liker
    90
    Sted
    Re
    Torget vurderinger
    3
    ssm
    Hei, ser du spør etter rca cleartop. Har ett par liggende her som jeg brukte i en L2 pre med stort hell. Er ikke helt sikker på tilstanden på de da jeg ikke har hatt de i eske :eek: Har prøvd de mot amperex buggle boy og siemens & halske, men rca er de som ble stående. De har ikke så mange timene bak seg heller. Send meg adressen din så kan jeg sende de til deg, ellers vil de bare bli liggende.
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Da har jeg hatt dac en i hus ett døgn , og med strøm på------

    det er en 2.1x balanced . den har noen år på baken , men allikevel..... ;)

    dac en bruker ecc82 rør , den spiller med veldig ro , og fylde , den kom seg betraktlig etter noen timer med strøm på , nyrensede rca plugger på digital inn og analog ut.....jeg har ikke kabler for å kjøre balansert mellom drev og dac , og er også usikker på om det er noe å hente her.....men det er mulig å prøve med tiden.

    Det sitter 2 ecc82 phillips rør i den nå , de spiller med en feit og vrm klang , men har litt tilbaktrukket stemmegjengivelse fløer jeg , så jeg kommer til å prøve ut noen ulike rør-alternativer på denne i nærmeste fremtid.....

    Rca cleartop
    mullard 4003 ?
    tung-sol
    og eventuellt mazda

    Phillips rør har jeg aldri hatt noe særlig sans for i de settinger jeg har prøvd de før . og det er ikkenoe bombe at de ikke blomster skikkelig nå heller.....men men , de følgte jo med.

    Det som er gledelig er at dac en er strøken , den er helt mint , bortsett fra noen striper etter tørking av støv i den sorte fronten......Jeg skal spille en god stund for å finne ut om jegh slår meg til ro med denne , gjør jeg det , skal jeg jammen bestille meg en ny sølvfront fra uk til denne.......så får jeg noe å vente på igjen. ;D

    Mvh Espen
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Ventemestern..... ;D

    Nå venter jeg på at butikken skal åpne og jeg kan få meg ett nytt rørsett.....

    Mens vi er igang.....det er tre rørsett jeg kunne tenke meg å prøvd.....ekvivalenter med ecc82

    Mullard (aldri prøvd før)
    tung-sol 12au7 fra ua'
    og rca cleartop , disse har jeg hatt hell med i en sj pre engang (før den ble grundig overkjørt av an pre) :D

    Hvem hadde DU valgt til fordel for ett sett phillips rør , og begrunn gjerne hvorfor....

    en ting til.....er cv 4003 ekvivalent til ecc82 eller roter jeg med nummerne her nå ?

    Mvh Espen.....hmm skal bli konge å vente i 6-7mnd på en blank front til dac en.... ;D ;D

    Espen
     

    davalex

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.09.2008
    Innlegg
    124
    Antall liker
    0
    Jeg hadde et RCA (ikke cleartop) i dacen tidligere. Dette låt også veldig bra, men røret var delvis defekt, så jeg vokalen lå veldig mye til venstre. Men dette låt veldig bra, bortsett fra dette. Så RCA-rør er nok ikke et dumt valg.

    Det var detaljert og et åpent lydbilde. Plasseringen er det litt vanskelig å si noe om! :p

    Som sagt, dette var ikke et cleartop-rør, men disse skal være enda bedre!
     

    olemar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.03.2005
    Innlegg
    174
    Antall liker
    1
    Artig å følge med på folks tanker om bruk av forskjellige rør i AN DAC. Skal bytte i min DAC snart også. Tenker og tenker.....
     

    Vibeno

    Fersking
    Ble medlem
    14.09.2008
    Innlegg
    1
    Antall liker
    0
    Til "SSM". Med hensyn til den gamle Audio Note dac 2.1x balanced, så bruker den ECC88 - IKKE ECC82. Jeg vil sterkt fraråde bruk av feil rør.

    Vennlig hilsen, Vidar
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    8) Ser jeg har blingsa her......og har nå fått med meg at den benytter ecc88/ 6922 røret.

    Jeg kommer til åg til anskaffelse at ett slikt rørsett i morra...

    takk for opplysningen , jeg fant fort ut dette når jeg vippa av lokket her istad.......

    så da tar jeg gjerne mot tips ang ekvivalenter eller ecc88 som vil fungere godt....

    jeg har tidligere hatt hell med siemens &halske ecc88 i cd spiller , men vi får se......

    Hva med mullard...? Dac en spiller slett ikke værst sånn den står nå , vil bare se om det går an å oppnå noe mere fremtredende stemme uten at det går utover klangen , denne spiller med veldig ro her i mitt oppsett . Videre bruker jeg tag mc laren drev...dette virker veldig ok med dac en (uten at jeg har noe å sammenlikne med ....selve drevet leser plata lynkjapt , tar hjemmebrent , og har som spillere flest uleselig blått display... ;D

    takk for både handel og oppklaring Vidar...
     

    kjellben

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.11.2004
    Innlegg
    435
    Antall liker
    303
    I dag fikk jeg drivverket (CDT Two mk II) fra Håkon Rognlien. ÅÅÅ hvor jeg har gledet meg til dette. Dessverre, så må jeg bruke en Musical Fidelety X-Dac til jeg får AN Dac'en, men det får nå så være. Spiller meget bra for det.

    Takk skal du ha Håkon, for dette kjempekjøpet!

    Mvh
    Palle
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.423
    Antall liker
    1.138
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Palle skrev:
    I dag fikk jeg drivverket (CDT Two mk II) fra Håkon Rognlien. ÅÅÅ hvor jeg har gledet meg til dette. Dessverre, så må jeg bruke en Musical Fidelety X-Dac til jeg får AN Dac'en, men det får nå så være. Spiller meget bra for det.

    Takk skal du ha Håkon, for dette kjempekjøpet!

    Mvh
    Palle
    Fy flate for ei flott samling Audio Note produkter du har! :eek: :)
    Gratulerer med drivverk!

    Men det er vel på tide du får kjøpt deg høyttalere! ;)

    Edit: Ser du har bestillt. :p
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Continuo skrev:
    Palle skrev:
    I dag fikk jeg drivverket (CDT Two mk II) fra Håkon Rognlien. ÅÅÅ hvor jeg har gledet meg til dette. Dessverre, så må jeg bruke en Musical Fidelety X-Dac til jeg får AN Dac'en, men det får nå så være. Spiller meget bra for det.

    Takk skal du ha Håkon, for dette kjempekjøpet!

    Mvh
    Palle
    Fy flate for ei flott samling Audio Note produkter du har! :eek: :)
    Gratulerer med drivverk!

    Men det er vel på tide du får kjøpt deg høyttalere! ;)

    Edit: Ser du har bestillt. :p
    super AN produkt samling. Mangler bare høytalere :)
     

    kjellben

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.11.2004
    Innlegg
    435
    Antall liker
    303
    Takk for det!

    Høyttalerne er bestillt, men de er da ikke så snar i vendingen når det skal lages noe, vet du. Tålmodigheten er den aller største rabatten en får hos AN. "Kommer det ikke i dag, så er det ikke sikkert det kommer i morgen heller".

    Mvh
    Palle
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei Palle...........Og ikke neste år heller...... :p

    Grattis med flott drivverk , dac en til bror din spiller fint her hjemme nå , med TAG Mc Laren drev....

    Jeg er jo vinylmann , så dette holder for meg , drar det neppe noe videre på en lang stund ,

    Flott drivverk du har kjøpt det , jeg smugtitta på det forrige uke , der det sto på racket til Rognlien...


    Vindicator lar vente på seg , men jeg bestille den jo bare i fjor høst.... :D

    Mvh Espen
     

    kjellben

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.11.2004
    Innlegg
    435
    Antall liker
    303
    Gratulerer selv Espen, med min bror's ex-converter. Den var en av grunnene til at jeg har AN-syken i dag, noe som ikke er kurerbart, og ikke vil jeg at det skal være det heller.

    Palle
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    ;) fin den der , skal tuberolle litt , satt jo phillips holland i den når den kom SQ....bra rør dette , skal prøve med miniwatt og telefunken nå , så får vi se.....

    Bestiller nok ny front i sølv.....tenker den er her til sept/oktober med litt flax......"dette år" ;D

    Espen
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Så ryktes det om at det er en forsendelse fra UK på vei til Norsk importør , da får vi håpe min vindicator er med på lasset...

    Mvh ES
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    ssm skrev:
    Så ryktes det om at det er en forsendelse fra UK på vei til Norsk importør , da får vi håpe min vindicator er med på lasset...

    Mvh ES
    Optimisten.

    /jan
     

    patro

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.08.2007
    Innlegg
    499
    Antall liker
    78
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    21
    Dette er kanskje en post for Rega-tråden, like mye som denne – men løsningen ligger kanskje hos AN...

    Oppgraderte for noen dager siden fra Cambridge Azur cd-spiller til Rega Planet 2000. Jeg bruker spilleren som drivverk til AN DAC 1. Det sitter to ECC88 i denne.

    Det var en umiddelbar forandring. Det ble klarere, absolutt mer detaljert og strammere, mer rom i lyden. Det var som om Azuren var grå og dekket, mens Regaen fant frem alt som var på plata. Dette skulle selvsagt være en stor fordel, og det innrømmer jeg at det er. Men – jeg blir trøtt av å lytte. Om det er diskanten som er hard eller at det er blitt mer klinisk i hele bildet er jeg ikke sikker på, men at drivverk gjør en forskjell er i alle fall helt sikkert.

    Og det er da jeg spør om dere svært så kunnskapsrike her i tråden om forslag. Er det noe «selvsagt» jeg har oversett? Kan sølvkabelen drivverk-DAC fra XLO spille inn? Det sitter to relativt rimelige rør i DACen, Amperex Bugle Boy, finnes det rør som er mer avrundet, mykere? (Jeg må si at jeg undrer meg litt over DACen – det satt to forskjellige og tilsynelatende godt brukte rør i den da jeg kjøpte den brukt – og merket ingen forskjell da jeg satt inn the Bugle Boys... merkelig).

    I forforsterkeren sitter to RCA 12AU7 rør, de skal i alle fall på papiret være svært så myke...

    Et av tipsene er vel tålmodighet. Ja...
     

    davalex

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.09.2008
    Innlegg
    124
    Antall liker
    0
    Er spilleren helt ny? antageligvis vil den trenge noen timer for å bli skikkelig spilt inn!

    Spill med den noen timer, så ser du fort om det endrer seg.

    Hvis dette ikke hjelper kan rør-bytte hjelpe. Flere her inne som har god greie på hva som passer og ikke passer!
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Brukte en Rega Planet (den gode gamle) på en Dac 1 lenge. Satt 2x Mullard 6922 i Dac 1.
    Det spilte jævlig bra (unskyld språket)
    Rega (igjen...de gamle) som driverk sammen med AN dac er i mine ører en meget bra combo.
    Brukte en ubalansert Supra Trico og WW goldstar (dig.coax) på den comboen.

    SÅ, neppe driverket såframt det ikke er nytt ut av esken. Bugle Boy fungerte ikke så bra i Dac 1 som jeg hadde håpet på. Meg om det.

    /jan
     

    patro

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.08.2007
    Innlegg
    499
    Antall liker
    78
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    21
    Takk for kjappe svar!

    Spilleren er kjøpt brukt, to-tre år gammel. Og er nok ganske sikkert spilt inn. Men jeg kan jo la den gå noen netter og se om det gjør noen forskjell.

    Er det store forskjeller på den gamle Regaen og Planet 2000? Har lest Regatråden, og det er jo masse skryt av kombinasjonen Planet 2000 og AN DACs.

    Så Bugle Boy fungerte ikke så bra.. Fint å vite. Da tar jeg gjerne i mot flere forslag om rør, Mullard 6922 er notert. Takk igjen Jan!
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    patro skrev:
    Takk for kjappe svar!

    Så Bugle Boy fungerte ikke så bra.. Fint å vite. Da tar jeg gjerne i mot flere forslag om rør, Mullard 6922 er notert. Takk igjen Jan!
    Testet med Sylvania,RCA,JAN Philips,Buggle Boy og 2 typer Mullard. Mullard gold pin 6922 var en klar vinner hos meg.
    Ikke hørt Rega 2000 men er nok ikke så ille stor forskjell på de lydmessig vil jeg tro.

    /jan
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei , akkurat nå kjører jeg med ecc88 Philips miniwatt SQ her , disse er smooth i klangen , låter flott ,

    kanskje noe å satse på......

    Låter ikke mullard litt lyst Jan ? Hørt flere sier dett ( i forb med dac fra an) men jeg har jo ikke prøvd....enda...

    Jeg kommer til å prøve tesla jeg nå , så får vi se....har jo phillips SQ

    samtidig tar jeg med nye tung-sol black plate til pre......og bytter likeretterrør til Billington i både pre og dac.....6x5 ;)

    Espen
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    ssm skrev:
    Låter ikke mullard litt lyst Jan ? Hørt flere sier dett ( i forb med dac fra an) men jeg har jo ikke prøvd....enda...

    Espen
    Aldri hørt ett Mullard som låter lyst, tror du surrer litt nå.

    /jan
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.364
    Antall liker
    6.561
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    ssm skrev:
    Låter ikke mullard litt lyst Jan ? Hørt flere sier dett ( i forb med dac fra an) men jeg har jo ikke prøvd....enda...

    Espen
    Aldri hørt ett Mullard som låter lyst, tror du surrer litt nå.

    /jan
    Min erfaring med Mullard sier at lyden er varm. D.v.s. mørk.
    Nesten sidrompa varm.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.793
    Antall liker
    21.455
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    rolfozzy har rett.
    janrs siste innlegg er også helt korrekt.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Har alle rett plutselig nå ? Skremmende.

    /jan"Mullard ECC33"olsen
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.604
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    JanR skrev:
    Har alle rett plutselig nå ? Skremmende.

    /jan"Mullard ECC33"olsen
    Trodde det var jan-sidrompa-olsen jeg ? :). Men betviles litt da, siden du bruker en dynamikkbombe et annet sted i kjeden :D Forøvrig helt enig, Mullard er varm rørlyd på godt og vondt slikt jeg har hørt det...
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    JanR skrev:
    Har alle rett plutselig nå ? Skremmende.

    /jan"Mullard ECC33"olsen
    Jeg surrer ikke , jeg forhører meg om noe jeg ikke har greie på.... ;D

    fin klang i disse an dac ene gitt,,,,,,,

    Men det er ikke vinylrigg hører jeg ;)......men det spiller helt ok .

    Håper den forbanna forsterkern kommer snart nå , MED riktig farge på fronten OG rør som ikke er knuste under transporten....Jeg regner med at dac en vil prestere noe bedre sammen med resten av an greiene også....

    Jeg har i dag fått tilbud fra ua på filterrectomy og tent labs klokke........og hiB trafoer.

    så nå var vi faenmeg i gang på dette mediet og.... ;D ;D

    vi får se hvor langt det er verdt å dra det.

    Klokke og filterrectomy blir det nok uansett.

    Det låter audionote , klangrikdom , og god timing , jeg kommer nok til å strekke dette med å oppgradere dac litt fremover.......noen timer i allefall...... ;D neida.

    Mullard får jeg prøve en annen gang , jeg skal gå til innkjøp av likerettere både til pre og dac nå , fra Motron , her skal jeg bruke noen ekvivalenter fra Billington NOS ......disse rørene skal i flg omtaler på nettet gi komponentene enda mere ro , og er noe av de mest stabile likerettere type 6x5 som er å oppdrive , skal vi tro vår rørguru Kvanlid........

    Mvh Espen
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    HCS skrev:
    JanR skrev:
    Har alle rett plutselig nå ? Skremmende.

    /jan"Mullard ECC33"olsen
    Trodde det var jan-sidrompa-olsen jeg ? :)
    GRRRRR ;D



    HCS skrev:
    JanR skrev:
    Har alle rett plutselig nå ? Skremmende.

    /jan"Mullard ECC33"olsen
    Forøvrig helt enig, Mullard er varm rørlyd på godt og vondt slikt jeg har hørt det...
    Godt forklart.
    Noen liker det mere fyldig/rør'ish enn andre.
    Bruker Mullard ECC33 i M2 og 2 stk ECC33 i 2A3 ampen, med hell "i might add" ;)

    /jan"sidrompa"olsen
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    ssm skrev:
    Jeg surrer ikke , jeg forhører meg om noe jeg ikke har greie på.... ;D

    Mvh Espen

    Du surrer ;D




    Nuvel, nok om surret ditt.































    ssm skrev:
    Jeg har i dag fått tilbud fra ua på filterrectomy og tent labs klokke........og hiB trafoer.

    Mullard får jeg prøve en annen gang , jeg skal gå til innkjøp av likerettere både til pre og dac nå , fra Motron , her skal jeg bruke noen ekvivalenter fra Billington NOS ......disse rørene skal i flg omtaler på nettet gi komponentene enda mere ro , og er noe av de mest stabile likerettere type 6x5 som er å oppdrive , skal vi tro vår rørguru Kvanlid........

    Mvh Espen
    Motron har vel noen Bendix (6X5 ekvalenter) liggende å slenge også, går vel for å være de beste 6X5 rørene.
    ECL82, vel...Telefunken er vel ett greit rør.
    Spørs hvor mye du vil koste på psu'ene.

    Personlig hører jeg knapt forskjell på de ulike rørene i psu. Bitte små nyanser som best.

    BHO bruker vel en tent labs i heimen, mente det var en klar oppgradering.

    /jan
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    joda....men man hører godt forskjell når røra er utbrukt og ikke virker lengere.....for da blir det ingen likeretting..... ;)

    jeg er i utgangspungtet skeptisk til dette med likerettere selv , og har jo prøvd noen som skulle være så hinsides gode en gang , uten å høre forskjell...(national union 5u4g) ligger her enda.....brukte de i heart , consonance uten å merke noe forskjell(særlig i allefall) i forhold til EH likerettere lydmessig...

    men når man kommer til levetid og målinger derimot.......sånt driver ikke jeg med , men det er jo ett pluss at ting holder en stund , især nå som apparatene kommer til å bli stående lenge(re) :D

    jeg har to likerettere til preen liggende , men får rive i ett til , så jeg har til dac en , og prøver nok ett slikt bendix rør her , prisen var ikke helt på tryne,.

    Espen
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    ssm skrev:
    jeg har to likerettere til preen liggende , men får rive i ett til , så jeg har til dac en , og prøver nok ett slikt bendix rør her , prisen var ikke helt på tryne,.

    Espen
    Husker ikke pris men relativt dyre rør mener jeg å huske. Iaf for fattig folk som meg ;)
    Har 3 sett (ECL82/6X5) liggende her også, ikke orket å bytte ennå.

    Sitter ett russisk ECL82 og Philips 6X5 (tror jeg det var) i min.
    Mulig jeg bytter når jeg får den tilbake fra BHO, bare for å ha gjort det.

    /jan
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn